Decyzja wykonawcza 2018/143 potwierdzająca lub zmieniająca wstępne obliczenia średnich indywidualnych poziomów emisji CO2 oraz docelowych indywidualnych poziomów emisji dla producentów nowych lekkich samochodów dostawczych w roku kalendarzowym 2016 zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 510/2011

DECYZJA WYKONAWCZA KOMISJI (UE) 2018/143
z dnia 19 stycznia 2018 r.
potwierdzająca lub zmieniająca wstępne obliczenia średnich indywidualnych poziomów emisji CO2 oraz docelowych indywidualnych poziomów emisji dla producentów nowych lekkich samochodów dostawczych w roku kalendarzowym 2016 zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 510/2011

(notyfikowana jako dokument nr C(2018) 184)

(Jedynie teksty w języku angielskim, estońskim, francuskim, hiszpańskim, niderlandzkim, niemieckim, szwedzkim i włoskim są autentyczne)

(Dz.U.UE L z dnia 30 stycznia 2018 r.)

KOMISJA EUROPEJSKA,

uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,

uwzględniając rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 510/2011 z dnia 11 maja 2011 r. określające normy emisji dla nowych lekkich samochodów dostawczych w ramach zintegrowanego podejścia Unii na rzecz zmniejszenia emisji CO2 z lekkich pojazdów dostawczych 1 , w szczególności jego art. 8 ust. 6,

a także mając na uwadze, co następuje:

(1) Zgodnie z rozporządzeniem (UE) nr 510/2011 Komisja ma obowiązek obliczania co roku średnich indywidualnych poziomów emisji CO2 oraz docelowego indywidualnego poziomu emisji dla każdego producenta lekkich samochodów dostawczych w Unii. W oparciu o te obliczenia Komisja ustala, czy producenci i grupy producentów przestrzegali określonych dla nich docelowych indywidualnych poziomów emisji.

(2) Zgodnie z art. 4 rozporządzenia (UE) nr 510/2011 średnie indywidualne poziomy emisji producentów na 2016 r. są obliczane zgodnie z akapitem trzecim wymienionego artykułu, z uwzględnieniem 80 % nowych lekkich samochodów dostawczych danego producenta zarejestrowanych w 2016 r.

(3) Szczegółowe dane wykorzystywane do obliczenia średnich indywidualnych poziomów emisji oraz docelowych indywidualnych poziomów emisji są oparte na rejestracjach nowych lekkich samochodów dostawczych w państwach członkowskich w poprzednim roku kalendarzowym. W przypadku gdy lekkim samochodom dostawczym udzielono homologacji typu w wyniku procesu wielostopniowej homologacji typu, za emisje CO2 pojazdu skompletowanego odpowiada producent pojazdu podstawowego.

(4) Wszystkie państwa członkowskie przekazały Komisji dane za 2016 r. zgodnie z art. 8 ust. 2 rozporządzenia (UE) nr 510/2011. W przypadkach, w których weryfikacja przeprowadzona przez Komisję wyraźnie wykazała, iż pewnych danych brakuje lub są one rażąco błędne, Komisja kontaktowała się z odnośnymi państwami członkowskimi i, za zgodą tych państw członkowskich, odpowiednio korygowała lub uzupełniała dane. Jeżeli osiągnięcie porozumienia z państwem członkowskim nie było możliwe, wstępne dane z danego państwa członkowskiego nie były korygowane.

(5) Dnia 18 maja 2017 r. Komisja opublikowała wstępne dane i powiadomiła 62 producentów o dotyczących ich wynikach wstępnych obliczeń średnich indywidualnych poziomów emisji CO2 oraz docelowych indywidualnych poziomów emisji w 2016 r. Producentów poproszono o weryfikację danych oraz powiadomienie Komisji o ewentualnych błędach w terminie trzech miesięcy od daty otrzymania powiadomienia. 23 producentów złożyło powiadomienia o błędach.

(6) W odniesieniu do pozostałych 39 producentów, którzy nie powiadomili o żadnych błędach w zestawach danych ani nie przesłali innej odpowiedzi, należy zatwierdzić wstępne dane i wstępne obliczenia średnich indywidualnych poziomów emisji oraz docelowych indywidualnych poziomów emisji.

(7) Komisja zweryfikowała zgłoszone przez producentów błędy oraz uzasadnienia konieczności ich skorygowania i potwierdziła lub skorygowała odpowiednie zestawy danych.

(8) W przypadku wpisów bez odpowiednich numerów identyfikacyjnych pojazdów lub z brakującymi bądź błędnymi parametrami identyfikacyjnymi, takimi jak typ, wariant, kod wersji lub numer homologacji typu, pod uwagę należy wziąć fakt, że producenci nie mogą zweryfikować lub skorygować tych wpisów. W związku z tym do wartości emisji CO2 i masy w tych wpisach należy zastosować margines błędu.

(9) Margines błędu należy obliczyć jako różnicę pomiędzy odległościami do docelowego indywidualnego poziomu emisji, wyrażonymi jako docelowy indywidualny poziom emisji odjęty od średniego indywidualnego poziomu emisji i obliczonymi z uwzględnieniem i z wykluczeniem zapisów, których producenci nie mogą zweryfikować. Niezależnie od tego, czy powyższa różnica jest wartością dodatnią czy ujemną, margines błędu zawsze powinien poprawiać wynik producenta w stosunku do określonego dla niego docelowego poziomu emisji.

(10) Zgodnie z art. 10 ust. 2 rozporządzenia (UE) nr 510/2011 należy uznać, że producent spełnia wymogi dotyczące docelowego indywidualnego poziomu emisji, o których mowa w art. 4 tego rozporządzenia, jeżeli średni poziom emisji podany w niniejszej decyzji jest niższy od docelowego indywidualnego poziomu emisji i wyraża się ujemną wartością odległości do poziomu docelowego. W przypadku gdy średni poziom emisji przekracza docelowy indywidualny poziom emisji, nakłada się opłatę z tytułu przekroczenia poziomu emisji, chyba że dany producent korzysta ze zwolnienia z tego docelowego poziomu lub jest członkiem grupy producentów, a grupa ta spełnia wymóg dotyczący określonego dla niej docelowego indywidualnego poziomu emisji.

(11) W dniu 3 listopada 2015 r. Grupa Volkswagen złożyła oświadczenie o stwierdzeniu nieprawidłowości przy określaniu poziomów emisji CO2 w ramach homologacji typu niektórych pojazdów tej grupy. Kwestia ta była przedmiotem szczegółowego dochodzenia, Komisja jest jednak zdania, że konieczne są dalsze wyjaśnienia ze strony grupy Volkswagena jako całości, jak również potwierdzenie ze strony odpowiednich krajowych organów udzielających homologacji typu, że nieprawidłowości te nie występują. W związku z tym wartości w przypadku grupy Volkswagena i jej członków (Audi AG, Dr Ing. h.c.F. Porsche AG, Quattro GmbH, Seat SA, Skoda Auto A.S. oraz Volkswagen AG) nie mogą zostać potwierdzone ani zmienione.

(12) Komisja zastrzega sobie prawo do weryfikacji wyników któregokolwiek z producentów, potwierdzonych lub zmienionych niniejszą decyzją, w przypadku gdy odpowiednie organy krajowe potwierdzą istnienie nieprawidłowości dotyczących wartości emisji CO2 wykorzystanych do ustalenia, czy dany producent spełnia wymogi dotyczące docelowego indywidualnego poziomu emisji.

(13) Należy zatem potwierdzić lub odpowiednio zmienić wstępne obliczenia średnich indywidualnych poziomów emisji CO2 dla nowych lekkich samochodów dostawczych zarejestrowanych w 2016 r., docelowych indywidualnych poziomów emisji oraz różnicy pomiędzy tymi dwiema wartościami,

PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:

Artykuł  1

Wartości odnoszące się do wyników producentów, potwierdzone lub zmienione dla każdego producenta lekkich samochodów dostawczych oraz dla każdej grupy producentów lekkich samochodów dostawczych w odniesieniu do roku kalendarzowego 2016 zgodnie z art. 8 ust. 6 rozporządzenia (UE) nr 510/2011, określa się w załączniku do niniejszej decyzji.

Artykuł  2

Niniejsza decyzja skierowana jest do następujących producentów indywidualnych i grup producentów utworzonych zgodnie z art. 7 rozporządzenia (UE) nr 510/2011:

1)
Alfa Romeo SpA.

C.so Giovanni Agnelli 200

10135 Torino

WŁOCHY

2)
Automobiles Citroen

Route de Gizy

78943 Vélizy-Villacoublay Cedex

FRANCJA

3)
Automobiles Peugeot

7, rue Henri Sainte-Claire Deville

2500 Rueil-Malmaison

FRANCJA

4)
AVTOVAZ JSC

Reprezentowany w Unii przez:

LADA France S.A.S.

13, Route Nationale 10

78310 Coignieres FRANCJA

5)
BLUECAR SAS

31-32 quai de Dion Bouton

92800 Puteaux

FRANCJA

6)
Bayerische Motoren Werke AG

Petuelring 130

80788 München

NIEMCY

7)
BMW M GmbH

Petuelring 130

80788 München

NIEMCY

8)
FCA US LLC

Reprezentowany w Unii przez:

Fiat Chrysler Automobiles

Building 5 - Ground floor - Room A8N

C.so Settembrini, 40

10135 Torino

WŁOCHY

9)
CNG-Technik GmbH

Neihl Plant, building Imbert 479

Henry-Ford-Straße 1

50735 Köln

NIEMCY

10)
COMARTH ENGINEERING S.L.

Carril Alejandrico 79

ES-30570 Beniajan - Murcia

HISZPANIA

11)
Automobile Dacia S.A.

Guyancourt

1 avenue du Golf

78288 Guyancourt Cedex

FRANCJA

12)
Daimler AG

Mercedesstr 137/1 Zimmer 229

HPC F403

70327 Stuttgart

NIEMCY

13)
DFSK MOTOR CO., LTD.

Reprezentowany w Unii przez:

Giotti Victoria Srl

Sr.l. Pissana Road 11/a 50021

Barberino Val D' Elsa (Florence)

WŁOCHY

14)
Esagono Energia S.r.l.

Via Puecher 9

20060 Pozzuolo Martesana (MI)

WŁOCHY

15)
FCA Italy S.p.A.

Building 5 - Ground floor - Room A8N

C.so Settembrini, 40

10135 Torino

WŁOCHY

16)
Ford Motor Company of Australia Ltd.

Reprezentowany w Unii przez:

Ford Werke GmbH

Neihl Plant, building Imbert 479

Henry-Ford-Straße 1

50735 Köln

NIEMCY

17)
Ford Motor Company

Neihl Plant, building Imbert 479

Henry-Ford-Straße 1

50735 Köln

NIEMCY

18)
Ford Werke GmbH

Neihl Plant, building Imbert 479

Henry-Ford-Straße 1

50735 Köln

NIEMCY

19)
Fuji Heavy Industries Ltd.

Reprezentowany w Unii przez:

Subaru Europe NV/SA

Leuvensesteenweg 555 B/8

1930 Zaventem

BELGIA

20)
Mitsubishi Fuso Truck & Bus Corporation

Reprezentowany w Unii przez:

Daimler AG,

Mercedesstr 137/1 Zimmer 229

HPC F403

70327 Stuttgart

NIEMCY

21)
Mitsubishi Fuso Truck Europe SA

Reprezentowany w Unii przez:

Daimler AG,

Mercedesstr 137/1 Zimmer 229

HPC F403

70327 Stuttgart

NIEMCY

22)
LLC Automobile Plant Gaz

Poe 2

Lähte Tartumaa

60502

ESTONIA

23)
General Motors Company

Reprezentowany w Unii przez:

Adam Opel GmbH

Bahnhofsplatz 1 IPC 39-12

65423 Rüsselsheim

NIEMCY

24)
GAC Gonow Auto Co. Ltd.

Reprezentowany w Unii przez:

AUTORIMESSA MONTE MARIO SRL

Via della Muratella, 797

00054 Maccarese (RM)

WŁOCHY

25)
Goupil Industrie S.A.

Route de Villeneuve

47320 Bourran

FRANCJA

26)
Great Wall Motor Company Ltd.

Reprezentowany w Unii przez:

Great Wall Motor Europe Technical Center GmbH

Otto-Hahn-Str. 5

63128 Dietzenbach

NIEMCY

27)
Honda Motor Co., Ltd.

Reprezentowany w Unii przez:

Aalst Office

Wijngaardveld 1 (Noord V)

B-9300 Aalst

BELGIA

28)
Honda of the UK Manufacturing Ltd.

Aalst Office

Wijngaardveld 1 (Noord V)

B-9300 Aalst

BELGIA

29)
Hyundai Motor Company

Reprezentowany w Unii przez:

Hyundai Motor Europe GmbH

Kaiserleipromenade 5

63067 Offenbach

NIEMCY

30)
Hyundai Assan Otomotiv Sanayi Ve Ticaret A.S.

Reprezentowany w Unii przez:

Hyundai Motor Europe GmbH

Kaiserleipromenade 5

63067 Offenbach

NIEMCY

31)
Hyundai Motor Manufacturing Czech s.r.o.

Kaiserleipromenade 5

63067 Offenbach

NIEMCY

32)
Isuzu Motors Limited

Reprezentowany w Unii przez:

Isuzu Motors Europe NV

Bist 12

2630 Aartselaar

BELGIA

33)
IVECO S.p.A.

Via Puglia 35

10156 Torino

WŁOCHY

34)
Jaguar Land Rover Limited

Abbey Road

Whitley

Coventry

CV3 4LF

ZJEDNOCZONE KRÓLESTWO

35)
KIA Motors Corporation

Reprezentowany w Unii przez:

Kia Motors Europe GmbH

Theodor-Heuss-Allee 11

60486 Frankfurt am Main

NIEMCY

36)
KIA Motors Slovakia s.r.o.

Theodor-Heuss-Allee 11

60486 Frankfurt am Main

NIEMCY

37)
LADA Automobile GmbH

Erlengrund 7-11

21614 Buxtehude

NIEMCY

38)
Magyar Suzuki Corporation Ltd.

Legal Department Suzuki-Allee 7

64625 Bensheim

NIEMCY

39)
Mahindra & Mahindra Ltd.

Reprezentowany w Unii przez:

Mahindra Europe S.r.l.

Via Cancelliera 35

00040 Ariccia (Roma)

WŁOCHY

40)
Mazda Motor Corporation

Reprezentowany w Unii przez:

Mazda Motor Europe GmbH

European R&D Centre Hiroshimastr 1

D-61440 Oberursel/Ts

NIEMCY

41)
M.F.T.B.C.

Reprezentowany w Unii przez:

Daimler AG,

Mercedesstr 137/1 Zimmer 229

HPC F403

70327 Stuttgart

NIEMCY

42)
Mitsubishi Motors Corporation MMC

Reprezentowany w Unii przez:

Mitsubishi Motors Europe B.V. MME

Mitsubishi Avenue 21

6121 SG Born

NIDERLANDY

43)
Mitsubishi Motors Thailand Co., Ltd. MMTh

Reprezentowany w Unii przez:

Mitsubishi Motors Europe BV MME

Mitsubishi Avenue 21

6121 SG Born

NIDERLANDY

44)
Nissan International SA

Reprezentowany w Unii przez:

Renault Nissan Representation Office

Av des Arts 40

1040 Bruxelles

BELGIA

45)
Adam Opel GmbH

Bahnhofsplatz 1

IPC 39-12

65423 Rüsselsheim

NIEMCY

46)
Piaggio & C S.p.A.

Viale Rinaldo Piaggio 25

56025 Pontedera (PI)

WŁOCHY

47)
Renault S.A.S.

Guyancourt

1 avenue du Golf

78288 Guyancourt Cedex

FRANCJA

48)
Renault Trucks

99 Route de Lyon TER L10 0 01

69802 Saint Priest Cedex

FRANCJA

49)
Romanital Srl

Via delle Industrie, 107

90040 Isola delle Femmine PA

WŁOCHY

50)
SAIC MAXUS Automotive Co. Ltd.

Reprezentowany w Unii przez:

SAIC Luc, S.a.r.l.

President Building

37A avenue J.F. Kennedy

1855 Luxembourg

LUKSEMBURG

51)
SsangYong Motor Company

Reprezentowany w Unii przez:

SsangYong Motor Europe Office

Herriotstrasse 1

60528 Frankfurt am Main

NIEMCY

52)
StreetScooter GmbH

Jülicher Straße 191

52070 Aachen

NIEMCY

53)
Suzuki Motor Corporation

Reprezentowany w Unii przez:

Suzuki Deutschland GmbH

Legal Department Suzuki-Allee 7

64625 Bensheim

NIEMCY

54)
Tata Motors Limited

Reprezentowany w Unii przez:

Tata Motors European Technical Centre Plc.

Internal Automotive Research Centre

University of Warwick

Coventry

CV4 7AL

ZJEDNOCZONE KRÓLESTWO

55)
Toyota Motor Europe NV/SA

Avenue du Bourget 60

1140 Brussels

BELGIA

56)
Univers Ve Helem

14 rue Federico Garcia Lorca

32000 Auch

FRANCJA

57)
Volvo Car Corporation

VAK building Assar Gabrielssons väg

SE-405 31 Göteborg

SZWECJA

58)
Grupa producentów: Daimler AG

Mercedesstr 137/1

Zimmer 229

70546 Stuttgart

NIEMCY

59)
Grupa producentów: FCA

Italy S.p.A. Building 5 - Ground floor - Room A8N

C.so Settembrini, 40

10135 Torino

WŁOCHY

60)
Grupa producentów: Ford-Werke GmbH

Neihl Plant, building Imbert 479

Henry-Ford-Straße 1

50735 Köln

NIEMCY

61)
Grupa producentów: General Motors

Bahnhofsplatz 1 IPC 39-12

65423 Rüsselsheim

NIEMCY

62)
Grupa producentów: Kia

Theodor-Heuss-Allee 11

60486 Frankfurt am Main

NIEMCY

63)
Grupa producentów: Hyundai

Kaiserleipromanade 5

63067 Offenbach

NIEMCY

64)
Grupa producentów: Mitsubishi Motors

Mitsubishi Avenue 21

6121 SG Born

NIDERLANDY

65)
Grupa producentów: Renault

1 Avenue du Golf

78288 Guyancourt Cedex

FRANCJA

Sporządzono w Brukseli dnia 19 stycznia 2018 r.
W imieniu Komisji
Miguel ARIAS CAÑETE
Członek Komisji

ZAŁĄCZNIK

Tabela 1

Wartości odnoszące się do wyników producentów potwierdzone lub zmienione zgodnie z art. 8 ust. 6 rozporządzenia (UE) nr 510/2011

A B C D E F G H I
Nazwa producenta Grupy producentów i odstępstwa Liczba rejestracji Średni indywidualny poziom emisji CO2 (80 %) Docelowy indywidualny poziom emisji Odległość do poziomu docelowego Skorygowana odległość do poziomu docelowego Średnia masa Średni poziom emisji CO2 (100 %)
ALFA ROMEO SPA 3 108,000 145,302 - 37,302 - 37,302 1 386,67 114,333
AUTOMOBILES CITROEN 147 450 132,337 167,907 - 35,570 - 35,570 1 629,73 145,920
AUTOMOBILES PEUGEOT 152 426 133,395 170,220 - 36,825 - 36,825 1 654,60 147,718
AVTOVAZ JSC P8 30 216,000 135,847 80,153 80,153 1 285,00 216,000
BLUECAR SAS DMD 173 0,000 1 325,00 0,000
BAYERISCHE MOTOREN WERKE AG DMD 324 143,344 1 894,74 148,988
BMW M GMBH DMD 291 127,203 1 756,75 135,955
FCA US LLC P2 163 202,208 204,098 - 1,890 - 1,890 2 018,88 215,356
CNG- TECHNIK GMBH P3 2 108,000 152,541 - 44,541 - 44,541 1 464,50 115,000
COMARTH ENGINEERING SL DMD 5 0,000 860,20 0,000
AUTOMOBILE DACIA SA P8 23 928 118,662 135,482 - 16,820 - 16,820 1 281,07 124,061
DAIMLER AG P1 141 780 177,473 215,538 - 38,065 - 38,065 2 141,89 187,766
DFSK MOTOR CO LTD DMD 503 172,291 1 143,26 174,684
ESAGONO ENERGIA SRL DMD 6 0,000 1 314,17 0,000
FCA ITALY SPA P2 158 552 143,505 172,123 - 28,618 - 28,619 1 675,06 153,099
FORD MOTOR COMPANY OF AUSTRALIA LIMITED P3 31 598 207,251 221,102 - 13,851 - 13,854 2 201,72 212,811
FORD MOTOR COMPANY P3 512 202,836 218,576 - 15,740 - 15,740 2 174,56 209,527
FORD-WERKE GMBH P3 243 326 158,071 192,422 - 34,351 - 34,397 1 893,33 168,603
FUJI HEAVY INDUSTRIES LTD DMD 86 155,735 1 673,84 160,267
MITSUBISHI FUSO TRUCK & BUS CORPORATION P1 543 235,756 253,909 - 18,153 - 18,153 2 554,48 238,066
LLC AUTOMOBILE PLANT GAZ DMD 4 285,000 2 091,25 285,000
GENERAL MOTORS COMPANY P4 11 269,750 250,558 19,192 19,192 2 518,45 280,455
GONOW AUTO CO LTD DMD 44 191,314 1 535,91 203,455
GOUPIL INDUSTRIE SA DMD 60 0,000 1 095,83 0,000
GREAT WALL MOTOR COMPANY LIMITED DMD 183 196,610 1 800,49 202,377
HONDA MOTOR CO LTD DMD 38 108,500 1 382,16 113,842
HONDA OF THE UK MANUFACTURING LTD DMD 89 134,817 1 686,36 143,281
HYUNDAI MOTOR COMPANY P5 3 489 207,827 225,072 - 17,245 - 17,245 2 244,41 211,070
HYUNDAI ASSAN OTOMOTIV SANAYI VE P5 32 99,600 125,504 - 25,904 - 25,904 1 173,78 102,313
HYUNDAI MOTOR MANUFACTURING CZECH SRO P5 461 154,310 186,196 - 31,886 - 31,886 1 826,39 167,994
ISUZU MOTORS LIMITED 12 658 197,733 208,994 - 11,261 - 11,261 2 071,53 203,634
IVECO SPA 30 686 210,302 232,423 - 22,121 - 22,121 2 323,45 215,944
JAGUAR LAND ROVER LIMITED D 7 435 247,609 272,000 - 24,391 - 24,391 2 147,75 257,094
KIA MOTORS CORPORATION P6 498 115,834 147,327 - 31,493 - 31,493 1 408,44 123,169
KIA MOTORS SLOVAKIA SRO P6 436 124,736 158,336 - 33,600 - 33,600 1 526,82 133,766
LADA AUTOMOBILE GMBH DMD 15 216,000 1 242,07 216,000
MAGYAR SUZUKI CORPORATION LTD DMD 25 117,350 1 357,24 119,920
MAHINDRA & MAHINDRA LTD DMD 386 208,808 1 986,97 212,370
MAZDA MOTOR CORPORATION DMD 556 138,385 1 622,53 152,570
MFTBC P1 162 235,806 258,513 - 22,707 - 22,707 2 603,99 238,136
MITSUBISHI MOTORS CORPORATION MMC P7/D 955 166,357 195,000 - 28,643 - 28,643 1 894,06 178,721
MITSUBISHI MOTORS THAILAND CO LTD MMTH P7/D 16 429 175,873 195,000 - 19,127 - 19,127 1 934,71 179,395
NISSAN INTERNATIONAL SA 52 940 135,342 191,107 - 55,765 - 55,765 1 879,19 164,242
ADAM OPEL AG P4 92 815 150,202 179,531 - 29,329 - 29,329 1 754,72 160,762
PIAGGIO & C SPA D 2 966 130,872 155,000 - 24,128 - 24,128 1 101,58 149,553
RENAULT SAS P8 216 516 133,477 175,639 - 42,162 - 42,162 1 712,87 152,141
RENAULT TRUCKS 9 111 196,829 229,655 - 32,826 - 32,826 2 293,69 206,718
ROMANITAL SRL DMD 20 155,000 1 268,25 160,450
SAIC MAXUS AUTOMOTIVE CO LTD DMD 447 249,994 2 184,42 249,996
SSANGYONG MOTOR COMPANY DMD 795 195,692 2 069,26 198,153
STREETSCOOTER GMBH 1 669 0,000 145,715 - 145,715 - 145,715 1 391,11 0,000
SUZUKI MOTOR CORPORATION DMD 119 159,063 1 160,96 160,286
TATA MOTORS LIMITED 6 196,000 210,015 - 14,015 - 14,015 2 082,50 196,000
TOYOTA MOTOR EUROPE NV SA 30 760 170,839 197,565 - 26,726 - 27,747 1 948,63 179,279
UNIVERS VE HELEM DMD 2 0,000 1 008,00 0,000
VOLVO CAR CORPORATION 1 216 113,332 171,938 - 58,606 - 58,606 1 673,08 121,022

Tabela 2

Wartości odnoszące się do wyników grup producentów potwierdzone lub zmienione zgodnie z art. 8 ust. 6 rozporządzenia (UE) nr 510/2011

A B C D E F G H I
Nazwa grupy Grupa Liczba rejestracji Średni indywidualny poziom emisji CO2 (80 %) Docelowy indywidualny poziom emisji Odległość do poziomu docelowego Skorygowana odległość do poziomu docelowego Średnia masa Średni poziom emisji CO2 (100 %)
DAIMLER AG P1 142 486 177,673 215,733 - 38,060 - 38,060 2 143,99 188,015
FCA ITALY SPA P2 158 718 143,536 172,155 - 28,619 - 28,620 1 675,41 153,162
FORD-WERKE GMBH P3 275 438 162,277 195,760 - 33,483 - 33,522 1 929,23 173,750
GENERAL MOTORS P4 92 826 150,205 179,539 - 29,334 - 29,334 1 754,81 160,776
HYUNDAI P5 3 982 200,556 219,771 - 19,215 - 19,215 2 187,41 205,209
KIA P6 934 119,137 152,466 - 33,329 - 33,329 1 463,7 128,116
MITSUBISHI MOTORS P7/D 17 384 174,897 195,000 - 20,103 - 20,103 1 932,48 179,358
RENAULT P8 240 474 131,072 171,638 - 40,566 - 40,566 1 669,85 149,355

Objaśnienia do tabel 1 i 2:

Kolumna A:

Tabela 1: "Nazwa producenta" oznacza nazwę producenta zgłoszoną Komisji przez zainteresowanego producenta lub, w przypadku braku takiego zgłoszenia, nazwę zarejestrowaną przez organ rejestrujący państwa członkowskiego.

Tabela 2: "Nazwa grupy" oznacza nazwę grupy zadeklarowaną przez zarządzającego grupą.

Kolumna B:

"D" oznacza, że przyznano odstępstwo dotyczące drobnego producenta zgodnie z art. 11 ust. 3 rozporządzenia (UE) nr 510/2011 dla roku kalendarzowego 2016.

"DMD" oznacza, że zastosowanie ma wyjątek de minimis przewidziany w art. 2 ust. 4 rozporządzenia (UE) nr 510/2011, zgodnie z którym producent, który wraz ze wszystkimi powiązanymi przedsiębiorstwami był odpowiedzialny za mniej niż 1 000 nowych pojazdów zarejestrowanych w 2016 r., nie musi osiągać docelowego indywidualnego poziomu emisji.

"P" oznacza, że producent jest członkiem jednej z grup producentów (wymienionych w tabeli 2) utworzonych na podstawie art. 7 rozporządzenia (UE) nr 510/2011, a umowa powołująca grupę jest ważna na rok kalendarzowy 2016.

Kolumna C:

"Liczba rejestracji" oznacza całkowitą liczbę nowych lekkich samochodów dostawczych zarejestrowanych przez państwa członkowskie w danym roku kalendarzowym, nie licząc tych rejestracji, które odnoszą się do zapisów, w przypadku których brakuje wartości masy lub CO2, a także rejestracji, których producent nie uznaje. Liczba rejestracji przekazanych przez państwa członkowskie nie może zostać zmieniona z żadnego innego powodu.

Kolumna D:

"Średni indywidualny poziom emisji CO2 (80 %)" oznacza średni indywidualny poziom emisji CO2, który został obliczony na podstawie 80 % pojazdów o najniższych emisjach we flocie danego producenta zgodnie z art. 4 akapit trzeci rozporządzenia (UE) nr 510/2011. W stosownych przypadkach podano średni indywidualny poziom emisji CO2 z uwzględnieniem powiadomienia o błędach przekazanego Komisji przez zainteresowanego producenta. Wpisy wykorzystywane do obliczeń obejmują wpisy zawierające prawidłowe wartości masy oraz emisji CO2. Średnie indywidualne poziomy emisji CO2 obejmują redukcje emisji wynikające z przepisów rozporządzenia (UE) nr 510/2011 dotyczących superjednostek (art. 5) lub innowacji ekologicznych (art. 12).

Kolumna E:

"Docelowy indywidualny poziom emisji" oznacza docelowy poziom emisji obliczony na podstawie średniej masy wszystkich pojazdów przypisanych do danego producenta z wykorzystaniem wzoru znajdującego się w załączniku I do rozporządzenia (UE) nr 510/2011.

Kolumna F:

"Odległość do poziomu docelowego" oznacza różnicę między średnim indywidualnym poziomem emisji CO2 podanym w kolumnie D a docelowym indywidualnym poziomem emisji w kolumnie E. Jeżeli wartość w kolumnie F jest dodatnia, to średni indywidualny poziom emisji CO2 przekracza docelowy indywidualny poziom emisji.

Kolumna G:

"Skorygowana odległość do poziomu docelowego" oznacza, że w przypadku gdy wartości w tej kolumnie różnią się od wartości w kolumnie F, wartości podane w kolumnie F skorygowano, aby uwzględnić margines błędu. Margines błędu jest obliczany zgodnie z następującym wzorem:

Błąd = wartość bezwzględna [(AC1 - TG1) - (AC2 - TG2)]

AC1 = średni indywidualny poziom emisji CO2 z uwzględnieniem pojazdów, których nie można zidentyfikować (jak określono w kolumnie D);

TG1 = docelowy indywidualny poziom emisji z uwzględnieniem pojazdów, których nie można zidentyfikować (jak określono w kolumnie E);

AC2 = średni indywidualny poziom emisji CO2 z wyłączeniem pojazdów, których nie można zidentyfikować;

TG2 = docelowy indywidualny poziom emisji z wyłączeniem pojazdów, których nie można zidentyfikować.

Kolumna I:

"Średni poziom emisji CO2 (100 %)" oznacza średni indywidualny poziom emisji CO2, który został obliczony na podstawie 100 % pojazdów przypisanych do danego producenta. W stosownych przypadkach podano średni indywidualny poziom emisji CO2 z uwzględnieniem powiadomienia o błędach przekazanego Komisji przez zainteresowanego producenta. Wpisy wykorzystywane do obliczeń obejmują wpisy zawierające prawidłowe wartości masy oraz emisji CO2, nie obejmują natomiast redukcji emisji wynikających z przepisów rozporządzenia (UE) nr 510/2011 dotyczących superjednostek (art. 5) lub innowacji ekologicznych (art. 12).

1 Dz.U. L 145 z 31.5.2011, s. 1.

Zmiany w prawie

Powstańcy nie zapłacą podatku dochodowego od nagród

Minister finansów zaniecha poboru podatku dochodowego od nagród przyznawanych w 2024 roku powstańcom warszawskim oraz ich małżonkom. Zgodnie z przygotowanym przez resort projektem rozporządzenia, zwolnienie będzie dotyczyło nagród przyznawanych przez radę miasta Warszawy od 1 stycznia do końca grudnia tego roku.

Monika Pogroszewska 06.05.2024
Data 30 kwietnia dla wnioskodawcy dodatku osłonowego może być pułapką

Choć ustawa o dodatku osłonowym wskazuje, że wnioski można składać do 30 kwietnia 2024 r., to dla wielu mieszkańców termin ten może okazać się pułapką. Datą złożenia wniosku jest bowiem data jego wpływu do organu. Rząd uznał jednak, że nie ma potrzeby doprecyzowania tej kwestii. A już podczas rozpoznawania poprzednich wniosków, właśnie z tego powodu wielu mieszkańców zostało pozbawionych świadczeń.

Robert Horbaczewski 30.04.2024
Rząd chce zmieniać obowiązujące regulacje dotyczące czynników rakotwórczych i mutagenów

Rząd przyjął we wtorek projekt zmian w Kodeksie pracy, którego celem jest nowelizacja art. 222, by dostosować polskie prawo do przepisów unijnych. Chodzi o dodanie czynników reprotoksycznych do obecnie obwiązujących regulacji dotyczących czynników rakotwórczych i mutagenów. Nowela upoważnienia ustawowego pozwoli na zmianę wydanego na jej podstawie rozporządzenia Ministra Zdrowia w sprawie substancji chemicznych, ich mieszanin, czynników lub procesów technologicznych o działaniu rakotwórczym lub mutagennym w środowisku pracy.

Grażyna J. Leśniak 16.04.2024
Bez kary za brak lekarza w karetce do końca tego roku

W ponad połowie specjalistycznych Zespołów Ratownictwa Medycznego brakuje lekarzy. Ministerstwo Zdrowia wydłuża więc po raz kolejny czas, kiedy Narodowy Fundusz Zdrowia nie będzie pobierał kar umownych w przypadku niezapewnienia lekarza w zespołach ratownictwa. Pierwotnie termin wyznaczony był na koniec czerwca tego roku.

Beata Dązbłaż 10.04.2024
Będzie zmiana ustawy o rzemiośle zgodna z oczekiwaniami środowiska

Rozszerzenie katalogu prawnie dopuszczalnej formy prowadzenia działalności gospodarczej w zakresie rzemiosła, zmiana definicji rzemiosła, dopuszczenie wykorzystywania przez przedsiębiorców, niezależnie od formy prowadzenia przez nich działalności, wszystkich kwalifikacji zawodowych w rzemiośle, wymienionych w ustawie - to tylko niektóre zmiany w ustawie o rzemiośle, jakie zamierza wprowadzić Ministerstwo Rozwoju i Technologii.

Grażyna J. Leśniak 08.04.2024
Tabletki "dzień po" bez recepty nie będzie. Jest weto prezydenta

Dostępność bez recepty jednego z hormonalnych środków antykoncepcyjnych (octan uliprystalu) - takie rozwiązanie zakładała zawetowana w piątek przez prezydenta Andrzeja Dudę nowelizacja prawa farmaceutycznego. Wiek, od którego tzw. tabletka "dzień po" byłaby dostępna bez recepty miał być określony w rozporządzeniu. Ministerstwo Zdrowia stało na stanowisku, że powinno to być 15 lat. Wątpliwości w tej kwestii miała Kancelaria Prezydenta.

Katarzyna Nocuń 29.03.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.L.2018.25.49

Rodzaj: Decyzja
Tytuł: Decyzja wykonawcza 2018/143 potwierdzająca lub zmieniająca wstępne obliczenia średnich indywidualnych poziomów emisji CO2 oraz docelowych indywidualnych poziomów emisji dla producentów nowych lekkich samochodów dostawczych w roku kalendarzowym 2016 zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 510/2011
Data aktu: 19/01/2018
Data ogłoszenia: 30/01/2018