uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,
uwzględniając rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1306/2013 z dnia 17 grudnia 2013 r. w sprawie finansowania wspólnej polityki rolnej, zarządzania nią i monitorowania jej oraz uchylające rozporządzenia Rady (EWG) nr 352/78, (WE) nr 165/94, (WE) nr 2799/98, (WE) nr 814/2000, (WE) nr 1290/2005 i (WE) nr 485/2008 1 , w szczególności jego art. 16 ust. 2,
(1) Zgodnie z art. 16 ust. 1 rozporządzenia (UE) nr 1306/2013 roczny pułap wydatków dla Europejskiego Funduszu Rolniczego Gwarancji (EFRG) składa się z kwot maksymalnych ustalonych dla tego funduszu na podstawie rozporządzenia Rady (UE, Euratom) nr 1311/2013 2 , załącznik I, pułap pośredni dotyczący wydatków związanych z rynkiem i płatności bezpośrednich.
(2) Artykuł 10c ust. 2 rozporządzenia Rady (WE) nr 73/2009 3 stanowi, że kwoty wynikające z dobrowolnego dostosowania, o którym mowa w art. 10b ust. 5 tego rozporządzenia, oraz ze stosowania art. 136 tego rozporządzenia są udostępniane Europejskiemu Funduszowi Rolnemu na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich (EFRROW) na rok budżetowy 2014.
(3) W decyzji wykonawczej Komisji 2013/146/UE 4 ustala się kwotę wynikającą z zastosowania dobrowolnego dostosowania w Zjednoczonym Królestwie na rok kalendarzowy 2013. Kwota ta powinna zostać udostępniona na rzecz EFRROW w roku 2014.
(4) Artykuł 136 rozporządzenia (WE) nr 73/2009 stanowi, że państwa członkowskie mogą do dnia 1 sierpnia 2009 r. zadecydować o udostępnieniu od roku budżetowego 2011 kwoty obliczanej zgodnie z art. 69 ust. 7 tego rozporządzenia z przeznaczeniem na wsparcie unijne w ramach programowania rozwoju obszarów wiejskich i finansowania z EFFROW zamiast stosowania przepisów art. 69 ust. 6 lit. a) tego rozporządzenia. Kwoty udostępnione zostały obliczone i ustalone w załączniku III do rozporządzenia Komisji (WE) nr 1120/2009 5 .
(5) Artykuł 136b rozporządzenia (WE) nr 73/2009, dodany rozporządzeniem (UE) nr 1310/2013 Parlamentu Europejskiego i Rady 6 , stanowi, że państwa członkowskie, które zgodnie z art. 136 rozporządzenia (WE) nr 73/2009 podjęły decyzję o udostępnieniu od roku budżetowego 2011 r. kwoty unijnego wsparcia w ramach programowania i finansowania rozwoju obszarów wiejskich z EFRROW, w dalszym ciągu udostępniają kwoty określone w załączniku VIIIa do tego rozporządzenia, dodanym rozporządzeniem (UE) nr 1310/2013, na programowanie i finansowanie rozwoju obszarów wiejskich z EFFROW w roku budżetowym 2015.
(6) W związku z tym kwoty określone w załączniku VIIIa do rozporządzenia (WE) nr 73/2009 dla Niemiec i Szwecji są udostępniane na programowanie i finansowanie rozwoju obszarów wiejskich z EFFROW w roku budżetowym 2015.
(7) Artykuł 66 ust. 1 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1307/2013 7 stanowi, że w przypadku państw członkowskich, które zastosowały art. 4 ust. 1 akapit pierwszy rozporządzenia Rady (WE) nr 637/2008 8 , odpowiedni budżet roczny dostępny zgodnie z art. 5 ust. 1 tego rozporządzenia zostaje przekazany na rzecz EFRROW ze skutkiem od dnia 1 stycznia 2014 r. Grecja zastosowała art. 4 ust. 1 akapit pierwszy rozporządzenia (WE) nr 637/2008.
(8) Należy zatem ustanowić saldo netto, które ma być udostępnione na wydatki w ramach EFGR na lata budżetowe 2014-2020. W celu zachowania jasności należy także opublikować kwoty, które mają być udostępnione na rzecz EFRROW,
PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:
| W imieniu Komisji | |
| José Manuel BARROSO | |
| Przewodniczący |
- zmieniony przez art. 1 pkt 1 rozporządzenia nr 1089/2014 z dnia 16 października 2014 r. (Dz.U.UE.L.2014.299.7) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 24 października 2014 r.
- zmieniony przez art. 1 pkt 1 rozporządzenia nr (UE) 2015/141 z dnia 29 stycznia 2015 r. (Dz.U.UE.L.2015.24.11) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 6 lutego 2015 r.
- zmieniony przez art. 1 pkt 2 rozporządzenia nr 1089/2014 z dnia 16 października 2014 r. (Dz.U.UE.L.2014.299.7) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 24 października 2014 r.
- zmieniony przez art. 1 pkt 2 rozporządzenia nr (UE) 2015/141 z dnia 29 stycznia 2015 r. (Dz.U.UE.L.2015.24.11) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 6 lutego 2015 r.
- zmieniony przez art. 1 rozporządzenia nr (UE) 2016/257 z dnia 24 lutego 2016 r. (Dz.U.UE.L.2016.49.1) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 3 marca 2016 r.
- zmieniony przez art. 1 rozporządzenia nr (UE) 2018/288 z dnia 19 lutego 2018 r. (Dz.U.UE.L.2018.55.18) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 6 marca 2018 r.
- zmieniony przez art. 1 rozporządzenia nr (UE) 2019/445 z dnia 19 marca 2019 r. (Dz.U.UE.L.2019.77.64) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 27 marca 2019 r.
Senat zgłosił w środę poprawki do reformy orzecznictwa lekarskiego w ZUS. Zaproponował, aby w sprawach szczególnie skomplikowanych możliwe było orzekanie w drugiej instancji przez grupę trzech lekarzy orzeczników. W pozostałych sprawach, zgodnie z ustawą, orzekać będzie jeden. Teraz ustawa wróci do Sejmu.
10.12.2025Mimo iż do 1 stycznia zostały trzy tygodnie, przedsiębiorcy wciąż nie mają pewności, które zmiany wejdą w życie w nowym roku. Brakuje m.in. rozporządzeń wykonawczych do KSeF i rozporządzenia w sprawie JPK VAT. Część ustaw nadal jest na etapie prac parlamentu lub czeka na podpis prezydenta. Wiadomo już jednak, że nie będzie dużej nowelizacji ustaw o PIT i CIT. W 2026 r. nadal będzie można korzystać na starych zasadach z ulgi mieszkaniowej i IP Box oraz sprzedać bez podatku poleasingowy samochód.
10.12.2025Komitet Stały Rady Ministrów wprowadził bardzo istotne zmiany do projektu ustawy przygotowanego przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej – poinformował minister Maciej Berek w czwartek wieczorem, w programie „Pytanie dnia” na antenie TVP Info. Jak poinformował, projekt nowelizacji ustawy o PIP powinien trafić do Sejmu w grudniu 2025 roku, aby prace nad nim w Parlamencie trwały w I kwartale 2026 r.
05.12.20254 grudnia Komitet Stały Rady Ministrów przyjął projekt zmian w ustawie o PIP - przekazało w czwartek MRPiPS. Nie wiadomo jednak, jaki jest jego ostateczny kształt. Jeszcze w środę Ministerstwo Zdrowia informowało Komitet, że zgadza się na propozycję, by skutki rozstrzygnięć PIP i ich zakres działał na przyszłość, a skutkiem polecenia inspektora pracy nie było ustalenie istnienia stosunku pracy między stronami umowy B2B, ale ustalenie zgodności jej z prawem. Zdaniem prawników, to byłaby kontrrewolucja w stosunku do projektu resortu pracy.
05.12.2025Przygotowany przez ministerstwo pracy projekt zmian w ustawie o PIP, przyznający inspektorom pracy uprawnienie do przekształcania umów cywilnoprawnych i B2B w umowy o pracę, łamie konstytucję i szkodzi polskiej gospodarce – ogłosili posłowie PSL na zorganizowanej w czwartek w Sejmie konferencji prasowej. I zażądali zdjęcia tego projektu z dzisiejszego porządku posiedzenia Komitetu Stałego Rady Ministrów.
04.12.2025Prezydent Karol Nawrocki podpisał we wtorek ustawę z 7 listopada 2025 r. o zmianie ustawy o ochronie zwierząt. Jej celem jest wprowadzenie zakazu chowu i hodowli zwierząt futerkowych w celach komercyjnych, z wyjątkiem królika, w szczególności w celu pozyskania z nich futer lub innych części zwierząt. Zawetowana została jednak ustawa zakazująca trzymania psów na łańcuchach. Prezydent ma w tym zakresie złożyć własny projekt.
02.12.2025| Identyfikator: | Dz.U.UE.L.2014.108.13 |
| Rodzaj: | Rozporządzenie |
| Tytuł: | Rozporządzenie wykonawcze 367/2014 ustanawiające saldo netto udostępnione na wydatki EFRG |
| Data aktu: | 10/04/2014 |
| Data ogłoszenia: | 11/04/2014 |
| Data wejścia w życie: | 18/04/2014 |