Zaproszenie do składania wniosków EACEA/10/10 w ramach programu "Uczenie się przez całe życie" - Wsparcie na rzecz europejskiej współpracy w zakresie kształcenia i szkolenia.

ZAPROSZENIE DO SKŁADANIA WNIOSKÓW EACEA/10/10 W RAMACH PROGRAMU "UCZENIE SIĘ PRZEZ CAŁE ŻYCIE"

Wsparcie na rzecz europejskiej współpracy w zakresie kształcenia i szkolenia

(2010/C 73/09)

(Dz.U.UE C z dnia 23 marca 2010 r.)

Część A - podnoszenie krajowej świadomości w zakresie strategii uczenia się przez całe życie i europejskiej współpracy w zakresie kształcenia i szkolenia

Część B - wsparcie na rzecz współpracy ponadnarodowej w zakresie opracowywania i wdrażania krajowych i regionalnych strategii uczenia się przez całe życie

1. Cele i opis

Celem niniejszego zaproszenia do składania wniosków jest wspieranie ustanawiania i wdrażania spójnych i kompleksowych strategii i programów uczenia się przez całe życie na poziomie krajowym, regionalnym i lokalnym, obejmujących i łączących wszystkie rodzaje (formalne, "pozaformalne", nieformalne) i poziomy uczenia się (wychowanie przedszkolne, wykształcenie podstawowe, średnie, wyższe, wstępne i ustawiczne kształcenie i szkolenie zawodowe), łączących się z innymi właściwymi sektorami polityki (np. zatrudnienia i włączenie społeczne), poprzez:

– działania w zakresie podnoszenia świadomości i ustanowienie krajowych i transnarodowych forów i sieci,

– wsparcie na rzecz rozpoznania głównych czynników krytycznych wpływających na udane wdrożenie strategii i programów uczenia się przez całe życie,

– wymianę doświadczeń i dobrych praktyk oraz wspólne badanie, testowanie i przenoszenie innowacji w odniesieniu do opracowywania i wdrażania strategii i programów uczenia się przez całe życie,

– zapewnienie silnego zaangażowania instytucjonalnego, koordynacyjnego, doradczego oraz partnerstwa ze wszystkimi właściwymi zainteresowanymi stronami i praktykami,

– wdrażanie skutecznych i sprawiedliwych strategii i programów uczenia się przez całe życie w celu zapewnienia włączenia społecznego.

2. Kwalifikujący się wnioskodawcy

Niniejsze zaproszenie jest dostępne dla organizacji z siedzibą w państwa uczestniczących w programie "Uczenie się przez całe życie".

Wnioski muszą zostać złożone przez osobę prawną posiadającą zdolność prawną i zdolność do czynności prawnych. Osoby fizyczne nie mogą ubiegać się o dotację.

Beneficjentami mogą być ministerstwa krajowe lub regionalne ds. kształcenia i szkolenia, inne organy publiczne i organizacje zainteresowanych stron, aktywne w dziedzinie uczenia się przez całe życie (kształcenie przedszkolne, szkolne, zawodowe, wyższe i dorosłych). Organizacje zainteresowanych stron obejmują europejskie, krajowe i regionalne stowarzyszenia lub organizacje, których główna działalność lub podstawowe obowiązki są bezpośrednio powiązane z sektorem kształcenia i szkolenia.

Część A - podnoszenie krajowej świadomości w zakresie strategii uczenia się przez całe życie i europejskiej współpracy w zakresie kształcenia i szkolenia

Wnioski o dofinansowanie mogą być składane przez organizację lub przez partnerstwo składające się z kilku organizacji z jednego lub kilku kwalifikujących się krajów.

Część B - wsparcie na rzecz współpracy ponadnarodowej w zakresie opracowywania i wdrażania krajowych i regionalnych strategii uczenia się przez całe życie

Wnioski o dofinansowanie mogą być składane wyłącznie przez partnerstwo składające się z co najmniej 5 organizacji z co najmniej 3 kwalifikujących się krajów.

Wnioski mogą być składane przez organizacje (w tym organizacje partnerskie) z siedzibą w jednym z następujących krajów:

– 27 państw członkowskich UE,

– trzy kraje EFTA-EOG (Islandia, Liechtenstein i Norwegia),

– Turcja.

Co najmniej jedno państwo z partnerstwa musi być państwem członkowskim UE (odnosi się to tylko do części B niniejszego zaproszenia).

Trwają negocjacje z Chorwacją, Byłą Jugosłowiańską Republiką Macedonii i Szwajcarią w sprawie ich przyszłego uczestnictwa w programie "Uczenie się przez całe życie", które zależy od wyników tych negocjacji. Na stronie internetowej Agencji Wykonawczej ds. Edukacji, Kultury i Sektora Audiowizualnego będzie można znaleźć zaktualizowaną listę krajów uczestniczących.

3. Kwalifikujące się działania

Część A - podnoszenie krajowej świadomości w zakresie strategii uczenia się przez całe życie i europejskiej współpracy w zakresie kształcenia i szkolenia

Działania finansowane w ramach tej części obejmują:

– działania w zakresie podnoszenia świadomości, wspierające debaty krajowe i dialog związany z ustanawianiem i wdrażaniem strategii i programów uczenia się przez całe życie (np. krajowe lub regionalne konferencje, seminaria lub warsztaty),

– tworzenie forów i opracowywanie innych działań na rzecz polepszenia spójności i koordynacji procesu ustanawiania i wdrażania spójnych i kompleksowych krajowych strategii uczenia się przez całe życie,

– rozpowszechnianie istniejących narzędzi lub materiałów referencyjnych oraz działania w zakresie podnoszenia świadomości na ich temat w kontekście ram odniesienia w dziedzinie kształcenia i szkolenia 2020 (np. działania informacyjne, w tym kampanie medialne, imprezy informacyjne, itp.),

– działania uzupełniające związane z istniejącymi programami krajowymi mającymi na celu ustanawianie i wdrażanie na poziomie krajowym otwartej metody koordynacji w zakresie kształcenia i szkolenia w kontekście ram odniesienia w dziedzinie kształcenia i szkolenia 2020.

Część B - wsparcie na rzecz współpracy ponadnarodowej w zakresie opracowywania i wdrażania krajowych i regionalnych strategii uczenia się przez całe życie

Działania finansowane w ramach tej części obejmują:

– opracowywanie, testowanie i przekazywanie innowacyjnych praktyk, które mogą obejmować badania, analizy, konferencje i seminaria, ukierunkowane na transnarodowe partnerskie uczenie się,

– działania mające na celu tworzenie i opracowanie sieci na poziomie regionalnym, krajowym i europejskim.

Działania należy rozpocząć pomiędzy dniem 1 stycznia 2011 r. a dniem 31 marca 2011 r. Maksymalny czas trwania projektu wynosi 12 miesięcy w przypadku części A i 24 miesiące w przypadku części B. Nie będą przyjmowane wnioski w sprawie projektów zaplanowanych na dłuższy okres niż okres określony w niniejszym zaproszeniu do składania wniosków.

4. Kryteria przyznawania dotacji

Kwalifikujące się wnioski/projekty zostaną ocenione w oparciu o następujące kryteria:

Część A - podnoszenie krajowej świadomości w zakresie strategii uczenia się przez całe życie i europejskiej współpracy w zakresie kształcenia i szkolenia

1) Istotność: wniosek o dotację i prognozowane wyniki wyraźnie mieszczą się w szczegółowych, operacyjnych i szerszych celach zaproszenia do składania wniosków. Cele są wyraźne, realistyczne i odnoszą się do istotnych kwestii i grup docelowych, w tym do różnego rodzaju kluczowych stron na wszystkich poziomach, zainteresowanych ustanawianiem i wdrażaniem strategii uczenia się przez całe życie, w tym polityków i decydentów, praktyków, świadczących usługi edukacyjne, partnerów społecznych, przedstawicieli społeczeństwa obywatelskiego oraz osób uczących się (40 %).

2) Jakość planu działań: organizacja pracy jest przejrzysta i odpowiednia z punktu widzenia realizacji celów; zadania/działania są określone w taki sposób, że wyniki zostaną osiągnięte w terminie i w ramach budżetu (10 %).

3) Jakość metodologii: zaproponowane narzędzia i praktyczna metoda są spójne i właściwe z punktu widzenia spełnienia określonych potrzeb jasno określonych grup docelowych (10 %).

4) Jakość zespołu odpowiedzialnego za projekt: zespół odpowiedzialny za projekt posiada umiejętności, potwierdzoną wiedzę specjalistyczną i kompetencje niezbędne do zrealizowania wszystkich aspektów planu działań; zadania zostały właściwie podzielone pomiędzy członków zespołu (10 %).

5) Stosunek korzyści i kosztów: wniosek o dotację jest wart swojej ceny, jeśli spojrzeć na zaplanowane działania w stosunku do przewidzianego budżetu (10 %).

6) Wpływ: przewidywalny wpływ na odnośne metody, grupy docelowe i systemy jest jasno określony oraz zapewniono środki gwarantujące wywarcie takiego wpływu. Wyniki działań zapowiadają się na znaczące (10 %).

7) Jakość planu waloryzacji (rozpowszechnianie i zastosowania wyników): planowane działania w zakresie rozpowszechniania i zastosowania wyników zapewnią optymalne ich wykorzystanie poza uczestnikami projektu, w trakcie i po zakończeniu projektu (10 %).

Część B - wsparcie na rzecz współpracy ponadnarodowej w zakresie opracowywania i wdrażania krajowych i regionalnych strategii uczenia się przez całe życie

1) Istotność: wniosek o dotację i prognozowane wyniki wyraźnie mieszczą się w szczegółowych, operacyjnych i szerszych celach zaproszenia do składania wniosków. Cele są wyraźne, realistyczne i odnoszą się do istotnych kwestii i grup docelowych, w tym do kluczowych stron zainteresowanych ustanawianiem i wprowadzaniem programów uczenia się przez całe życie, w tym polityków i decydentów, praktyków, świadczących usługi edukacyjne, partnerów, przedstawicieli społeczeństwa obywatelskiego oraz osób uczących się (40 %).

2) Jakość planu działań: organizacja pracy jest przejrzysta i odpowiednia z punktu widzenia realizacji celów; zadania/działania są podzielone pomiędzy partnerów w taki sposób, że wyniki zostaną osiągnięte w terminie i w ramach budżetu (10 %).

3) Jakość metodologii: zaproponowane narzędzia i praktyczna metoda są spójne, innowacyjne i właściwe z punktu widzenia spełnienia określonych potrzeb jasno określonych grup docelowych (10 %).

4) Jakość konsorcjum: konsorcjum posiada umiejętności, potwierdzoną wiedzę specjalistyczną i kompetencje niezbędne do zrealizowania wszystkich aspektów planu działań; zadania zostały właściwie podzielone pomiędzy partnerów (10 %).

5) Stosunek korzyści i kosztów: wniosek o dotację jest wart swojej ceny, jeśli spojrzeć na zaplanowane działania w stosunku do przewidzianego budżetu (10 %).

6) Wpływ i europejska wartość dodana przewidywalny wpływ na odnośne metody, grupy docelowe i systemy jest jasno określony oraz zapewniono środki gwarantujące wywarcie takiego wpływu. Wyniki działań zapowiadają się na znaczące, a korzyści ze współpracy europejskiej i jej konieczność (ponad krajowym, regionalnym lub lokalnymi podejściami) zostały wyraźnie wykazane (10 %).

7) Jakość planu waloryzacji (rozpowszechnianie i wykorzystanie wyników): planowane działania w zakresie rozpowszechniania i zastosowania wyników zapewnią optymalne ich wykorzystanie poza uczestnikami projektu, w trakcie i po zakończeniu projektu (10 %).

5. Budżet

Całkowity budżet przeznaczony na współfinansowanie projektów wynosi 2,8 mln EUR.

Finansowe wsparcie za strony Agencji nie może przekroczyć 75 % całkowitych kwalifikujących się kosztów.

Maksymalna wysokość dotacji na projekt wynosi 120.000 EUR - część A i 350.000 EUR - część B.

Agencja musi przekazać dostępną kwotę zgodnie z poniższym orientacyjnym podziałem: 1/2 na część A - 1/2 na część B. Ostateczny podział środków zależy jednak od liczby i jakość wniosków otrzymanych w części A i B.

Agencja zastrzega sobie prawo do nieprzyznania wszystkich dostępnych środków.

6. Termin składania wniosków

Przyjmowane będą wyłącznie wnioski złożone na odpowiednim formularzu, należycie wypełnione (pakiet wniosku część 1, 2 i 3), opatrzone datą, zawierające zrównoważony budżet (przychody/wydatki), odpowiednie załączniki, złożone w jednym oryginalnym egzemplarzu podpisanym na honorowym oświadczeniu przez osobę uprawnioną do zaciągania prawnie wiążących zobowiązań w imieniu organizacji ubiegającej się o dotację oraz w trzech kopiach.

Wnioski niezłożone w terminie nie będą rozpatrywane.

Wnioski należy przesyłać do Agencji Wykonawczej ds. Edukacji, Kultury i Sektora Audiowizualnego do dnia 16 lipca 2010 r. (decyduje data stempla pocztowego) na adres:

Education, Audiovisual & Culture Executive Agency

Lifelong Learning Programme, Key Activity 1

Call for Proposals EACEA/10/10 Part A or Part B

Avenue du Bourget 1

BOU2 2/145

1140 Bruxelles/Brussel

BELGIQUE/BELGIË

Obok wersji papierowej przed dniem 16 lipca 2010 r. należy przesłać elektroniczną wersję pakietu wniosku (formularz wniosku, tabele budżetu, oświadczenie honorowe) bez załączników na następujący adres:

EACEA-LLP-ECET@ec.europa.eu

Wnioski wysłane faksem lub tylko emailem zostaną odrzucone.

7. Dodatkowe informacje

Szczegółowe wytyczne dotyczące niniejszego zaproszenia do składania wniosków oraz pakiet wniosku znajdują się na następującej stronie internetowej:

http://eacea.ec.europa.eu/llp/funding/2010/call_ecet_en.php

Wnioski należy składać na przeznaczonych do tego formularzach i powinny one zawierać wszystkie załączniki i informacje zgodnie ze szczegółowymi wytycznymi.

Zmiany w prawie

Data 30 kwietnia dla wnioskodawcy dodatku osłonowego może być pułapką

Choć ustawa o dodatku osłonowym wskazuje, że wnioski można składać do 30 kwietnia 2024 r., to dla wielu mieszkańców termin ten może okazać się pułapką. Datą złożenia wniosku jest bowiem data jego wpływu do organu. Rząd uznał jednak, że nie ma potrzeby doprecyzowania tej kwestii. A już podczas rozpoznawania poprzednich wniosków, właśnie z tego powodu wielu mieszkańców zostało pozbawionych świadczeń.

Robert Horbaczewski 30.04.2024
Rząd chce zmieniać obowiązujące regulacje dotyczące czynników rakotwórczych i mutagenów

Rząd przyjął we wtorek projekt zmian w Kodeksie pracy, którego celem jest nowelizacja art. 222, by dostosować polskie prawo do przepisów unijnych. Chodzi o dodanie czynników reprotoksycznych do obecnie obwiązujących regulacji dotyczących czynników rakotwórczych i mutagenów. Nowela upoważnienia ustawowego pozwoli na zmianę wydanego na jej podstawie rozporządzenia Ministra Zdrowia w sprawie substancji chemicznych, ich mieszanin, czynników lub procesów technologicznych o działaniu rakotwórczym lub mutagennym w środowisku pracy.

Grażyna J. Leśniak 16.04.2024
Bez kary za brak lekarza w karetce do końca tego roku

W ponad połowie specjalistycznych Zespołów Ratownictwa Medycznego brakuje lekarzy. Ministerstwo Zdrowia wydłuża więc po raz kolejny czas, kiedy Narodowy Fundusz Zdrowia nie będzie pobierał kar umownych w przypadku niezapewnienia lekarza w zespołach ratownictwa. Pierwotnie termin wyznaczony był na koniec czerwca tego roku.

Beata Dązbłaż 10.04.2024
Będzie zmiana ustawy o rzemiośle zgodna z oczekiwaniami środowiska

Rozszerzenie katalogu prawnie dopuszczalnej formy prowadzenia działalności gospodarczej w zakresie rzemiosła, zmiana definicji rzemiosła, dopuszczenie wykorzystywania przez przedsiębiorców, niezależnie od formy prowadzenia przez nich działalności, wszystkich kwalifikacji zawodowych w rzemiośle, wymienionych w ustawie - to tylko niektóre zmiany w ustawie o rzemiośle, jakie zamierza wprowadzić Ministerstwo Rozwoju i Technologii.

Grażyna J. Leśniak 08.04.2024
Tabletki "dzień po" bez recepty nie będzie. Jest weto prezydenta

Dostępność bez recepty jednego z hormonalnych środków antykoncepcyjnych (octan uliprystalu) - takie rozwiązanie zakładała zawetowana w piątek przez prezydenta Andrzeja Dudę nowelizacja prawa farmaceutycznego. Wiek, od którego tzw. tabletka "dzień po" byłaby dostępna bez recepty miał być określony w rozporządzeniu. Ministerstwo Zdrowia stało na stanowisku, że powinno to być 15 lat. Wątpliwości w tej kwestii miała Kancelaria Prezydenta.

Katarzyna Nocuń 29.03.2024
Małżonkowie zapłacą za 2023 rok niższy ryczałt od najmu

Najem prywatny za 2023 rok rozlicza się według nowych zasad. Jedyną formą opodatkowania jest ryczałt od przychodów ewidencjonowanych, według stawek 8,5 i 12,5 proc. Z kolei małżonkowie wynajmujący wspólną nieruchomość zapłacą stawkę 12,5 proc. dopiero po przekroczeniu progu 200 tys. zł, zamiast 100 tys. zł. Taka zmiana weszła w życie w połowie 2023 r., ale ma zastosowanie do przychodów uzyskanych za cały 2023 r.

Monika Pogroszewska 27.03.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.C.2010.73.35

Rodzaj: Ogłoszenie
Tytuł: Zaproszenie do składania wniosków EACEA/10/10 w ramach programu "Uczenie się przez całe życie" - Wsparcie na rzecz europejskiej współpracy w zakresie kształcenia i szkolenia.
Data aktu: 23/03/2010
Data ogłoszenia: 23/03/2010