Pytanie pochodzi z programu Prawo Oświatowe.

Jaka powinna być procedura przejęcia szkoły od gminy wraz z obecnym budynkiem?
Czy szkoła publiczna musi być najpierw zlikwidowana, czy też można to zrobić w inny sposób?


Odpowiedź
W związku z tym, że w omawianej sprawie mamy do czynienia ze szkołą liczącą poniżej 70 uczniów, do przekazania prowadzenia szkoły będą miały zastosowanie przepisy art. 5 ust. 5g-5k ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (tekst jedn.: Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572 z późn. zm.) – dalej u.s.o.
Na tej podstawie jednostka samorządu terytorialnego może przekazać szkołę liczącą nie więcej niż 70 uczniów, w drodze umowy, osobie prawnej niebędącej jednostką samorządu terytorialnego (a więc także stowarzyszeniu). Więcej w Serwisie Samorządowym LEX>>