W ubiegłym roku MEN wydało jedynie 17 mln zł z puli 30 mln zł przeznaczonej na zakup gimbusów. Pozostała kwota przepadła z powodu przedłużających się procedur przetargowych Pomimo tego pojazdy prawdopodobnie nadal będą kupowane centralnie.
W tym roku do gmin, po prawie dwuletniej przerwie, trafi 47 gimbusów z przetargu rozstrzygniętego pod koniec ubiegłego roku. Przedłużający się moment podpisania kontraktów spowodował, że MEN odebrało do końca roku tylko 26 gimbusów. Pozostałe pojazdy mają trafić do gmin w najbliższym czasie. MEN zapłaci za nie już z tegorocznych środków, bo ubiegłoroczne przepadły.
W tym roku do wykorzystania na ten cel będzie 30 mln 900 tys zł. Z tej puli 7 mln zostanie przeznaczone na zakupy gimbusów z ubiegłorocznego przetargu.
Poprzednie kierownictwo MEN rozważało projekt przekazania do samorządów organizacji dowozu dzieci do szkół wraz z pieniędzmi przeznaczonymi na ten cel. Obecnie wiele gmin prowadzi dowóz uczniów innymi metodami np. podpisując umowy z prywatnymi przewoźnikami, czy kupując dzieciom rowery.

Serwis samorządowy PAP, 6 luty 2008 r., Anna Mikołajczyk-Kłębek