– Od początku kwietnia trwa 11. edycja konkursu „PRaktykuj za granicą” organizowanego przez Instytut Monitorowania Mediów – mówi Monika Tomsia, specjalista ds. PR w Instytucie Monitorowania Mediów. – Studenci mają za zadanie przygotować strategię komunikacji dla wybranej fundacji, która nas wspiera w tym roku, w jednym z trzech istotnych społecznie tematów – „Pomagamy ludziom”, „Pomagamy zwierzętom” lub „Promujemy kulturę”.
W tym roku studenci mogą stworzyć strategię komunikacyjną dla Fundacji Dzieciom „Zdążyć z pomocą”, fundacji Międzynarodowy Ruch na rzecz Zwierząt –Viva! lub dla działającego przy Galerii Zachęta Towarzystwa Zachęty Sztuk Pięknych. Pierwszym etapem jest przygotowanie briefu dla wybranej fundacji (termin mija z końcem maja).
Jak podkreśla Tomsia, stworzenie takiej strategii nie jest prostym zadaniem, dlatego ci, którzy biorą udział w konkursie, mogą wesprzeć się na przygotowanym dla nich poradniku.
– Strategia komunikacji jest podstawowym narzędziem, bez którego nie może powstać żadna kampania komunikacyjna. W ten sposób możemy określić sobie jasno cel, zweryfikować ewentualne problemy i poszukać dla nich rozwiązania. A przede wszystkim odpowiednio nakreślona strategia pozwoli osiągnąć optymalny efekt komunikacyjny dla fundacji i przyczyni się do rozpowszechnienia istotnego społecznie tematu – zaznacza specjalistka ds. PR.
Jedną z podstawowych zasad jest stworzenie solidnej bazy strategii komunikacji, czyli przeprowadzenie badań i analiz. W przypadku gdy wykorzystywane są już istniejące badania, istotna jest ich szczegółowa analiza i komentarz do nich.
– Ponadto trzeba wiedzieć, o czym mowa, czyli dokładnie poznać problem, uwarunkowania, otoczenie, poznać realia firmy, sprawdzić, jakie dotychczas realizowała pomysły komunikacyjne, czy one się sprawdziły, być może wychwycić błędy, na pewno nie warto powielać istniejących już kampanii – wylicza ekspertka.







