uwzględniając rozporządzenie Rady (UE) nr 1024/2013 z dnia 15 października 2013 r. powierzające Europejskiemu Bankowi Centralnemu szczególne zadania w odniesieniu do polityki związanej z nadzorem ostrożnościowym nad instytucjami kredytowymi 1 , w szczególności art. 6 ust. 1 i 7,
(1) Art. 6 ust. 1 rozporządzenia (UE) nr 1024/2013 (zwanego dalej "rozporządzeniem w sprawie Jednolitego Mechanizmu Nadzorczego") stanowi, że Europejski Bank Centralny (EBC) odpowiada za skuteczne i spójne funkcjonowanie Jednolitego Mechanizmu Nadzorczego. Zgodnie z motywem 79 rozporządzenia w sprawie Jednolitego Mechanizmu Nadzorczego posiadanie wysoko zmotywowanego, dobrze wyszkolonego i bezstronnego personelu jest nieodzowne dla skutecznego nadzoru.
(2) Zgodnie z art. 3-6 rozporządzenia Europejskiego Banku Centralnego (UE) nr 468/2014 2 (zwanego dalej "rozporządzeniem ramowym w sprawie Jednolitego Mechanizmu Nadzorczego") EBC odpowiada za tworzenie i skład wspólnych zespołów nadzorczych składających się z personelu EBC i właściwych organów krajowych. Koordynator wspólnego zespołu nadzorczego, przy pomocy subkoordynatorów ze strony właściwych organów krajowych, zapewnia koordynację prac wspólnego zespołu nadzorczego.
(3) Mając na uwadze istotną rolę subkoordynatorów koordynujących pracę członków wspólnych zespołów nadzorczych ze strony właściwych organów krajowych, konieczne i proporcjonalne jest wprowadzenie jednolitego procesu oceny zwrotnej działania subkoordynatorów ze strony właściwych organów krajowych w jednolitych zespołach nadzorczych. Ocena zwrotna w ramach Jednolitego Mechanizmu Nadzorczego pomaga w zapewnieniu należytego funkcjonowania wspólnych zespołów nadzorczych poprzez przyczynianie się do ciągłej poprawy działania subkoordynatorów ze strony właściwych organów krajowych. Ocena zwrotna w ramach Jednolitego Mechanizmu Nadzorczego ma pierwotnie formę testu odbywanego na miejscu, który jest ograniczony w czasie. EBC rozważy bardziej szczegółowe wdrożenie mechanizmu oceny zwrotnej w ramach Jednolitego Mechanizmu Nadzorczego na podstawie doświadczeń zdobytych podczas testu odbywanego na miejscu. Właściwe organy krajowe oraz EBC są wyłącznie odpowiedzialne za ocenę pracowniczą swojego personelu. Właściwe organy krajowe mogą wykorzystać informacje zwrotne przekazane zgodnie z niniejszą decyzją w bieżącym zarządzaniu swoimi personelem, informacje te mogą również stanowić część wewnętrznych systemów ocen pracowniczych w odpowiednich właściwych organach krajowych, o ile taką możliwość dopuszczają właściwe przepisy krajowe.
(4) Uwzględniając, że ocena zwrotna jest niezbędna dla zarządzania jednolitymi zespołami nadzorczymi, Europejski Inspektor Ochrony Danych zaaprobował mechanizm oceny zwrotnej w ramach Jednolitego Mechanizmu Nadzorczego pod warunkiem określenia precyzyjnego działania mechanizmu oceny zwrotnej w akcie prawnym przyjętym na odpowiednim poziomie,
PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:
Prezydent Andrzej Duda zawetował we wtorek ustawę, która obniża składkę zdrowotną dla przedsiębiorców. Uchwalona przez Parlament zmiana, która miała wejść w życie 1 stycznia 2026 roku, miała kosztować budżet państwa 4,6 mld zł. Według szacunków Ministerstwo Finansów na reformie miało skorzystać około 2,5 mln przedsiębiorców.
06.05.2025Minister finansów zaniecha poboru podatku dochodowego od nagród przyznawanych w 2025 roku powstańcom warszawskim oraz ich małżonkom. Zgodnie z przygotowanym przez resort projektem rozporządzenia, zwolnienie dotyczy nagród przyznawanych przez radę miasta Warszawy od 1 stycznia do końca grudnia tego roku.
06.05.2025W ciągu pierwszych 5 miesięcy obowiązywania mechanizmu konsultacji społecznych projektów ustaw udział w nich wzięły 24 323 osoby. Najpopularniejszym projektem w konsultacjach była nowelizacja ustawy o broni i amunicji. W jego konsultacjach głos zabrało 8298 osób. Podczas pierwszych 14 miesięcy X kadencji Sejmu RP (2023–2024) jedynie 17 proc. uchwalonych ustaw zainicjowali posłowie. Aż 4 uchwalone ustawy miały źródła w projektach obywatelskich w ciągu 14 miesięcy Sejmu X kadencji – to najważniejsze skutki reformy Regulaminu Sejmu z 26 lipca 2024 r.
24.04.2025Rada Ministrów przyjęła we wtorek, 22 kwietnia, projekt ustawy o zmianie ustawy – Prawo geologiczne i górnicze, przedłożony przez minister przemysłu. Chodzi o wyznaczenie podmiotu, który będzie odpowiedzialny za monitorowanie i egzekwowanie przepisów w tej sprawie. Nowe regulacje dotyczą m.in. dokładności pomiarów, monitorowania oraz raportowania emisji metanu.
22.04.2025Na wtorkowym posiedzeniu rząd przyjął przepisy zmieniające rozporządzenie w sprawie zakazu stosowania materiału siewnego odmian kukurydzy MON 810, przedłożone przez ministra rolnictwa i rozwoju wsi. Celem nowelizacji jest aktualizacja listy odmian genetycznie zmodyfikowanej kukurydzy, tak aby zakazać stosowania w Polsce upraw, które znajdują się w swobodnym obrocie na terytorium 10 państw Unii Europejskiej.
22.04.2025Od 18 kwietnia policja oraz żandarmeria wojskowa będą mogły karać tych, którzy bez zezwolenia m.in. fotografują i filmują szczególnie ważne dla bezpieczeństwa lub obronności państwa obiekty resortu obrony narodowej, obiekty infrastruktury krytycznej oraz ruchomości. Obiekty te zostaną specjalnie oznaczone.
17.04.2025Identyfikator: | Dz.U.UE.L.2016.1.4 |
Rodzaj: | Decyzja |
Tytuł: | Decyzja EBC/2015/36 (2016/3) ustanawiająca zasady przekazywania informacji zwrotnych dotyczących działania subkoordynatorów ze strony właściwych organów krajowych w ramach wspólnych zespołów nadzorczych Jednolitego Mechanizmu Nadzorczego |
Data aktu: | 18/11/2015 |
Data ogłoszenia: | 05/01/2016 |
Data wejścia w życie: | 20/11/2015 |