uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,
uwzględniając rozporządzenie Rady (WE) nr 104/2000 z dnia 17 grudnia 1999 r. w sprawie wspólnej organizacji rynków produktów rybołówstwa i akwakultury(1), w szczególności jego art. 24 ust. 8,
a także mając na uwadze, co następuje:
(1) Artykuł 24 rozporządzenia Rady (WE) nr 104/2000, uchylającego rozporządzenie Rady (EWG) nr 3759/92(2) z mocą od dnia 1 stycznia 2001 r., przewiduje zryczałtowaną pomoc przyznawaną na pewnych warunkach organizacjom producentów, które wycofują z rynku produkty wymienione w załączniku IV do tego rozporządzenia.
(2) W celu harmonizacji i uproszczenia, procedury wymagane w kontekście zryczałtowanej pomocy powinny być takie same jak te, które stosuje się do rekompensaty finansowej i pomocy na okres przejściowy, tak jak to ustalono w rozporządzeniu Komisji (WE) nr 2509/2000 z dnia 15 listopada 2000 r., ustanawiającym szczegółowe zasady stosowania rozporządzenia Rady (WE) nr 104/2000 w zakresie przyznawania rekompensat finansowych za wycofywanie niektórych produktów rybołówstwa(3), oraz w rozporządzeniu Komisji (WE) nr 2814/2000 z dnia 21 grudnia 2000 r. ustanawiającym szczegółowe zasady stosowania rozporządzenia Rady (WE) nr 104/2000 w odniesieniu do przyznawania pomocy na okres przejściowy dla niektórych produktów rybołówstwa(4). Na tej podstawie powinny zostać ustanowione warunki przyznawania zryczałtowanej pomocy, a ponadto powinno zostać uchylone rozporządzenie Komisji (EWG) nr 4176/88 z dnia 28 grudnia 1988 r. ustanawiające szczegółowe zasady przyznawania zryczałtowanej pomocy w odniesieniu do niektórych produktów rybołówstwa(5), ostatnio zmienione rozporządzeniem (WE) nr 3516/93(6).
(3) Artykuł 6 ust. 1 rozporządzenia Rady (WE) nr 2406/96 z dnia 26 listopada 1996 r. ustanawiającego wspólne normy handlowe w odniesieniu do niektórych produktów rybołówstwa(7), ostatnio zmienionego rozporządzeniem (WE) 2578/2000(8), przewiduje, że produkty, które zostały zaklasyfikowane jako kategoria B, nie kwalifikują się do pomocy finansowej przyznawanej ze względu na wycofywanie przewidzianej w ramach wspólnej organizacji rynku. Biorąc pod uwagę, że tylko produkty należące do klasy Extra, "E" i "A" kwalifikują się do zryczałtowanej pomocy, określonej w art. 24 rozporządzenia (WE) nr 104/2000, obliczenie ilości podlegającej tej pomocy powinno być oparte jedynie na tych kategoriach produktów.
(4) Należy określić warunki, jakie mają być spełniane przez organizacje producentów w kontekście systemu zryczałtowanej pomocy.
(5) Zryczałtowana pomoc może zostać wypłacona wyłącznie na koniec roku połowowego. Należy jednak ustanowić przepisy dotyczące możliwości przyznawania zaliczek, z zastrzeżeniem złożenia zabezpieczenia.
(6) Państwa Członkowskie powinny być upoważnione do ustalania standardowej wartości stosowanej do obliczania zryczałtowanej pomocy, w podziale według miejsca przeznaczenia wycofywanych produktów, tak jak to określono w rozporządzeniu Komisji (EWG) nr 1051/83 z dnia 9 czerwca 1983 r. w sprawie zbytu niektórych produktów rybołówstwa, które były objęte działaniem środków stabilizacji rynku(9), zmienionym rozporządzeniem (EWG) nr 1106/90(10).
(7) Aby pomóc w zagwarantowaniu jakości produktów i rozdysponowaniu tych produktów na rynku, powinny zostać określone minimalne warunki mające zastosowanie do przetwórstwa, oraz warunki odnoszące się składowania i ponownego wprowadzania do obrotu produktów przetworzonych.
(8) W celu zwiększenia efektywności kontroli, odbiorcy pomocy powinni przechowywać ewidencję towarową zawierającą liczby dotyczące wprowadzania do obrotu, wycofywania z obrotu oraz ilości przenoszonych każdego miesiąca (w kilogramach), oraz powinni dostarczać te informacje Państwu Członkowskiemu. W celu właściwego zarządzania mechanizmem uznaje się za wystarczający wymóg ewidencji towarowej podczas minimalnego okresu składowania.
(9) Środki przewidziane w niniejszym rozporządzeniu są zgodne z opinią Komitetu Zarządzającego ds. Produktów Rybołówstwa,
PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:
Sporządzono w Brukseli, dnia 14 maja 2001 r.
| W imieniu Komisji | |
| Franz FISCHLER | |
| Członek Komisji |
______
(1) Dz.U. L 17 z 21.1.2000, str. 22.
(2) Dz.U. L 388 z 31.12.1992, str. 1.
(3) Dz.U. L 289 z 16.11.2000, str. 11.
(4) Dz.U. L 326 z 22.12.2000, str. 34.
(5) Dz.U. L 367 z 31.12.1988, str. 63.
(6) Dz.U. L 320 z 22.12.1993, str. 10.
(7) Dz.U. L 334 z 23.12.1996, str. 1.
(8) Dz.U. L 298 z 25.11.2000, str. 1.
(9) Dz.U. L 152 z 10.6.1983, str. 22.
(10) Dz.U. L 111 z 1.5.1990, str. 50.
(11) Dz.U. L 216 z 5.8.1978, str. 1.
Senat zgłosił w środę poprawki do reformy orzecznictwa lekarskiego w ZUS. Zaproponował, aby w sprawach szczególnie skomplikowanych możliwe było orzekanie w drugiej instancji przez grupę trzech lekarzy orzeczników. W pozostałych sprawach, zgodnie z ustawą, orzekać będzie jeden. Teraz ustawa wróci do Sejmu.
10.12.2025Mimo iż do 1 stycznia zostały trzy tygodnie, przedsiębiorcy wciąż nie mają pewności, które zmiany wejdą w życie w nowym roku. Brakuje m.in. rozporządzeń wykonawczych do KSeF i rozporządzenia w sprawie JPK VAT. Część ustaw nadal jest na etapie prac parlamentu lub czeka na podpis prezydenta. Wiadomo już jednak, że nie będzie dużej nowelizacji ustaw o PIT i CIT. W 2026 r. nadal będzie można korzystać na starych zasadach z ulgi mieszkaniowej i IP Box oraz sprzedać bez podatku poleasingowy samochód.
10.12.2025Komitet Stały Rady Ministrów wprowadził bardzo istotne zmiany do projektu ustawy przygotowanego przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej – poinformował minister Maciej Berek w czwartek wieczorem, w programie „Pytanie dnia” na antenie TVP Info. Jak poinformował, projekt nowelizacji ustawy o PIP powinien trafić do Sejmu w grudniu 2025 roku, aby prace nad nim w Parlamencie trwały w I kwartale 2026 r.
05.12.20254 grudnia Komitet Stały Rady Ministrów przyjął projekt zmian w ustawie o PIP - przekazało w czwartek MRPiPS. Nie wiadomo jednak, jaki jest jego ostateczny kształt. Jeszcze w środę Ministerstwo Zdrowia informowało Komitet, że zgadza się na propozycję, by skutki rozstrzygnięć PIP i ich zakres działał na przyszłość, a skutkiem polecenia inspektora pracy nie było ustalenie istnienia stosunku pracy między stronami umowy B2B, ale ustalenie zgodności jej z prawem. Zdaniem prawników, to byłaby kontrrewolucja w stosunku do projektu resortu pracy.
05.12.2025Przygotowany przez ministerstwo pracy projekt zmian w ustawie o PIP, przyznający inspektorom pracy uprawnienie do przekształcania umów cywilnoprawnych i B2B w umowy o pracę, łamie konstytucję i szkodzi polskiej gospodarce – ogłosili posłowie PSL na zorganizowanej w czwartek w Sejmie konferencji prasowej. I zażądali zdjęcia tego projektu z dzisiejszego porządku posiedzenia Komitetu Stałego Rady Ministrów.
04.12.2025Prezydent Karol Nawrocki podpisał we wtorek ustawę z 7 listopada 2025 r. o zmianie ustawy o ochronie zwierząt. Jej celem jest wprowadzenie zakazu chowu i hodowli zwierząt futerkowych w celach komercyjnych, z wyjątkiem królika, w szczególności w celu pozyskania z nich futer lub innych części zwierząt. Zawetowana została jednak ustawa zakazująca trzymania psów na łańcuchach. Prezydent ma w tym zakresie złożyć własny projekt.
02.12.2025| Identyfikator: | Dz.U.UE.L.2001.132.10 |
| Rodzaj: | Rozporządzenie |
| Tytuł: | Rozporządzenie 939/2001 ustanawiające szczegółowe zasady stosowania rozporządzenia Rady (WE) nr 104/2000 w zakresie przyznawania zryczałtowanej pomocy w odniesieniu do niektórych produktów rybołówstwa |
| Data aktu: | 14/05/2001 |
| Data ogłoszenia: | 15/05/2001 |
| Data wejścia w życie: | 01/05/2004, 22/05/2001, 01/01/2001 |