Jedną z reakcji na wysokie bezrobocie wśród osób młodych jest teza o tym, że wynika to przede wszystkim ze słabych kompetencji, które mają absolwenci szkół i uczelni wychodzący na rynek pracy. Choć głównym powodem tak kryzysowej sytuacji są czynniki koniunkturalne i demograficzne, to niedopasowanie kompetencyjne jest faktem. 

Czy to oznacza, że szkoły i uczelnie powinny zmienić się w przygotowalnie do praktycznego wykonywania zawodu na poszczególnych stanowiskach pracy? Nie! Czy to znaczy, że obecna postać kształcenia formalnego jest satysfakcjonująca? Niestety, też nie. W pierwszym rzędzie chodzi nie tyle o treści kształcenia, lecz o formy kształcenia i jego jakość. Znaczenie ma też sposób konstrukcji ogólnokrajowych egzaminów na zakończenie poszczególnych szczebli nauczania. 

Strona internetowa EDU TRENDY 2013 >> 

Wywiad z Panią Elżbietą Piotrowską-Albin, która jest Dyrektorem Segmentu Edukacja Wolters Kluwer Polska i jednocześnie pomysłodawczynią projektu.