Ogłoszenie nr PE/172/S o naborze na stanowisko - Dyrektor (grupa funkcyjna AD, grupa zaszeregowania 14) - Dyrekcja Generalna ds. Finansów - Dyrekcja ds. Finansowania Struktur Politycznych i Innych Usług.

OGŁOSZENIE NR PE/172/S O NABORZE NA STANOWISKO - DYREKTOR

(grupa funkcyjna AD, grupa zaszeregowania 14)

DYREKCJA GENERALNA DS. FINANSÓW - DYREKCJA DS. FINANSOWANIA STRUKTUR POLITYCZNYCH I INNYCH USŁUG

(2013/C 357 A/01)

(Dz.U.UE C z dnia 6 grudnia 2013 r.)

1.
Wolne stanowisko

Przewodniczący Parlamentu Europejskiego podjął decyzję o rozpoczęciu procedury naboru na stanowisko dyrektora 1 (grupa funkcyjna AD, grupa zaszeregowania 14) w Dyrekcji Generalnej ds. Finansów -Dyrekcja ds. Finansowania Struktur Politycznych i Innych Usług, na podstawie art. 29 ust. 2 regulaminu pracowniczego urzędników Unii Europejskiej 2 (zwanego dalej "Regulaminem").

Przedmiotowa procedura naboru, której celem jest zapewnienie organowi uprawnionemu do mianowania większego wyboru kandydatów, odbędzie się równolegle z procedurą wewnętrzną i międzyinstytucjonalną procedurą naboru na stanowiska.

Nabór nastąpi do grupy zaszeregowania AD 14 3 . Wynagrodzenie podstawowe wynosi 13.216,49 EUR miesięcznie. Kwota wynagrodzenia podstawowego, która podlega opodatkowaniu podatkiem wspólnotowym i jest zwolniona z podatku krajowego, może zostać powiększona o określone dodatki zgodnie z warunkami przewidzianymi w Regulaminie.

Zwraca się uwagę kandydatów na fakt, że przedmiotowe stanowisko podlega przepisom z zakresu polityki mobilności, przyjętym przez Prezydium Parlamentu Europejskiego w dniu 29 marca 2004 r.

Praca na tym stanowisku wymaga dyspozycyjności i licznych kontaktów wewnątrz instytucji i poza nią, zwłaszcza kontaktów z posłami do Parlamentu Europejskiego. Dyrektor będzie odbywał liczne wyjazdy służbowe do poszczególnych miejsc pracy Parlamentu Europejskiego i poza nie.

2.
Miejsce pracy

Luksemburg. Stanowisko może zostać przeniesione do jednego z pozostałych miejsc pracy Parlamentu Europejskiego.

3.
Równość szans

Parlament Europejski stosuje politykę równości szans i przyjmuje kandydatury bez dyskryminacji, np. ze względu na płeć, rasę, kolor skóry, pochodzenie etniczne lub społeczne, cechy genetyczne, język, religię lub przekonania, poglądy polityczne i inne, przynależność do mniejszości narodowej, status majątkowy, urodzenie, niepełnosprawność, wiek, orientację seksualną, stan cywilny lub sytuację rodzinną.

4.
Opis stanowiska

Jako wysokiej rangi urzędnik dyrektor będzie wykonywał, w ramach wytycznych i decyzji przyjętych przez władze parlamentarne i Dyrektora dyrektora Generalnegogeneralnego, następujące zadania 4 :

zapewnianie właściwego funkcjonowania dużej jednostki Sekretariatu Generalnego Parlamentu Europejskiego, obejmującej działy zajmujące się poszczególnymi obszarami działalności dyrekcji,
kierowanie, organizacja, motywowanie i koordynowanie zespołów pracowników; optymalizowanie wykorzystania zasobów jednostki przy zapewnieniu jakości pracy (organizacja, zarządzanie zasobami ludzkimi i finansowymi, innowacyjność itp.) w odnośnych obszarach działalności,
planowanie działań dyrekcji (określanie celów i strategii); podejmowanie decyzji koniecznych do osiągnięcia wyznaczonych celów; ocenianie świadczonych usług w celu zapewnienia ich jakości,
doradzanie Dyrektorowi Generalnemu, Sekretariatowi Generalnemu oraz posłom do Parlamentu Europejskiego w odnośnych obszarach działalności,
współpraca z poszczególnymi dyrekcjami Sekretariatu Generalnego, reprezentowanie instytucji i negocjowanie umów lub porozumień w odnośnych obszarach działalności,
zarządzanie i realizacja konkretnych projektów mogących wiązać się z odpowiedzialnością finansową,
pełnienie funkcji subdelegowanego urzędnika zatwierdzającego.
5.
Warunki dopuszczalności (wymagany profil)

Niniejsza procedura naboru jest otwarta dla kandydatów, którzy w dniu, w którym upływa termin składania kandydatur, spełniają następujące warunki:

a)
Warunki ogólne

Zgodnie z art. 28 Regulaminu wymagane są w szczególności:

posiadanie obywatelstwa jednego z państw członkowskich Unii Europejskiej,
korzystanie z pełni praw cywilnych i obywatelskich,
uregulowany stosunek do służby wojskowej,
gwarancje co do postawy etycznej, wymagane do pełnienia obowiązków na odnośnym stanowisku.
b)
Warunki szczególne
(i)
Wymagane tytuły, dyplomy i doświadczenie zawodowe
poziom wykształcenia odpowiadający pełnemu cyklowi studiów uniwersyteckich, potwierdzony uzyskaniem dyplomu, jeżeli normalny czas trwania studiów wynosi co najmniej cztery lata,

lub

poziom wykształcenia odpowiadający pełnemu cyklowi studiów uniwersyteckich, potwierdzony uzyskaniem dyplomu, oraz co najmniej roczne odpowiednie doświadczenie zawodowe 5 , jeżeli normalny czas trwania studiów wynosi co najmniej trzy lata,
co najmniej dwunastoletnie doświadczenie zawodowe, nabyte po uzyskaniu ww. kwalifikacji, w tym co najmniej sześcioletnie doświadczenie na stanowisku kierowniczym.
(ii)
Zakres wymaganej wiedzy
doskonała wiedza ogólna z zakresu spraw europejskich,
doskonała znajomość zagadnień polityki wewnętrznej, krajowej i międzynarodowej,
doskonała znajomość metod kierowania dużą organizacją sektora publicznego lub prywatnego, której działalność łączy w sobie wymiar polityczny i wymiar zarządzania,
bardzo dobre zrozumienie poszczególnych kultur reprezentowanych w instytucjach europejskich,
doskonała znajomość struktury Sekretariatu Generalnego Parlamentu Europejskiego, jego organizacji, środowiska pracy i poszczególnych zaangażowanych podmiotów,
doskonała znajomość regulaminu pracowniczego, jego interpretacji i przepisów pochodnych,
doskonała znajomość rozporządzenia finansowego mającego zastosowanie do budżetu ogólnego Unii oraz jego przepisów wykonawczych, a także przepisów wewnętrznych i innych podlegających rozporządzeniu dokumentów Parlamentu Europejskiego,
bardzo dobra wiedza ogólna z zakresu administracji (zagadnienia zasobów ludzkich, zarządzania, budżetu, finansów, informatyki, aspektów prawnych itd.),
doskonała znajomość technik zarządzania.
(iii)
Znajomość języków

Wymagana jest pogłębiona znajomość jednego z języków urzędowych Unii Europejskiej 6 oraz bardzo dobra znajomość przynajmniej jednego innego spośród tych języków.

Komitet doradczy uwzględni znajomość innych języków urzędowych Unii Europejskiej.

(iv)
Wymagane umiejętności
zmysł strategii,
zdolności kierownicze,
umiejętność przewidywania,
umiejętność szybkiego reagowania,
rzetelność,
komunikatywność.
6.
Procedura selekcji

Aby pomóc organowi uprawnionemu do mianowania w dokonaniu wyboru, komitet doradczy ds. mianowania wysokich rangą urzędników sporządza listę kandydatów i proponuje Prezydium Parlamentu Europejskiego osoby, które powinny zostać zaproszone na rozmowę kwalifikacyjną. Prezydium przyjmuje wspomnianą listę, po czym komitet doradczy przystępuje do przeprowadzenia rozmów, a następnie przedkłada do decyzji Prezydium sprawozdanie końcowe. Prezydium rozpocznie wtedy przesłuchania kandydatów.

7.
Składanie kandydatur

Kandydaci proszeni są o wysłanie listu motywacyjnego i życiorysu w formacie Europass 7 na adres:

Monsieur le Secrétaire général

Parlement européen

Avis de recrutement numéro PE/172/S (podanie numeru referencyjnego jest obowiązkowe)

Bâtiment Konrad Adenauer

2929 Luxembourg

LUKSEMBURG

Kandydaturę należy wysłać listem poleconym najpóźniej dnia 19 grudnia 2013 r. (decyduje data stempla pocztowego).

Kandydaci zaproszeni na rozmowę kwalifikacyjną w dniu rozmowy muszą przedstawić dokumenty potwierdzające ukończenie studiów oraz doświadczenie zawodowe i obecnie zajmowane stanowisko wyłącznie w formie kopii lub kserokopii 8 . Żaden z tych dokumentów nie zostanie zwrócony kandydatom.

Dane osobowe podane przez kandydatów w ramach niniejszej procedury rekrutacji będą przetwarzane zgodnie z rozporządzeniem (WE) nr 45/2001 Parlamentu Europejskiego i Rady 9 .

ZAŁĄCZNIK

DYREKCJA GENERALNA DS. FINANSÓW

DYREKCJA DS. FINANSOWANIA STRUKTUR POLITYCZNYCH I INNYCH USŁUG

PODSTAWOWE OBOWIĄZKI

(W skład jednostki wchodzi 31 pracowników - 12 AD i 19 AST)

-
Kierowanie, koordynacja i organizacja pracy obu działów Dyrekcji
-
W ramach działalności Biura Podróży Parlamentarnych - świadczenie wszelkich niezbędnych usług (przejazdy i hotele) związanych z podróżami posłów, ich asystentów, urzędników, grup politycznych oraz innych pracowników Parlamentu Europejskiego
-
Zarządzanie dokumentacją szkoleń zawodowych posłów
-
Monitorowanie zarządzania środkami przeznaczonymi na finansowanie europejskich partii politycznych i ich fundacji oraz stowarzyszeń posłów
-
Zapewnianie monitorowania zarządzania wydatkami administracyjnymi związanymi z działalnością polityczną i informacyjną grup politycznych i posłów niezrzeszonych
-
Zapewnianie zarządzania inwentarzem majątku Parlamentu Europejskiego oraz dostarczanie danych o amortyzacji na potrzeby rocznego bilansu księgowego

DZIAŁ DS. BIURA PODRÓŻY I SZKOLEŃ ZAWODOWYCH POSŁÓW

(w tym usługi Biura Podróży Parlamentarnych i szkolenia zawodowe posłów)

Biuro Podróży Parlamentarnych

-
Świadczenie wszelkich niezbędnych usług (przejazdy i hotele) związanych z (indywidualnymi lub grupowymi) podróżami posłów, ich asystentów, urzędników, grup politycznych oraz innych pracowników Parlamentu Europejskiego - wyszukiwanie najlepszych cen i połączeń
-
Organizowanie podróży związanych z posiedzeniami AKP i EUROMED-u, a także z posiedzeniami parlamentarnymi (w UE i poza nią), a w razie potrzeby czarterowanie przelotów/przejazdów
-
Zawieranie porozumień cenowych z liniami lotniczymi i sieciami hoteli
-
Dostarczanie Działowi ds. Kosztów Podróży i Pobytu Posłów wszelkich informacji niezbędnych do wypłacania zwrotu kosztów podróży

Szkolenia zawodowe posłów

-
Przygotowywanie i zapewnianie wewnętrznych szkoleń językowych dla posłów
-
Kontrola faktur na podstawie dokumentów przesyłanych przez posłów i dokonywanie płatności
-
Zapewnianie kontaktów z posłami w kwestii językowych i informatycznych szkoleń zawodowych
-
Dokumentowanie i aktualizowanie oferty szkoleń językowych i informatycznych stosownie do zmian w przepisach
-
Wyszukiwanie - na wniosek posłów - szkoleń językowych i informatycznych
-
Rozstrzyganie sporów dotyczących faktur
-
Zarządzanie jednorazowymi pozycjami budżetu
-
Udzielanie informacji i porad dotyczących istniejących szkół, ich specjalizacji i oferowanych zajęć

DZIAŁ FINANSOWANIA STRUKTUR POLITYCZNYCH I INWENTARYZACJI

(w tym Wydział ds. Posłów Niezrzeszonych, Stowarzyszeń, Fundacji, Grup i Partii oraz Wydział Inwentaryzacji)

Posłowie niezrzeszeni, stowarzyszenia posłów, grupy, partie i fundacje polityczne

-
Dokonywanie podziału środków z pozycji budżetu 400 między grupy polityczne i posłów niezrzeszonych
-
Kontrola wykorzystania środków z pozycji budżetu 400, dokonywanie płatności i zwrotów wydatków oraz zarządzanie księgowością (środki udostępniane posłom niezrzeszonym (30)), korespondencją i statystyką
-
Wysyłanie dokumentów grup i posłów niezrzeszonych organom politycznym i Trybunałowi Obrachunkowemu; publikowanie sprawozdań księgowych
-
Zarządzanie pozycjami budżetu 4020, 4030, 1007, 3020-06, 2380-02, 4400, 4420
-
Monitorowanie procedury dotacji dla europejskich partii i fundacji politycznych (przetarg, program roczny, komunikaty dla Prezydium i wypłacanie salda dotacji)
-
Utrzymywanie kontaktów z sekretariatami europejskich grup i partii politycznych, posłami niezrzeszonymi, ich asystentami, Trybunałem Obrachunkowym, działami audytu wewnętrznego i księgowości oraz działami informatycznymi
-
Organizacja archiwów
-
Zarządzanie, kontrola i monitorowanie dotacji dla europejskich partii politycznych, fundacji i stowarzyszeń posłów

Inwentaryzacja

-
Centralne administrowanie systemem zarządzania majątkiem Parlamentu Europejskiego (baza danych ELS), obejmującym prawa dostępu, katalog i odpisy aktualizujące wartość (wyliczanie amortyzacji)
-
Bieżąca aktualizacja, administrowanie, zapewnianie wiarygodności i konsolidowanie bazy danych o inwentaryzacji majątku ELS (wyposażenie, logistyka, wsparcie) w celu dostarczania księgowym informacji niezbędnych do opracowywania bilansów
-
Koordynacja, pomoc, wsparcie, doradztwo i szkolenie pracowników odpowiedzialnych za zarządzanie sprzętem podlegającym inwentaryzacji (GBI) w dyrekcjach generalnych
-
Opracowywanie, upowszechnianie i aktualizowanie zasad i procedur zarządzania inwentaryzacją
-
Wspieranie informatyków w tworzeniu nowych programów informatycznych do inwentaryzacji (RELS i rFIS)

Eksperci zewnętrzni

-
Zarządzanie zamówieniami i porozumieniami administrowanymi przez Dyrekcję Generalną ds. Finansów
-
Monitorowanie wykonania umów
-
Zarządzanie rozpoczynaniem procedur, rozliczaniem wydatków i pozycjami budżetu dotyczącymi ekspertyz
-
Zapewnianie łączności z pozostałymi działami Parlamentu Europejskiego w sprawach dotyczących zamówień publicznych oraz udział w pracach komisji otwierających i oceniających oferty
1 Wszelkie zawarte w niniejszym ogłoszeniu sformułowania dotyczące osób płci męskiej należy rozumieć jako odnoszące się również do osób płci żeńskiej.
2 Dz.U. L 124 z 27.4.2004, s. 1.
3 Urzędnik jest klasyfikowany po rekrutacji zgodnie z art. 32 Regulaminu.
4 Spis głównych zadań znajduje się w załączniku.
5 Ten rok doświadczenia nie zostanie uwzględniony w ocenie doświadczenia zawodowego określonego w następnym akapicie.
6 Języki urzędowe Unii Europejskiej to: angielski, bułgarski, chorwacki, czeski, duński, estoński, fiński, francuski, grecki, hiszpański, irlandzki, litewski, łotewski, maltański, niderlandzki, niemiecki, polski, portugalski, rumuński, słowacki słoweński, szwedzki, węgierski i włoski.
8 Nie dotyczy to kandydatów, którzy w dniu, w którym upływa termin składania kandydatur, są zatrudnieni w Parlamencie Europejskim.
9 Dz.U L 8 z 12.1.2001, s. 1.

Zmiany w prawie

Rząd chce zmieniać obowiązujące regulacje dotyczące czynników rakotwórczych i mutagenów

Rząd przyjął we wtorek projekt zmian w Kodeksie pracy, którego celem jest nowelizacja art. 222, by dostosować polskie prawo do przepisów unijnych. Chodzi o dodanie czynników reprotoksycznych do obecnie obwiązujących regulacji dotyczących czynników rakotwórczych i mutagenów. Nowela upoważnienia ustawowego pozwoli na zmianę wydanego na jej podstawie rozporządzenia Ministra Zdrowia w sprawie substancji chemicznych, ich mieszanin, czynników lub procesów technologicznych o działaniu rakotwórczym lub mutagennym w środowisku pracy.

Grażyna J. Leśniak 16.04.2024
Bez kary za brak lekarza w karetce do końca tego roku

W ponad połowie specjalistycznych Zespołów Ratownictwa Medycznego brakuje lekarzy. Ministerstwo Zdrowia wydłuża więc po raz kolejny czas, kiedy Narodowy Fundusz Zdrowia nie będzie pobierał kar umownych w przypadku niezapewnienia lekarza w zespołach ratownictwa. Pierwotnie termin wyznaczony był na koniec czerwca tego roku.

Beata Dązbłaż 10.04.2024
Będzie zmiana ustawy o rzemiośle zgodna z oczekiwaniami środowiska

Rozszerzenie katalogu prawnie dopuszczalnej formy prowadzenia działalności gospodarczej w zakresie rzemiosła, zmiana definicji rzemiosła, dopuszczenie wykorzystywania przez przedsiębiorców, niezależnie od formy prowadzenia przez nich działalności, wszystkich kwalifikacji zawodowych w rzemiośle, wymienionych w ustawie - to tylko niektóre zmiany w ustawie o rzemiośle, jakie zamierza wprowadzić Ministerstwo Rozwoju i Technologii.

Grażyna J. Leśniak 08.04.2024
Tabletki "dzień po" bez recepty nie będzie. Jest weto prezydenta

Dostępność bez recepty jednego z hormonalnych środków antykoncepcyjnych (octan uliprystalu) - takie rozwiązanie zakładała zawetowana w piątek przez prezydenta Andrzeja Dudę nowelizacja prawa farmaceutycznego. Wiek, od którego tzw. tabletka "dzień po" byłaby dostępna bez recepty miał być określony w rozporządzeniu. Ministerstwo Zdrowia stało na stanowisku, że powinno to być 15 lat. Wątpliwości w tej kwestii miała Kancelaria Prezydenta.

Katarzyna Nocuń 29.03.2024
Małżonkowie zapłacą za 2023 rok niższy ryczałt od najmu

Najem prywatny za 2023 rok rozlicza się według nowych zasad. Jedyną formą opodatkowania jest ryczałt od przychodów ewidencjonowanych, według stawek 8,5 i 12,5 proc. Z kolei małżonkowie wynajmujący wspólną nieruchomość zapłacą stawkę 12,5 proc. dopiero po przekroczeniu progu 200 tys. zł, zamiast 100 tys. zł. Taka zmiana weszła w życie w połowie 2023 r., ale ma zastosowanie do przychodów uzyskanych za cały 2023 r.

Monika Pogroszewska 27.03.2024
Ratownik medyczny wykona USG i zrobi test na COVID

Mimo krytycznych uwag Naczelnej Rady Lekarskiej, Ministerstwo Zdrowia zmieniło rozporządzenie regulujące uprawnienia ratowników medycznych. Już wkrótce, po ukończeniu odpowiedniego kursu będą mogli wykonywać USG, przywrócono im też możliwość wykonywania testów na obecność wirusów, którą mieli w pandemii, a do listy leków, które mogą zaordynować, dodano trzy nowe preparaty. Większość zmian wejdzie w życie pod koniec marca.

Agnieszka Matłacz 12.03.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.C.2013.357A.1

Rodzaj: Ogłoszenie
Tytuł: Ogłoszenie nr PE/172/S o naborze na stanowisko - Dyrektor (grupa funkcyjna AD, grupa zaszeregowania 14) - Dyrekcja Generalna ds. Finansów - Dyrekcja ds. Finansowania Struktur Politycznych i Innych Usług.
Data aktu: 06/12/2013
Data ogłoszenia: 06/12/2013