Coaching wsparciem dla dyrektora/ki?

Coaching robi karierę w biznesie, czas najwyższy aby z podobnym sukcesem zagościł w edukacji. Szkoła bowiem to miejsce nastawione na rozwój wszystkich osób z nią związanych, dlatego coaching w sposób naturalny wpisuje się w jej praktykę i ją wzbogaca.

Oczekiwania wobec szkoły, nauczycieli i dyrektorów rosną z roku na rok. Stawiane są coraz ambitniejsze zadania i jednocześnie wprowadzane są bardzo liczne zmiany. Od instytucji oświatowych oczekuje się, że będą przygotowywać młodych ludzi do funkcjonowania w trudnej do określenia przyszłości. Szkoła to również miejsce pracy dla pracowników pedagogicznych i niepedagogicznych, to również budynek i majątek publiczny, za to wszystko odpowiedzialny jest dyrektor. Staje on codziennie wobec bardzo wielu wyzwań. Aby sobie z nimi poradzić niezbędne staje się ustawiczne doskonalenie zawodowe. Jednak coraz częściej same szkolenia nie wystarczają. Aby osiągać sukcesy zawodowe i osobiste warto korzystać również z innych form wsparcia. Jedną z najskuteczniejszych jest coaching, tak popularny w środowisku biznesowym, a ostatnio również coraz częściej wykorzystywany w edukacji.

Coaching rekomendowany jest jako sposób wsparcia dyrektora stanowiący uzupełnienie jego kompetencji przywódczych, przeciwdziała wypaleniu zawodowemu, nadaje większy sens wykonywanej pracy, przyczynia się do zadowolenia i spełnienia zawodowego. Jest również narzędziem doskonale sprawdzającym się w pracy z pracownikami szkoły, uczniami, rodzicami. Coaching jest procesem zmierzającym do rozwoju, jest nastawiony na teraźniejszość i przyszłość, która staje się kluczem do zmiany. Dlatego też coaching adresowany jest do osób, które chcą się rozwijać, doskonalić swoje umiejętności, podnosić jakość swego życia w różnych obszarach.

Dzięki coachingowi możemy:

ustalać konkretniejsze cele,

koncentrować się na umiejętnościach i działaniach koniecznych do osiągnięcia odpowiednich rezultatów,

optymalizować swoje działania,

podejmować trafniejsze decyzje,

pełniej korzystać ze swoich naturalnych umiejętności.

Coaching jest coraz bardziej popularną, nowoczesną metodą stosowaną w edukacji zarówno w stosunku do dyrektorów, nauczycieli, jak i do uczniów. Coraz więcej jest osób przygotowanych do stosowania tej formy wspierania nauczycieli w ich pracy. Metoda ta daje szansę na wypełnienie luki, zwłaszcza, jeśli chodzi o indywidualne wsparcie w rozwoju zawodowym kadry kierowniczej.

Serdecznie zapraszamy Państwa do udziału w II Europejskiej Konferencji Kadry Kierowniczej Oświat, której tematem przewodnim będzie coaching w edukacji.

Tym razem na Europejską Konferencję Kadry Kierowniczej Oświaty zapraszamy Państwa do Wilna.

Proponujemy Państwu udział w dwudniowych warsztatach, które pozwolą poznać narzędzia stosowane w coachingu a także doświadczyć ich skuteczności. Zdobytą wiedzę i umiejętności będziecie Państwo mogli wykorzystać w pracy z nauczycielami, uczniami i rodzicami.

Zapraszamy na stronę konferencji www.DyrektorSzkoly.pl/EKKKO

Małgorzata Pomianowska

Redaktor Naczelna "Dyrektor Szkoły. Miesięcznik Kierowniczej Kadry Oświatowej"

Opublikowano: www.oswiata.abc.com.pl

Data publikacji: 11 lipca 2013 r.