Ogłoszenie nr PE/156/S o naborze na stanowisko - Dyrektor (grupa funkcyjna AD, grupa zaszeregowania 14) - Dyrekcja Generalna ds. Infrastruktury i Logistyki - Dyrekcja ds. Logistyki.

OGŁOSZENIE NR PE/156/S O NABORZE NA STANOWISKO - DYREKTOR

(grupa funkcyjna AD, grupa zaszeregowania 14)

DYREKCJA GENERALNA DS. INFRASTRUKTURY I LOGISTYKI - DYREKCJA DS. LOGISTYKI

(2012/C 114 A/02)

(Dz.U.UE C z dnia 19 kwietnia 2012 r.)

1.
Wolne stanowisko

Przewodniczący Parlamentu Europejskiego podjął decyzję o uruchomieniu procedury naboru na stanowisko dyrektora (grupa funkcyjna AD, grupa zaszeregowania 14) w Dyrekcji Generalnej ds. Infrastruktury i Logistyki - Dyrekcja ds. Logistyki, na podstawie art. 29 ust. 2 regulaminu pracowniczego urzędników Unii Europejskiej(1) (zwanego dalej "regulaminem").

Przedmiotowa procedura naboru, której celem jest zapewnienie organowi uprawnionemu do mianowania większego wyboru kandydatów, odbędzie się równolegle z wewnętrzną i międzyinstytucjonalną procedurą naboru na stanowiska.

Nabór nastąpi do grupy zaszeregowania AD 14(2). Wynagrodzenie podstawowe wynosi 13.216,49 EUR miesięcznie. Kwota wynagrodzenia podstawowego, która podlega opodatkowaniu podatkiem wspólnotowym i jest zwolniona z podatku krajowego, może zostać zwiększona, zgodnie z warunkami przewidzianymi w regulaminie, o określone dodatki.

Zwraca się uwagę kandydatów na fakt, że przedmiotowe stanowisko podlega przepisom z zakresu polityki mobilności, przyjętym przez Prezydium Parlamentu Europejskiego w dniu 29 marca 2004 r.

Praca na tym stanowisku wymaga dyspozycyjności i licznych kontaktów wewnątrz instytucji i poza nią, a także kontaktów z posłami do Parlamentu Europejskiego. Ponieważ odnośna jednostka jest obecna w kilku miejscach pracy, odpowiedzialna za nią osoba będzie musiała odbywać liczne wyjazdy służbowe do miejsc pracy Parlamentu Europejskiego.

2.
Miejsce pracy

Bruksela. Praca na tym stanowisku może wymagać przeniesienia do jednego z pozostałych miejsc pracy Parlamentu Europejskiego.

3.
Równość szans

Parlament Europejski stosuje politykę równości szans i przyjmuje kandydatury bez żadnej dyskryminacji, jak dyskryminacja ze względu na płeć, rasę, kolor skóry, pochodzenie etniczne lub społeczne, cechy genetyczne, język, religię lub przekonania, poglądy polityczne i inne, przynależność do mniejszości narodowej, status majątkowy, urodzenie, niepełnosprawność, wiek, orientację seksualną, stan cywilny lub sytuację rodzinną.

4.
Opis stanowiska

Wysokiej rangi urzędnik, odpowiedzialny, w ramach wytycznych i decyzji przyjętych przez władze parlamentarne i dyrektora generalnego, za następujące zadania(3):

zapewnianie właściwego funkcjonowania dużej jednostki Sekretariatu Generalnego zawierającej działy zajmujące się obszarami kompetencji podlegających dyrekcji,
kierowanie, organizowanie, motywowanie i koordynowanie jednego lub wielu zespołów pracowników - optymalizowanie wykorzystania zasobów działu przez zapewnianie wysokiej jakości pracy (organizacja, zarządzanie zasobami ludzkimi i finansowymi, innowacyjność itp.) w odnośnych obszarach działalności,
planowanie działań dyrekcji (definiowanie celów oraz strategii), podejmowanie decyzji koniecznych do osiągnięcia wyznaczonych celów, dokonywanie oceny działań poszczególnych służb w celu zapewnienia ich odpowiedniej jakości,
doradztwo, w zakresie odnośnego obszaru kompetencji, na rzecz dyrektora generalnego, Sekretariatu Generalnego oraz posłów do Parlamentu Europejskiego,
współpraca z poszczególnymi dyrekcjami Sekretariatu Generalnego, reprezentowanie instytucji i negocjowanie umów lub porozumień w ramach swojego obszaru działalności,
zarządzanie i realizacja konkretnych projektów mogących wiązać się z odpowiedzialnością finansową,
pełnienie funkcji subdelegowanego urzędnika zatwierdzającego.
5.
Warunki przyjęcia (wymagany profil kandydata)

Niniejsza procedura naboru jest otwarta dla kandydatów, którzy w dniu, w którym upływa termin składania kandydatur, spełniają następujące warunki:

a)
Warunki ogólne

Zgodnie z art. 28 regulaminu wymagane są w szczególności:

posiadanie obywatelstwa jednego z państw członkowskich Unii Europejskiej(4),
korzystanie z pełni praw cywilnych i obywatelskich,
uregulowany stosunek do służby wojskowej,
poziom etyczny wymagany do wypełniania obowiązków na przedmiotowym stanowisku.
b)
Warunki szczególne
(i)
Wymagane tytuły, dyplomy i doświadczenie zawodowe
Poziom wykształcenia odpowiadający pełnemu cyklowi studiów uniwersyteckich, potwierdzony uzyskaniem dyplomu, w przypadku gdy normalny czas trwania wspomnianych studiów wynosi co najmniej cztery lata,

lub

poziom wykształcenia odpowiadający pełnemu cyklowi studiów uniwersyteckich, zakończony uzyskaniem dyplomu oraz odpowiednie doświadczenie zawodowe o długości co najmniej jednego roku(5), w przypadku gdy normalny czas trwania wspomnianych studiów wynosi co najmniej trzy lata.
Co najmniej dwunastoletnie doświadczenie zawodowe, nabyte po uzyskaniu kwalifikacji wymienionych w pierwszym akapicie, w tym co najmniej sześcioletnie doświadczenie na stanowisku kierowniczym. Pożądane jest doświadczenie w zarządzaniu zespołami, a w szczególności pracownikami wykonującymi prace fizyczne.
(ii)
Zakres wymaganej wiedzy
Doskonała wiedza ogólna z zakresu spraw europejskich,
doskonałe rozeznanie w zakresie zagadnień związanych z polityką wewnętrzną, krajową i międzynarodową,
bardzo dobre zrozumienie poszczególnych kultur reprezentowanych w instytucjach,
doskonała znajomość Traktatów,
doskonała znajomość struktury Sekretariatu Generalnego, jego organizacji, jego środowiska pracy i różnych podmiotów,
doskonała znajomość Regulaminu Parlamentu Europejskiego, procedur ustawodawczych, wewnętrznych przepisów i praktyk,
doskonała znajomość regulaminu pracowniczego, jego interpretacji i przepisów pochodnych,
bardzo dobra znajomość rozporządzenia finansowego, zasad jego wykonania, przepisów wewnętrznych i innych podlegających rozporządzeniu tekstów Parlamentu Europejskiego,
bardzo dobra wiedza ogólna z zakresu administracji (zagadnienia dotyczące zasobów ludzkich, zarządzania, budżetu, finansów, informatyki, aspektów prawnych itd.),
doskonała znajomość technik zarządzania.
(iii)
Znajomość języków

Wymagana jest pogłębiona znajomość jednego z języków urzędowych Unii Europejskiej(6) oraz bardzo dobra znajomość przynajmniej jednego innego spośród tych języków.

Komitet doradczy uwzględni znajomość innych języków urzędowych Unii Europejskiej.

(iv)
Wymagane umiejętności
Zmysł strategii,
zdolności kierownicze,
umiejętność przewidywania,
komunikatywność,
umiejętność szybkiego reagowania na wydarzenia,
dokładność.
6.
Procedura wyboru

W celu zapewnienia organowi uprawnionemu do mianowania pomocy w dokonaniu wyboru komitet doradczy ds. mianowania wysokich rangą urzędników sporządza listę kandydatów i proponuje Prezydium nazwiska osób, które powinny zostać zaproszone na rozmowę kwalifikacyjną. Prezydium przyjmuje wspomnianą listę, po czym komitet doradczy przystępuje do przeprowadzania rozmów, a następnie przedkłada do decyzji Prezydium sprawozdanie końcowe. Prezydium rozpocznie wtedy przesłuchania kandydatów.

7.
Składanie kandydatur

Kandydaci proszeni są o zgłaszanie swoich kandydatur (z dopiskiem "avis de recrutement numéro PE/156/ S"), wraz z listem motywacyjnym i życiorysem (Europass CV)(7), na adres:

Monsieur le Secrétaire général

Parlement européen

Bâtiment Konrad Adenauer

2929 Luxembourg

LUXEMBOURG

Kandydaturę należy wysłać listem poleconym najpóźniej dnia 4 maja 2012 r. (decyduje data stempla pocztowego).

Przypomina się kandydatom zaproszonym na rozmowę kwalifikacyjną(8), że muszą oni przedstawić w dniu rozmowy dokumenty zaświadczające o studiach, jak również doświadczeniu zawodowym i obecnie zajmowanym stanowisku; wspomniane dokumenty przyjmowane są jedynie w formie kopii lub kserokopii. Komisja rekrutacyjna nie zwróci kandydatom żadnego z ww. dokumentów.

______

(1) Dz.U. L 124 z 27.4.2004, s. 1.

(2) Urzędnik jest zaklasyfikowany po rekrutacji zgodnie z art. 32 regulaminu.

(3) Spis głównych zadań znajduje się w załączniku.

(4) Państwami członkowskimi Unii Europejskiej są: Belgia, Bułgaria, Republika Czeska, Dania, Niemcy, Estonia, Irlandia, Grecja, Hiszpania, Francja, Włochy, Cypr, Łotwa, Litwa, Luksemburg, Węgry, Malta, Niderlandy, Austria, Polska, Portugalia, Rumunia, Słowenia, Słowacja, Finlandia, Szwecja, Zjednoczone Królestwo.

(5) Ten rok doświadczenia nie zostanie uwzględniony w ocenie doświadczenia zawodowego określonego w następnym akapicie.

(6) Języki urzędowe Unii Europejskiej to: bułgarski, hiszpański, czeski, duński, niemiecki, estoński, grecki, angielski, francuski, irlandzki, włoski, łotewski, litewski, węgierski, maltański, niderlandzki, polski, portugalski, rumuński, słowacki, słoweński, fiński i szwedzki.

(7)http://europass.cedefop.europa.eu/

(8) Nie dotyczy kandydatów, którzy w dniu, w którym upływa termin składania kandydatur, byli zatrudnieni w Parlamencie Europejskim.

ZAŁĄCZNIK 

DYREKCJA GENERALNA DS. INFRASTRUKTURY I LOGISTYKI DYREKCJA DS. LOGISTYKI

1.
Podstawowe obowiązki
Kierowanie, koordynowanie i organizowanie pracy działów i wydziałów dyrekcji
Zarządzanie projektami
Pełnienie funkcji subdelegowanego urzędnika zatwierdzającego
2.
Schemat organizacyjny (4)
1 dyrektor
1 administrator
2 asystentów

WYDZIAŁ DS. PRZEWOZU OSÓB

1.
Podstawowe obowiązki
Zapewnianie zarządzania wydziałem
Koordynacja usług kierowców
Opracowywanie specyfikacji oraz uruchamianie wszystkich procedur administracyjnych służących zakupom wyposażenia i świadczeń firm zewnętrznych związanych z transportem
Zapewnianie koordynacji z innymi dyrekcjami generalnymi i wydziałami
Pełnienie funkcji subdelegowanego urzędnika zatwierdzającego
Zapewnienie planowania w wydziale
Zapewnienie przewozu członków i ważnych osobistości
Zarządzanie świadczeniami firm zewnętrznych zależnie od umowy
Zapewnianie konserwacji parku samochodowego (limuzyny i autobusy): naprawy, zakupy i sprzedaż (łącznie z pojazdami przydzielonymi grupom)
2.
Schemat organizacyjny (28)
1 kierownik wydziału
27 asystentów

DZIAŁ WOŹNYCH

1.
Podstawowe obowiązki
Zapewnianie zarządzania działem
Koordynacja działalności woźnych
Zapewnianie koordynacji z innymi dyrekcjami generalnymi i wydziałami
Redagowanie komunikatów, pism, a także przygotowywanie dokumentacji
Zapewnianie rozprowadzania korespondencji w trzech miejscach pracy
Zapewnianie obsługi sal dla wszystkich posiedzeń organów PE, w tym sesji plenarnych
Zapewnianie wsparcia podczas wydarzeń protokolarnych i innych
2.
Schemat organizacyjny (156)
1 kierownik działu
1 administrator
154 asystentów

WYDZIAŁ DS. NABYWANIA MIENIA, ZARZĄDZANIA I INWENTARZA

1.
Podstawowe obowiązki
Zapewnianie zarządzania wydziałem
Koordynacja działań związanych z FOBU, maszynami biurowymi, inwentaryzacją, magazynami, kluczami do mebli, zarządzanie platformami wyładunkowymi i przyjmowanie przesyłek
Opracowywanie specyfikacji oraz uruchamianie wszystkich procedur administracyjnych służących zakupom umeblowania i świadczeniom firm zewnętrznych
Zapewnianie zarządzania inwentaryzacją w dyrekcji generalnej w trzech miejscach pracy (wprowadzanie do spisu, usuwanie ze spisu, śledzenie mienia)
Zapewnianie przeprowadzenia inwentaryzacji mienia znajdującego się w biurach posłów, pomieszczeniach restauracyjnych, salach posiedzeń, biurach informacyjnych itp.
Zapewnianie codziennego zarządzania umeblowaniem wszelkiego rodzaju w trzech miejscach pracy
Zapewnianie magazynowania umeblowania nowego i odzyskanego
Zapewnianie zarządzania kluczami do mebli
Udostępnianie na żądanie urzędników i pracowników grup materiałów i maszyn biurowych (dyktafonów, kalkulatorów, interwencje, naprawy i zastępowanie)
Nadzór nad parkiem wolno dostępnych kserokopiarek w trzech miejscach pracy oraz nad ciężkimi kserokopiarkami w Strasburgu (materiały zużywalne, dostarczanie papieru, tonerów, drobne naprawy, kontakty z firmą konserwacyjną)
2.
Schemat organizacyjny (47)
1 kierownik wydziału
1 administrator
45 asystentów

DZIAŁ USŁUG GASTRONOMICZNYCH I CENTRALI ZAKUPÓW

1.
Podstawowe obowiązki
Zapewnianie zarządzania działem
Pełnienie funkcji subdelegowanego urzędnika zatwierdzającego, nadzór nad zarządzaniem środkami i rachunkami pomocniczymi typu "imprest"
Opracowywanie specyfikacji oraz uruchamianie wszystkich procedur administracyjnych służących zakupom wyposażenia do restauracji i centrali zakupów, a także świadczeniom firm zewnętrznych. Indywidualne potwierdzanie rezerwacji usług restauracyjnych "na miarę"
Zarządzanie centralą zakupów w Luksemburgu
Zarządzanie pracownikami o statusie podmiotu prywatnego
Współpraca z zewnętrzną firmą fiducjarną, gospodarowanie zapasami, kontrolowanie kasy
Zadania operacyjne w CAPE (zakupy, prowadzenie stoisk, sprzedaż itp.)
Zapewnienie zarządzania podwykonawcami odpowiedzialnymi za funkcjonowanie restauracji, stołówek, barów itp. w trzech miejscach pracy
2.
Schemat organizacyjny (17)
1 kierownik działu
1 administrator
15 asystentów

WYDZIAŁ DS. PRZEWOZU TOWARÓW

1.
Podstawowe obowiązki
Zapewnianie zarządzania wydziałem
Koordynacja usług kierowców i osób zajmujących się przeprowadzkami
Zapewnianie przeprowadzek posłów, pracowników, budynków, a także ponownego urządzania
Zapewnianie przewozu wyposażenia między miejscami pracy i w ich obrębie (przejazdy wahadłowe)
Zapewnianie przewozu wyposażenia między miejscami pracy i w ich obrębie, a także z miejsc pracy do miejsc, w których odbywają się posiedzenia organów Parlamentu
Zapewnianie przewozu kufrów/wyposażenia na posiedzenia i sesje
Zapewnianie przewozu korespondencji, materiałów, wyposażenia i pomoc
2.
Schemat organizacyjny (36)
1 kierownik wydziału
35 asystentów

Zmiany w prawie

Data 30 kwietnia dla wnioskodawcy dodatku osłonowego może być pułapką

Choć ustawa o dodatku osłonowym wskazuje, że wnioski można składać do 30 kwietnia 2024 r., to dla wielu mieszkańców termin ten może okazać się pułapką. Datą złożenia wniosku jest bowiem data jego wpływu do organu. Rząd uznał jednak, że nie ma potrzeby doprecyzowania tej kwestii. A już podczas rozpoznawania poprzednich wniosków, właśnie z tego powodu wielu mieszkańców zostało pozbawionych świadczeń.

Robert Horbaczewski 30.04.2024
Rząd chce zmieniać obowiązujące regulacje dotyczące czynników rakotwórczych i mutagenów

Rząd przyjął we wtorek projekt zmian w Kodeksie pracy, którego celem jest nowelizacja art. 222, by dostosować polskie prawo do przepisów unijnych. Chodzi o dodanie czynników reprotoksycznych do obecnie obwiązujących regulacji dotyczących czynników rakotwórczych i mutagenów. Nowela upoważnienia ustawowego pozwoli na zmianę wydanego na jej podstawie rozporządzenia Ministra Zdrowia w sprawie substancji chemicznych, ich mieszanin, czynników lub procesów technologicznych o działaniu rakotwórczym lub mutagennym w środowisku pracy.

Grażyna J. Leśniak 16.04.2024
Bez kary za brak lekarza w karetce do końca tego roku

W ponad połowie specjalistycznych Zespołów Ratownictwa Medycznego brakuje lekarzy. Ministerstwo Zdrowia wydłuża więc po raz kolejny czas, kiedy Narodowy Fundusz Zdrowia nie będzie pobierał kar umownych w przypadku niezapewnienia lekarza w zespołach ratownictwa. Pierwotnie termin wyznaczony był na koniec czerwca tego roku.

Beata Dązbłaż 10.04.2024
Będzie zmiana ustawy o rzemiośle zgodna z oczekiwaniami środowiska

Rozszerzenie katalogu prawnie dopuszczalnej formy prowadzenia działalności gospodarczej w zakresie rzemiosła, zmiana definicji rzemiosła, dopuszczenie wykorzystywania przez przedsiębiorców, niezależnie od formy prowadzenia przez nich działalności, wszystkich kwalifikacji zawodowych w rzemiośle, wymienionych w ustawie - to tylko niektóre zmiany w ustawie o rzemiośle, jakie zamierza wprowadzić Ministerstwo Rozwoju i Technologii.

Grażyna J. Leśniak 08.04.2024
Tabletki "dzień po" bez recepty nie będzie. Jest weto prezydenta

Dostępność bez recepty jednego z hormonalnych środków antykoncepcyjnych (octan uliprystalu) - takie rozwiązanie zakładała zawetowana w piątek przez prezydenta Andrzeja Dudę nowelizacja prawa farmaceutycznego. Wiek, od którego tzw. tabletka "dzień po" byłaby dostępna bez recepty miał być określony w rozporządzeniu. Ministerstwo Zdrowia stało na stanowisku, że powinno to być 15 lat. Wątpliwości w tej kwestii miała Kancelaria Prezydenta.

Katarzyna Nocuń 29.03.2024
Małżonkowie zapłacą za 2023 rok niższy ryczałt od najmu

Najem prywatny za 2023 rok rozlicza się według nowych zasad. Jedyną formą opodatkowania jest ryczałt od przychodów ewidencjonowanych, według stawek 8,5 i 12,5 proc. Z kolei małżonkowie wynajmujący wspólną nieruchomość zapłacą stawkę 12,5 proc. dopiero po przekroczeniu progu 200 tys. zł, zamiast 100 tys. zł. Taka zmiana weszła w życie w połowie 2023 r., ale ma zastosowanie do przychodów uzyskanych za cały 2023 r.

Monika Pogroszewska 27.03.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.C.2012.114A.7

Rodzaj: Ogłoszenie
Tytuł: Ogłoszenie nr PE/156/S o naborze na stanowisko - Dyrektor (grupa funkcyjna AD, grupa zaszeregowania 14) - Dyrekcja Generalna ds. Infrastruktury i Logistyki - Dyrekcja ds. Logistyki.
Data aktu: 19/04/2012
Data ogłoszenia: 19/04/2012