Według badań CBOS 65 proc. Polaków akceptuje naukę religii w szkołach publicznych, tylko połowa godzi się na religię w przedszkolach. Ponad połowa dorosłych (56 proc.) posłałaby swoje dzieci na religię, a tylko co szósty (16 proc.) wolałby, żeby uczyły się etyki. 20 proc. chciałoby, żeby dzieci uczęszczały na oba przedmioty. Ponad połowa ankietowanych (55 proc.) uważa też, że z religii nie powinno się wystawiać ocen i aż 62 proc. sprzeciwia się wliczaniu ich do średniej na koniec roku szkolnego. Ponad połowa dorosłych (57 proc.) nie popiera pomysłu religii na maturze.
CBOS sprawdził też, jakie według Polaków powinny być lekcje religii. Odpowiadali dorośli i osoby od 15. roku życia. Niemal dwie trzecie (64 proc.) są zdania, że na religii powinna być przekazywana przede wszystkim wiedza, zwłaszcza kontekst historyczny i kulturowy religii. 30 proc. sądzi, że głównym zadaniem katechezy jest kształtowanie wiary. Większość też (58 proc.) wolałaby przedmiot o różnych religiach i wierzeniach niż tylko wiedzę o religii katolickiej (36 proc.).
 
Źródło: Gazeta Wyborcza, 9.09.2008 r.