Czy zmiana siedziby szkoły musi być dokonana w trybie uchwały rady powiatu?
Z treści pytania wynika, że organem prowadzącym szkołę jest rada powiatu (lub działający w jej imieniu - zarząd powiatu).
Rada powiatu nadała szkole pierwszy statut lub wprowadza zmiany w akcie założycielskim, statucie. "Podpisanie" aktu założycielskiego, jak i nadanie statutu szkole należy w jednostkach samorządu terytorialnego do kompetencji organu stanowiącego (art. 5c pkt 1 ustawy o systemie oświaty.
Jakkolwiek, np.: w art. 58 ust. 6 ustawy użyto określenia "organ zakładający szkołę podpisuje akt założycielski", nie powinno być wątpliwości, że do ustalenia aktu założycielskiego szkoły konieczne jest podjęcie uchwały przez organ stanowiący danej jednostki samorządu terytorialnego.

Statut szkoły zawiera podstawowe dane dotyczące szkoły, niezbędne do prowadzenia i obiegu dokumentacji organizacyjnej i finansowej. Dlatego też, zmiana siedziby szkoły związana z nadaniem aktu własności, lokacji, itp. oraz wprowadzenie zmian statutowych wymaga podjęcia uchwały przez radę powiatu i wykonania uchwały przez zarząd powiatu lub starostę.


Przepisy ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572 z późn. zm.).