Przypominamy o kolejnej edycji konkursu Prezesa UOKiK na najlepszą pracę magisterską z zakresu ochrony konkurencji oraz najlepszą pracę magisterską z zakresu ochrony konsumentów. W tej edycji swoje opracowania mogą jeszcze zgłosić studenci, którzy mają termin obrony do połowy października.

 

UODO uczy o ochronie danych osobowych>>

Tematyka ochrony konkurencji

Opracowania w konkursie z zakresu ochrony konkurencji powinny poruszać zagadnienia dotyczące praktyk ograniczających konkurencję, kontroli koncentracji lub pomocy publicznej.
Z obszaru ochrony konsumentów czekamy na prace poświęcone prawnym i ekonomicznym aspektom ochrony konsumentów z wyłączeniem kwestii obejmujących nadzór rynku, odpowiedzialność za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny, bezpieczeństwo żywności i żywienia oraz jakość wyrobów i usług.

 

  • wypełniony formularz zgłoszeniowy
  • egzemplarz pracy wydrukowany dwustronnie w formacie A4 w miękkiej oprawie oraz w wersji elektronicznej
  • jednostronne streszczenie (w wersji drukowanej oraz elektronicznej)
  • zaświadczenie wydane przez władze uczelni, potwierdzające termin obrony i temat
  • Szczegółowe informacje, regulaminy oraz formularz zgłoszeniowy można znaleźć na stronie: https://www.uokik.gov.pl/konkurs_prace_dyplomowe.php



W każdym z obu obszarów tematycznych można otrzymać: za pierwsze miejsce 5 tys. zł, drugie 3 tys. zł i trzecie 2 tys. zł. Laureaci mogą też liczyć na publikację pracy oraz odbycie płatnych, maksymalnie trzymiesięcznych praktyk absolwenckich.  Dla uczestników konkursu z zakresu ochrony konkurencji przewidziana jest dodatkowa nagroda - wyróżnienie Stowarzyszenia Prawa Konkurencji w wysokości 5 tys. zł.

 

 


Prace, które zostały obronione od 16 października 2018 r. do 15 października 2019 r. można zgłosić do 31 października 2019 r. Zgłoszenia można wysłać pocztą lub złożyć osobiście w kancelarii Urzędu (decyduje data wpływu). Na kopercie należy dopisać odpowiednio „Konkurs na pracę magisterską ? BP? konkurencja” lub „Konkurs na pracę magisterską ? BP ? konsumenci”. Wyniki ogłosimy w pierwszym kwartale 2020 r.