Zaproszenie do wyrażenia zainteresowania stanowiskiem członka Komisji Odwoławczej trzech Europejskich Urzędów Nadzoru nad sektorem usług finansowych (Europejskiego Urzędu Nadzoru Bankowego, Europejskiego Urzędu Nadzoru Ubezpieczeń i Pracowniczych Programów Emerytalnych i Europejskiego Urzędu Nadzoru Giełd i Papierów Wartościowych).

Zaproszenie do wyrażenia zainteresowania stanowiskiem członka Komisji Odwoławczej trzech Europejskich Urzędów Nadzoru nad sektorem usług finansowych (Europejskiego Urzędu Nadzoru Bankowego, Europejskiego Urzędu Nadzoru Ubezpieczeń i Pracowniczych Programów Emerytalnych i Europejskiego Urzędu Nadzoru Giełd i Papierów Wartościowych)

(2021/C 6 A/01)

(Dz.U.UE C z dnia 8 stycznia 2021 r.)

1.
Opis Urzędów

Europejski Urząd Nadzoru Bankowego (EUNB), Europejski Urząd Nadzoru Ubezpieczeń i Pracowniczych Programów Emerytalnych (EIOPA) i Europejski Urząd Nadzoru Giełd i Papierów Wartościowych (ESMA) zostały utworzone na mocy, odpowiednio, rozporządzenia (UE) nr 1093/2010 1 , rozporządzenia (UE) nr 1094/2010 2  i rozporządzenia (UE) nr 1095/2010 3 . Wspólnie stanowią one Europejskie Urzędy Nadzoru nad sektorami usług finansowych oraz są członkami Europejskiego Systemu Nadzoru Finansowego.

Ich cele w sektorach, za które są odpowiedzialne, obejmują między innymi:

wprowadzenie solidnego, skutecznego i spójnego poziomu regulacji i nadzoru,
zapewnianie integralności, przejrzystości, efektywności i prawidłowego funkcjonowania rynków finansowych,
wzmocnienie koordynacji w zakresie nadzoru na szczeblu międzynarodowym,
zapobieganie arbitrażowi regulacyjnemu i propagowanie równych warunków konkurencji,
zapewnienie właściwej regulacji oraz nadzoru w zakresie podejmowania ryzyka inwestycyjnego i innych rodzajów ryzyka,
zwiększenie ochrony klientów, oraz
zwiększenie konwergencji praktyk nadzorczych na rynku wewnętrznym.

Ponadto ESMA sprawuje również bezpośredni nadzór nad agencjami ratingowymi oraz repozytoriami transakcji i sekurytyzacji w UE, a także nad kontrahentami centralnymi z państw trzecich, w szczególności kontrahentami o znaczeniu systemowym lub mogącymi mieć znaczenie systemowe dla stabilności finansowej Unii lub co najmniej jednego z jej państw członkowskich. ESMA powierzono również uprawnienia do bezpośredniego nadzorowania kluczowych wskaźników referencyjnych i wskaźników referencyjnych państw trzecich, a także dostawców usług w zakresie udostępniania informacji. Wreszcie ESMA wykonuje również m.in. zadania związane z instrumentami pochodnymi będącymi przedmiotem obrotu poza rynkiem regulowanym, krótką sprzedażą papierów wartościowych i krytyczną infrastrukturą rynkową.

W tym celu, oprócz przyjmowania niewiążących aktów, takich jak wytyczne i zalecenia, oraz projektów standardów technicznych, każdy z Urzędów może również w niektórych okolicznościach przyjmować wiążące decyzje skierowane do krajowych organów nadzoru lub poszczególnych instytucji finansowych, które to decyzje wraz z niektórymi innymi decyzjami stanowią akty, od których przysługuje odwołanie.

EUNB i ESMA mają siedziby w Paryżu (Francja), a EIOPA ma siedzibę we Frankfurcie nad Menem (Niemcy). Wszystkie Urzędy utworzono w dniu 1 stycznia 2011 r.

2.
Komisja Odwoławcza

W art. 60 i 61 każdego z trzech wymienionych rozporządzeń określono odnośne środki odwoławcze od decyzji Urzędów. W art. 58 i 59 każdego z tych rozporządzeń przewidziano utworzenie Komisji Odwoławczej dla wszystkich trzech Urzędów. Komisja ta jest odpowiedzialna za rozpatrywanie odwołań od określonych indywidualnych decyzji Urzędów. Jej decyzję można natomiast zaskarżyć do Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej.

W skład Komisji Odwoławczej wchodzi sześciu członków i sześciu zastępców (po dwóch członków i dwóch zastępców przypadających na każdy Urząd i przez niego wyznaczonych), będących osobami cieszącymi się dużym uznaniem, posiadające udokumentowaną odpowiednią znajomość prawa Unii i międzynarodowe doświadczenie zawodowe na wystarczająco wysokim poziomie w dziedzinie bankowości, ubezpieczeń, pracowniczych programów emerytalnych, rynków papierów wartościowych lub innych usług finansowych. W skład tej komisji nie mogą wchodzić obecni pracownicy właściwych organów bądź innych krajowych lub unijnych instytucji lub organów zaangażowanych w działalność Urzędów ani członkowie Grupy Interesariuszy z Sektora Ubezpieczeń i Reasekuracji, Grupy Interesariuszy z Sektora Pracowniczych Programów Emerytalnych, Bankowej Grupy Interesariuszy lub Grupy Interesariuszy z Sektora Giełd i Papierów Wartościowych. Członkowie lub ich zastępcy muszą być obywatelami państwa członkowskiego oraz muszą posiadać gruntowną znajomość co najmniej dwóch języków urzędowych Unii. Komisja Odwoławcza musi dysponować odpowiednio rozległą fachową wiedzą prawniczą umożliwiającą wydawanie specjalistycznych porad prawnych dotyczących legalności wykonywania przez Urzędy przysługujących im uprawnień.

Członkowie Komisji Odwoławczej podejmują decyzje w sposób niezależny. Nie są oni związani żadnymi instrukcjami.

Komisja Odwoławcza wyznacza swojego przewodniczącego.

Kadencja członków Komisji Odwoławczej trwa pięć lat. Kadencja ta może zostać odnowiona jednokrotnie.

3.
Kryteria kwalifikowalności

W momencie upływu terminu zgłoszeń kandydat:

musi posiadać obywatelstwo państwa członkowskiego Unii Europejskiej 4 ,
nie może być obecnym pracownikiem właściwych organów bądź innych instytucji krajowych lub unijnych instytucji lub organów zaangażowanych w działalność Urzędów,
nie może być członkiem grup interesariuszy działających przy danym Urzędzie,
musi posiadać:
a)
dyplom ukończenia studiów wyższych w dziedzinie prawa, ekonomii lub innej dziedzinie istotnej z punktu widzenia zakresu prac Urzędów, których normalny czas trwania wynosi co najmniej cztery lata, a ich ukończenie uprawnia do podjęcia studiów podyplomowych; lub
b)
dyplom ukończenia studiów wyższych w dziedzinie prawa, ekonomii lub innej dziedzinie istotnej z punktu widzenia zakresu prac Urzędów, których normalny czas trwania wynosi trzy lata, oraz co najmniej roczne odpowiednie doświadczenie zawodowe; lub
c)
uznane kwalifikacje do wykonywania działalności zawodowej jako przedstawiciel zawodu prawniczego w jednym z państw członkowskich,
musi posiadać co najmniej 15-letnie międzynarodowe doświadczenie zawodowe w dziedzinie bankowości, ubezpieczeń, pracowniczych programów emerytalnych, rynków papierów wartościowych lub innych usług finansowych (zdobyte po uzyskaniu dyplomu ukończenia studiów wyższych lub dyplomu i doświadczenia, o których mowa powyżej). Doświadczenie może obejmować opracowywanie polityki i nadzór;,

Hiszpania, Irlandia, Litwa, Luksemburg, Łotwa, Malta, Niderlandy, Niemcy, Polska, Portugalia, Republika Czeska, Rumunia, Słowacja, Słowenia, Szwecja, Węgry, Włochy.

musi posiadać udokumentowaną znajomość i zrozumienie prawa UE w dziedzinie bankowości, ubezpieczeń, pracowniczych programów emerytalnych lub rynków papierów wartościowych,
musi posiadać gruntowną znajomość przynajmniej dwóch języków urzędowych Unii 5  (dominującym językiem komunikacji w Urzędach jest język angielski, lecz odwołania mogą być wnoszone w każdym języku urzędowym Unii Europejskiej).
4.
Kryteria wyboru

Uwzględniane będą następujące kryteria:

udokumentowana odpowiednia wiedza i doświadczenie zawodowe, w tym doświadczenie z zakresu nadzoru, na wysokim poziomie w dziedzinie ubezpieczeń, pracowniczych programów emerytalnych, rynków papierów wartościowych lub innych usług finansowych,
bardzo dobra znajomość i zrozumienie regulaminu postępowania przed Trybunałem Sprawiedliwości Unii Europejskiej lub praktyki sądowej w kontekście odwołań organów regulacyjnych lub procedur arbitrażowych,
działalność prawnicza lub akademicka związana z nadzorem będzie dużym atutem,
dyspozycyjność w celu rozpatrywania odwołań od decyzji urzędów, zapowiedzianych z krótkim wyprzedzeniem,
możliwość wystąpienia konfliktów interesów, które mogłyby ograniczyć zdolność kandydata do rozpatrywania odwołań.
5.
Procedura naboru i warunki zatrudnienia

Zaprasza się osoby fizyczne do wyrażenia zainteresowania zgodnie z zasadami określonymi w niniejszym ogłoszeniu.

Zgodnie z przepisami rozporządzenia (UE) nr 1093/2010, (UE) nr 1094/2010 i (UE) nr 1095/2010 zarząd każdego z Urzędów podejmie decyzję (po konsultacji z odnośnymi Radami Organów Nadzoru) w sprawie wyznaczenia dwóch członków lub dwóch zastępców na podstawie listy kandydatów zaproponowanej przez Komisję Europejską.

Po otrzymaniu listy kandydatów Parlament Europejski może wezwać kandydatów na członków i ich zastępców do złożenia przed nim oświadczenia i udzielenia odpowiedzi na wszelkie pytania posłów.

Parlament Europejski, ilekroć wpłynie taki wniosek, może wezwać członków Komisji Odwoławczej do złożenia przed nim oświadczenia oraz udzielenia odpowiedzi na wszelkie pytania posłów, z wyjątkiem oświadczeń, pytań lub odpowiedzi dotyczących indywidualnych spraw będących przedmiotem decyzji Komisji Odwoławczej lub toczących się przed Komisją Odwoławczą.

Celem niniejszego zaproszenia do wyrażenia zainteresowania jest umożliwienie Komisji sporządzenia listy kandydatów, którzy zostaną zaproponowani zarządom Urzędów na stanowiska członków Komisji Odwoławczej lub ich zastępców. Kandydaci powinni mieć świadomość, że fakt umieszczenia kandydata na liście sporządzonej przez Komisję nie gwarantuje powołania na stanowisko.

Lista sporządzona przez Komisję powinna mieć charakter listy rezerwowej. Ze względu na ewentualne przyszłe potrzeby trzech Europejskich Urzędów Nadzoru w odniesieniu do mianowania nowych członków lub zastępców członków Rady Odwoławczej, lista rezerwowa będzie ważna przez 5 lat od przyjęcia decyzji Komisji.

Komisja Europejska zorganizuje procedurę naboru na potrzeby sporządzenia listy kandydatów na członków Komisji Odwoławczej lub ich zastępców. W tym celu powoła komisję selekcyjną, która zaprosi na rozmowę kandydatów spełniających wszystkie wymienione powyżej warunki udziału w konkursie.

Po tych rozmowach kwalifikacyjnych Komisja Europejska sporządzi listę najodpowiedniejszych kandydatów. Lista ta zostanie przyjęta przez Komisję Europejską i przekazana zarządom trzech Urzędów oraz Parlamentowi Europejskiemu. Urzędy podejmują działania, które umożliwią im skuteczną ocenę kandydatów znajdujących się na liście. Działania te mogą obejmować rozmowy kwalifikacyjne.

niderlandzki, niemiecki, polski, portugalski, rumuński, słowacki, słoweński, szwedzki, węgierski, włoski.

Członkowie Komisji Odwoławczej nie mogą pełnić żadnych innych funkcji w danym Urzędzie, jego zarządzie ani w jego Radzie Organów Nadzoru. Będą oni otrzymywać zwrot wydatków i wynagrodzenie stosownie do ograniczeń budżetowych Europejskich Urzędów Nadzoru za zadania wykonywane na podstawie umowy jako usługodawcy, nie będą jednak stałymi pracownikami Urzędów. Członkowie Komisji Odwoławczej mogą zatem być zatrudnieni w pełnym wymiarze czasu pracy, jeśli nie ogranicza to ich dyspozycyjności do rozpatrywania odwołań zapowiedzianych z krótkim wyprzedzeniem. Poziom aktywności komisji będzie zależeć od liczby odwołań złożonych od decyzji Urzędów.

Członkowie Komisji Odwoławczej zobowiązują się działać niezależnie i w interesie publicznym. W tym celu muszą złożyć oświadczenie o swoim zobowiązaniu oraz oświadczenie, w którym wykażą brak interesów, które mogłyby zaważyć na ich niezależności, albo ujawnią charakter wszelkich bezpośrednich lub pośrednich interesów, które mogłyby zaważyć na ich niezależności. Oświadczenia i deklaracje składa się corocznie w formie pisemnej i podaje do publicznej wiadomości.

6.
Zgłoszenia

Przed dokonaniem zgłoszenia kandydaci powinni dokładnie sprawdzić, czy spełniają wszystkie kryteria kwalifikacyjne, w szczególności kryteria dotyczące wymaganego rodzaju dyplomu, doświadczenia zawodowego oraz znajomości języków. Niespełnienie któregokolwiek z kryteriów kwalifikacyjnych oznacza automatycznie wykluczenie z procedury naboru.

Zgłoszenie kandydatury następuje przez rejestrację w internecie pod poniższym adresem oraz zastosowanie się do instrukcji dotyczących poszczególnych etapów procedury:

https://ec.europa.eu/dgs/human-resources/seniormanagementvacancies/

Kandydaci muszą posiadać ważny adres poczty elektronicznej. Zostanie on wykorzystany do potwierdzenia rejestracji, a także do przekazywania informacji na poszczególnych etapach procedury. Prosimy w związku z tym informować Komisję Europejską o wszelkich zmianach adresu poczty elektronicznej.

W celu dokonania zgłoszenia należy załadować życiorys w formacie PDF oraz wypełnić list motywacyjny w trybie online (maks. 8 000 znaków). Życiorys i list motywacyjny można złożyć w dowolnym języku urzędowym Unii Europejskiej.

Zachęcamy kandydatów, aby określili wszystkie języki UE, którymi władają, ze wskazaniem poziomu znajomości tych języków zgodnie z europejskim systemem opisu kształcenia językowego 6 . Na obecnym etapie nie należy załączać poświadczonych kopii dyplomów, referencji, dokumentów potwierdzających doświadczenie zawodowe itp. Konieczne będzie ich przedłożenie na żądanie na późniejszym etapie procedury.

Po zakończeniu rejestracji kandydaci otrzymają wiadomość elektroniczną potwierdzającą, że ich zgłoszenie zostało zarejestrowane. Nieotrzymanie wiadomości potwierdzającej oznacza, że zgłoszenie nie zostało zarejestrowane!

Należy zwrócić uwagę, że nie ma możliwości śledzenia w internecie przebiegu procesu naboru. Informacje o wynikach procedury kandydaci otrzymają bezpośrednio od Komisji Europejskiej.

Prośby o dodatkowe informacje lub zgłoszenia ewentualnych problemów technicznych należy kierować na adres: HR-MANAGEMENT-ONLINE@ec.europa.eu

Ze względów praktycznych oraz w celu jak najszybszego zakończenia procedury naboru w interesie kandydatów oraz instytucji procedura rekrutacyjna będzie przeprowadzana w języku angielskim 7 .

Termin rejestracji kandydatów

Termin rejestracji upływa w dniu 8 lutego 2021 r. Rejestracja elektroniczna zostanie zakończona o godz. 12.00 w południe czasu obowiązującego w Brukseli.

Za dokonanie rejestracji w internecie we wskazanym terminie odpowiadają sami kandydaci. Zaleca się, by kandydaci nie zwlekali z dokonywaniem zgłoszeń do ostatnich dni, ponieważ duże obciążenie łączy lub błąd połączenia internetowego może doprowadzić do przerwania rejestracji w internecie przed jej zakończeniem, co może wiązać się z koniecznością powtórzenia całego procesu. Możliwość rejestracji zostanie zablokowana po upływie terminu zgłoszeń. Zgłoszenia nadsyłane po upływie terminu nie będą przyjmowane.

7.
Polityka równych szans

Instytucje i inne organy Unii Europejskiej stosują politykę równych szans i przy przyjmowaniu zgłoszeń nie stosują zróżnicowania ze względu na płeć, rasę, kolor skóry, pochodzenie etniczne lub społeczne, cechy genetyczne, język, religię, przekonania polityczne lub wszelkie inne opinie, przynależność do mniejszości narodowej, majątek, urodzenie, niepełnosprawność, wiek lub orientację seksualną.

8.
Ochrona danych osobowych

Komisja zapewni, aby dane osobowe kandydatów były przetwarzane zgodnie z wymogami rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2018/1725 8  z dnia 23 października 2018 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez instytucje, organy i jednostki organizacyjne Unii i swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia rozporządzenia (WE) nr 45/2001 i decyzji 1247/2002/WE. Dotyczy to w szczególności poufności i bezpieczeństwa tych danych.

9.
Konflikt interesów

Wybrani kandydaci, którzy znajdą się na liście, są zobowiązani do złożenia oświadczenia o braku konfliktu interesów przed rozpoczęciem procedury naboru przez Radę Organów Nadzoru danego Urzędu. W szczególności kandydaci znajdujący się na liście będą musieli złożyć oświadczenie, w którym zobowiążą się do działania w sposób niezależny i zgodny z interesem publicznym, oraz oświadczenie o wszelkich interesach, które mogłyby zaważyć na ich niezależności. Oświadczenia te zostaną zbadane zgodnie z zasadami etyki Europejskich Urzędów Nadzoru.

10.
Polityka wynagrodzeń

Członkowie Komisji Odwoławczej i ich zastępcy otrzymują wynagrodzenie za swoją pracę.

Przewodniczący i członkowie otrzymują wynagrodzenie od Europejskich Urzędów Nadzoru według stałej stawki zgodnie z polityką wynagrodzeń Komisji Odwoławczej Europejskich Urzędów Nadzoru. Koszty podróży i pobytu związane z udziałem w dorocznym posiedzeniu Rady Odwoławczej będą zwracane zgodnie z zasadami zwrotu kosztów pracownikom Komisji Europejskiej.

W oparciu o obecnie obowiązujące przepisy przewiduje się następujący system wynagrodzeń:

członkowie i zastępcy uczestniczący w postępowaniu (tylko w przypadku przydzielenia postępowania odwoławczego) otrzymują wynagrodzenie w wysokości 800 EUR dziennie i maksymalnie 8 000 EUR na osobę za sprawę,
przewodniczący i sprawozdawca uczestniczący w postępowaniu otrzymują wynagrodzenie w wysokości 1 000 EUR dziennie i maksymalnie 20 000 EUR na osobę za sprawę.
1 Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1093/2010 z dnia 24 listopada 2010 r. w sprawie ustanowienia Europejskiego Urzędu Nadzoru (Europejskiego Urzędu Nadzoru Bankowego), zmiany decyzji nr 716/2009/WE oraz uchylenia decyzji Komisji 2009/78/WE (Dz.U. L 331 z 15.12.2010, s. 12).
2 Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1094/2010 z dnia 24 listopada 2010 r. w sprawie ustanowienia Europejskiego Urzędu Nadzoru (Europejskiego Urzędu Nadzoru Ubezpieczeń i Pracowniczych Programów Emerytalnych), zmiany decyzji nr 716/2009/WE i uchylenia decyzji Komisji 2009/79/WE (Dz.U. L 331 z 15.12.2010, s. 48).
3 Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1095/2010 z dnia 24 listopada 2010 r. w sprawie ustanowienia Europejskiego Urzędu Nadzoru (Europejskiego Urzędu Nadzoru Giełd i Papierów Wartościowych), zmiany decyzji nr 716/2009/WE i uchylenia decyzji Komisji 2009/77/WE (Dz.U. L 331 z 15.12.2010, s. 84).
4 Państwami członkowskimi Unii Europejskiej są: Austria, Belgia, Bułgaria, Chorwacja, Cypr, Dania, Estonia, Finlandia, Francja, Grecja,
5 Angielski, bułgarski, chorwacki, czeski, duński, estoński, fiński, francuski, grecki, hiszpański, irlandzki, litewski, łotewski, maltański,
7 Komisja selekcyjna zadba o to, aby rodzimi użytkownicy tego języka nie odnieśli w związku z tym nienależytej korzyści.
8 Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2018/1725 z dnia 23 października 2018 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez instytucje, organy i jednostki organizacyjne Unii i swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia rozporządzenia (WE) nr 45/2001 i decyzji 1247/2002/WE (Dz.U. L 295 z 21.11.2018, s. 39).

Zmiany w prawie

Rząd chce zmieniać obowiązujące regulacje dotyczące czynników rakotwórczych i mutagenów

Rząd przyjął we wtorek projekt zmian w Kodeksie pracy, którego celem jest nowelizacja art. 222, by dostosować polskie prawo do przepisów unijnych. Chodzi o dodanie czynników reprotoksycznych do obecnie obwiązujących regulacji dotyczących czynników rakotwórczych i mutagenów. Nowela upoważnienia ustawowego pozwoli na zmianę wydanego na jej podstawie rozporządzenia Ministra Zdrowia w sprawie substancji chemicznych, ich mieszanin, czynników lub procesów technologicznych o działaniu rakotwórczym lub mutagennym w środowisku pracy.

Grażyna J. Leśniak 16.04.2024
Bez kary za brak lekarza w karetce do końca tego roku

W ponad połowie specjalistycznych Zespołów Ratownictwa Medycznego brakuje lekarzy. Ministerstwo Zdrowia wydłuża więc po raz kolejny czas, kiedy Narodowy Fundusz Zdrowia nie będzie pobierał kar umownych w przypadku niezapewnienia lekarza w zespołach ratownictwa. Pierwotnie termin wyznaczony był na koniec czerwca tego roku.

Beata Dązbłaż 10.04.2024
Będzie zmiana ustawy o rzemiośle zgodna z oczekiwaniami środowiska

Rozszerzenie katalogu prawnie dopuszczalnej formy prowadzenia działalności gospodarczej w zakresie rzemiosła, zmiana definicji rzemiosła, dopuszczenie wykorzystywania przez przedsiębiorców, niezależnie od formy prowadzenia przez nich działalności, wszystkich kwalifikacji zawodowych w rzemiośle, wymienionych w ustawie - to tylko niektóre zmiany w ustawie o rzemiośle, jakie zamierza wprowadzić Ministerstwo Rozwoju i Technologii.

Grażyna J. Leśniak 08.04.2024
Tabletki "dzień po" bez recepty nie będzie. Jest weto prezydenta

Dostępność bez recepty jednego z hormonalnych środków antykoncepcyjnych (octan uliprystalu) - takie rozwiązanie zakładała zawetowana w piątek przez prezydenta Andrzeja Dudę nowelizacja prawa farmaceutycznego. Wiek, od którego tzw. tabletka "dzień po" byłaby dostępna bez recepty miał być określony w rozporządzeniu. Ministerstwo Zdrowia stało na stanowisku, że powinno to być 15 lat. Wątpliwości w tej kwestii miała Kancelaria Prezydenta.

Katarzyna Nocuń 29.03.2024
Małżonkowie zapłacą za 2023 rok niższy ryczałt od najmu

Najem prywatny za 2023 rok rozlicza się według nowych zasad. Jedyną formą opodatkowania jest ryczałt od przychodów ewidencjonowanych, według stawek 8,5 i 12,5 proc. Z kolei małżonkowie wynajmujący wspólną nieruchomość zapłacą stawkę 12,5 proc. dopiero po przekroczeniu progu 200 tys. zł, zamiast 100 tys. zł. Taka zmiana weszła w życie w połowie 2023 r., ale ma zastosowanie do przychodów uzyskanych za cały 2023 r.

Monika Pogroszewska 27.03.2024
Ratownik medyczny wykona USG i zrobi test na COVID

Mimo krytycznych uwag Naczelnej Rady Lekarskiej, Ministerstwo Zdrowia zmieniło rozporządzenie regulujące uprawnienia ratowników medycznych. Już wkrótce, po ukończeniu odpowiedniego kursu będą mogli wykonywać USG, przywrócono im też możliwość wykonywania testów na obecność wirusów, którą mieli w pandemii, a do listy leków, które mogą zaordynować, dodano trzy nowe preparaty. Większość zmian wejdzie w życie pod koniec marca.

Agnieszka Matłacz 12.03.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.C.2021.6A.1

Rodzaj: Ogłoszenie
Tytuł: Zaproszenie do wyrażenia zainteresowania stanowiskiem członka Komisji Odwoławczej trzech Europejskich Urzędów Nadzoru nad sektorem usług finansowych (Europejskiego Urzędu Nadzoru Bankowego, Europejskiego Urzędu Nadzoru Ubezpieczeń i Pracowniczych Programów Emerytalnych i Europejskiego Urzędu Nadzoru Giełd i Papierów Wartościowych).
Data aktu: 08/01/2021
Data ogłoszenia: 08/01/2021