Jak podaje MEN, w 2019 r. o środki wnioskowały 4 872 szkoły, z czego dofinansowanie otrzymało 720 szkół (tj. 481 organów prowadzących). Na realizację programu rozdysponowano kwotę 39 960 261 zł.

 

Będzie wsparcie dla gmin na dożywianie osób niewychodzących z domu>>

 

Konieczny wkład własny

Program zakłada obowiązkowy wkład finansowy lub rzeczowy organów prowadzących szkoły w wysokości 20 proc. środków niezbędnych do realizacji celów. Przewidziane są następujące działania:

  •     doposażenie i poprawa standardu funkcjonujących stołówek (własna kuchnia i jadalnia) lub doposażenie stołówek, które obecnie nie funkcjonują, tak aby mogły zostać uruchomione lub stworzenie nowych stołówek;
  •     wsparcie w zakresie adaptacji i wyposażenia pomieszczeń przeznaczonych do spożywania posiłków, tzw. jadalni.

 

Maksymalna kwota wsparcia finansowego wynosi:

  •     80 tys. zł - na doposażenie i poprawę standardu funkcjonujących stołówek szkolnych (własnej kuchni i jadalni ) oraz doposażenie stołówek szkolnych, które obecnie nie funkcjonują lub uruchomienie nowych stołówek;
  •     25 tys. zł  - na adaptację, poprawę standardu i wyposażenie pomieszczeń przeznaczonych do spożywania posiłków (jadalni).

 

Wsparcie na konkretne wyposażenie

W rozporządzeniu dotyczącym programu znajduje się rekomendowany katalog elementów wyposażenia, które powinno być kupione w ramach udzielonego wsparcia. Na liście są m.in. s

  • stoły ze stali nierdzewnej,
  • trzony kuchenne z piekarnikami,
  • zlewozmywaki z instalacją zimnej i ciepłej wody,
  • zestawy garnków i innych naczyń kuchennych, zestawy noży kuchennych,
  • chłodziarka z zamrażarką, zmywarka do naczyń,
  • piec konwekcyjno-parowy lub piekarnik z termoobiegiem,
  • naświetlacz do jaj, robot kuchenny wieloczynnościowy,
  • podgrzewacze do potraw i talerzy, pojemniki i termosy gastronomiczne,
  • sprzęt do dezynfekcji oraz stoły, krzesła, zastawa stołowa i tace.

 

 

Wsparcie jest udzielane organom prowadzącym publiczne szkoły podstawowe, w tym te działające w zespołach szkół, specjalnych ośrodkach szkolno-wychowawczych, młodzieżowych ośrodkach wychowawczych i młodzieżowych ośrodkach socjoterapii, a także publiczne szkoły artystyczne realizujące kształcenie ogólne w zakresie szkoły podstawowej.