Decyzja 30/98 zmieniająca załącznik II (Przepisy techniczne, normy, badania i certyfikacja) do Porozumienia EOG

DECYZJA WSPÓLNEGO KOMITETU EOG NR 30/98
z dnia 30 kwietnia 1998 r.
zmieniająca załącznik II (Przepisy techniczne, normy, badania i certyfikacja) do Porozumienia EOG

WSPÓLNY KOMITET EUROPEJSKIEGO OBSZARU GOSPODARCZEGO,

uwzględniając Porozumienie o Europejskim Obszarze Gospodarczym, dostosowane Protokołem dostosowującym Porozumienie o Europejskim Obszarze Gospodarczym, zwane dalej Porozumieniem, w szczególności jego artykuł 98,

załącznik II do Porozumienia o EOG został zmieniony decyzją Wspólnego Komitetu EOG nr 66/97 z dnia 4 października 1997 r.(1);

dyrektywę Komisji 95/17/WE z dnia 19 czerwca 1995 r. ustanawiającą szczegółowe zasady stosowania dyrektywy Rady 76/768/EWG w odniesieniu do nieumieszczania jednego lub kilku składników w wykazie używanym do etykietowania produktów kosmetycznych(2), ma zostać włączona do Porozumienia,

PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:

Artykuł  1

Po pkt 8 (dyrektywa Komisji 96/45WE) w rozdziale XVI załącznika II do Porozumienia, dodaje się następujący punkt:

"9. 395 L 0017: dyrektywa Komisji 95/17/WE z dnia 19 czerwca 1995 r. ustanawiającą szczegółowe zasady stosowania dyrektywy Rady 76/768/EWG w odniesieniu do nieumieszczania jednego lub kilku składników w wykazie używanym do etykietowania produktów kosmetycznych (Dz.U. L 140 z 23.6.1995, str. 26).

Do przepisów dyrektywy, do celów niniejszego Porozumienia, wprowadza się następujące zmiany.

a) artykuł 9 ust. 2 otrzymuje następujące brzmienie:

»a) W przypadku gdy Państwo Członkowskie poddaje w wątpliwość decyzję właściwego organu innego Państwa Członkowskiego, Komisja podejmuje decyzję przy zastosowaniu procedury określonej w art. 10 dyrektywy Rady 76/768/EWG i poinformuje Urząd Nadzoru EFTA (ESA) o swojej decyzji.

b) W przypadku gdy Państwo EFTA poddaje w wątpliwość decyzje właściwego organu Państwa Członkowskiego:

i) Państwo EFTA dostarczy sprzeciw wraz z uzasadnieniem do Urzędu Nadzoru EFTA.

ii) W przypadku gdy Urząd Nadzoru EFTA po przeprowadzeniu analizy zgodnie z procedurą określoną w art. 4 d) Protokołu 1 do niniejszego Porozumienia, stwierdzi, że sprzeciw jest nieuzasadniony, podejmie decyzję o nieprzekazywaniu sprzeciwu Komisji, o czym powiadomi Komisję.

iii) W przypadku gdy Urząd Nadzoru EFTA stwierdzi, że sprzeciw jest uzasadniony, przekaże sprzeciw Komisji.

iv) Komisja wszczyna procedurę określoną w art. 10 dyrektywy Rady 76/768/EWG.

v) Komisja o swojej decyzji poinformuje Urząd Nadzoru EFTA.

vi) W przypadku gdy Komisja stwierdzi, że sprzeciw jest nieuzasadniony, Urząd Nadzoru EFTA może przekazać sprawę do Wspólnego Komitetu EOG, który zajmie się sprawą zgodnie z art. 111 niniejszego Porozumienia.

c) W przypadku gdy Państwo EFTA poddaje w wątpliwość decyzję właściwego organu innego Państwa EFTA, Urząd Nadzoru EFTA podejmuje decyzję zgodnie z procedurą określoną w art. 4 d) Protokołu 1 do niniejszego Porozumienia. O swojej decyzji powiadamia Komisję, a Komisja przekazuje decyzję Państwom Członkowskim.

d) W przypadku gdy Państwa Członkowskie poddaje w wątpliwość decyzję właściwego organu Państwa EFTA:

i) Państwo Członkowskie dostarczy sprzeciw wraz z uzasadnieniem do Komisji.

ii) W przypadku gdy Komisja stwierdzi, po przeprowadzeniu konsultacji i wdrożeniu odpowiednich procedur, że sprzeciw nie jest uzasadniony, podejmie decyzję o nieprzekazywaniu odwołania do Urzędu Nadzoru EFTA i poinformuje Urząd Nadzoru EFTA o swojej decyzji.

iii) W przypadku gdy Komisja stwierdzi, że sprzeciw jest uzasadniony, przekaże odwołanie do Urzędu Nadzoru EFTA.

iv) Urząd Nadzoru EFTA podejmuje decyzję zgodnie z procedurą określoną w art. 4 d) Protokołu 1 do niniejszego Porozumienia.

v) Urząd Nadzoru EFTA o swojej decyzji powiadamia Komisję.

vi) W przypadku gdy Urząd Nadzoru EFTA stwierdzi, że odwołanie jest nieuzasadnione, Komisja może przekazać sprawę do Wspólnego Komitetu EOG, który zajmie się sprawą zgodnie z art. 111 niniejszego Porozumienia.«

b) Po punkcie 2 załącznika do niniejszej dyrektywy (procedura dotycząca przyznawania numerów rejestracyjnych, określona w art. 4) dodaje się następujący punkt:

»3. Dla Państw EFTA/EOG przeznaczone są następujące kody:

91 Islandia

92 Lichtenstein

93 Norwegia«.".

Artykuł  2

Teksty dyrektywy 95/17/WE w języku islandzkim i norweskim, załączone do odpowiednich wersji językowych niniejszej decyzji, są tekstami autentycznymi.

Artykuł  3

Niniejsza decyzja wchodzi w życie z dniem 1 maja 1998 r., pod warunkiem że wszystkie notyfikacje na mocy art. 103 ust. 1 Porozumienia zostały dokonane wobec Wspólnego Komitetu EOG.

Artykuł  4

Niniejsza decyzja zostaje opublikowana w Sekcji EOG i Dodatku EOG do Dziennika Urzędowego Wspólnot Europejskich.

Sporządzono w Brukseli, dnia 30 kwietnia 1998 r.
W imieniu Wspólnego Komitetu EOG
F. BARBASO
Przewodniczący

______

(1) Dz.U. L 30 z 5.2.1998, str. 37.

(2) Dz.U. L 140 z 23.6.1995, str. 26.

Zmiany w prawie

Data 30 kwietnia dla wnioskodawcy dodatku osłonowego może być pułapką

Choć ustawa o dodatku osłonowym wskazuje, że wnioski można składać do 30 kwietnia 2024 r., to dla wielu mieszkańców termin ten może okazać się pułapką. Datą złożenia wniosku jest bowiem data jego wpływu do organu. Rząd uznał jednak, że nie ma potrzeby doprecyzowania tej kwestii. A już podczas rozpoznawania poprzednich wniosków, właśnie z tego powodu wielu mieszkańców zostało pozbawionych świadczeń.

Robert Horbaczewski 30.04.2024
Rząd chce zmieniać obowiązujące regulacje dotyczące czynników rakotwórczych i mutagenów

Rząd przyjął we wtorek projekt zmian w Kodeksie pracy, którego celem jest nowelizacja art. 222, by dostosować polskie prawo do przepisów unijnych. Chodzi o dodanie czynników reprotoksycznych do obecnie obwiązujących regulacji dotyczących czynników rakotwórczych i mutagenów. Nowela upoważnienia ustawowego pozwoli na zmianę wydanego na jej podstawie rozporządzenia Ministra Zdrowia w sprawie substancji chemicznych, ich mieszanin, czynników lub procesów technologicznych o działaniu rakotwórczym lub mutagennym w środowisku pracy.

Grażyna J. Leśniak 16.04.2024
Bez kary za brak lekarza w karetce do końca tego roku

W ponad połowie specjalistycznych Zespołów Ratownictwa Medycznego brakuje lekarzy. Ministerstwo Zdrowia wydłuża więc po raz kolejny czas, kiedy Narodowy Fundusz Zdrowia nie będzie pobierał kar umownych w przypadku niezapewnienia lekarza w zespołach ratownictwa. Pierwotnie termin wyznaczony był na koniec czerwca tego roku.

Beata Dązbłaż 10.04.2024
Będzie zmiana ustawy o rzemiośle zgodna z oczekiwaniami środowiska

Rozszerzenie katalogu prawnie dopuszczalnej formy prowadzenia działalności gospodarczej w zakresie rzemiosła, zmiana definicji rzemiosła, dopuszczenie wykorzystywania przez przedsiębiorców, niezależnie od formy prowadzenia przez nich działalności, wszystkich kwalifikacji zawodowych w rzemiośle, wymienionych w ustawie - to tylko niektóre zmiany w ustawie o rzemiośle, jakie zamierza wprowadzić Ministerstwo Rozwoju i Technologii.

Grażyna J. Leśniak 08.04.2024
Tabletki "dzień po" bez recepty nie będzie. Jest weto prezydenta

Dostępność bez recepty jednego z hormonalnych środków antykoncepcyjnych (octan uliprystalu) - takie rozwiązanie zakładała zawetowana w piątek przez prezydenta Andrzeja Dudę nowelizacja prawa farmaceutycznego. Wiek, od którego tzw. tabletka "dzień po" byłaby dostępna bez recepty miał być określony w rozporządzeniu. Ministerstwo Zdrowia stało na stanowisku, że powinno to być 15 lat. Wątpliwości w tej kwestii miała Kancelaria Prezydenta.

Katarzyna Nocuń 29.03.2024
Małżonkowie zapłacą za 2023 rok niższy ryczałt od najmu

Najem prywatny za 2023 rok rozlicza się według nowych zasad. Jedyną formą opodatkowania jest ryczałt od przychodów ewidencjonowanych, według stawek 8,5 i 12,5 proc. Z kolei małżonkowie wynajmujący wspólną nieruchomość zapłacą stawkę 12,5 proc. dopiero po przekroczeniu progu 200 tys. zł, zamiast 100 tys. zł. Taka zmiana weszła w życie w połowie 2023 r., ale ma zastosowanie do przychodów uzyskanych za cały 2023 r.

Monika Pogroszewska 27.03.2024