Tworzenie i wspieranie innowacyjnych, a zarazem przyjaznych i efektywnych warunków uczenia się na miarę XXI wieku, to zadanie wszystkich uczestników systemu edukacji – od organów prowadzących i nadzoru, przez dyrektorów szkół i przedszkoli, po nauczycieli, rodziców oraz uczniów, psychologów i pedagogów. Ale także polityków i władz centralnych, tworzących ramy prawne tego systemu, jak i instytucji publicznych wspierających szkoły w realizacji ich zadań – poradni psychologiczno-pedagogicznych, ośrodków doskonalenia nauczycieli, wyższych szkół pedagogicznych.
Dlatego celem tegorocznego Kongresu Edukacja i Rozwój jest pokazanie, co i w jaki sposób możemy wspólnie zrobić, aby rozwinąć potencjał każdego ucznia i nauczyciela, w jaki sposób inwestować w edukację, jak organizować przestrzeń materialną oraz społeczną szkoły czy przedszkola.
Przekonani jesteśmy, że pozytywna motywacja to siła napędowa twórczej aktywności, niezbędna do rozwoju. Wiele miejsca poświęcimy więc dyskusji nad sposobem takiego organizowania warunków uczenia się, by wyzwalały motywację. Zastanowimy się również, o jakie kompetencje powinien się wzbogacić warsztat nauczycielski i jakie zadania stoją przed dyrektorami placówek oświatowych. Nie zabraknie omówienia zmian i problemów prawnych, będziemy też kontynuować debatę o szkolnictwie zawodowym, podejmując chociażby kwestię współpracy z pracodawcami.
Ogłosiliśmy 22 października Dniem Dyrektora Szkoły i Dyrektora Przedszkola i chcemy zapoczątkować tradycję jego świętowania właśnie na Kongresie Edukacja i Rozwój. Dlatego zachęcamy do skorzystania ze strefy wellnes, w której dyrektorzy dowiedzą się, jak zadbać o swoje samopoczucie i dobre zdrowie.

Zapraszamy do rejestracji na stronie www.kongres-edukacja.pl >>     

Elżbieta Piotrowska-Albin, wydawca, dyrektor segmentu Edukacja w Wolters Kluwer, dyrektor programowy Kongresu Edukacja i Rozwój

 

Kongres Edukacja i Rozwój