Nowy budynek teatru kosztował 6 mln złotych i został sfinansowany z budżetu miasta Poznania. W nowej sali oprócz sceny jest do 200 miejsc na widowni oraz garderoby. W uroczystości otwarcia zaplanowanej na 17 września swój udział zapowiedziała Pierwsza Dama Anna Komorowska.
„Dla nas to teatr marzeń, a dla naszych widzów nowa placówka teatralna – teatr rodzinny, w którym każdy znajdzie coś dla siebie – powiedział podczas konferencji prasowej prezes Stowarzyszenia Łejery Jerzy Hamerski.
W teatrze działającym jako Ośrodek Edukacji Teatralnej dla dzieci i młodzieży odbywać się będą spektakle oraz koncerty z udziałem uczniów i absolwentów szkoły Łejery oraz związanych z nią artystów w ramach cyklu „Aktorzy Przyjechali”. Scena Wspólna będzie również miejscem edukacji dla nauczycieli, pracowników domów kultury i świetlic szkolnych.
W nowym gmachu będzie działało też Centrum Sztuki Dziecka w Poznaniu w ramach prowadzonych przez instytucję projektów m.in. Biennale Sztuki dla Dziecka i Międzynarodowego Festiwalu Ale Kino!.
Pierwszą odsłonę działalności Centrum zaplanowano na 13 października. Będzie można wtedy wysłuchać koncertu „Pstryk becadło” z piosenkami do słów Juliana Tuwima oraz obejrzeć sztukę Maliny Prześlugi „Chodź na słówko”.
„Do tej pory Centrum Sztuki Dziecka było jedynym w Polsce Centrum sztuki bez centrum – czyli własnego miejsca niezbędnego dla pełnego i ekonomicznego realizowania swoich zamierzeń. Jestem przekonany, że dzięki nowemu ośrodkowi, z tego co robimy będzie mogło korzystać znacznie więcej młodych i najmłodszych poznańczyków" – powiedział dyrektor Centrum Sztuki Dziecka Jerzy Moszkowicz, dyrektor Centrum Sztuki Dziecka.
Teatr Szkolny „Łejery" powstał w 1975 roku jako Harcerska Drużyna Artystyczna, zamieniając się potem w dziecięce i młodzieżowe grupy teatralne, by wreszcie w 1990 roku przekształcić się w Szkołę Podstawową „Łejery" o profilu teatralnym. W 1999 roku powstało także Gimnazjum "Łejery" kontynuujące jej program. Celem szkoły jest wykorzystanie teatru i wychowania przez sztukę do wspomagania wszechstronnego rozwoju dzieci.