uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,
uwzględniając rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1295/2013 z dnia 11 grudnia 2013 r. ustanawiające program "Kreatywna Europa" (2014-2020) i uchylające decyzje nr 1718/2006/WE, nr 1855/2006/WE i nr 1041/2009/WE 1 , w szczególności jego art. 20,
(1) W rozporządzeniu (UE) nr 1295/2013, którym ustanowiono program "Kreatywna Europa" ("program"), zawarto szczegółowe przepisy dotyczące monitorowania programu, a także wykaz wskaźników, które mają być stosowane do pomiaru jego wyników. Niedoskonałości obecnych ram prawnych utrudniły jednak właściwe monitorowanie programu.
(2) Jeżeli chodzi o konfigurację programu, podczas gdy cele ogólne i szczegółowe wymienione w art. 3 i 4 rozporządzenia (UE) nr 1295/2013 mają jednolite zastosowanie do zarówno podprogramów, jak i komponentu międzysektorowego, siedem priorytetów podprogramu MEDIA, o których mowa w art. 9, oraz sześć priorytetów podprogramu Kultura, o których mowa w art. 12, powiela cele szczegółowe. Niektóre priorytety odnoszą się do celów programu, podczas gdy inne odnoszą się do celów podprogramów lub działań. W rezultacie produkty nie mogą być bezpośrednio powiązane z rezultatami pośrednimi i końcowymi.
(3) Ponadto wskaźniki, o których mowa w art. 18 ust. 1 rozporządzenia (UE) nr 1295/2013, nie pozwalają na kompleksowe monitorowanie postępu i wyników programu w odniesieniu do zamierzonych celów. W chwili obecnej istnieją wskaźniki produktu i rezultatu, ale jedynie ograniczona liczba wskaźników może kwalifikować się jako wskaźniki oddziaływania. Istnieje wreszcie zestaw wskaźników służących do oceny ogólnych wyników rynkowych, których nie można wykorzystać do pomiaru wyników programu.
(4) Konieczne jest przeprowadzenie kompleksowego przeglądu ram monitorowania wyników programu, wraz z wprowadzeniem dodatkowych wskaźników jakościowych i ilościowych. W trakcie śródokresowej oceny zewnętrznej programu, w świetle dotychczasowych doświadczeń z jego wdrażania, Komisja opracowała nowe wskaźniki.
(5) Proponowany zestaw wskaźników powinien stanowić ramy dla pomiaru postępów programu w osiąganiu jego celów. Zgodnie z art. 18 ust. 5 rozporządzenia (UE) nr 1295/2013 nowe wskaźniki powinny być wykorzystywane zarówno do regularnego monitorowania programu, jak i do ostatecznej oceny.
(6) Wyniki programu należy mierzyć na poziomie programu, na poziomie podprogramu i na poziomie poszczególnych zaplanowanych działań, dla których opracowano nowe wskaźniki. Powinno to dostarczyć przydatnych informacji na temat sektora kultury i sektora kreatywnego, a także sektora kultury i sektora audiowizualnego związanego z podprogramami. Z drugiej strony wskaźniki oparte na działaniach powinny dostarczać informacji na temat realizacji poszczególnych działań w ramach podprogramów,
PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:
W imieniu Komisji | |
Jean-Claude JUNCKER | |
Przewodniczący |
Resort pracy chce nieznacznie wydłużyć termin wypłaty ekwiwalentu za urlop w przypadku rozwiązywania jest umowy o pracę, a także zwiększenie do dwóch osób minimalnej reprezentacji pracowników przed pracodawcą w sprawach zakładowego funduszu świadczeń socjalnych w zakładach, w których nie funkcjonują związki zawodowe. W ten sposób pracodawcy będą mogli dokonać jednego przelewu należnych środków wraz z wypłatą ostatniego wynagrodzenia.
10.06.2025Nowe przepisy o rynku pracy przewidują, że staż z urzędu pracy może obejmować okres do 12 miesięcy wówczas, gdy zakończony będzie potwierdzeniem nabycia wiedzy lub umiejętności przeprowadzanym przez uprawnioną instytucję. Przy tego rodzaju stażu przewidziano premię finansową dla organizatora stażu w wysokości 500 zł za każdy pełny miesiąc stażu.
10.06.2025Osoba ubiegająca się o pracę będzie musiała otrzymać informację o wysokości wynagrodzenia, ale także innych świadczeniach związanych z pracą - zarówno tych pieniężnych, jak i niepieniężnych. Ogłoszenie o naborze i nazwy stanowisk mają być neutralne pod względem płci, a sam proces rekrutacyjny - przebiegać w sposób niedyskryminujący - ustawa trafi teraz do prezydenta, Sejm przyjął poprawkę Senatu.
04.06.2025W nowych przepisach o rynku pracy nie zmienia się istota stażu - popularnej formy wsparcia z urzędu pracy bezrobotnych i organizatorów staży. Pojawia się jednak wiele zmian w stosunku do dotychczasowych przepisów i doprecyzowań pewnych niejasności pojawiających się w praktyce. Nie omawiając szerokiej problematyki staży, zwróćmy uwagę na najważniejsze nowości.
03.06.2025Często zmieniające się przepisy i ich rozproszenie w kilku aktach oraz przewlekłość postępowań w urzędach są największym wyzwaniem dla pracodawców w procesie legalizacji zatrudnienia cudzoziemców – wynika z badania zrealizowanego przez ASM Research Solutions Strategy na zlecenie Konfederacji Lewiatan. 1 czerwca wchodzą w życie nowe przepisy z tym związane.
30.05.2025Rada Ministrów przyjęła we wtorek projekt ustawy, który umożliwi użytkownikom aplikacji mObywatel dostęp do danych o prognozowanej emeryturze – poinformowało we wtorek Ministerstwo Cyfryzacji. Projekt zakłada też uchylenie ustawy o Centralnej Informacji Emerytalnej.
20.05.2025Identyfikator: | Dz.U.UE.L.2019.308.1 |
Rodzaj: | Rozporządzenie |
Tytuł: | Rozporządzenie delegowane 2019/1974 uzupełniające rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1295/2013 przez ustanowienie dodatkowych jakościowych i ilościowych wskaźników efektywności |
Data aktu: | 17/05/2019 |
Data ogłoszenia: | 29/11/2019 |
Data wejścia w życie: | 19/12/2019 |