Decyzja 2006/473/WE uznająca niektóre państwa trzecie i niektóre obszary państw trzecich za wolne od Xanthomonas campestris (wszystkie szczepy patogenetyczne dla owoców cytrusowych), Cercospora angolensis Carv. et Mendes i Guignardia citricarpa Kiely (wszystkie szczepy patogenetyczne dla owoców cytrusowych)

DECYZJA KOMISJI
z dnia 5 lipca 2006 r.
uznająca niektóre państwa trzecie i niektóre obszary państw trzecich za wolne od Xanthomonas campestris (wszystkie szczepy patogenetyczne dla owoców cytrusowych), Cercospora angolensis Carv. et Mendes i Guignardia citricarpa Kiely (wszystkie szczepy patogenetyczne dla owoców cytrusowych)

(notyfikowana jako dokument nr C(2006) 3024)

(2006/473/WE)

(Dz.U.UE L z dnia 8 lipca 2006 r.)

KOMISJA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,

uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,

uwzględniając dyrektywę Rady 2000/29/WE z dnia 8 maja 2000 r. w sprawie środków ochronnych przed wprowadzaniem do Wspólnoty organizmów szkodliwych dla roślin lub produktów roślinnych i przed ich rozprzestrzenianiem się we Wspólnocie 1 , w szczególności jej pkt 16.2, 16.3 i 16.4 sekcji I części A załącznika IV,

a także mając na uwadze, co następuje:

(1) W celu zezwolenia na wprowadzenie owoców Citrus L., Fortunella Swingle, Poncirus Raf. i ich hybryd z państw trzecich do Wspólnoty oraz ich przemieszczanie we Wspólnocie na mocy dyrektywy 2000/29/WE, decyzja Komisji 98/83/WE z dnia 8 stycznia 1998 r. uznająca niektóre państwa trzecie i niektóre obszary państw trzecich za wolne od Xanthomonas campestris (wszystkie szczepy patogenetyczne dla owoców cytrusowych), Cercospora angolensis Carv. et Mendes i Guignardia citricarpa Kiely (wszystkie szczepy patogenetyczne dla owoców cytrusowych) 2 , uznała niektóre państwa trzecie i niektóre obszary państw trzecich za wolne od tych szkodliwych organizmów.

(2) Decyzja 98/83/WE została kilkakrotnie zmieniona od momentu jej przyjęcia. Dla zachowania przejrzystości i racjonalności decyzja 98/83/WE powinna zatem zostać uchylona i zastąpiona.

(3) Nowa Zelandia przedstawiła oficjalną informację wykazując, że jej terytorium jest wolne od Xanthomonas campestris i Guignardia citricarpa. Nową Zelandię należy zatem uznać za wolną od tych szkodliwych organizmów.

(4) Republika Południowej Afryki przedstawiła oficjalną informację wykazując, że jej okręgi Hartswater i Warrenton w regionie Przylądka Północnego są wolne od Guignardia citricarpa. Wyżej wymienione okręgi Republiki Południowej Afryki należy zatem uznać za wolne od tych szkodliwych organizmów.

(5) Australia przedstawiła informację świadczącą o tym, że obszar Queensland nie jest już wolny od Xanthomonas campestris. Dlatego, nie należy dłużej uznawać obszaru Queensland za wolny od tych organizmów szkodliwych.

(6) Środki przewidziane w niniejszej decyzji są zgodne z opinią Stałego Komitetu ds. Zdrowia Roślin,

PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:

Artykuł  1
1.
Dla celów pkt 16.2 sekcji I części A załącznika IV następujące państwa trzecie są uznane za wolne od wszystkich szczepów Xanthomonas campestris patogenetycznych dla owoców cytrusowych:
a) 3
Australia: Nowa Południowa Walia, Terytorium Północne, Queensland, Australia Południowa, Wiktoria oraz Australia Zachodnia;
b) 4
Afryka: Republika Południowej Afryki, Gambia, Ghana, Gwinea, Kenia, Sudan, Sudan Południowy, Suazi i Zimbabwe;
c)
Ameryka Środkowa i Południowa i Wyspy Karaibskie: Bahamy, Belize, Chile, Kolumbia, Kostaryka, Kuba, Ekwador, Honduras, Jamajka, Meksyk, Nikaragua, Peru, Republika Dominikańska, Saint Lucia, Salwador, Surinam i Wenezuela;
d)
Oceania: Nowa Zelandia.
2.
Dla celów pkt 16.2 sekcji I części A załącznika IV następujące obszary są uznane za wolne od wszystkich szczepów Xanthomonas campestris patogenetycznych dla owoców cytrusowych:
a)
Australia: Nowa Południowa Walia, Australia Południowa i Wiktoria;
b) 5
Brazylia, z wyjątkiem stanów Maranhão, Mato Grosso, Mato Grosso do Sul, Minas Gerais, Paraná, Rio Grande do Sul, Roraima, Santa Catarina i São Paulo;
c) 6
Stany Zjednoczone: Arizona, Kalifornia, Guam, Hawaje, Mariany Północne, Portoryko, Samoa Amerykańskie, Teksas i Wyspy Dziewicze Stanów Zjednoczonych;
d)
Urugwaj, z wyjątkiem departamentów Salto, Rivera i Paysandu (na północ od rzeki Chapicuy).
Artykuł  2 7

Dla celów pkt 16.3 sekcji I części A załącznika IV następujące państwa trzecie są uznane za wolne od Cercospora angolensis Carv. et Mendes:

a)
wszystkie uprawiające owoce cytrusowe państwa trzecie w Ameryce Północnej, Środkowej i Południowej, na Wyspach Karaibskich, w Azji (z wyjątkiem Bangladeszu i Jemenu), Europie i Oceanii;
b)
wszystkie uprawiające owoce cytrusowe państwa trzecie w Afryce, z wyjątkiem Angoli, Kamerunu, Republiki Środkowej Afryki, Demokratycznej Republiki Konga, Gabonu, Ghany, Gwinei, Kenii, Mozambiku, Nigerii, Ugandy, Zambii i Zimbabwe.
Artykuł  3
1.
Dla celów pkt 16.4 sekcji I części A załącznika IV następujące państwa trzecie są uznane za wolne od wszystkich szczepów Guignardia citricarpa Kiely patogenetycznych dla owoców cytrusowych:
a) 8
wszystkie uprawiające owoce cytrusowe państwa trzecie w Europie, w Ameryce Północnej, Środkowej Południowej oraz na Wyspach Karaibskich z wyjątkiem Argentyny, Brazylii, Stanów Zjednoczonych Urugwaju;
b) 9
wszystkie uprawiające owoce cytrusowe państwa trzecie w Azji, z wyjątkiem Bangladeszu, Bhutanu, Chin, Indonezji, Filipin i Tajwanu;
c) 10
wszystkie uprawiające owoce cytrusowe państwa trzecie w Afryce, z wyjątkiem Republiki Południowej Afryki, Ghany, Kenii, Mozambiku, Suazi, Zambii i Zimbabwe;
d)
wszystkie uprawiające owoce cytrusowe państwa trzecie w Oceanii, z wyjątkiem Australii i Vanuatu.
2.
Dla celów pkt 16.4 sekcji I części A załącznika IV następujące obszary są uznane za wolne od wszystkich szczepów Guignardia citricarpa Kiely patogenetycznych dla owoców cytrusowych:
a) 11
Republika Południowej Afryki: Przylądek Zachodni; Przylądek Północny: dystrykty Gordonia, Hartswater i Warrenton;
b)
Australia: Australia Południowa, Australia Zachodnia i Terytorium Północne;
c)
Chiny: wszystkie obszary z wyjąkiem prowincji Sichuan, Yunnan, Guangdong, Fujian i Zhejiang;
d) 12
Brazylia: wszystkie obszary z wyjątkiem stanów Amazonas, Bahia, Espírito Santo, Mato Grosso, Mato Grosso do Sul, Minas Gerais, Paraná, Rio de Janeiro, Rio Grande do Sul, Santa Catarina i São Paulo;
e) 13
Stany Zjednoczone: wszystkie obszary z wyjątkiem hrabstw Collier, Hendry, Lee oraz Polk w stanie Floryda.
Artykuł  4

Decyzja 98/83/WE traci moc.

Artykuł  5

Niniejsza decyzja skierowana jest do państw członkowskich.

Sporządzono w Brukseli, dnia 5 lipca 2006 r.

W imieniu Komisji

Markos KYPRIANOU

Członek Komisji

1 Dz.U. L 169 z 10.7.2000, str. 1. Dyrektywa ostatnio zmieniona dyrektywą Komisji 2006/35/WE (Dz.U. L 88 z 25.3.2006, str. 9).
2 Dz.U. L 15 z 21.1.1998, str. 41. Decyzja ostatnio zmieniona decyzją 2003/129/WE (Dz.U. L 51 z 26.2.2003, str. 21).
3 Art. 1 ust. 1 lit. a) zmieniona przez art. 1 decyzji nr 2010/134/UE z dnia 1 marca 2010 r. (Dz.U.UE.L.10.53.10) zmieniającej nin. decyzję z dniem notyfikacji.
4 Art. 1 ust. 1 lit. b) zmieniona przez art. 1 pkt 1 lit. a) decyzji nr 2013/253/UE z dnia 29 maja 2013 r. (Dz.U.UE.L.13.145.35) zmieniającej nin. decyzję z dniem notyfikacji.
5 Art. 1 ust. 2 lit. b) zmieniona przez art. 1 pkt 1 lit. b) decyzji nr 2013/253/UE z dnia 29 maja 2013 r. (Dz.U.UE.L.13.145.35) zmieniającej nin. decyzję z dniem notyfikacji.
6 Art. 1 ust. 2 lit. c) zmieniona przez art. 1 pkt 1 decyzji nr (UE) 2016/696 z dnia 4 maja 2016 r. (Dz.U.UE.L.2016.120.33) zmieniającej nin. decyzję z dniem notyfikacji.
7 Art. 2 zmieniony przez art. 1 pkt 2 decyzji nr 2013/253/UE z dnia 29 maja 2013 r. (Dz.U.UE.L.13.145.35) zmieniającej nin. decyzję z dniem notyfikacji.
8 Art. 3 ust. 1 lit. a):

- zmieniona przez art. 1 pkt 3 lit. a) decyzji nr 2013/253/UE z dnia 29 maja 2013 r. (Dz.U.UE.L.13.145.35) zmieniającej nin. decyzję z dniem notyfikacji.

- zmieniony przez art. 1 pkt 2 lit. a decyzji nr (UE) 2016/696 z dnia 4 maja 2016 r. (Dz.U.UE.L.2016.120.33) zmieniającej nin. decyzję z dniem notyfikacji.

9 Art. 3 ust. 1 lit. b) zmieniona przez art. 1 pkt 3 lit. a) decyzji nr 2013/253/UE z dnia 29 maja 2013 r. (Dz.U.UE.L.13.145.35) zmieniającej nin. decyzję z dniem notyfikacji.
10 Art. 3 ust. 1 lit. c) zmieniona przez art. 1 pkt 3 lit. a) decyzji nr 2013/253/UE z dnia 29 maja 2013 r. (Dz.U.UE.L.13.145.35) zmieniającej nin. decyzję z dniem notyfikacji.
11 Art. 3 ust. 2 lit. a) zmieniona przez art. 1 decyzji nr (UE) 2015/1175 z dnia 15 lipca 2015 r. (Dz.U.UE.L.2015.189.39) zmieniającej nin. decyzję z dniem notyfikacji.
12 Art. 3 ust. 2 lit. d) zmieniona przez art. 1 pkt 3 lit. b) decyzji nr 2013/253/UE z dnia 29 maja 2013 r. (Dz.U.UE.L.13.145.35) zmieniającej nin. decyzję z dniem notyfikacji.
13 Art. 3 ust. 2 lit. e):

- dodana przez art. 1 pkt 3 lit. c) decyzji nr 2013/253/UE z dnia 29 maja 2013 r. (Dz.U.UE.L.13.145.35) zmieniającej nin. decyzję z dniem notyfikacji.

- zmieniony przez art. 1 pkt 2 lit. b decyzji nr (UE) 2016/696 z dnia 4 maja 2016 r. (Dz.U.UE.L.2016.120.33) zmieniającej nin. decyzję z dniem notyfikacji.

Zmiany w prawie

Data 30 kwietnia dla wnioskodawcy dodatku osłonowego może być pułapką

Choć ustawa o dodatku osłonowym wskazuje, że wnioski można składać do 30 kwietnia 2024 r., to dla wielu mieszkańców termin ten może okazać się pułapką. Datą złożenia wniosku jest bowiem data jego wpływu do organu. Rząd uznał jednak, że nie ma potrzeby doprecyzowania tej kwestii. A już podczas rozpoznawania poprzednich wniosków, właśnie z tego powodu wielu mieszkańców zostało pozbawionych świadczeń.

Robert Horbaczewski 30.04.2024
Rząd chce zmieniać obowiązujące regulacje dotyczące czynników rakotwórczych i mutagenów

Rząd przyjął we wtorek projekt zmian w Kodeksie pracy, którego celem jest nowelizacja art. 222, by dostosować polskie prawo do przepisów unijnych. Chodzi o dodanie czynników reprotoksycznych do obecnie obwiązujących regulacji dotyczących czynników rakotwórczych i mutagenów. Nowela upoważnienia ustawowego pozwoli na zmianę wydanego na jej podstawie rozporządzenia Ministra Zdrowia w sprawie substancji chemicznych, ich mieszanin, czynników lub procesów technologicznych o działaniu rakotwórczym lub mutagennym w środowisku pracy.

Grażyna J. Leśniak 16.04.2024
Bez kary za brak lekarza w karetce do końca tego roku

W ponad połowie specjalistycznych Zespołów Ratownictwa Medycznego brakuje lekarzy. Ministerstwo Zdrowia wydłuża więc po raz kolejny czas, kiedy Narodowy Fundusz Zdrowia nie będzie pobierał kar umownych w przypadku niezapewnienia lekarza w zespołach ratownictwa. Pierwotnie termin wyznaczony był na koniec czerwca tego roku.

Beata Dązbłaż 10.04.2024
Będzie zmiana ustawy o rzemiośle zgodna z oczekiwaniami środowiska

Rozszerzenie katalogu prawnie dopuszczalnej formy prowadzenia działalności gospodarczej w zakresie rzemiosła, zmiana definicji rzemiosła, dopuszczenie wykorzystywania przez przedsiębiorców, niezależnie od formy prowadzenia przez nich działalności, wszystkich kwalifikacji zawodowych w rzemiośle, wymienionych w ustawie - to tylko niektóre zmiany w ustawie o rzemiośle, jakie zamierza wprowadzić Ministerstwo Rozwoju i Technologii.

Grażyna J. Leśniak 08.04.2024
Tabletki "dzień po" bez recepty nie będzie. Jest weto prezydenta

Dostępność bez recepty jednego z hormonalnych środków antykoncepcyjnych (octan uliprystalu) - takie rozwiązanie zakładała zawetowana w piątek przez prezydenta Andrzeja Dudę nowelizacja prawa farmaceutycznego. Wiek, od którego tzw. tabletka "dzień po" byłaby dostępna bez recepty miał być określony w rozporządzeniu. Ministerstwo Zdrowia stało na stanowisku, że powinno to być 15 lat. Wątpliwości w tej kwestii miała Kancelaria Prezydenta.

Katarzyna Nocuń 29.03.2024
Małżonkowie zapłacą za 2023 rok niższy ryczałt od najmu

Najem prywatny za 2023 rok rozlicza się według nowych zasad. Jedyną formą opodatkowania jest ryczałt od przychodów ewidencjonowanych, według stawek 8,5 i 12,5 proc. Z kolei małżonkowie wynajmujący wspólną nieruchomość zapłacą stawkę 12,5 proc. dopiero po przekroczeniu progu 200 tys. zł, zamiast 100 tys. zł. Taka zmiana weszła w życie w połowie 2023 r., ale ma zastosowanie do przychodów uzyskanych za cały 2023 r.

Monika Pogroszewska 27.03.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.L.2006.187.35

Rodzaj: Decyzja
Tytuł: Decyzja 2006/473/WE uznająca niektóre państwa trzecie i niektóre obszary państw trzecich za wolne od Xanthomonas campestris (wszystkie szczepy patogenetyczne dla owoców cytrusowych), Cercospora angolensis Carv. et Mendes i Guignardia citricarpa Kiely (wszystkie szczepy patogenetyczne dla owoców cytrusowych)
Data aktu: 05/07/2006
Data ogłoszenia: 08/07/2006
Data wejścia w życie: 01/01/1970