(Tekst mający znaczenie dla EOG)
(2004/129/WE)
(Dz.U.UE L z dnia 10 lutego 2004 r.)
KOMISJA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,
uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,
uwzględniając dyrektywę Rady 91/414/EWG z dnia 15 lipca 1991 r. dotyczącą wprowadzania do obrotu środków ochrony roślin(1), ostatnio zmienioną dyrektywą Komisji 2003/119/WE(2), w szczególności jej art. 8 ust. 2 akapit czwarty,
a także mając na uwadze, co następuje:
(1) Artykuł 8 ust. 2 dyrektywy 91/414/EWG przewiduje, że Państwo Członkowskie może, w okresie 12 lat od dnia notyfikacji tej dyrektywy, zezwolić na wprowadzenie na rynek na swoim terytorium środków ochrony roślin zawierających substancje czynne nie wymienione w załączniku I do tej dyrektywy, a znajdujące się w obrocie dwa lata po jej notyfikacji, w czasie gdy te substancje są stopniowo badane w ramach programu pracy.
(2) Rozporządzenie Komisji (WE) nr 1112/2002(3) ustanawia szczegółowe zasady wdrożenia czwartego etapu programu pracy, określone w art. 8 ust. 2 dyrektywy 91/414/EWG. Substancje czynne czwartego etapu dla których zobowiązanie do dalszego przygotowania koniecznego wniosku nie zostało notyfikowane, nie powinny być włączone do załącznika I do dyrektywy 91/414/EWG, a Państwa Członkowskie powinny cofnąć wszystkie zezwolenia dla środków ochrony roślin zawierających takie substancje czynne. Załącznik I do niniejszej decyzji zamieszcza substancje czynne które wchodzą w zakres tej kategorii.
(3) Rozporządzenia Komisji (WE) nr 451/2000(4) i (WE) nr 1490/2002(5) ustanawiają szczegółowe zasady wdrożenia dla drugiego i trzeciego etapu programu pracy, określone w art. 8 ust. 2 dyrektywy 91/414/EWG. Substancje czynne dla których nie przedstawiono kompletnej dokumentacji lub dla których zgłaszający zadeklarowali, że dokumentacja nie zostanie przedstawiona w obrębie zalecanego terminu, nie powinny być włączone do załącznika I do dyrektywy 91/414/EWG a Państwa Członkowskie powinny wycofać wszystkie zezwolenia dla środków ochrony roślin zawierających takie substancje czynne. Załącznik I do niniejszej decyzji zamieszcza substancje czynne które wchodzą w zakres tej kategorii.
(4) Dla kilku z tych substancji czynnych przedstawiono informacje i ocenę dokonaną wspólnie przez Komisję i biegłych Państwa Członkowskiego, które pokazały potrzebę dalszego użycia tych substancji. W tych przypadkach należy podjąć środki tymczasowe dla umożliwienia prac rozwojowych nad środkami alternatywnymi.
(5) Dla tych substancji czynnych dla których istnieje tylko krótki okres czasu uprzedzenia o zamiarze wycofania środków ochrony roślin zawierających takie substancje, jest uzasadnione przewidzenie okresu karencji dla zbytu, przechowywania, wprowadzania na rynek i użycia istniejących zapasów na okres czasu nie dłuższy niż 12 miesięcy w celu umożliwienia zużycia istniejących zapasów w nie więcej niż jednym dalszym okresie wegetacji. W przypadkach gdzie przewiduje się dłuższy okres czasu uprzedzenia o zamiarze wycofania, taki okres czasu może być skrócony do wygaśnięcia na koniec okresu wegetacji.
(6) Środki przewidziane w niniejszej decyzji są zgodne z opinią stałego Komitetu ds. Łańcucha Pokarmowego i Zdrowia Zwierząt,
PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:
Sporządzono w Brukseli, dnia 30 stycznia 2004 r.
| W imieniu Komisji | |
| David BYRNE | |
| Członek Komisji |
______
(1) Dz.U. L 230 z 19.8.1991, str. 1.
(2) Dz.U. L 325 z 12.12.2003, str. 41.
(3) Dz.U. L 168 z 27.6.2002, str. 14.
(4) Dz.U. L 55 z 29.2.2000, str. 25.
(5) Dz.U. L 224 z 21.8.2002, str. 23.
ZAŁĄCZNIKI
-zmieniony przez art. 3 rozporządzenia nr 835/2004 z dnia 28 kwietnia 2004 r. (Dz.U.UE.L.04.127.43) zmieniającego nin. decyzję z dniem 1 maja 2004 r.
- zmieniony przez art. 3 rozporządzenia nr 1335/2005 z dnia 12 sierpnia 2005 r. (Dz.U.UE.L.05.211.6) zmieniającego nin. decyzję z dniem 20 sierpnia 2005 r.
Senat zgłosił w środę poprawki do reformy orzecznictwa lekarskiego w ZUS. Zaproponował, aby w sprawach szczególnie skomplikowanych możliwe było orzekanie w drugiej instancji przez grupę trzech lekarzy orzeczników. W pozostałych sprawach, zgodnie z ustawą, orzekać będzie jeden. Teraz ustawa wróci do Sejmu.
10.12.2025Mimo iż do 1 stycznia zostały trzy tygodnie, przedsiębiorcy wciąż nie mają pewności, które zmiany wejdą w życie w nowym roku. Brakuje m.in. rozporządzeń wykonawczych do KSeF i rozporządzenia w sprawie JPK VAT. Część ustaw nadal jest na etapie prac parlamentu lub czeka na podpis prezydenta. Wiadomo już jednak, że nie będzie dużej nowelizacji ustaw o PIT i CIT. W 2026 r. nadal będzie można korzystać na starych zasadach z ulgi mieszkaniowej i IP Box oraz sprzedać bez podatku poleasingowy samochód.
10.12.2025Komitet Stały Rady Ministrów wprowadził bardzo istotne zmiany do projektu ustawy przygotowanego przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej – poinformował minister Maciej Berek w czwartek wieczorem, w programie „Pytanie dnia” na antenie TVP Info. Jak poinformował, projekt nowelizacji ustawy o PIP powinien trafić do Sejmu w grudniu 2025 roku, aby prace nad nim w Parlamencie trwały w I kwartale 2026 r.
05.12.20254 grudnia Komitet Stały Rady Ministrów przyjął projekt zmian w ustawie o PIP - przekazało w czwartek MRPiPS. Nie wiadomo jednak, jaki jest jego ostateczny kształt. Jeszcze w środę Ministerstwo Zdrowia informowało Komitet, że zgadza się na propozycję, by skutki rozstrzygnięć PIP i ich zakres działał na przyszłość, a skutkiem polecenia inspektora pracy nie było ustalenie istnienia stosunku pracy między stronami umowy B2B, ale ustalenie zgodności jej z prawem. Zdaniem prawników, to byłaby kontrrewolucja w stosunku do projektu resortu pracy.
05.12.2025Przygotowany przez ministerstwo pracy projekt zmian w ustawie o PIP, przyznający inspektorom pracy uprawnienie do przekształcania umów cywilnoprawnych i B2B w umowy o pracę, łamie konstytucję i szkodzi polskiej gospodarce – ogłosili posłowie PSL na zorganizowanej w czwartek w Sejmie konferencji prasowej. I zażądali zdjęcia tego projektu z dzisiejszego porządku posiedzenia Komitetu Stałego Rady Ministrów.
04.12.2025Prezydent Karol Nawrocki podpisał we wtorek ustawę z 7 listopada 2025 r. o zmianie ustawy o ochronie zwierząt. Jej celem jest wprowadzenie zakazu chowu i hodowli zwierząt futerkowych w celach komercyjnych, z wyjątkiem królika, w szczególności w celu pozyskania z nich futer lub innych części zwierząt. Zawetowana została jednak ustawa zakazująca trzymania psów na łańcuchach. Prezydent ma w tym zakresie złożyć własny projekt.
02.12.2025| Identyfikator: | Dz.U.UE.L.2004.37.27 |
| Rodzaj: | Decyzja |
| Tytuł: | Decyzja Komisji z dnia 30 stycznia 2004r. dotycząca niewłączania pewnych substancji czynnych do załącznika I dyrektywy Rady 91/414/EWG oraz cofnięcia zezwoleń na środki ochrony roślin zawierające te substancje |
| Data aktu: | 30/01/2004 |
| Data ogłoszenia: | 10/02/2004 |