W tym roku - oprócz rad rodziców - udział w konkursie mogą wziąć też uczniowie klas I-III, które poszły do szkoły jako sześciolatki. Przewidziano dla nich specjalną kategorie konkursową pod tytułem „Mam 6 lat i potrafię...". W formie listów, rysunków, filmików dzieci będą mogły zaprezentować umiejętności, jakie nabywają w szkole. Najlepsze prace wyłonią kuratoria oświaty.
MEN wybierze najciekawsze pomysł na pomoc sześciolatkom w rozpoczęciu nauki w szkole
Ministerstwo Edukacji Narodowej ogłosiło drugą edycje konkursu Mam 6 lat. MEN nagrodzi działania, które pomogą najmłodszym uczniom w adaptacji w szkole.
- Wcześniejsza nauka w szkole, wbrew pojawiającym się niekiedy obiegowym opiniom nie oznacza odbierania dziecku dzieciństwa. To raczej wykorzystanie jego potencjału i stworzenie mu optymalnych warunków rozwoju. Szkoła daje dzieciom sześcioletnim więcej okazji do poznawania ciekawych obszarów wiedzy, opanowania nowych umiejętności oraz kontaktu z innymi dziećmi i dorosłymi. Nauka w środowisku szkolnym pozwala na budowanie poczucia własnej wartości i dalszy rozwój samodzielności - zapewnia minister Szumilas i podkreśla, że sześciolatki, które w tym roku rozpoczęły naukę w pierwszych klasach świetnie sobie radzą - osiągając czasem lepsze wyniki niż ich starsi o rok koledzy.
Równocześnie z konkursem „Mam 6 lat" rozpoczynają się inne działania informacyjne MEN. Do szkół, przedszkoli, poradni psychologiczno-pedagogicznych i rodziców w najbliższych dniach wysłane zostaną plakaty, listy i ulotki zawierające m.in. z informacje o tym, jak sprawdzić, czy dziecko jest gotowe by pójść do szkoły. Do samorządów trafi z kolei prośba o zorganizowanie takich działań, dzięki którym rodzice dzieci 6-letnich i same sześciolatki będą mogły jak najlepiej zapoznać się z warunkami w szkole i poznać przyszłych wychowawców (spotkania w szkołach, dni otwarte, wspólne lekcje, wycieczki do szkoły). W tym roku, mimo, że obowiązek szkolny dla 6-latków przesunięty został na 2014 rok, na taki krok zdecydowali się rodzice 17, 5 proc. dzieci. Więcej>>