Procedury tworzenia oraz zasady działania stowarzyszeń w szkołach
Szkoła to skomplikowana instytucja. Ma wiele zadań do wypełnienia i rżnorodne cele do osiągnięcia. Grupuje setki uczniw, często o odmiennych potrzebach. Za nimi stoi jeszcze większa rzesza rodzicw ich oczekiwania bywają bardzo rżnorodne. Nauczyciele to kolejny zespł ludzi zainteresowanych szkołą. Dla nich szkoła to przede wszystkim zakład pracy. Ale rwnież miejsce wykonywania obowiązkw o ogromnej wadze społecznej.Rżne grupy osb mogą mieć bardzo rżne interesy. To rzecz naturalna. Aby te grupowe problemy rozwiązywać w racjonalny sposb, powstają przedstawicielstwa: rada pedagogiczna, rada rodzicw, samorząd uczniowski, ewentualnie rada szkoły, związki zawodowe. Wydawać by się mogło, że to wystarczy. Lecz możliwa jest jeszcze inna organizacja, ktra nie tyle reprezentuje jedną grupę, co poszerza przestrzeń interesw wsplnych. Taką organizacją może być stowarzyszenie lub fundacja. Czyli instytucja, ktra działa w tzw. trzecim sektorze.Zacznijmy od wyjaśnienia. Organizacje działające w życiu społecznym i gospodarczym dzielą się na trzy grupy. Pierwsza to administracja. Drugą stanowią instytucje biznesu. Trzeci sektor to NGO organizacje pozarządowe. Rżnią się od dwch poprzednich. Rząd (...) określi zasady i będzie egzekwował ich przestrzeganie. Biznes, licząc na opłacalność, zapewni środki. A instytucje sektora społecznego zajmą się zmianą egzystencji istoty ludzkiej pisał Peter F. Drucker.
Organizacje pozarządowe w szkole