[Odesłanie prejudycjalne - Zbliżanie ustawodawstw - Pojazdy silnikowe - Dyrektywa 2007/46/WE Specyfikacje techniczne - Oferta dostany części zamiennych równoważnych z oryginalnymi częściami konkretnej marki - Brak dowodu homologacji - Oświadczenie oferenta o równoważności z oryginałem Pojęcie "producenta" - Środki dowodowe - Zamówienia publiczne - Dyrektywa 2014/25/UE](2022/C 472/10)
Język postępowania: włoski
(Dz.U.UE C z dnia 12 grudnia 2022 r.)
Sąd odsyłający
Consiglio di Stato
Strony w postępowaniu głównym
Wnoszący odwołanie: Iveco Orecchia SpA
Druga strona postępowania: APAM Esercizio SpA (C-68/21), Brescia Trasporti SpA (C-84/21)
Przy udziale: Veneta Servizi International Srl unipersonale, VAR Srl, Di Pinto & Dalessandro SpA, Bellizzi Srl
Sentencja
1) Artykuł 10 ust. 2, art. 19 ust. 1 i art. 28 ust. 1 dyrektywy 2007/46/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 5 września 2007 r. ustanawiającej ramy dla homologacji pojazdów silnikowych i ich przyczep oraz układów, części i oddzielnych zespołów technicznych przeznaczonych do tych pojazdów (dyrektywy ramowej)
należy interpretować w ten sposób, że:
stoją one na przeszkodzie temu, by instytucja zamawiająca mogła przyjąć w przetargu na dostawę części zamiennych do autobusów przeznaczonych do świadczenia usługi publicznej ofertę na typ części objęty zakresem aktów prawnych wymienionych w załączniku IV do dyrektywy 2007/46, do której nie załączono świadectwa potwierdzającego homologację typu tych części oraz w której nie poinformowano o faktycznym istnieniu takiej homologacji, o ile wskazane akty prawne przewidują taką homologację.
2) Artykuły 60 i 62 dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 2014/25/UE z dnia 26 lutego 2014 r. w sprawie udzielania zamówień przez podmioty działające w sektorach gospodarki wodnej, energetyki, transportu i usług pocztowych, uchylającej dyrektywę 2004/17/WE,
należy interpretować w ten sposób, że:
w świetle definicji terminu "producent" zawartej w art. 3 pkt 27 dyrektywy 2007/46 stoją one na przeszkodzie temu, by w przetargu na dostawę części zamiennych do autobusów przeznaczonych do świadczenia usługi publicznej instytucja zamawiająca mogła przyjąć jako dowód równoważności zaproponowanych przez oferenta części objętych aktami prawnymi wymienionymi w załączniku IV do dyrektywy 2007/46 oświadczenie tego oferenta o równoważności, jeżeli tego oferenta nie można uznać za producenta tych części.