uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,
uwzględniając rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/517 z dnia 19 marca 2019 r. w sprawie wdrażania i funkcjonowania Domeny Najwyższego Poziomu .eu, zmiany i uchylenia rozporządzenia (WE) nr 733/2002 oraz uchylenia rozporządzenia Komisji (WE) nr 874/2004 1 , w szczególności jego art. 8 ust. 2,
(1) Celem niniejszego rozporządzenia jest określenie zasad, które mają być zawarte w umowie między Komisją a Rejestrem w zakresie organizacji domeny najwyższego poziomu .eu (ang. top-level domain - "TLD") oraz administrowania i zarządzania nią.
(2) Rejestr powinien zarządzać TLD .eu w sposób, który wzmacnia tożsamość unijną, promuje wartości unijne w internecie oraz promuje stosowanie nazwy domeny .eu.
(3) W celu zwiększenia dostępności i wykorzystania TLD .eu przez wszystkich uprawnionych do rejestracji TLD .eu na mocy rozporządzenia (UE) 2019/517, na wniosek Komisji Rejestr powinien oferować usługi rejestratora na określonych obszarach geograficznych Unii, na których występuje niedobór tej usługi, lub dla określonych kategorii użytkowników wskazanych przez Komisję.
(4) Aby wypełnić zobowiązania określone w rozporządzeniu (UE) 2019/517 ważne jest, aby Rejestr zapewniał dobre zarządzanie TLD .eu we współpracy z Komisją i - na wniosek Komisji - z uwzględnieniem opinii Grupy Doradczej Zainteresowanych Stron ustanowionej rozporządzeniem (UE) 2019/517.
(5) Aby zapewnić konkurencyjność i powszechne stosowanie TLD .eu, Rejestr powinien dążyć do osiągnięcia doskonałości operacyjnej i wysokiej jakości usług po konkurencyjnych cenach. Powinien zapewniać zaufanie, bezpieczeństwo i ochronę konsumentów dzięki zastosowaniu najnowocześniejszych metod i technologii oraz współpracy z właściwymi organami.
(6) Rejestr powinien zarządzać swoim budżetem zgodnie z zasadami należytego zarządzania finansami, czyli zgodnie z zasadami oszczędności, wydajności i skuteczności. Wszelką roczną nadwyżkę wykraczającą poza koszty i inwestycje należy przekazać do budżetu Unii.
(7) Rejestr powinien zapewniać ciągłość świadczonych przez siebie usług oraz funkcjonowania TLD .eu. W tym celu Rejestr powinien dysponować planem przywrócenia gotowości do pracy i regularnie go aktualizować.
(8) Rejestr powinien promować unijne cele w zakresie zarządzania internetem, określone w konkluzjach Rady z dnia 27 listopada 2014 r. pt. "Zarządzanie internetem" oraz w komunikacie Komisji w sprawie polityki wobec internetu i zarządzania internetem oraz roli Europy w kształtowaniu przyszłości zarządzania internetem 2 . Na wniosek Komisji może on przeznaczyć część nadwyżki rocznej na finansowanie celów zarządzania internetem.
(9) W celu zwiększenia zaufania publicznego do przestrzeni internetowej oraz ochrony praw określonych w prawie Unii, Rejestr powinien stosować wszelkie niezbędne środki, aby zapobiegać rejestracjom spekulacyjnym i służącym nadużyciom. W tym zakresie rejestr powinien współpracować z Urzędem Unii Europejskiej ds. Własności Intelektualnej i innymi agencjami Unii.
(10) W celu zwiększenia zaufania użytkowników końcowych do TLD .eu oraz zapewnienia wysokiego poziomu ochrony konsumentów w ramach świadczonych przez siebie usług Rejestr powinien wprowadzić środki służące zapewnieniu cyberbezpieczeństwa systemów.
(11) Rejestr powinien zapewniać proste i skuteczne procedury rozstrzygania sporów umownych dotyczących nazw domen .eu.
(12) Utrzymanie dokładnych baz danych dotyczących nazw domen i danych rejestracyjnych oraz zapewnienie legalnego dostępu do takich danych, zgodnie z unijnymi przepisami dotyczącymi ochrony danych, jest niezbędne do zapewnienia bezpieczeństwa, stabilności i odporności systemu nazw domen. W tym celu Rejestr powinien gromadzić dane WHOIS dla TLD .eu i gwarantować ich integralność i dostępność oraz umożliwiać legalny dostęp do tych danych zgodnie z unijnymi przepisami dotyczącymi ochrony danych za pomocą odpowiednich środków. Rejestr powinien wprowadzić odpowiednie środki w celu zapobiegania wprowadzaniu niedokładnych danych rejestracyjnych oraz w celu ich korygowania.
(13) Środki przewidziane w niniejszym rozporządzeniu są zgodne z opinią Komitetu ds. Łączności ustanowionego na mocy dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2018/1972 3 ,
PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:
W imieniu Komisji | |
Ursula VON DER LEYEN | |
Przewodnicząca |
Osoba ubiegająca się o pracę będzie musiała otrzymać informację o wysokości wynagrodzenia, ale także innych świadczeniach związanych z pracą - zarówno tych pieniężnych, jak i niepieniężnych. Ogłoszenie o naborze i nazwy stanowisk mają być neutralne pod względem płci, a sam proces rekrutacyjny - przebiegać w sposób niedyskryminujący - ustawa trafi teraz do prezydenta, Sejm przyjął poprawkę Senatu.
04.06.2025W nowych przepisach o rynku pracy nie zmienia się istota stażu - popularnej formy wsparcia z urzędu pracy bezrobotnych i organizatorów staży. Pojawia się jednak wiele zmian w stosunku do dotychczasowych przepisów i doprecyzowań pewnych niejasności pojawiających się w praktyce. Nie omawiając szerokiej problematyki staży, zwróćmy uwagę na najważniejsze nowości.
03.06.2025Często zmieniające się przepisy i ich rozproszenie w kilku aktach oraz przewlekłość postępowań w urzędach są największym wyzwaniem dla pracodawców w procesie legalizacji zatrudnienia cudzoziemców – wynika z badania zrealizowanego przez ASM Research Solutions Strategy na zlecenie Konfederacji Lewiatan. 1 czerwca wchodzą w życie nowe przepisy z tym związane.
30.05.2025Rada Ministrów przyjęła we wtorek projekt ustawy, który umożliwi użytkownikom aplikacji mObywatel dostęp do danych o prognozowanej emeryturze – poinformowało we wtorek Ministerstwo Cyfryzacji. Projekt zakłada też uchylenie ustawy o Centralnej Informacji Emerytalnej.
20.05.2025Ustawa o warunkach dopuszczalności powierzania pracy cudzoziemcom na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej została opublikowana w Dzienniku Ustaw. Jej celem jest ograniczenie występujących nadużyć, usprawnienie procedur dotyczących powierzania pracy cudzoziemcom, zmniejszenie zaległości załatwiania spraw przez urzędy oraz pełna elektronizacja postępowań. Nowe przepisy wejdą w życie pierwszego dnia miesiąca następującego po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.
14.05.2025Kompleksową modernizację instytucji polskiego rynku pracy poprzez udoskonalenie funkcjonowania publicznych służb zatrudnienia oraz form aktywizacji zawodowej i podnoszenia umiejętności kadr gospodarki przewiduje ustawa z dnia 20 marca 2025 r. o rynku pracy i służbach zatrudnienia. Ustawa, która została opublikowana w Dzienniku Ustaw, co do zasady, wejdzie w życie pierwszego dnia miesiąca następującego po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.
14.05.2025Identyfikator: | Dz.U.UE.L.2020.195.52 |
Rodzaj: | Rozporządzenie |
Tytuł: | Rozporządzenie wykonawcze 2020/857 określające zasady, jakie należy zawrzeć w umowie między Komisją Europejską a Rejestrem domeny najwyższego poziomu .eu zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/517 |
Data aktu: | 17/06/2020 |
Data ogłoszenia: | 19/06/2020 |
Data wejścia w życie: | 09/07/2020 |