Kampania „Poznań przyciąga” skierowana jest do uczniów klas maturalnych. Miasto chce, aby "ambitni i zdolni maturzyści" zapoznali się z ofertą edukacyjną, zawodową oraz rozrywkową stolicy Wielkopolski.

Głównym elementem akcji są organizowane w szkołach rozmowy z przedstawicielami poznańskiego świata biznesu, kultury i nauki. Spotkania odbędą się w Wielkopolsce i województwach: dolnośląskim, lubuskim, zachodniopomorskim, pomorskim, kujawsko-pomorskim, łódzkim, opolskim i warmińsko-mazurskim.

Miasto przedstawiło pomysł kampanii we wtorek na konferencji prasowej.

Zdaniem zastępcy prezydenta Poznania Mariusza Wiśniewskiego kampania jest jedną z możliwości pozyskiwania nowych mieszkańców. „Nie da się ukryć, że studenci, którzy do nas przyjeżdżają są potencjalnymi mieszkańcami gotowymi do wejścia na rynek pracy, do współkształtowania miasta” – mówił.

Polecamy:  II Konferencja Nauki i Szkolnictwa Wyższego (22.10.2015) >>>

Spotkania odbędą się w sumie w 50 szkołach. Ich formuła nawiązuje do konferencji TEDx – prelegenci mają kilkanaście minut, aby zarazić publiczność swoim tematem. Maturzyści poznają też ofertę poznańskich uczelni.

Wiśniewski podkreślił, że do udziału w kampanii zaproszono osoby, które miały dylematy, gdzie studiować i wybrały Poznań. „Teraz odnoszą sukcesy, prowadzą własne firmy. Dzięki temu wiarygodność naszego przekazu wzrasta” – zauważył.

Szkoły ponadgimnazjalne odwiedzi m.in. założyciel crowdfundingowej platformy „Polak Potrafi” Jakub Sobczak, jeden z pomysłodawców aplikacji do pobierania kuponów zniżkowych Qpony.pl Tomasz Jabłoński, zajmująca się start-upami Monika Synoradzka, członkini zespołu muzycznego „DagaDana” Daga Gregorowicz i Małgorzata Marcinkowska-Swojak z Polskiej Akademii Nauk.

W ramach kampanii uruchomiono stronę internetową www.poznanprzyciaga.pl. Osoby zainteresowane studiami znajdą na niej wszystkie informacje dotyczące akademickiej oferty Poznania. Częścią strony jest test preferencji zawodowych oraz poradnik maturzysty. Miasto zdecydowało się też na promocję inicjatywy w mediach społecznościowych oraz nakręciło trzy krótkie filmy, które mają prezentować Poznań jako miejsce ludzi młodych i kreatywnych.

Jak przyznała Anna Wawdysz z Wydziału Rozwoju Miasta, „realizowana konsekwentnie, co roku kampania umacnia w świadomości maturzystów wizerunek Poznania, jako jednego z najlepszych ośrodków akademickich w kraju”.

Podobna kampania zachęcająca maturzystów do podjęcia studiów w Poznaniu jest organizowana od kilku lat. W tym roku projekt po raz pierwszy realizowany jest na taką skalę.

Działania prowadzone są w ramach programu „Akademicki i naukowy Poznań”. Wizyty w szkołach potrwają do końca listopada. (PAP)