Decyzja 2006/215/WE dotycząca ustanowienia grupy wysokiej rangi ekspertów z zadaniem doradzania Komisji Europejskiej w sprawach realizacji i rozwoju strategii i2010

DECYZJA KOMISJI
z dnia 15 marca 2006 r.
dotycząca ustanowienia grupy wysokiej rangi ekspertów z zadaniem doradzania Komisji Europejskiej w sprawach realizacji i rozwoju strategii i2010

(2006/215/WE)

(Dz.U.UE L z dnia 17 marca 2006 r.)

KOMISJA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,

uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,

a także mając na uwadze, co następuje:

(1) Zgodnie z tym, co stwierdzono we wnioskach z komunikatu Komisji zatytułowanego "i2010 - Europejskie społeczeństwo informacyjne na rzecz wzrostu i zatrudnienia"(1) (zwanego dalej "i2010"), "Komisja poszerzy zakres i zwiększy intensywność dialogu z zainteresowanymi stronami oraz będzie współpracować z państwami członkowskimi w zakresie zagadnień ICT, przede wszystkim przy zastosowaniu otwartej metody koordynacji". W związku z tym może zaistnieć potrzeba odwołania się przez Komisję do wiedzy i wskazówek ciała doradczego złożonego z urzędników państw członkowskich, będących specjalistami w dziedzinie ICT.

(2) Grupa musi wnieść wkład w sprawną realizację inicjatywy i2010.

(3) Grupa musi składać się z wysokiej rangi przedstawicieli państw członkowskich oraz musi być otwarta dla obserwatorów z krajów przystępujących i krajów EOG.

(4) Należy w związku z tym ustanowić grupę wysokiej rangi ekspertów ds. strategii i2010 oraz określić jej strukturę i zakres obowiązków,

STANOWI, CO NASTĘPUJE:

Artykuł  1

Niniejszym Komisja ustanawia grupę wysokiej rangi ekspertów ds. strategii i2010, zwaną dalej "grupą".

Artykuł  2

Zadanie

Komisja może zasięgać opinii grupy we wszelkich kwestiach związanych z realizacją strategii i2010.

Zadanie grupy polega na:

– omawianiu strategicznych kwestii z zakresu polityki w dziedzinie ICT w kontekście strategii i2010 oraz szerszym kontekście agendy lizbońskiej, dokonywaniu oceny skuteczności strategii i2010 oraz przedstawianiu sugestii i rad dotyczących ewentualnych ulepszeń i modyfikacji działań prowadzonych w ramach strategii i2010, wszystko na podstawie obserwacji realizacji strategii i2010 i rozwoju polityki w tym zakresie,

– stworzeniu forum strategicznych dyskusji i wymiany doświadczeń ze wszystkimi zainteresowanymi służbami Komisji, oraz

– wymianie poglądów na temat zagadnień dotyczących krajowych programów reform w obszarach, których dotyczy strategia i2010, związanych z realizacją celów strategii lizbońskiej.

Artykuł  3

Skład i powoływanie

1.
W skład grupy wchodzi po jednym przedstawicielu każdego z państw członkowskich i Komisji. Z zastrzeżeniem obowiązujących reguł, dotyczących zwrotu kosztów z tytułu posiedzeń, przedstawicielom państw członkowskich mogą, stosownie do przedmiotu rozmów, towarzyszyć inne odpowiednie osoby. Przedstawiciele muszą być wysokiej rangi pracownikami służby cywilnej zajmującymi się zagadnieniami społeczeństwa informacyjnego na szczeblu krajowym i muszą posiadać zdolność do zapewnienia odpowiedniego stopnia koordynacji pomiędzy krajowymi władzami publicznymi działającymi w poszczególnych dziedzinach wchodzących w zakres strategii i2010.
2.
Komisja może wyrazić zgodę na udział obserwatorów z krajów EOG i krajów przystępujących. Obserwatorzy są powoływani według kryteriów określonych w ust. 1.
3.
Państwa członkowskie, kraje EOG oraz kraje przystępujące przekazują Komisji nazwiska i dane kontaktowe wyznaczonych przez nie osób oraz informują ją o wszelkich zmianach tychże.
4.
Nazwiska powołanych członków publikowane są na stronie internetowej inicjatywy i2010 pod adresem: http://www.europa.eu.int/i2010. Informacje o składzie grupy są aktualizowane przez Dyrekcję Generalną ds. Społeczeństwa Informacyjnego i Mediów każdorazowo po przekazaniu przez państwa członkowskie informacji o zmianach.
Artykuł  4

Tryb funkcjonowania

1.
Grupie przewodniczy Komisja.
2.
Zasięgnąwszy uprzednio opinii grupy Komisja może powoływać podgrupy, których zadaniem będzie analiza kwestii szczegółowych wchodzących w zakres ich obowiązków ustalony przez grupę; po wypełnieniu swoich zadań podgrupy są rozwiązywane.
3.
Komisja może zwrócić się do ekspertów lub obserwatorów posiadających określone kompetencje w dziedzinie, którą zajmuje się grupa, o wzięcie udziału w obradach grupy lub podgrupy, jeżeli ich udział jest przydatny lub konieczny.
4.
Jeśli Komisja uzna, iż informacje uzyskane w wyniku prac grupy lub podgrupy dotyczą spraw poufnych, wówczas nie mogą być one ujawniane.
5.
Grupa przyjmuje swój regulamin wewnętrzny sporządzony na podstawie standardowego regulaminu(2).
6.
Komisja może publikować wszelkie streszczenia, konkluzje, częściowe konkluzje lub dokumenty robocze związane z pracami grupy.
Artykuł  5

Koszty posiedzeń

Komisja zwraca koszty podróży i pobytu ponoszone przez członków, ekspertów i obserwatorów w związku z działalnością grupy, zgodnie z przepisami obowiązującymi w Komisji. Członkowie grupy nie są wynagradzani za pełnienie swoich funkcji.

Koszty posiedzeń są refundowane w granicach środków przyznanych danemu departamentowi w ramach rocznej procedury podziału zasobów.

Artykuł  6

Wejście w życie

Niniejsza decyzja staje się skuteczna z dniem jej publikacji w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej. Ma ona zastosowanie do dnia 31 grudnia 2010 r. Komisja zadecyduje o ewentualnym przedłużeniu jej stosowania przed upływem tego terminu.

Sporządzono w Brukseli, dnia 15 marca 2006 r.

W imieniu Komisji
Viviane REDING
Członek Komisji

______

(1) COM(2005) 229 wersja ostateczna.

(2) Załącznik III do dokumentu SEC(2005) 1004 z dnia 27 lipca 2005 r.

Zmiany w prawie

Data 30 kwietnia dla wnioskodawcy dodatku osłonowego może być pułapką

Choć ustawa o dodatku osłonowym wskazuje, że wnioski można składać do 30 kwietnia 2024 r., to dla wielu mieszkańców termin ten może okazać się pułapką. Datą złożenia wniosku jest bowiem data jego wpływu do organu. Rząd uznał jednak, że nie ma potrzeby doprecyzowania tej kwestii. A już podczas rozpoznawania poprzednich wniosków, właśnie z tego powodu wielu mieszkańców zostało pozbawionych świadczeń.

Robert Horbaczewski 30.04.2024
Rząd chce zmieniać obowiązujące regulacje dotyczące czynników rakotwórczych i mutagenów

Rząd przyjął we wtorek projekt zmian w Kodeksie pracy, którego celem jest nowelizacja art. 222, by dostosować polskie prawo do przepisów unijnych. Chodzi o dodanie czynników reprotoksycznych do obecnie obwiązujących regulacji dotyczących czynników rakotwórczych i mutagenów. Nowela upoważnienia ustawowego pozwoli na zmianę wydanego na jej podstawie rozporządzenia Ministra Zdrowia w sprawie substancji chemicznych, ich mieszanin, czynników lub procesów technologicznych o działaniu rakotwórczym lub mutagennym w środowisku pracy.

Grażyna J. Leśniak 16.04.2024
Bez kary za brak lekarza w karetce do końca tego roku

W ponad połowie specjalistycznych Zespołów Ratownictwa Medycznego brakuje lekarzy. Ministerstwo Zdrowia wydłuża więc po raz kolejny czas, kiedy Narodowy Fundusz Zdrowia nie będzie pobierał kar umownych w przypadku niezapewnienia lekarza w zespołach ratownictwa. Pierwotnie termin wyznaczony był na koniec czerwca tego roku.

Beata Dązbłaż 10.04.2024
Będzie zmiana ustawy o rzemiośle zgodna z oczekiwaniami środowiska

Rozszerzenie katalogu prawnie dopuszczalnej formy prowadzenia działalności gospodarczej w zakresie rzemiosła, zmiana definicji rzemiosła, dopuszczenie wykorzystywania przez przedsiębiorców, niezależnie od formy prowadzenia przez nich działalności, wszystkich kwalifikacji zawodowych w rzemiośle, wymienionych w ustawie - to tylko niektóre zmiany w ustawie o rzemiośle, jakie zamierza wprowadzić Ministerstwo Rozwoju i Technologii.

Grażyna J. Leśniak 08.04.2024
Tabletki "dzień po" bez recepty nie będzie. Jest weto prezydenta

Dostępność bez recepty jednego z hormonalnych środków antykoncepcyjnych (octan uliprystalu) - takie rozwiązanie zakładała zawetowana w piątek przez prezydenta Andrzeja Dudę nowelizacja prawa farmaceutycznego. Wiek, od którego tzw. tabletka "dzień po" byłaby dostępna bez recepty miał być określony w rozporządzeniu. Ministerstwo Zdrowia stało na stanowisku, że powinno to być 15 lat. Wątpliwości w tej kwestii miała Kancelaria Prezydenta.

Katarzyna Nocuń 29.03.2024
Małżonkowie zapłacą za 2023 rok niższy ryczałt od najmu

Najem prywatny za 2023 rok rozlicza się według nowych zasad. Jedyną formą opodatkowania jest ryczałt od przychodów ewidencjonowanych, według stawek 8,5 i 12,5 proc. Z kolei małżonkowie wynajmujący wspólną nieruchomość zapłacą stawkę 12,5 proc. dopiero po przekroczeniu progu 200 tys. zł, zamiast 100 tys. zł. Taka zmiana weszła w życie w połowie 2023 r., ale ma zastosowanie do przychodów uzyskanych za cały 2023 r.

Monika Pogroszewska 27.03.2024