Decyzja 2006/594/WE ustalająca indykatywny podział środków na zobowiązania między państwa członkowskie dla celu "konwergencja" w latach 2007-2013

DECYZJA KOMISJI
z dnia 4 sierpnia 2006 r.
ustalająca indykatywny podział środków na zobowiązania między państwa członkowskie dla celu "konwergencja" w latach 2007-2013

(notyfikowana jako dokument nr C(2006) 3474)

(2006/594/WE)

(Dz.U.UE L z dnia 6 września 2006 r.)

KOMISJA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,

uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,

uwzględniając rozporządzenie Rady (WE) nr 1083/2006 z dnia 11 lipca 2006 r. ustanawiające przepisy ogólne dotyczące Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego i Funduszu Spójności i uchylające rozporządzenie (WE) nr 1260/1999 1 , w szczególności jego art. 18 ust. 2,

a także mając na uwadze, co następuje:

(1) Zgodnie z art. 3 ust. 2 lit. a) rozporządzenia (WE) nr 1083/2006 cel "konwergencja" jest ukierunkowany na przyspieszenie osiągnięcia konwergencji najsłabiej rozwiniętych państw członkowskich i regionów.

(2) Zgodnie z art. 4 ust. 1 lit. a) rozporządzenia (WE) nr 1083/2006 Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego, Europejski Fundusz Społeczny i Fundusz Spójności (dalej zwane "funduszami") przyczyniają się do realizacji celów, o których mowa w art. 3 ust. 2 lit. a) wspomnianego rozporządzenia.

(3) Zgodnie z art. 18 ust. 1 akapit trzeci rozporządzenia (WE) nr 1083/2006 podział środków dostępnych na zobowiązania z funduszy jest dokonywany w taki sposób, aby osiagnąć znaczną koncentrację na regionach objętych celem "konwergencja".

(4) Zgodnie z art. 19 rozporządzenia (WE) nr 1083/2006 81,54 % środków dostępnych na zobowiązania z funduszy w latach 2007-2013 należy przydzielić na cel "konwergencja", w tym 4,99 % na wsparcie przejściowe i specjalnego przeznaczenia, o którym mowa w art. 8 ust. 1, 23,22 % na finansowanie, o którym mowa w art. 5 ust. 2, i 1,29 % na wsparcie przejściowe i specjalnego przeznaczenia, o którym mowa w art. 8 ust. 3 wspomnianego rozporządzenia.

(5) Niezbędne jest dokonanie indykatywnego podziału między państwa członkowskie środków, które mają być przyznane na cel "konwergencja". Zgodnie z art. 18 ust. 2 rozporządzenia (WE) nr 1083/2006 należy to uczynić zgodnie z kryteriami i metodologią określonymi w załączniku II do rozporządzenia (WE) nr 1083/2006.

(6) W pkt 1 i 2 załącznika II do rozporządzenia (WE) nr 1083/2006 ustalono metodę przydziału dostępnych środków, odpowiednio, regionom kwalifikującym się do uzyskania wsparcia w ramach celu "konwergencja" oraz państwom członkowskim kwalifikującym się do wsparcia ze środków Funduszu Spójności.

(7) W pkt 6 lit. a) i 6 lit. c) załącznika II do rozporządzenia (WE) nr 1083/2006 ustalono metodę określania przydziałów w ramach wsparcia przejściowego, o którym mowa w art. 8 ust. 1 i 3 tego rozporządzenia.

(8) Punkt 7 załącznika II do rozporządzenia (WE) nr 1083/2006 określa górny pułap transferu z funduszy do każdego państwa członkowskiego.

(9) Punkty 12-31 załącznika II do rozporządzenia Rady (WE) nr 1083/2006 określają kwoty odnoszące się do poszczególnych przypadków w latach 2007-2013.

(10) Zgodnie z art. 24 rozporządzenia (WE) nr 1083/2006 0,25 % środków dostępnych na zobowiązania z funduszy na okres 2007-2013 przeznacza się na finansowanie pomocy technicznej z inicjatywy Komisji; zatem kwota odpowiadająca pomocy technicznej powinna być wyłączona z indykatywnego podziału środków między państwa członkowskie,

PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:

Artykuł  1

Indykatywne kwoty środków na zobowiązania z podziałem na państwa członkowskie, przeznaczone dla regionów kwalifikujących się do finansowania z funduszy strukturalnych w ramach celu "konwergencja", zgodnie z art. 5 ust. 1 rozporządzenia (WE) nr 1083/2006, łącznie z dodatkowymi kwotami określonymi w załączniku II do tego rozporządzenia, określono w tabeli 1 załącznika I.

Roczny podział między państwa członkowskie środków na zobowiązania, o których mowa w poprzednim ustępie, określono w tabeli 2 załącznika I.

Artykuł  2

Indykatywne kwoty środków na zobowiązania z podziałem na państwa członkowskie, przeznaczone na wsparcie przejściowe i specjalnego przeznaczenia ze środków funduszy strukturalnych w ramach celu "konwergencja", zgodnie z art. 8 ust. 1 rozporządzenia Rady (WE) nr 1083/2006, łącznie z dodatkowymi kwotami określonymi w załączniku II do tego rozporządzenia, określono w tabeli 1 załącznika II.

Roczny podział między państwa członkowskie środków na zobowiązania, o których mowa w poprzednim ustępie, określono w tabeli 2 załącznika II.

Artykuł  3

Indykatywne kwoty środków na zobowiązania z podziałem na państwa członkowskie, przeznaczone dla państw członkowskich kwalifikujących się do wsparcia z Funduszu Spójności w ramach celu "konwergencja", zgodnie z art. 5 ust. 2 rozporządzenia (WE) nr 1083/2006, określono w tabeli 1 załącznika III.

Roczny podział między państwa członkowskie środków na zobowiązania, o których mowa w poprzednim ustępie, określono w tabeli 2 załącznika III.

Artykuł  4

Indykatywne kwoty środków na zobowiązania z podziałem na państwa członkowskie, przeznaczone dla państw członkowskich kwalifikujących się do wsparcia przejściowego i specjalnego przeznaczenia z Funduszu Spójności w ramach celu "konwergencja", zgodnie z art. 8 ust. 3 rozporządzenia (WE) nr 1083/2006, określono w tabeli 1 załącznika IV.

Roczny podział między państwa członkowskie środków na zobowiązania, o których mowa w poprzednim ustępie, określono w tabeli 2 załącznika IV.

Artykuł  5

Niniejsza decyzja skierowana jest do państw członkowskich.

Sporządzono w Brukseli, dnia 4 sierpnia 2006 r.

W imieniu Komisji

Danuta HÜBNER

Członek Komisji

ZAŁĄCZNIKI

ZAŁĄCZNIK  I

  2 Indykatywny podział środków na zobowiązania między państwa członkowskie dla regionów kwalifikujących się do finansowania z funduszy strukturalnych w ramach celu Konwergencja w okresie od dnia 1 stycznia 2007 r. do dnia 31 grudnia 2013 r.

(W EUR)
Państwa członkowskie Tabela 1 - Kwota środków na zobowiązania (ceny z 2004 r.)
Regiony kwalifikujące się do objęcia celem Konwergencja Dodatkowe fundusze określone w załączniku II do rozporządzenia (WE) nr 1083/2006, pkt:
10 14 20 24 26 28 30 32
Bulgaria 3 863 601 178 880 349 050 1 396 500 000 825 930 000 166 582 500 13 959 768
Česka Republika 15 111 066 754 197 709 105
Deutschland 10 360 473 669
Eesti 1 955 979 029 31 365 110
Ellada 8 358 352 296
España 17 283 774 067
France 2 403 498 342 427 408 905
Hrvatska 241 320 219
Italia 17 993 716 405
Latvija 2 586 694 732 53 886 609
Lietuva 3 875 516 071 79 933 567
Magyarország 12 622 187 455
Malta 493 750 177
Polska 38 507 171 321 359 874 111
Portugal 15 143 387 819 58 206 001
România 11 115 420 983
Slovenija 2 401 302 729
Slovensko 6 214 921 468 110 544 803
United Kingdom 2 429 762 895
Ogółem 172 961 897 609 668 128 019 880 349 050 485 614 906 165 185 286 1 396 500 000 825 930 000 166 582 500 13 959 768
(W EUR)
Państwa członkowskie Tabela 2 - Środki na zobowiązania w podziale rocznym (ceny z 2004 r.)
2007 2008 2009 2010 2011 2012 2013
Bulgaria 300 892 058 431 830 557 576 458 082 595 526 527 625 067 349 653 446 232 680 380 373
Česka Republika 1 993 246 617 2 050 979 461 2 106 089 584 2 162 632 571 2 283 395 438 2 332 343 673 2 380 088 515
Deutschland 1 503 865 167 1 503 865 167 1 503 865 167 1 503 865 167 1 503 865 167 1 503 865 167 1 503 865 167
Eesti 229 977 253 245 929 572 262 982 602 281 212 290 300 982 256 322 136 118 344 124 048
Ellada 1 194 050 328 1 194 050 328 1 194 050 328 1 194 050 328 1 194 050 328 1 194 050 328 1 194 050 328
España 2 668 610 581 2 668 610 581 2 668 610 581 2 668 610 581 2 668 610 581 2 668 610 581 2 668 610 581
France 404 415 321 404 415 321 404 415 321 404 415 321 404 415 321 404 415 321 418 375 089
Hrvatska 0 0 0 0 0 0 241 320 219
Italia 2 688 520 915 2 688 520 915 2 688 520 915 2 688 520 915 2 688 520 915 2 688 520 915 2 688 520 915
Latvija 308 012 292 330 054 158 353 328 505 376 808 997 400 322 218 424 084 983 447 970 188
Lietuva 528 903 377 525 252 930 525 724 448 549 071 072 581 530 171 606 085 051 638 882 589
Magyarország 1 838 275 243 1 749 371 409 1 634 208 005 1 659 921 561 1 847 533 517 1 913 391 641 1 979 486 079
Malta 81 152 175 73 854 132 68 610 286 61 225 559 61 225 559 68 610 286 79 072 180
Polska 5 686 360 306 5 705 409 032 5 720 681 799 5 535 346 918 5 679 612 617 5 699 319 089 5 720 664 721
Portugal 2 171 656 260 2 171 656 260 2 171 656 260 2 171 656 260 2 171 656 260 2 171 656 260 2 171 656 260
România 782 254 110 1 123 289 385 1 498 844 810 1 773 286 696 1 875 412 911 1 979 406 577 2 082 926 494
Slovenija 423 258 365 397 135 571 370 643 430 343 781 942 316 551 106 288 950 923 260 981 392
Slovensko 939 878 406 896 645 972 845 960 417 765 136 058 845 313 158 910 570 647 1 121 961 613
United Kingdom 347 108 985 347 108 985 347 108 985 347 108 985 347 108 985 347 108 985 347 108 985
Ogółem 24 090 437 759 24 507 979 736 24 941 759 525 25 082 177 748 25 795 173 857 26 176 572 777 26 970 045 736

ZAŁĄCZNIK  II

 Indykatywny podział środków na zobowiązania między państwa członkowskie dla regionów kwalifikujących się do wsparcia przejściowego i specjalnego przeznaczenia z funduszy strukturalnych w ramach celu "konwergencja" w okresie od dnia 1 stycznia 2007 r. do dnia 31 grudnia 2013 r.

(w EUR)
Państwo członkowskie TABELA 1 - Kwota środków na zobowiązania (ceny z 2004 r.)
Regiony kwalifikujące się do objęcia celem "konwergencja" w ramach systemu przejściowego Dodatkowe środki określone w załączniku II rozporządzenia Rady (WE) nr 1083/2006 w par.:
§26 §27 §28 §30
België/Belgique 577.162.814 99.750.000 49.874.998 110.722.500
Deutschland 3.703.187.217 57.855.000
Ellada 5.764.732.161
España 1.281.194.398
Italia 276.189.653
Österreich 158.159.247
Portugal 253.475.814
United Kingdom 157.668.280
Razem 12.171.769.584 99.750.000 49.874.998 110.722.500 57.855.000
(w EUR)
Państwo członkowskie TABELA 2 - Środki na zobowiązania w podziale rocznym (ceny z 2004 r.)
2007 2008 2009 2010 2011 2012 2013
België/ Belgique 140.860.108 121.390.683 101.921.256 82.451.831 62.982.404 43.512.979 24.043.553
Deutschland 653.249.463 614.596.891 575.944.319 537.291.745 498.639.173 459.986.599 .421.334.027
Ellada 1.013.524.846 950.194.286 886.863.726 823.533.166 760.202.605 696.872.046 633.541.486
España 344.327.561 297.685.964 251.044.367 204.402.770 157.761.175 111.119.578 64.477.981
Italia 85.272.320 75.272.602 65.272.883 55.273.165 45.273.446 35.273.728 25.274.009
Österreich 27.808.219 26.070.205 24.332.192 22.594.178 20.856.165 19.118.151 17.380.137
Portugal 64.441.805 55.031.480 45.621.155 36.210.831 26.800.506 17.390.181 7.979.856
United Kingdom 40.228.788 34.327.205 28.425.623 22.524.040 16.622.457 10.720.875 4.819.292
Razem 2.369.713.110 2.174.569.316 1.979.425.521 1.784.281.726 1.589.137.931 1.393.994.137 1.198.850.341

ZAŁĄCZNIK  III

  3 Indykatywny podział środków na zobowiązania między państwa członkowskie dla regionów kwalifikujących się do finansowania z Funduszu Spójności w ramach celu Konwergencja w okresie od dnia 1 stycznia 2007 r. do dnia 31 grudnia 2013 r.

(W EUR)
Państwo członkowskie TABELA 1 - Kwota środków na zobowiązania (ceny z 2004 r.)
Dodatkowe fundusze określone w załączniku II do rozporządzenia (WE) nr 1083/2006, pkt:
10 24
Bulgaria 2 009 650 238 179 937 056
Česka Republika 7 809 984 551
Eesti 1 000 465 639 16 157 785
Elláda 3 280 399 675
Hrvatska 125 345 939
Kýpros 193 005 267
Latvija 1 331 962 318 27 759 767
Lietuva 1 987 693 262 41 177 899
Magyarország 7 570 173 505
Malta 251 648 410
Polska 19 512 850 811
Portugal 2 715 031 963
România 5 754 788 708
Slovenija 1 235 595 457
Slovensko 3 424 078 134
Ogółem 58 202 673 877 179 937 056 85 095 451
(W EUR)
Państwo członkowskie TABELA 2 - Środki na zobowiązania w podziale rocznym (ceny z 2004 r.)
2007 2008 2009 2010 2011 2012 2013
Bulgaria 161 567 407 227 036 657 299 350 419 308 884 642 323 655 053 337 844 495 351 311 565
Česka Republika 1 032 973 476 1 061 839 898 1 089 394 960 1 117 666 453 1 144 441 732 1 169 574 794 1 194 093 238
Eesti 118 267 391 126 243 551 134 770 066 143 884 910 153 769 893 164 346 824 175 340 789
Elláda 468 628 525 468 628 525 468 628 525 468 628 525 468 628 525 468 628 525 468 628 525
Hrvatska 0 0 0 0 0 0 125 345 939
Kýpros 52 598 692 42 866 160 33 133 627 23 401 096 13 668 564 13 668 564 13 668 564
Latvija 159 639 206 170 660 138 182 297 312 194 037 557 205 794 168 217 675 551 229 618 153
Lietuva 180 857 472 230 966 558 277 869 373 303 013 907 320 491 883 348 611 677 367 060 291
Magyarország 328 094 604 687 358 082 1 080 433 910 1 308 130 864 1 343 212 938 1 388 664 318 1 434 278 789
Malta 24 809 997 32 469 219 37 971 049 45 716 955 45 716 955 37 971 049 26 993 186
Polska 1 883 652 471 2 208 285 009 2 532 817 229 2 755 750 999 3 136 326 090 3 437 744 747 3 738 211 322
Portugal 387 861 709 387 861 709 387 861 709 387 861 709 387 861 709 387 861 709 387 861 709
România 419 281 086 589 798 724 777 576 436 914 797 379 965 860 486 1 017 857 319 1 069 617 278
Slovenija 86 225 407 115 705 905 145 555 750 175 774 942 206 363 481 237 321 369 268 648 603
Slovensko 197 125 902 317 519 267 452 740 053 630 951 164 664 262 430 668 505 352 492 973 966
Ogółem 5 501 583 345 6 667 239 402 7 900 400 418 8 778 501 102 9 380 053 907 9 896 276 293 10 343 651 917

ZAŁĄCZNIK  IV

 Indykatywny podział środków na zobowiązania między państwa członkowskie dla regionów kwalifikujących się do wsparcia przejściowego i specjalnego przeznaczenia z Funduszu Spójności w ramach celu "konwergencja" w okresie od dnia 1 stycznia 2007 r. do dnia 31 grudnia 2013 r.

(w EUR)
Państwo członkowskie TABELA 1 - Kwota środków na zobowiązania (ceny z 2004 r.)
España 3.241.875.000
Razem 3.241.875.000
(w EUR)
Państwo członkowskie TABELA 2 - Środki na zobowiązania w podziale rocznym (ceny z 2004 r.)
2007 2008 2009 2010 2011 2012 2013
España 1.197.000.000 847.875.000 498.750.000 249.375.000 199.500.000 149.625.000 99.750.000
Razem 1.197.000.000 847.875.000 498.750.000 249.375.000 199.500.000 149.625.000 99.750.000
1 Dz.U. L 210 z 31.7.2006, str. 25.
2 Załącznik I:

-zmieniony przez art. 1 pkt 1 decyzji nr 2007/191/WE z dnia 26 marca 2007 r. (Dz.U.UE.L.07.87.18) zmieniającej nin. decyzję z dniem 1 stycznia 2007 r.

- zmieniony przez art. 1 pkt 1 decyzji nr 2010/475/UE z dnia 30 sierpnia 2010 r. (Dz.U.UE.L.10.232.6) zmieniającej nin. decyzję z dniem notyfikacji.

- zmieniony przez art. 1 decyzji nr 2014/158/UE z dnia 20 marca 2014 r. (Dz.U.UE.L.2014.87.96) zmieniającej nin. decyzję z dniem notyfikacji.

3 Załącznik III:

-zmieniony przez art. 1 pkt 2 decyzji nr 2007/191/WE z dnia 26 marca 2007 r. (Dz.U.UE.L.07.87.18) zmieniającej nin. decyzję z dniem 1 stycznia 2007 r.

- zmieniony przez art. 1 pkt 2 decyzji nr 2010/475/UE z dnia 30 sierpnia 2010 r. (Dz.U.UE.L.10.232.6) zmieniającej nin. decyzję z dniem notyfikacji.

- zmieniony przez art. 1 decyzji nr 2014/158/UE z dnia 20 marca 2014 r. (Dz.U.UE.L.2014.87.96) zmieniającej nin. decyzję z dniem notyfikacji.

Zmiany w prawie

Data 30 kwietnia dla wnioskodawcy dodatku osłonowego może być pułapką

Choć ustawa o dodatku osłonowym wskazuje, że wnioski można składać do 30 kwietnia 2024 r., to dla wielu mieszkańców termin ten może okazać się pułapką. Datą złożenia wniosku jest bowiem data jego wpływu do organu. Rząd uznał jednak, że nie ma potrzeby doprecyzowania tej kwestii. A już podczas rozpoznawania poprzednich wniosków, właśnie z tego powodu wielu mieszkańców zostało pozbawionych świadczeń.

Robert Horbaczewski 30.04.2024
Rząd chce zmieniać obowiązujące regulacje dotyczące czynników rakotwórczych i mutagenów

Rząd przyjął we wtorek projekt zmian w Kodeksie pracy, którego celem jest nowelizacja art. 222, by dostosować polskie prawo do przepisów unijnych. Chodzi o dodanie czynników reprotoksycznych do obecnie obwiązujących regulacji dotyczących czynników rakotwórczych i mutagenów. Nowela upoważnienia ustawowego pozwoli na zmianę wydanego na jej podstawie rozporządzenia Ministra Zdrowia w sprawie substancji chemicznych, ich mieszanin, czynników lub procesów technologicznych o działaniu rakotwórczym lub mutagennym w środowisku pracy.

Grażyna J. Leśniak 16.04.2024
Bez kary za brak lekarza w karetce do końca tego roku

W ponad połowie specjalistycznych Zespołów Ratownictwa Medycznego brakuje lekarzy. Ministerstwo Zdrowia wydłuża więc po raz kolejny czas, kiedy Narodowy Fundusz Zdrowia nie będzie pobierał kar umownych w przypadku niezapewnienia lekarza w zespołach ratownictwa. Pierwotnie termin wyznaczony był na koniec czerwca tego roku.

Beata Dązbłaż 10.04.2024
Będzie zmiana ustawy o rzemiośle zgodna z oczekiwaniami środowiska

Rozszerzenie katalogu prawnie dopuszczalnej formy prowadzenia działalności gospodarczej w zakresie rzemiosła, zmiana definicji rzemiosła, dopuszczenie wykorzystywania przez przedsiębiorców, niezależnie od formy prowadzenia przez nich działalności, wszystkich kwalifikacji zawodowych w rzemiośle, wymienionych w ustawie - to tylko niektóre zmiany w ustawie o rzemiośle, jakie zamierza wprowadzić Ministerstwo Rozwoju i Technologii.

Grażyna J. Leśniak 08.04.2024
Tabletki "dzień po" bez recepty nie będzie. Jest weto prezydenta

Dostępność bez recepty jednego z hormonalnych środków antykoncepcyjnych (octan uliprystalu) - takie rozwiązanie zakładała zawetowana w piątek przez prezydenta Andrzeja Dudę nowelizacja prawa farmaceutycznego. Wiek, od którego tzw. tabletka "dzień po" byłaby dostępna bez recepty miał być określony w rozporządzeniu. Ministerstwo Zdrowia stało na stanowisku, że powinno to być 15 lat. Wątpliwości w tej kwestii miała Kancelaria Prezydenta.

Katarzyna Nocuń 29.03.2024
Małżonkowie zapłacą za 2023 rok niższy ryczałt od najmu

Najem prywatny za 2023 rok rozlicza się według nowych zasad. Jedyną formą opodatkowania jest ryczałt od przychodów ewidencjonowanych, według stawek 8,5 i 12,5 proc. Z kolei małżonkowie wynajmujący wspólną nieruchomość zapłacą stawkę 12,5 proc. dopiero po przekroczeniu progu 200 tys. zł, zamiast 100 tys. zł. Taka zmiana weszła w życie w połowie 2023 r., ale ma zastosowanie do przychodów uzyskanych za cały 2023 r.

Monika Pogroszewska 27.03.2024