Decyzja wykonawcza 2023/2699 w sprawie transgranicznych połączeń kolejowych TEN-T między Brukselą a Luksemburgiem w korytarzu sieci bazowej Morze Północne - Morze Śródziemne (część projektu EuroCap-Rail)

DECYZJA WYKONAWCZA KOMISJI (UE) 2023/2699
z dnia 27 listopada 2023 r.
w sprawie transgranicznych połączeń kolejowych TEN-T między Brukselą a Luksemburgiem w korytarzu sieci bazowej "Morze Północne - Morze Śródziemne" (część projektu EuroCap-Rail)

(notyfikowana jako dokument nr C(2023) 7384)

(Jedynie teksty w języku niderlandzkim i francuskim są autentyczne)

(Dz.U.UE L z dnia 1 grudnia 2023 r.)

KOMISJA EUROPEJSKA,

uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,

uwzględniając rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1315/2013 z dnia 11 grudnia 2013 r. w sprawie unijnych wytycznych dotyczących rozwoju transeuropejskiej sieci transportowej i uchylające decyzję nr 661/2010/UE 1 , w szczególności jego art. 47 ust. 2,

a także mając na uwadze, co następuje:

(1) Jak stwierdzono w kolejnych planach prac dotyczących korytarza sieci bazowej "Morze Północne - Morze Śródziemne", transgraniczny projekt kolejowy EuroCap-Rail jest połączeniem kolejowym, które ma na celu modernizację połączenia Bruksela-Luksemburg, jego przedłużenie do Strasburga, z myślą o utworzeniu wysoce efektywnej linii łączącej trzy stolice instytucji europejskich. Realizacja tego projektu przyniesie poprawę lokalnych, transgra- nicznych krótkodystansowych, krajowych i międzynarodowych przepływów ruchu między Beneluksem a Szwajcarią i Włochami.

(2) Dekarbonizacja transportu jest jednym z kluczowych celów polityki Unii. W komunikacie "Europejski Zielony Ład" 2  z dnia 11 grudnia 2019 r. Komisja potwierdziła i wzmocniła ambicje Unii w zakresie walki ze zmianą klimatu.

(3) W tym kontekście wspieranie transportu kolejowego w celu zapewnienia przepływu towarów i pasażerów, jak określono w strategii na rzecz zrównoważonej i inteligentnej mobilności 3 , jest ważną polityką transportową Unii i wieloletnim priorytetem w procesie wdrażania sieci TEN-T.

(4) Dzięki realizacji transgranicznego projektu kolejowego EuroCap-Rail korytarz sieci bazowej "Morze Północne - Morze Śródziemne" zostanie zmodernizowany i wyposażony w nowoczesną, bezpieczną i energooszczędną infrastrukturę transportu kolejowego przyczyniającą się do osiągnięcia powyższych celów.

(5) Projekt EuroCap-Rail w korytarzu sieci bazowej "Morze Północne - Morze Śródziemne" wstępnie zidentyfikowano w części III załącznika do rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2021/1153 4 .

(6) Projekt EuroCap-Rail jest ważnym transgranicznym projektem kolejowym obejmującym Belgię i Luksemburg, przynoszącym korzyści Francji oraz innym państwom członkowskim, które korzystają z nowoczesnego połączenia kolejowego z Beneluksu do Szwajcarii i Włoch.

(7) Projekt ten wiąże się z utworzeniem nowej i poprawą istniejącej infrastruktury. W celu wsparcia skoordynowanej i terminowej realizacji projektu należy przyjąć przepisy zawierające opis niezbędnych działań oraz harmonogram ich wdrożenia.

"Strategia na rzecz zrównoważonej i inteligentnej mobilności - europejski transport na drodze ku przyszłości", COM(2020) 789 final.

(8) Przyczyni się to do osiągnięcia transgranicznych celów określonych w planie prac dotyczącym korytarza sieci bazowej "Morze Północne - Morze Śródziemne".

(9) Belgia i Luksemburg przeprowadziły już istotne prace, w tym badania i prace infrastrukturalne, w celu realizacji projektu EuroCap-Rail.

(10) W związku z powyższym należy określić pozostałe działania niezbędne do pełnej realizacji projektu, tak aby można było zoptymalizować zasoby europejskie i krajowe, zgodnie z odpowiednim planowaniem i obowiązującymi stopami współfinansowania, wraz z dostępnymi środkami finansowymi na poziomie krajowym i regionalnym.

(11) W celu monitorowania postępów w realizacji projektu zainteresowane państwa członkowskie powinny przekazywać Komisji regularne sprawozdania dotyczące tej kwestii i odcinków znajdujących się na ich terytoriach, a także powiadamiać o wszelkich odnotowanych opóźnieniach.

(12) Harmonogram realizacji określony w niniejszej decyzji powinien pozostawać bez uszczerbku dla spełnienia wymogów zawartych w prawie międzynarodowym i prawie Unii, w tym w przepisach o ochronie środowiska i zdrowia ludzkiego. Harmonogram ten powinien umożliwiać planowanie i pełną optymalizację dostępności finansowania, nie przesądzając o zobowiązaniach finansowych państwa członkowskiego lub Unii. W żadnym wypadku nie może on odbiegać od norm ochrony środowiska i udziału społeczeństwa przyjętych w Unii i państwie członkowskim.

(13) Zainteresowane państwa członkowskie powinny zachować zgodność z unijnymi przepisami o ochronie środowiska, w szczególności z dyrektywą Rady 92/43/EWG 5  oraz dyrektywą Parlamentu Europejskiego i Rady 2011/92/UE 6 . W odniesieniu do odcinków przebiegających przez obszary Natura 2000 należy stosować środki łagodzące oraz określić warunki umożliwiające przeprowadzenie prac w najbardziej odpowiednich okresach.

(14) Bez uszczerbku dla przepisów art. 47 ust. 2 akapit drugi rozporządzenia (UE) nr 1315/2013 w niniejszej decyzji należy przewidzieć klauzulę przeglądową.

(15) Belgia i Luksemburg zatwierdziły środki przewidziane w niniejszej decyzji.

(16) Środki przewidziane w niniejszej decyzji są zgodne z opinią komitetu, o którym mowa w art. 52 rozporządzenia (UE) nr 1315/2013,

PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:

Artykuł  1

Przedmiot

W niniejszej decyzji określa się opis działań oraz harmonogram realizacji transgranicznego projektu kolejowego EuroCapRail między Brukselą a Luksemburgiem.

Artykuł  2

Działania i harmonogram

Belgia i Luksemburg zapewniają terminową realizację następujących działań:

Na linii 161 (Bruksela-Namur)

a)
Watermael-Ottignies: prace w zakresie modernizacji i rozbudowy dotyczące czterech torów, mające na celu zwiększenie przepustowości i prędkości ruchu, do grudnia 2026 r.:
kolejowe prace inżynieryjne (tory, sieci trakcyjne i sygnalizacja) mające na celu odnowienie istniejących torów oraz dodanie dwóch nowych torów między stacjami Watermael (włącznie) a Ottignies (niewłączona), do grudnia 2026 r.
b)
Ottignies - węzeł Louvain-La-Neuve: prace w zakresie modernizacji i rozbudowy dotyczące czterech torów, mające na celu zwiększenie przepustowości i prędkości ruchu, do grudnia 2028 r.:
budowa peronów stacji na potrzeby obsługi odnowionych torów, do grudnia 2028 r.,
kolejowe prace inżynieryjne (tory, sieci trakcyjne i sygnalizacja) mające na celu odnowienie torów na stacji Ottignies (włącznie) aż do węzła Louvain-La-Neuve (niewłączony), do grudnia 2028 r.
c)
Połączenie Louvain-La-Neuve z Gembloux: prace służące zwiększeniu prędkości ruchu, do grudnia 2028 r.:
wyrównanie szerokości międzytorza na poziomie 2,25 m (obecnie jego szerokość wynosi od 2,00 do 2,25 m), do grudnia 2028 r.,
wymiana lub dostosowanie obiektów inżynieryjnych, których skrajnia stała się niewystarczająca w związku ze wzrostem prędkości, do grudnia 2028 r.,
renowacja peronów kolejowych, w tym obróbka dużych brył materiałów wydobytych z ziemi w celu ułatwienia odprowadzenia wody i prac konserwacyjnych, do grudnia 2028 r.,
rozbudowa i podniesienie peronów stacji na samoobsługowych przystankach Mont-Saint-Guibert, Blanmont, Chas- tre i Ernage, do grudnia 2028 r.,
przegląd sygnalizacji w związku ze wzrostem prędkości, do grudnia 2028 r.,
ponowna elektryfikacja odcinka za pomocą sieci trakcyjnej 3 kV, do grudnia 2028 r.
d)
Gembloux-Rhisnes: prace służące zwiększeniu prędkości ruchu, do grudnia 2027 r.:
wyrównanie szerokości międzytorza na poziomie 2,25 m (obecnie jego szerokość wynosi od 2,00 do 2,25 m), do grudnia 2026 r.,
wymiana lub dostosowanie obiektów inżynieryjnych, których skrajnia stała się niewystarczająca w związku ze wzrostem prędkości, do grudnia 2026 r.,
renowacja peronów kolejowych, w tym obróbka dużych brył materiałów wydobytych z ziemi w celu ułatwienia odprowadzenia wody i prac konserwacyjnych, do grudnia 2026 r.,
rozbudowa i podniesienie peronów stacji na samoobsługowych przystankach Lonzee, Beuzet i Saint-Denis-Bovesse, do grudnia 2026 r.,
przegląd sygnalizacji w związku ze wzrostem prędkości, do grudnia 2027 r.,
ponowna elektryfikacja odcinka za pomocą sieci trakcyjnej 3 kV, do grudnia 2026 r.;
usunięcie przejazdów kolejowych 56 i 58, do grudnia 2026 r.
e)
Rhisnes-Namur: prace służące zwiększeniu prędkości ruchu, do grudnia 2029 r.:
wyrównanie szerokości międzytorza na poziomie 2,25 m (obecnie jego szerokość wynosi od 2,00 do 2,25 m), do grudnia 2029 r.,
wymiana obiektów inżynieryjnych, których skrajnia stała się niewystarczająca w związku ze wzrostem prędkości, do grudnia 2029 r.,
renowacja peronów kolejowych, w tym obróbka w celu rozdrobnienia ściany skalnej i dużych brył materiałów wydobytych z ziemi w celu ułatwienia zrzutów wody i prac konserwacyjnych, do grudnia 2029 r.,
rozbudowa i podniesienie peronu stacji na samoobsługowym przystanku Rhisnes, do grudnia 2029 r.,
przegląd sygnalizacji w związku ze wzrostem prędkości, do grudnia 2029 r.,
ponowna elektryfikacja odcinka za pomocą sieci trakcyjnej 3 kV, do grudnia 2029 r.,
budowa nowej kabiny sekcyjnej w Rhisnes, do grudnia 2029 r.

Na linii 162 (Namur - granica z Luksemburgiem)

a)
Ciney-Haversin: prace służące zwiększeniu prędkości ruchu, do grudnia 2027 r.:
wyrównanie szerokości międzytorza na poziomie 2,25 m (obecnie jego szerokość wynosi od 2,00 do 2,25 m), do grudnia 2025 r.,
wymiana obiektów inżynieryjnych, których skrajnia stała się niewystarczająca w związku ze wzrostem prędkości, do grudnia 2025 r.,
renowacja peronów kolejowych, w tym obróbka w celu rozdrobnienia ściany skalnej i dużych brył materiałów wydobytych z ziemi w celu ułatwienia odprowadzenia wody i prac konserwacyjnych, do grudnia 2025 r.,
rozbudowa i podniesienie peronów stacji na samoobsługowych przystankach Leignon i Chapois, do grudnia 2025 r.,
instalacja nowej sygnalizacji, do grudnia 2027 r.,
ponowna elektryfikacja odcinka za pomocą sieci trakcyjnej o zmiennym napięciu 3 kV/25kV, do grudnia 2025 r.,
usunięcie przejazdów kolejowych w Leignon i Chapois, do grudnia 2024 r.
b)
Haversin-Marloie: prace służące zwiększeniu prędkości ruchu, do grudnia 2028 r.:
wyrównanie szerokości międzytorza na poziomie 2,25 m (obecnie jego szerokość wynosi od 2,00 do 2,25 m), do grudnia 2028 r.,
wymiana obiektów inżynieryjnych, których skrajnia stała się niewystarczająca w związku ze wzrostem prędkości, do grudnia 2028 r.,
renowacja peronów kolejowych, w tym obróbka w celu rozdrobnienia ściany skalnej i dużych brył materiałów wydobytych z ziemi w celu ułatwienia odprowadzenia wody i prac konserwacyjnych, do grudnia 2028 r.,
rozbudowa i podniesienie peronu stacji na samoobsługowym przystanku Aye, do grudnia 2028 r.,
instalacja nowej sygnalizacji, do grudnia 2028 r.,
ponowna elektryfikacja odcinka za pomocą sieci trakcyjnej o zmiennym napięciu 3 kV/25kV, do grudnia 2028 r.,
naprawa wyboczeń torów kolejowych, do grudnia 2027 r.
c)
Gare de Marloie: kompleksowa przebudowa infrastruktury kolejowej;
modernizacja i zakończenie wymiany infrastruktury torowej, do czerwca 2025 r.,
ponowna elektryfikacja odcinka za pomocą sieci trakcyjnej o zmiennym napięciu 3 kV/25kV, do grudnia 2025 r.,
instalacja nowej sygnalizacji, do grudnia 2025 r.,
rozbudowa i podniesienie peronów stacji, do grudnia 2026 r.
d)
Marloie-Jemelle: prace służące zwiększeniu prędkości ruchu, do grudnia 2029 r.
wyrównanie szerokości międzytorza na poziomie 2,25 m (obecnie jego szerokość wynosi od 2,00 do 2,25 m), do grudnia 2029 r.,
wymiana obiektów inżynieryjnych, których skrajnia stała się niewystarczająca w związku ze wzrostem prędkości, do grudnia 2029 r.,
renowacja peronów kolejowych, w tym obróbka w celu rozdrobnienia ściany skalnej i dużych brył materiałów wydobytych z ziemi w celu ułatwienia odprowadzenia wody i prac konserwacyjnych, do grudnia 2029 r.,
instalacja nowej sygnalizacji, do grudnia 2025 r.,
ponowna elektryfikacja odcinka za pomocą sieci trakcyjnej o zmiennym napięciu 3 kV/25kV, do grudnia 2029 r.
e)
Jemelle-Grupont: prace służące zwiększeniu prędkości ruchu, do grudnia 2029 r.:
wyrównanie szerokości międzytorza na poziomie 2,25 m (obecnie jego szerokość wynosi od 2,00 do 2,25 m), do grudnia 2029 r.,
wymiana obiektów inżynieryjnych, których skrajnia stała się niewystarczająca w związku ze wzrostem prędkości, do grudnia 2029 r.,
renowacja peronu kolejowego, w tym obróbka ściany skalnej i dużych brył materiałów wydobytych z ziemi w celu ułatwienia odprowadzenia wody i prac konserwacyjnych, do grudnia 2029 r.,
rozbudowa i podniesienie peronów stacji na samoobsługowym przystanku Forrieres, do grudnia 2029 r.,
instalacja nowej sygnalizacji, do grudnia 2029 r.,
ponowna elektryfikacja odcinka za pomocą sieci trakcyjnej o zmiennym napięciu 3 kV/25kV, do grudnia 2029 r. f) Grupont-Hatrival: zwiększenie prędkości ruchu, do grudnia 2027 r.:
wyrównanie szerokości międzytorza na poziomie 2,25 m (obecnie jego szerokość wynosi od 2,00 do 2,25 m), do grudnia 2025 r.,
wymiana obiektów inżynieryjnych, których skrajnia stała się niewystarczająca w związku ze wzrostem prędkości, do grudnia 2025 r.,
renowacja peronów kolejowych, w tym obróbka ściany skalnej i dużych brył materiałów wydobytych z ziemi w celu ułatwienia odprowadzenia wody i prac konserwacyjnych, do grudnia 2025 r.,
rozbudowa i podniesienie peronów stacji na samoobsługowych przystankach Grupont i Poix-Saint-Hubert, do grudnia 2025 r.,
instalacja nowej sygnalizacji, do grudnia 2027 r.,
ponowna elektryfikacja odcinka za pomocą sieci trakcyjnej o zmiennym napięciu 3 kV/25kV, do grudnia 2025 r.,
naprawa wyboczeń torów kolejowych, do grudnia 2025 r.
g)
Ciney-Hatrival: przełączenie napięcia z 3 kV na 25 kV, do grudnia 2029 r.:
instalacja zasilania 25 kV na odcinku Namur-Hatrival wraz z budową nowej kabiny sekcyjnej, podstacji rozdzielczej i 7 podstacji autotransformatorowych, do grudnia 2029 r.,
instalacja nowej strefy rozdzielania faz i nowej strefy rozdzielania napięcia, do grudnia 2029 r.,
dostosowanie obecnej sieci trakcyjnej linii 43 w celu umożliwienia zasilania 25 kV ze stacji Marloie do Melreux, do grudnia 2029 r.

Na linii nr 8, Luksemburg

a)
Budowa nowej linii kolejowej między Luksemburgiem a Bettembourgiem do końca 2026 r. wraz z testami, homologacją, certyfikacją i szkoleniami, do końca 2028 r.:
prace na peronach kolejowych - odcinek Livange-Bettembourg, do września 2025 r.,
prace na peronach kolejowych - odcinek Howald-Hesperange, do sierpnia 2025 r.,
prace na peronach kolejowych - odcinek Hesperange-Berchem, do listopada 2025 r.,
zakończenie połączenia nowej linii na stacji Bettembourg, do listopada 2026 r.,
zakończenie połączenia nowej linii kolejowej na stacji Howald, do grudnia 2026 r.,
zakończenie prac na linii kolejowej, do grudnia 2026 r.
b)
Przebudowa stacji Bettembourg:
uruchomienie nowej nastawni na stacji Bettembourg, do grudnia 2026 r.,
analiza przebudowy stacji Bettembourg, do grudnia 2023 r.,
rozpoczęcie prac na stacji Bettembourg: 2026 r.,
zakończenie prac na stacji Bettembourg: 2033 r.
Artykuł  3

Sprawozdawczość

Co najmniej raz w roku Belgia i Luksemburg informują Komisję i koordynatora europejskiego ds. korytarza sieci bazowej "Morze Północne - Morze Śródziemne" o postępach w realizacji działań, o których mowa w art. 2, oraz powiadamiają o wszelkich odnotowanych opóźnieniach, określając ich przyczyny i wskazując przedsięwzięte środki naprawcze. W tym celu wspomniane państwa członkowskie mogą, w stosownych przypadkach, wykorzystywać treść rocznych sprawozdań o stanie działania, które mają być składane zgodnie z umowami o udzielenie dotacji w ramach instrumentu "Łącząc Europę".

Artykuł  4

Przegląd

Najpóźniej do dnia 31 grudnia 2025 r., na wniosek Belgii i Luksemburga, bądź z własnej inicjatywy, oraz z pomocą koordynatora europejskiego ds. korytarza sieci bazowej "Morze Północne - Morze Śródziemne", Komisja dokonuje przeglądu działań i harmonogramu, o których mowa w art. 2.

Artykuł  5

Niniejsza decyzja skierowana jest do Królestwa Belgii oraz Wielkiego Księstwa Luksemburga.

Sporządzono w Brukseli dnia 27 listopada 2023 r.

1 Dz.U. L 348 z 20.12.2013, s. 1.
2 Komunikat Komisji do Parlamentu Europejskiego, Rady Europejskiej, Rady, Komitetu Ekonomiczno-Społecznego i Komitetu Regionów "Europejski Zielony Ład", COM(2019) 640 final.
3 Komunikat Komisji do Parlamentu Europejskiego, Rady, Europejskiego Komitetu Ekonomiczno-Społecznego i Komitetu Regionów pt.
4 Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2021/1153 z dnia 7 lipca 2021 r. ustanawiające instrument "Łącząc Europę" uchylające rozporządzenia (UE) nr 1316/2013 i (UE) nr 283/2014 (Dz.U. L 249 z 14.7.2021, s. 38).
5 Dyrektywa Rady 92/43/EWG z dnia 21 maja 1992 r. w sprawie ochrony siedlisk przyrodniczych oraz dzikiej fauny i flory (Dz.U. L 206 z 22.7.1992, s. 7).
6 Dyrektywa Parlamentu Europejskiego i Rady 2011/92/UE z dnia 13 grudnia 2011 r. w sprawie oceny skutków wywieranych przez niektóre przedsięwzięcia publiczne i prywatne na środowisko (Dz.U. L 26 z 28.1.2012, s. 1).

Zmiany w prawie

Senat poprawia reformę orzecznictwa lekarskiego w ZUS

Senat zgłosił w środę poprawki do reformy orzecznictwa lekarskiego w ZUS. Zaproponował, aby w sprawach szczególnie skomplikowanych możliwe było orzekanie w drugiej instancji przez grupę trzech lekarzy orzeczników. W pozostałych sprawach, zgodnie z ustawą, orzekać będzie jeden. Teraz ustawa wróci do Sejmu.

Grażyna J. Leśniak 10.12.2025
Co się zmieni w podatkach w 2026 roku? Wciąż wiele niewiadomych

Mimo iż do 1 stycznia zostały trzy tygodnie, przedsiębiorcy wciąż nie mają pewności, które zmiany wejdą w życie w nowym roku. Brakuje m.in. rozporządzeń wykonawczych do KSeF i rozporządzenia w sprawie JPK VAT. Część ustaw nadal jest na etapie prac parlamentu lub czeka na podpis prezydenta. Wiadomo już jednak, że nie będzie dużej nowelizacji ustaw o PIT i CIT. W 2026 r. nadal będzie można korzystać na starych zasadach z ulgi mieszkaniowej i IP Box oraz sprzedać bez podatku poleasingowy samochód.

Monika Pogroszewska 10.12.2025
Maciej Berek: Do projektu MRPiPS o PIP wprowadziliśmy bardzo istotne zmiany

Komitet Stały Rady Ministrów wprowadził bardzo istotne zmiany do projektu ustawy przygotowanego przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej – poinformował minister Maciej Berek w czwartek wieczorem, w programie „Pytanie dnia” na antenie TVP Info. Jak poinformował, projekt nowelizacji ustawy o PIP powinien trafić do Sejmu w grudniu 2025 roku, aby prace nad nim w Parlamencie trwały w I kwartale 2026 r.

Grażyna J. Leśniak 05.12.2025
Lekarze i pielęgniarki na kontraktach „uratują” firmy przed przekształcaniem umów?

4 grudnia Komitet Stały Rady Ministrów przyjął projekt zmian w ustawie o PIP - przekazało w czwartek MRPiPS. Nie wiadomo jednak, jaki jest jego ostateczny kształt. Jeszcze w środę Ministerstwo Zdrowia informowało Komitet, że zgadza się na propozycję, by skutki rozstrzygnięć PIP i ich zakres działał na przyszłość, a skutkiem polecenia inspektora pracy nie było ustalenie istnienia stosunku pracy między stronami umowy B2B, ale ustalenie zgodności jej z prawem. Zdaniem prawników, to byłaby kontrrewolucja w stosunku do projektu resortu pracy.

Grażyna J. Leśniak 05.12.2025
Klub parlamentarny PSL-TD przeciwko projektowi ustawy o PIP

Przygotowany przez ministerstwo pracy projekt zmian w ustawie o PIP, przyznający inspektorom pracy uprawnienie do przekształcania umów cywilnoprawnych i B2B w umowy o pracę, łamie konstytucję i szkodzi polskiej gospodarce – ogłosili posłowie PSL na zorganizowanej w czwartek w Sejmie konferencji prasowej. I zażądali zdjęcia tego projektu z dzisiejszego porządku posiedzenia Komitetu Stałego Rady Ministrów.

Grażyna J. Leśniak 04.12.2025
Prezydent podpisał zakaz hodowli zwierząt na futra, ale tzw. ustawę łańcuchową zawetował

Prezydent Karol Nawrocki podpisał we wtorek ustawę z 7 listopada 2025 r. o zmianie ustawy o ochronie zwierząt. Jej celem jest wprowadzenie zakazu chowu i hodowli zwierząt futerkowych w celach komercyjnych, z wyjątkiem królika, w szczególności w celu pozyskania z nich futer lub innych części zwierząt. Zawetowana została jednak ustawa zakazująca trzymania psów na łańcuchach. Prezydent ma w tym zakresie złożyć własny projekt.

Krzysztof Koślicki 02.12.2025
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.L.2023.2699

Rodzaj: Decyzja
Tytuł: Decyzja wykonawcza 2023/2699 w sprawie transgranicznych połączeń kolejowych TEN-T między Brukselą a Luksemburgiem w korytarzu sieci bazowej Morze Północne - Morze Śródziemne (część projektu EuroCap-Rail)
Data aktu: 27/11/2023
Data ogłoszenia: 01/12/2023