a także mając na uwadze, co następuje:A. PROCEDURA
Wszczęcie postępowania
(1) Dnia 14 sierpnia 2015 r. Komisja Europejska ("Komisja") wszczęła dochodzenie antysubsydyjne w odniesieniu do przywozu do Unii Europejskiej ryb z gatunku Dicentrarchus labrax oraz dorad pochodzącego z Turcji na podstawie art. 10 rozporządzenia (UE) 2016/1037 ("rozporządzenie podstawowe") w drodze zawiadomienia opublikowanego w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej 2 ("zawiadomienie o wszczęciu postępowania").
(2) Dochodzenie wszczęto w następstwie skargi złożonej w dniu 1 lipca 2015 r. przez Asociación Empresarial de Productores de Cultivos Marinos ("APROMAR" lub "skarżący") w imieniu producentów reprezentujących ponad 25 % ogólnej produkcji unijnej ryb z gatunku Dicentrarchus labrax oraz dorad.
(3) Wspomniana skarga zawierała dowody prima facie wskazujące na subsydiowanie tureckiego przemysłu produkującego ryby z gatunku Dicentrarchus labrax oraz dorady i na wynikającą stąd istotną szkodę.
(4) Zgodnie z art. 10 ust. 7 rozporządzenia podstawowego Komisja powiadomiła rząd Turcji przed wszczęciem postępowania o otrzymaniu odpowiednio udokumentowanej skargi zawierającej zarzut, iż subsydiowany przywóz ryb z gatunku Dicentrarchus labrax oraz dorad pochodzącego z Turcji powoduje istotną szkodę dla przemysłu unijnego. Komisja zaprosiła rząd Turcji do konsultacji mających na celu wyjaśnienie sytuacji w związku z informacjami zawartymi w skardze i osiągnięcie wspólnie uzgodnionego rozwiązania.
(5) Rząd Turcji przyjął zaproszenie, po czym przeprowadzono konsultacje. W trakcie konsultacji nie wypracowano wspólnie uzgodnionego rozwiązania. Komisja uwzględniła jednak należycie uwagi zgłoszone przez rząd Turcji.
(6) Komisja zaprosiła skarżącego, innych znanych producentów unijnych, użytkowników i importerów, znanych producentów eksportujących w Turcji oraz władze Turcji i stowarzyszenia, o których wiadomo, że dotyczy ich wszczęcie postępowania. Zainteresowanym stronom dano możliwość przedstawienia uwag na piśmie oraz zgłoszenia wniosku o przesłuchanie w terminie określonym w zawiadomieniu o wszczęciu.
(7) Skarżący, inni producenci unijni, producenci eksportujący w Turcji, importerzy i przedsiębiorstwa handlowe przedstawili swoje stanowiska. Wszystkie strony, które wystąpiły z wnioskiem o przesłuchanie oraz wykazały szczególne powody, dla których powinny zostać wysłuchane, uzyskały taką możliwość.
B. WYCOFANIE SKARGI I ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
(8) W dniu 5 maja 2016 r. w tureckim Dzienniku Urzędowym opublikowano dekret, na mocy którego Turcja wycofała podstawowy program subsydiowania ze skutkiem od dnia 1 stycznia 2016 r.
(9) W piśmie z dnia 1 czerwca 2016 r. skierowanym do Komisji skarżący wycofał skargę. Zgodnie z art. 14 rozporządzenia podstawowego w przypadku wycofania skargi postępowanie może zostać zakończone, o ile nie jest to sprzeczne z interesem Unii.
(10) Dochodzenie nie ujawniło żadnych okoliczności wskazujących, że takie zakończenie nie byłoby w interesie Unii. Dlatego Komisja uznaje, że obecne postępowanie powinno zostać zakończone.
(11) Zainteresowane strony zostały odpowiednio poinformowane i umożliwiono im przedstawienie uwag. Nie otrzymano jednak żadnych uwag w tej sprawie.
(12) Komisja stwierdza zatem, że postępowanie antysubsydyjne dotyczące przywozu ryb z gatunku Dicentrarchus labrax oraz dorad pochodzącego z Turcji powinno zostać zakończone bez wprowadzania środków.
(13) Niniejsza decyzja jest zgodna z opinią Komitetu ustanowionego na mocy art. 15 ust. 1 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/1036 3 ,
PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ: