Decyzja 2006/392/WE w sprawie wkładu finansowego w programy państw członkowskich w dziedzinie kontroli, inspekcji oraz nadzoru rybołówstwa na 2006 r.

DECYZJA KOMISJI
z dnia 30 maja 2006 r.
w sprawie wkładu finansowego w programy państw członkowskich w dziedzinie kontroli, inspekcji oraz nadzoru rybołówstwa na 2006 r.

(notyfikowana jako dokument nr C(2006) 2062)

(2006/392/WE)

(Dz.U.UE L z dnia 7 czerwca 2006 r.)

KOMISJA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,

uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,

mając na uwadze decyzję Rady 2004/465/WE z dnia 29 kwietnia 2004 r. w sprawie wkładu finansowego Wspólnoty w programy kontroli rybołówstwa państw członkowskich(1), zmienioną decyzją Rady 2006/2/WE z dnia 21 grudnia 2005 r.(2), w szczególności jej art. 6 ust. 1,

a także mając na uwadze, co następuje:

(1) Państwa członkowskie przesłały do Komisji swoje programy kontroli rybołówstwa na rok 2006 wraz z wnioskami o wkład finansowy Wspólnoty w wydatki, które będą ponoszone przy realizacji projektów zawartych w tych programach.

(2) Wnioski dotyczące działań wymienionych w art. 4 decyzji Rady 2004/465/WE mogą kwalifikować się do finansowania wspólnotowego.

(3) Właściwym będzie ustalenie maksymalnych wysokości i wskaźnika wkładu finansowego Wspólnoty oraz ustanowienie warunków, na jakich może być przyznawany.

(4) Aby kwalifikować się do współfinansowania, automatyczne urządzenia lokacyjne powinny spełniać warunki ustalone rozporządzeniem Komisji (WE) nr 2244/2003 z dnia 18 grudnia 2003 r. ustanawiającym przepisy szczegółowe dotyczące satelitarnych systemów monitorowania statków(3).

(5) Państwa członkowskie muszą zgodnie z art. 8 decyzji Rady 2004/465/WE przyjąć zobowiązanie wydatków w terminie 12 miesięcy od końca roku, w którym zostali powiadomieni o niniejszej decyzji. Muszą również spełniać przepisy decyzji 2004/465/WE w odniesieniu do rozpoczynania projektów i składania wniosków o refundację.

(6) Środki przewidziane w niniejszej decyzji są zgodne z opinia, Komitetu Zarządzającego ds. Rybołówstwa i Akwakultury,

PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:

Artykuł  1

Przedmiot

Niniejsza decyzja stanowi o wkładzie finansowym Wspólnoty na rzecz działań wymienionych w art. 4 decyzji 2004/465/WE na rok 2006. Ustanawia ona wysokość wkładu finansowego Wspólnoty dla każdego państwa członkowskiego, wskaźnik wkładu finansowego Wspólnoty oraz warunki, na jakich może być przyznawany.

Artykuł  2

Nowe technologie i sieci informatyczne

Wydatki poniesione na zakup, instalację i pomoc techniczną w dziedzinie technologii komputerowej oraz budowy sieci informatycznych w celu umożliwienia skutecznej i bezpiecznej wymiany danych w związku z monitorowaniem, kontrolowaniem i nadzorem działalności połowowej kwalifikują się do współfinansowania w wysokości 50 % wydatków kwalifikowanych w granicach określonych w załączniku I.

Artykuł  3

Automatyczne urządzenia lokacyjne

1.
Wydatki poniesione na zakup i instalację na pokładzie statków rybackich automatycznych urządzeń lokacyjnych dających statkom możliwość zdalnego monitorowania przez ośrodek monitorowania rybołówstwa przy wykorzystaniu systemu monitorowania statków (VMS) kwalifikują się do współfinansowania do maksymalnej kwoty 4.500 EUR na statek w granicach określonych w załączniku II.
2.
W ramach kwoty 4.500 EUR określonej w ustępie 1 współfinansowanie pierwszych 1.500 EUR wydatków kwalifikowanych realizuje się wg wskaźnika 100 %.
3.
Współfinansowanie wydatków kwalifikowanych w wysokości między 1.500 EUR a 4.500 EUR na statek wynosi maksymalnie 50 % takich wydatków.
4.
Aby kwalifikować się do współfinansowania, automatyczne urządzenia lokacyjne muszą spełniać wymogi określone w rozporządzeniu (WE) nr 2244/2003.
Artykuł  4

Projekty pilotażowe w dziedzinie nowych technologii

Wydatki poniesione na projekty pilotażowe w dziedzinie wdrażania nowych technologii w celu usprawnienia monitorowania działalności połowowej kwalifikują się do współfinansowania w wysokości 50 % wydatków kwalifikowanych w granicach kwot określonych w załączniku III.

Artykuł  5

Szkolenia

Wydatki poniesione na szkolenia i programy wymiany urzędników odpowiedzialnych za zadania związane z monitorowaniem, kontrolą i nadzorem rybołówstwa kwalifikują się do współfinansowania w wysokości 50 % wydatków kwalifikowanych w granicach kwot określonych w załączniku IV.

Artykuł  6

Ocena wydatków

Wydatki poniesione przy wdrażaniu systemu oceny wydatków ponoszonych w związku z nadzorowaniem wspólnej polityki rybołówstwa kwalifikuje się do wkładu w wysokości 50 % wydatków kwalifikowanych w granicach kwot określonych w załączniku V.

Artykuł  7

Seminaria i narzędzia medialne

Wydatki poniesione na przedsięwzięcia obejmujące seminaria i narzędzia medialne mające na celu zwiększenie świadomości rybaków i innych uczestników takich jak inspektorzy, prokuratorzy i sędziowie, jak również społeczeństwa na temat potrzeby zwalczania nieodpowiedzialnych i nielegalnych połowów i na temat zasad wspólnej polityki rybołówstwa kwalifikują się do współfinansowania w wysokości 75 % wydatków kwalifikowanych w granicach kwot określonych w załączniku VI.

Artykuł  8

Statki i statki powietrzne patrolowania rybołówstwa

Wydatki związane z zakupem i modernizacją statków i statków powietrznych przeznaczonych do inspekcji i nadzoru działalności połowowej przez właściwe organy państw członkowskich kwalifikują się, w ramach kwot określonych w załączniku VII, do współfinansowania nieprzekraczającego:

– 50 % wydatków kwalifikowanych poniesionych przez państwa członkowskie, które przystąpiły do Unii Europejskiej dnia 1 maja 2004 r.;

– 25 % wydatków kwalifikowanych poniesionych przez inne państwa członkowskie.

Artykuł  9

Niniejsza decyzja skierowana jest do państw członkowskich.

Sporządzono w Brukseli, dnia 30 maja 2006 r.

W imieniu Komisji
Joe BORG
Członek Komisji

______

(1) Dz.U. L 157 z 30.4.2004, str. 114. Poprawiony w Dz.U. L 195 z 2.6.2004, str. 36.

(2) Dz.U. L 2 z 5.1.2006, str. 4.

(3) Dz.U. L 333 z 20.12.2003, str. 17.

ZAŁĄCZNIKI

ZAŁĄCZNIK  I

NOWE TECHNOLOGIE I SIECI INFORMATYCZNE

(EUR)
Państwo członkowskie Wydatki planowane w krajowym programie kontroli rybołówstwa Wkład Wspólnoty
Belgia
Republika Czeska
Dania 1.333.334 666.667
Niemcy 210.000 105.000
Estonia 229.217 114.609
Grecja 2.250.000 1.125.000
Hiszpania
Francja 935.000 467.500
Irlandia 250.000 125.000
Włochy 4.000.000 2.000.000
Cypr 83.000 41.500
Łotwa
Litwa 30.000 15.000
Luksemburg
Węgry
Malta
Holandia 470.505 235.253
Austria
Polska
Portugalia 735.230 333.895
Słowenia 250.354 125.177
Słowacja
Finlandia 402.000 201.000
Szwecja 120.000 60.000
Wielka Brytania 838.148 419.074
Razem 12.136.788 6.034.675

ZAŁĄCZNIK  II

AUTOMATYCZNE URZĄDZENIA LOKACYJNE

(EUR)
Państwo członkowskie Wydatki planowane w krajowym programie kontroli rybołówstwa Wkład Wspólnoty
Belgia
Republika Czeska
Dania
Niemcy
Estonia
Grecja
Hiszpania
Francja
Irlandia
Włochy
Cypr
Łotwa
Litwa
Luksemburg
Węgry
Malta 190.944 132.972
Holandia
Austria
Polska
Portugalia
Słowenia 25.760 18.880
Słowacja
Finlandia 33.000 22.820
Szwecja
Wielka Brytania
Razem 249.704 174.672

ZAŁĄCZNIK  III

PROJEKTY PILOTAŻOWE W DZIEDZINIE NOWYCH TECHNOLOGII

(EUR)
Państwo członkowskie Wydatki planowane w krajowym programie kontroli rybołówstwa Wkład Wspólnoty
Belgia
Republika Czeska
Dania 275.000 137.500
Niemcy
Estonia
Grecja
Hiszpania
Francja
Irlandia
Włochy
Cypr
Łotwa
Litwa
Luksemburg
Węgry
Malta
Holandia
Austria
Polska 150.000 75.000
Portugalia 249.700 124.850
Słowenia
Słowacja
Finlandia
Szwecja 130.000 65.000
Wielka Brytania
Razem 804.700 402.350

ZAŁĄCZNIK  IV

SZKOLENIA

(EUR)
Państwo członkowskie Wydatki planowane w krajowym programie kontroli rybołówstwa Wkład Wspólnoty
Belgia 10.000 5.000
Republika Czeska
Dania 523.199 261.600
Niemcy 64.000 32.000
Estonia 13.195 6.598
Grecja
Hiszpania 86.640 43.320
Francja 58.350 29.175
Irlandia 200.000 100.000
Włochy 1.000.000 500.000
Cypr 15.000 7.500
Łotwa 23.300 11.650
Litwa 11.000 5.500
Luksemburg
Węgry
Malta 8.196 4.098
Holandia 144.093 72.047
Austria
Polska
Portugalia 25.600 12.800
Słowenia 35.808 17.904
Słowacja
Finlandia 24.200 12.100
Szwecja 22.000 11.000
Wielka Brytania 160.305 80.153
Razem 2.424.886 1.212.445

ZAŁĄCZNIK  V

ANALIZA I OCENA WYDATKÓW

(EUR)
Państwo członkowskie Wydatki planowane w krajowym programie kontroli rybołówstwa Wkład Wspólnoty
Belgia
Republika Czeska
Dania 93.333 46.667
Niemcy
Estonia
Grecja
Hiszpania
Francja
Irlandia
Włochy
Cypr
Łotwa
Litwa
Luksemburg
Węgry
Malta
Holandia
Austria
Polska
Portugalia
Słowenia
Słowacja
Finlandia
Szwecja
Wielka Brytania
Razem 93.333 46.667

ZAŁĄCZNIK  VI

SEMINARIA I NARZĘDZIA MEDIALNE

(EUR)
Państwo członkowskie Wydatki planowane w krajowym programie kontroli rybołówstwa Wkład Wspólnoty
Belgia 5.000 3.750
Republika Czeska
Dania
Niemcy
Estonia
Grecja 660.860 495.645
Hiszpania
Francja
Irlandia
Włochy
Cypr
Łotwa
Litwa 9.000 6.750
Luksemburg
Węgry
Malta
Holandia
Austria
Polska 200.000 150.000
Portugalia 68.750 51.563
Słowenia 6.008 4.506
Słowacja
Finlandia
Szwecja 210.000 157.500
Wielka Brytania 37.299 27.974
Razem 1.196.917 897.688

ZAŁĄCZNIK  VII

STATKI PATROLOWE I POWIETRZNE STATKI PATROLOWE

(EUR)
Państwo członkowskie Wydatki planowane w krajowym programie kontroli rybołówstwa Wkład Wspólnoty
Belgia
Republika Czeska
Dania
Niemcy 1.200.000 225.000
Estonia 751.761 150.352
Grecja 2.789.140 575.328
Hiszpania 24.683.674 6.170.918
Francja
Irlandia
Włochy
Cypr 2.300.000 1.150.000
Łotwa
Litwa 500.000 250.000
Luksemburg
Węgry
Malta
Holandia 565.000 141.250
Austria
Polska
Portugalia 23.234.908 4.110.537
Słowenia 50.792 25.396
Słowacja
Finlandia
Szwecja 72.000.000 4.500.000
Wielka Brytania 17.611.065 4.402.766
Razem 145.686.340 21.701.547

Zmiany w prawie

Data 30 kwietnia dla wnioskodawcy dodatku osłonowego może być pułapką

Choć ustawa o dodatku osłonowym wskazuje, że wnioski można składać do 30 kwietnia 2024 r., to dla wielu mieszkańców termin ten może okazać się pułapką. Datą złożenia wniosku jest bowiem data jego wpływu do organu. Rząd uznał jednak, że nie ma potrzeby doprecyzowania tej kwestii. A już podczas rozpoznawania poprzednich wniosków, właśnie z tego powodu wielu mieszkańców zostało pozbawionych świadczeń.

Robert Horbaczewski 30.04.2024
Rząd chce zmieniać obowiązujące regulacje dotyczące czynników rakotwórczych i mutagenów

Rząd przyjął we wtorek projekt zmian w Kodeksie pracy, którego celem jest nowelizacja art. 222, by dostosować polskie prawo do przepisów unijnych. Chodzi o dodanie czynników reprotoksycznych do obecnie obwiązujących regulacji dotyczących czynników rakotwórczych i mutagenów. Nowela upoważnienia ustawowego pozwoli na zmianę wydanego na jej podstawie rozporządzenia Ministra Zdrowia w sprawie substancji chemicznych, ich mieszanin, czynników lub procesów technologicznych o działaniu rakotwórczym lub mutagennym w środowisku pracy.

Grażyna J. Leśniak 16.04.2024
Bez kary za brak lekarza w karetce do końca tego roku

W ponad połowie specjalistycznych Zespołów Ratownictwa Medycznego brakuje lekarzy. Ministerstwo Zdrowia wydłuża więc po raz kolejny czas, kiedy Narodowy Fundusz Zdrowia nie będzie pobierał kar umownych w przypadku niezapewnienia lekarza w zespołach ratownictwa. Pierwotnie termin wyznaczony był na koniec czerwca tego roku.

Beata Dązbłaż 10.04.2024
Będzie zmiana ustawy o rzemiośle zgodna z oczekiwaniami środowiska

Rozszerzenie katalogu prawnie dopuszczalnej formy prowadzenia działalności gospodarczej w zakresie rzemiosła, zmiana definicji rzemiosła, dopuszczenie wykorzystywania przez przedsiębiorców, niezależnie od formy prowadzenia przez nich działalności, wszystkich kwalifikacji zawodowych w rzemiośle, wymienionych w ustawie - to tylko niektóre zmiany w ustawie o rzemiośle, jakie zamierza wprowadzić Ministerstwo Rozwoju i Technologii.

Grażyna J. Leśniak 08.04.2024
Tabletki "dzień po" bez recepty nie będzie. Jest weto prezydenta

Dostępność bez recepty jednego z hormonalnych środków antykoncepcyjnych (octan uliprystalu) - takie rozwiązanie zakładała zawetowana w piątek przez prezydenta Andrzeja Dudę nowelizacja prawa farmaceutycznego. Wiek, od którego tzw. tabletka "dzień po" byłaby dostępna bez recepty miał być określony w rozporządzeniu. Ministerstwo Zdrowia stało na stanowisku, że powinno to być 15 lat. Wątpliwości w tej kwestii miała Kancelaria Prezydenta.

Katarzyna Nocuń 29.03.2024
Małżonkowie zapłacą za 2023 rok niższy ryczałt od najmu

Najem prywatny za 2023 rok rozlicza się według nowych zasad. Jedyną formą opodatkowania jest ryczałt od przychodów ewidencjonowanych, według stawek 8,5 i 12,5 proc. Z kolei małżonkowie wynajmujący wspólną nieruchomość zapłacą stawkę 12,5 proc. dopiero po przekroczeniu progu 200 tys. zł, zamiast 100 tys. zł. Taka zmiana weszła w życie w połowie 2023 r., ale ma zastosowanie do przychodów uzyskanych za cały 2023 r.

Monika Pogroszewska 27.03.2024