uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,
uwzględniając rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 510/2011 z dnia 11 maja 2011 r. określające normy emisji dla nowych lekkich samochodów dostawczych w ramach zintegrowanego podejścia Unii na rzecz zmniejszenia emisji CO2 z lekkich pojazdów dostawczych 1 , w szczególności jego art. 8 ust. 9 akapit pierwszy oraz art. 13 ust. 6 akapit trzeci,
(1) Lekkie pojazdy użytkowe, w przypadku których homologacja typu została udzielona na podstawie rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 595/2009 2 oraz rozszerzona na podstawie art. 2 akapit czwarty tego rozporządzenia, mogą być wprowadzane do obrotu w 2020 r. - a jako pojazdy z końcowej partii produkcji do czerwca 2022 r. - przy czym wartości emisji CO2 są określane zgodnie z nowym europejskim cyklem jezdnym (NEDC).
(2) Pojazdy te należy jednak odpowiednio uwzględnić na potrzeby obliczenia docelowych indywidualnych poziomów emisji CO2 mających zastosowanie do producentów w latach 2021-2024 oraz na potrzeby weryfikacji zgodności z tymi poziomami w latach 2021 i 2022 zgodnie z pkt 1-5 części B załącznika I do rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/631 3 .
(3) W rozporządzeniu wykonawczym Komisji (UE) 2017/1152 4 ustanowiono metodę korelacji wartości emisji CO2 NEDC z wartościami emisji określonymi zgodnie ze zharmonizowaną światową procedurą badań pojazdów lekkich (WLTP) ustanowioną w rozporządzeniu Komisji (UE) 2017/1151 5 . W rozporządzeniu (UE) 2017/1152 należy zatem doprecyzować, które wartości emisji CO2 WLTP należy przypisać tej konkretnej grupie lekkich pojazdów użytkowych w celu zapewnienia, by wartości te uwzględniały wartości emisji CO2, które należy określać dla tej grupy pojazdów od dnia 1 stycznia 2021 r. zgodnie z załącznikiem VIII do rozporządzenia Komisji (UE) nr 582/2011 6 .
(4) Rozporządzenie (UE) 2019/631 stanowi, że dla unijnego parku nowych lekkich pojazdów użytkowych docelowe poziomy emisji CO2 na lata 2025 i 2030 należy obliczać na podstawie emisji CO2 mierzonych zgodnie z rozporządzeniem (UE) 2017/1151 dla nowych lekkich pojazdów użytkowych zarejestrowanych w 2020 r. (dalej "zmierzone wartości emisji CO2").
(5) W rozporządzeniu wykonawczym (UE) 2017/1152 ustanowiono przepisy dotyczące obliczania i zgłaszania przez producentów tych zmierzonych wartości emisji CO2. Należy jednak doprecyzować sposób określania tych wartości, zwłaszcza w przypadku hybrydowych pojazdów elektrycznych niedoładowywanych zewnętrznie (NOVC-HEV) i hybrydowych pojazdów elektrycznych doładowywanych zewnętrznie (OVC-HEV).
(6) Należy również wyjaśnić sposób określania zmierzonych wartości emisji CO2 w przypadku, gdy do celów homologacji typu przeprowadza się wiele badań emisji CO2.
(7) Korelacji wartości emisji CO2 z pojazdów NOVC-HEV i OVC-HEV należy dokonywać na podstawie badań fizycznych pojazdu, a nie na podstawie symulacji wykonanych przy użyciu narzędzia korelacji, ze względu na złożoność procesu dostosowania narzędzia korelacji w celu uwzględnienia takich technologii pojazdów. Aby zapewnić skuteczną weryfikację wyników korelacji, dane z badań technicznych dotyczące tych pojazdów powinny być przekazywane Komisji w taki sam sposób jak w przypadku pojazdów konwencjonalnych.
(8) Należy zatem odpowiednio zmienić rozporządzenie wykonawcze (UE) 2017/1152.
(9) Środki przewidziane w niniejszym rozporządzeniu są zgodne z opinią Komitetu ds. Zmian Klimatu,
PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:
W imieniu Komisji | |
Przewodniczący | |
Jean-ClaudeJUNCKER |
Rada Ministrów przyjęła we wtorek projekt ustawy, który umożliwi użytkownikom aplikacji mObywatel dostęp do danych o prognozowanej emeryturze – poinformowało we wtorek Ministerstwo Cyfryzacji. Projekt zakłada też uchylenie ustawy o Centralnej Informacji Emerytalnej.
20.05.2025Ustawa o warunkach dopuszczalności powierzania pracy cudzoziemcom na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej została opublikowana w Dzienniku Ustaw. Jej celem jest ograniczenie występujących nadużyć, usprawnienie procedur dotyczących powierzania pracy cudzoziemcom, zmniejszenie zaległości załatwiania spraw przez urzędy oraz pełna elektronizacja postępowań. Nowe przepisy wejdą w życie pierwszego dnia miesiąca następującego po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.
14.05.2025Kompleksową modernizację instytucji polskiego rynku pracy poprzez udoskonalenie funkcjonowania publicznych służb zatrudnienia oraz form aktywizacji zawodowej i podnoszenia umiejętności kadr gospodarki przewiduje ustawa z dnia 20 marca 2025 r. o rynku pracy i służbach zatrudnienia. Ustawa, która została opublikowana w Dzienniku Ustaw, co do zasady, wejdzie w życie pierwszego dnia miesiąca następującego po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.
14.05.2025Rząd zamierza uregulować zagadnienia związane z funkcjonowaniem lekarza koronera właściwego do stwierdzania zgonu osoby, gdy trudno jest wskazać lekarza leczącego, który byłby zobowiązany do stwierdzenia zgonu lub konieczności dokonania czynności i ustaleń związanych ze zgonem, wymagających specjalistycznej wiedzy. Chce też wprowadzić spójne systemowo regulacje odnoszące się do karty zgonu, karty urodzenia oraz karty urodzenia z adnotacją o martwym urodzeniu.
12.05.2025Ustawa reformuje system wydawania wizy krajowej dla studentów oraz system wydawania zezwolenia na pobyt czasowy w celu kształcenia się na studiach. Zgodnie z regulacją, każdy cudzoziemiec – obywatel państwa trzeciego, który chce rozpocząć studia w Polsce - będzie musiał podczas rekrutacji przedstawić dokument poświadczający znajomość języka, w którym odbywa się kształcenie, co najmniej na poziomie B2.
10.05.2025Osoba ubiegająca się o pracę będzie musiała otrzymać informację o wysokości wynagrodzenia, ale także innych świadczeniach związanych z pracą - zarówno tych pieniężnych, jak i niepieniężnych. Ogłoszenie o naborze i nazwy stanowisk mają być neutralne pod względem płci, a sam proces rekrutacyjny - przebiegać w sposób niedyskryminujący - zdecydował w piątek Sejm uchwalając nowelizację Kodeksu pracy. Teraz ustawa trafi do Senatu.
09.05.2025Identyfikator: | Dz.U.UE.L.2019.282.1 |
Rodzaj: | Rozporządzenie |
Tytuł: | Rozporządzenie wykonawcze 2019/1839 zmieniające rozporządzenie wykonawcze (UE) 2017/1152 w odniesieniu do określania wartości CO2 WLTP dla niektórych kategorii nowych lekkich pojazdów użytkowych i sprawozdawczości w zakresie tych wartości oraz dostosowania danych wejściowych dla narzędzia korelacji |
Data aktu: | 31/10/2019 |
Data ogłoszenia: | 04/11/2019 |
Data wejścia w życie: | 01/01/2020, 24/11/2019 |