Awans na stopień nauczyciela kontraktowego
WprowadzenieSystem awansu wpisuje się w szerszy kontekst reformy edukacji. Wprowadzenie ustawą z dnia 18 lutego 2000 r. o zmianie ustawy Karta Nauczyciela oraz o zmianie niektrych innych ustaw systemu awansu uruchomiło mechanizm motywujący nauczycieli do podwyższania kwalifikacji oraz doskonalenia zawodowego a także spowodowało znaczną podwyżkę płac. Zasady awansu zawodowego nauczycieli określają przepisy rozdziału 3a ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. Karta Nauczyciela (Dz. U. z 2006 r. Nr 97, poz. 674 z pźn. zm.). Nauczyciele zgodnie z tymi przepisami mogą ubiegać się o następujące stopnie awansu zawodowego: stopień nauczyciela stażysty, stopień nauczyciela kontraktowego, stopień nauczyciela mianowanego, stopień nauczyciela dyplomowanego.
W systemie LEX znajdziesz zagadnienie powiązane z tym artykułem:
Czytaj więcej w systemie informacji prawnej LEX
To zagadnienie zawiera:
{"dataValues":[1314,21,6,5,1],"dataValuesNormalized":[20,1,1,1,1],"labels":["Pytania i odpowiedzi","Orzeczenia i pisma urz\u0119dowe","Akty prawne","Komentarze i publikacje","Wzory i narz\u0119dzia"],"colors":["#940C72","#EA8F00","#85BC20","#007AC3","#232323"],"maxValue":1347,"maxValueNormalized":20}
Czytaj więcej w systemie informacji prawnej LEX
-
1) poznawać organizację, zadania i zasady funkcjonowania szkoły, w tym:
- a) przepisy związane z funkcjonowaniem szkoły,
- b) sposób prowadzenia dokumentacji obowiązującej w szkole,
- c) przepisy dotyczące zapewnienia bezpiecznych i higienicznych warunków nauki i pracy,