(Tekst mający znaczenie dla EOG)
(2009/C 149/06)
(Dz.U.UE C z dnia 1 lipca 2009 r.)
| Numer środka pomocy państwa | X 24/08 | |||
| Państwo członkowskie | Republika Federalna Niemiec | |||
| Numer referencyjny państwa członkowskiego | - | |||
| Region |
Nazwa regionu (NUTS(1)) kraj związkowy Hesja, NUTS 1 |
Status pomocy regionalnej(2) Obszar mieszany |
||
| Organ przyznający pomoc | Nazwa | Investitionsbank Hessen | ||
|
Adres Strona internetowa |
Schumannstr. 4-6 60325 Frankfurt am Main DEUTSCHLAND |
|||
| Nazwa środka pomocy | Gründungs- und Wachstumsfinanzierung Hessen (GuW Hessen) | |||
| Krajowa podstawa prawna (odesłanie do właściwego promulgatora krajowego) | Richtlinie Gründungs- und Wachstumsfinanzierung Hessen sowie Ergänzendes Merkblatt zur Gründungs- und Wachstumsfinanzierung Hessen Keine Richtlinie des Landes, Fundstelle im Internet (s.u.) | |||
| Adres internetowy pełnego tekstu środka pomocy | http://www.ibh-hessen.de/Kredite_GUW.cfm | |||
| Rodzaj środka pomocy | Program pomocy | Tak | ||
| Zmiany istniejącego środka pomocy | Numer pomocy nadany przez Komisję | |||
| Przedłużenie | XS 24/02 | |||
| Zmiana | Tak | |||
| Czas trwania pomocy(3) | Program pomocy | Od 1.10.2008 do 31.12.2013 | ||
| Sektor(y) gospodarki | Wszystkie sektory kwalifikujące się do pomocy | Tak | ||
| Rodzaj beneficjenta | MŚP | Tak | ||
| Budżet | Całkowity planowany roczny budżet programu pomocy(4) | Wielkość kredytu ok. 140 mln EUR rocznie, dopłaty do oprocentowania ok. 0,4 mln EUR rocznie | ||
| Instrument pomocy (art. 5) | Dopłaty do oprocentowania | Tak | ||
| Pożyczka | Tak | |||
| Inne (proszę określić) | Pożyczka ze zmniejszonym oprocentowaniem | |||
| Cele ogólne | Cele | Maksymalna intensywność pomocy w % lub maksymalna kwota pomocy w walucie krajowej | MŚP w % | |
| Pomoc inwestycyjna i pomoc na zatrudnienie dla MŚP (art. 15) | Tak. Przyznaje się jedynie pomoc inwestycyjną. | 10/20 % | ||
|
(1) NUTS: nomenklatura jednostek terytorialnych do celów statystycznych. (2) Artykuł 87 ust. 3 lit. a) Traktatu WE, art. 87 ust. 3 lit. c) Traktatu WE, obszary mieszane, obszary niekwalifikujące się do pomocy regionalnej. (3) Okres, w którym organ przyznający pomoc może się zobowiązać do przyznania pomocy. (4) W przypadku programu pomocy proszę wskazać całkowitą kwotę rocznego budżetu planowanego na podstawie programu lub szacowaną roczną stratę podatkową w odniesieniu do wszystkich instrumentów pomocy objętych programem. | ||||
| Numer środka pomocy państwa | X 27/08 | |||
| Państwo członkowskie | Republika Federalna Niemiec | |||
| Numer referencyjny państwa członkowskiego | - | |||
| Region |
Nazwa regionu (NUTS(1)) kraj związkowy Hesja, NUTS 1 |
Status pomocy regionalnej(2) Obszary niekwalifikujące się do pomocy regionalnej |
||
| Organ przyznający pomoc | Nazwa |
1) Heskie Ministerstwo Gospodarki, Transportu i Rozwoju Regionalnego 2) Investitionsbank Hessen filia w Kassel |
||
|
Adres Strona internetowa |
1) Kaiser-Friedrich-Ring 75 65185 Wiesbaden DEUTSCHLAND 2) Kurfürstenstr. 7 34117 Kassel DEUTSCHLAND |
|||
| Nazwa środka pomocy | Förderung der regionalen Entwicklung - betriebliche Investitionen - | |||
| Krajowa podstawa prawna (odesłanie do właściwego promulgatora krajowego) | Richtlinien des Landes Hessen zur Förderung der regionalen Entwicklung (Staatsanzeiger 23/2008 vom 2. Juni 2008, S. 1450) | |||
| Adres internetowy pełnego tekstu środka pomocy | http://www.wirtschaft.hessen.de/irj/HMWVL_Internet?cid=46532f7c02f1b0545d1b707d83412db3 | |||
| Rodzaj środka pomocy | Program pomocy | Tak | ||
| Zmiany istniejącego środka pomocy | Numer pomocy nadany przez Komisję | |||
| Zmiana | XS 14/02 | |||
| Czas trwania pomocy(3) | Program pomocy | Od 1.4.2008 do 31.12.2012 | ||
| Sektor(y) gospodarki | Wszystkie sektory kwalifikujące się do pomocy | Tak | ||
| Rodzaj beneficjenta | MŚP | Tak | ||
| Duże przedsiębiorstwo | Nie | |||
| Budżet | Całkowity planowany roczny budżet programu pomocy(4) | 20,9 mln EUR | ||
| Instrument pomocy (art. 5) | Dotacja | Tak | ||
| Pożyczka | Tak | |||
| Inne (proszę określić) | Pożyczka ze zmniejszonym oprocentowaniem | |||
| W przypadku współfinansowania z funduszy wspólnotowych | Odesłanie CCI2007 DE 16 2 PO 005 | Kwota pochodząca z funduszy wspólnotowych | 5,0 mln EUR | |
| Cele ogólne | Cele | Maksymalna intensywność pomocy w % lub maksymalna kwota pomocy w walucie krajowej | MŚP w % | |
| Pomoc inwestycyjna i pomoc na zatrudnienie dla MŚP (art. 15) | Tak. Przyznaje się jedynie pomoc inwestycyjną. | 10/20 % | ||
|
(1) NUTS: nomenklatura jednostek terytorialnych do celów statystycznych. (2) Artykuł 87 ust. 3 lit. a) Traktatu WE, art. 87 ust. 3 lit. c) Traktatu WE, obszary mieszane, obszary niekwalifikujące się do pomocy regionalnej. (3) Okres, w którym organ przyznający pomoc może się zobowiązać do przyznania pomocy. (4) W przypadku programu pomocy proszę wskazać całkowitą kwotę rocznego budżetu planowanego na podstawie programu lub szacowaną roczną stratę podatkową w odniesieniu do wszystkich instrumentów pomocy objętych programem. | ||||
| Numer środka pomocy państwa | X 127/08 | ||||
| Państwo członkowskie | Niemcy | ||||
| Numer referencyjny państwa członkowskiego | - | ||||
| Region |
Nazwa regionu (NUTS(1)) Bawaria |
Status pomocy regionalnej(2) | |||
| Organ przyznający pomoc | Zentrum Bayern Familie und Soziales | ||||
|
Hegelstraße 2 95447 Bayreuth DEUTSCHLAND |
|||||
| Nazwa środka pomocy |
Die Einzelbeihilfen für Förderungen nach der anliegenden Maßnahmebeschreibung (Programmregelung) werden auf Grundlage von Zuwendungsbescheiden gewährt. In die Zuwendungsbescheide wird jeweils ein Hinweis auf die VO (EG) Nr. 800/2008 und die diesbezügliche Freistellung aufgenommen. Die Namen der Begünstigten stehen noch nicht fest. Spezifisches Ziel A1 Erhöhung des Qualifikationsniveaus von Beschäftigten und Unternehmen Aktion 1 Berufliche Weiterbildung von Beschäftigten insb. KMU, Unterstützung der Anpassung Aktion 2 Berufliche Weiterbildung von Wirtschaftsclustern |
||||
| Krajowa podstawa prawna (odesłanie do właściwego promulgatora krajowego) | Operationelles Programm: Zukunft in Bayern, Europäischer Sozialfonds, Regionale Wettbewerbsfähigkeit und Beschäftigung, Bayern 2007-2013; Haushaltsordnung des Freistaates Bayern - Bayerische Haushaltsordnung - BayHO -(BayRS 630-1-F), zuletzt geändert durch § 2 des Gesetzes vom 23. April 2008 (GVBl S. 139) Fundstelle: BayRS IV, S. 664 | ||||
| Adres internetowy pełnego tekstu środka pomocy | http://www.stmas.bayern.de/arbeit/esf2007-2013/programm07-13.pdf | ||||
| Rodzaj środka pomocy | Program pomocy | Tak | |||
| Zmiany istniejącego środka pomocy | Zmiana | XT 102/08 | |||
| Czas trwania pomocy(3) | Program pomocy | Od 1.1.2008 do 31.12.2013 | |||
| Sektor(y) gospodarki | Wszystkie sektory kwalifikujące się do pomocy | Tak | |||
| Rodzaj beneficjenta | MŚP | Tak, w przeważającej części | |||
| Duże przedsiębiorstwo | Tak | ||||
| Budżet | Całkowity planowany roczny budżet programu pomocy(4) | 0,3 EUR (w mln) | |||
| Instrument pomocy (art. 5) | Dotacja | Tak | |||
| W przypadku współfinansowania z funduszy wspólnotowych |
Odesłanie: ESF - CCI:2007DE052PO002 |
Kwota pochodząca z funduszy wspólnotowych | 5 EUR (w mln) rocznie | ||
| Cele ogólne | Cele | Maksymalna intensywność pomocy w % lub maksymalna kwota pomocy w walucie krajowej | MŚP w % | ||
| Pomoc szkoleniowa (art. 38-39) | Szkolenia specjalistyczne (art. 38 ust. 1) nie | 0 % | |||
| Szkolenia ogólne (art. 38 ust. 2) tak | 45 % | ||||
|
(1) NUTS: nomenklatura jednostek terytorialnych do celów statystycznych. (2) Artykuł 87 ust. 3 lit. a) Traktatu WE, art. 87 ust. 3 lit. c) Traktatu WE, obszary mieszane, obszary niekwalifikujące się do pomocy regionalnej. (3) Okres, w którym organ przyznający pomoc może się zobowiązać do przyznania pomocy. (4) W przypadku programu pomocy proszę wskazać całkowitą kwotę rocznego budżetu planowanego na podstawie programu lub szacowaną roczną stratę podatkową w odniesieniu do wszystkich instrumentów pomocy objętych programem. | |||||
Komitet Stały Rady Ministrów wprowadził bardzo istotne zmiany do projektu ustawy przygotowanego przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej – poinformował minister Maciej Berek w czwartek wieczorem, w programie „Pytanie dnia” na antenie TVP Info. Jak poinformował, projekt nowelizacji ustawy o PIP powinien trafić do Sejmu w grudniu 2025 roku, aby prace nad nim w Parlamencie trwały w I kwartale 2026 r.
05.12.20254 grudnia Komitet Stały Rady Ministrów przyjął projekt zmian w ustawie o PIP - przekazało w czwartek MRPiPS. Nie wiadomo jednak, jaki jest jego ostateczny kształt. Jeszcze w środę Ministerstwo Zdrowia informowało Komitet, że zgadza się na propozycję, by skutki rozstrzygnięć PIP i ich zakres działał na przyszłość, a skutkiem polecenia inspektora pracy nie było ustalenie istnienia stosunku pracy między stronami umowy B2B, ale ustalenie zgodności jej z prawem. Zdaniem prawników, to byłaby kontrrewolucja w stosunku do projektu resortu pracy.
05.12.2025Przygotowany przez ministerstwo pracy projekt zmian w ustawie o PIP, przyznający inspektorom pracy uprawnienie do przekształcania umów cywilnoprawnych i B2B w umowy o pracę, łamie konstytucję i szkodzi polskiej gospodarce – ogłosili posłowie PSL na zorganizowanej w czwartek w Sejmie konferencji prasowej. I zażądali zdjęcia tego projektu z dzisiejszego porządku posiedzenia Komitetu Stałego Rady Ministrów.
04.12.2025Prezydent Karol Nawrocki podpisał we wtorek ustawę z 7 listopada 2025 r. o zmianie ustawy o ochronie zwierząt. Jej celem jest wprowadzenie zakazu chowu i hodowli zwierząt futerkowych w celach komercyjnych, z wyjątkiem królika, w szczególności w celu pozyskania z nich futer lub innych części zwierząt. Zawetowana została jednak ustawa zakazująca trzymania psów na łańcuchach. Prezydent ma w tym zakresie złożyć własny projekt.
02.12.2025Resort pracy nie podjął nawet próby oszacowania, jak reklasyfikacja umów cywilnoprawnych i B2B na umowy o pracę wpłynie na obciążenie sądów pracy i długość postępowań sądowych. Tymczasem eksperci wyliczyli, że w wariancie skrajnym, zakładającym 150 tys. nowych spraw rocznie, skala powstałych zaległości rośnie do ponad 31 miesięcy dodatkowej pracy lub koniecznego zwiększenia zasobów sądów o 259 proc. Sprawa jest o tyle ważna, że na podobnym etapie prac są dwa projekty ustaw, które – jak twierdzą prawnicy – mogą zwiększyć obciążenie sądów.
25.11.2025Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy o Funduszu Medycznym - poinformował w środę rzecznik rządu Adam Szłapka. Przygotowana przez resort zdrowia propozycja zakłada, że Narodowy Fundusz Zdrowia będzie mógł w 2025 r. otrzymać dodatkowo około 3,6 mld zł z Funduszu Medycznego. MZ chce również, by programy inwestycyjne dla projektów strategicznych były zatwierdzane przez ministra zdrowia, a nie jak dotychczas, ustanawiane przez Radę Ministrów. Zamierza też umożliwić dofinansowanie programów polityki zdrowotnej realizowanych przez gminy w całości ze środków Funduszu Medycznego.
19.11.2025| Identyfikator: | Dz.U.UE.C.2009.149.7 |
| Rodzaj: | Zawiadomienie |
| Tytuł: | Informacje przekazane przez państwa członkowskie, dotyczące pomocy państwa przyznanej na mocy rozporządzenie Komisji (WE) nr 800/2008 uznające niektóre rodzaje pomocy za zgodne ze wspólnym rynkiem w zastosowaniu art. 87 i 88 Traktatu (ogólne rozporządzenie w sprawie wyłączeń blokowych). |
| Data aktu: | 01/07/2009 |
| Data ogłoszenia: | 01/07/2009 |