Rozporządzenie 4/2004 ustanawiające szczegółowe zasady stosowania rozporządzenia Rady (EWG) nr 4045/89 w sprawie kontroli przez Państwa Członkowskie transakcji stanowiących część systemu finansowania przez Sekcję Gwarancji Europejskiego Funduszu Orientacji i Gwarancji Rolnej

ROZPORZĄDZENIE KOMISJI (WE) NR 4/2004
z dnia 23 grudnia 2003 r.
ustanawiające szczegółowe zasady stosowania rozporządzenia Rady (EWG) nr 4045/89 w sprawie kontroli przez Państwa Członkowskie transakcji stanowiących część systemu finansowania przez Sekcję Gwarancji Europejskiego Funduszu Orientacji i Gwarancji Rolnej

KOMISJA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,

uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,

uwzględniając rozporządzenie Rady (EWG) nr 4045/89 z dnia 21 grudnia 1989 r. w sprawie kontroli przez Państwa Członkowskie transakcji stanowiących część systemu finansowania przez Sekcję Gwarancji Europejskiego Funduszu Orientacji i Gwarancji Rolnej i uchylające dyrektywę 77/435/EWG(1), ostatnio zmienione rozporządzeniem (WE) nr 2154/2002(2), w szczególności jego art. 19,

a także mając na uwadze, co następuje:

(1) Mając na względzie anulowanie postanowień rozporządzenia (EWG) nr 4045/89 dotyczących refundacji przez Wspólnotę wydatków poniesionych przez Państwa Członkowskie w ramach kontroli przewidzianych tym rozporządzeniem, zasady wdrażania tych postanowień określone w rozporządzeniu Komisji (EWG) nr 1863/90 z dnia 29 czerwca 1990 r. ustanawiającym szczegółowe zasady stosowania rozporządzenia Rady (EWG) nr 4045/89 w sprawie kontroli przez Państwa Członkowskie transakcji stanowiących część systemu finansowania przez Sekcję Gwarancji Europejskiego Funduszu Orientacji i Gwarancji Rolnej i uchylającym dyrektywę 77/435/EWG(3), ostatnio zmienionym przez rozporządzenie (WE) nr 2278/96(4), nie mają już żadnego zastosowania.

(2) Zaleca się także ustanowienie szczegółowych zasad dotyczących procedury obniżenia minimalnej liczby kontroli, zgodnie z art. 7 ust. 1 akapit trzeci rozporządzenia (EWG) nr 4045/89 ustanawiającego system wzajemnej pomocy pomiędzy Państwami Członkowskimi dla celów przeprowadzania kontroli.

(3) Rozporządzenie (EWG) nr 4045/89 wymaga, by Państwa Członkowskie przesyłały Komisji określoną ilość komunikatów. Jako że standaryzacja formy i zawartości takich komunikatów ułatwia ich stosowanie i zapewnia jednolite podejście, zalecane jest przyjęcie szczegółowych zasad odnośnie do ich formy i zawartości.

(4) Zatem, mając na względzie zakres zmian wymaganych w celu zapewnienia jasności, rozporządzenie (EWG) nr 1863/90 powinno zostać zastąpione.

(5) Środki przewidziane w niniejszym rozporządzeniu są zgodne z opinią Komitetu Europejskiego Funduszu Orientacji i Gwarancji Rolnej,

PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:

ROZDZIAŁ  I

PRZEDMIOT ROZPORZĄDZENIA

Artykuł  1

Niniejsze rozporządzenie ustanawia szczegółowe zasady stosowania rozporządzenia (EWG) nr 4045/89.

ROZDZIAŁ  II

STOSOWANIE W CELU OBNIŻENIA MINIMALNEJ LICZBY KONTROLI

Artykuł  2

Wniosek o obniżenie liczby kontroli określonej w art. 7 ust. 1 akapit trzeci rozporządzenia (EWG) nr 4045/89 zawiera szczegółowe informacje zgodnie z załącznikiem I do niniejszego rozporządzenia.

Artykuł  3

Decyzja o przyznaniu obniżenia minimalnej liczby kontroli określonej w art. 7 ust. 1 akapit trzeci rozporządzenia (EWG) nr 4045/89 opiera się na analizie świadczeń związanych z ochroną interesów finansowych Wspólnot i uwzględnia następujące kryteria:

a) zidentyfikowane rodzaje ryzyka;

b) przyjęte podejście;

c) stopień realizacji minimalnej liczby kontroli w czasie poprzednich trzech okresów kontroli oraz liczbę i stopień wypełnienia na czas wniosków o wzajemną pomoc w czasie poprzednich trzech okresów kontroli;

d) prawdopodobieństwo wdrożenia przyjętego podejścia oraz szczególne doświadczenie z zakresu kontroli w Państwie(- ach) Członkowskim(-ich), którego(-ych) to dotyczy, lub też w danym sektorze;

e) stopień, w jakim kontrolerzy Państw Członkowskich mogą uczestniczyć w kontrolach w ramach wspólnych działań przedsięwziętych w innym(-ych) Państwie(-ach) Członkowskim(-ich);

f) potwierdzenie, że inne Państwo(-a) Członkowskie uczestniczy(-ą), w wymaganym stopniu, we wspólnym przedsięwzięciu, jeżeli przedsięwzięcie to nie jest częścią programu innego(-ych) Państwa(Państw) Członkowskiego(-ich) przedłożonego na mocy art. 10 ust. 1 rozporządzenia (EWG) nr 4045/89;

g) zakres, w jakim przewiduje się przeprowadzenie kontroli w państwach trzecich oraz uważa się je za możliwe do realizacji;

h) wszelkie inne informacje uznane jako niezbędne do poparcia wniosku.

Artykuł  4

Decyzja określona w art. 3 ustala zakres i liczbę redukcji minimalnej ilości kontroli wymaganych na mocy art. 2 ust. 2 rozporządzenia (EWG) nr 4045/89.

ROZDZIAŁ  III

ZAWARTOŚĆ DOKUMENTÓW

Artykuł  5
1. 1
Sprawozdanie roczne, o którym mowa w art. 9 ust. 1 rozporządzenia (EWG) nr 4045/89, zawiera szczegółowe informacje dotyczące wszystkich aspektów stosowania rozporządzenia (EWG) nr 4045/89 zgodnie z załącznikiem II część I do niniejszego rozporządzenia i szczegółowe informacje zgodnie ze wzorami formularzy znajdującymi się w części II tego załącznika.
2.
Roczny program kontroli, o którym mowa w art. 10 rozporządzenia (EWG) Nr 4045/89, przygotowuje się zgodnie ze wzorem przedstawionym w załączniku III do niniejszego rozporządzenia.
3. 2
Wykaz przedsiębiorstw, o którym mowa w art. 7 ust. 2 rozporządzenia (EWG) nr 4045/89 przygotowuje się zgodnie ze wzorem formularza przedstawionym w załączniku IV do niniejszego rozporządzenia i zawiera datę transakcji w formacie określonym zgodnie z art. 6 ust. 3.
4.
Wykaz przedsiębiorstw, o którym mowa w art. 7 ust. 3 rozporządzenia (EWG) nr 4045/89, przygotowuje się zgodnie ze wzorem przedstawionym w załączniku V do niniejszego rozporządzenia.
5.
Wniosek Państwa Członkowskiego o priorytetową kontrolę przedsiębiorstwa w innym Państwie Członkowskim, o którym mowa w art. 7 ust. 2 i 4 rozporządzenia (EWG) nr 4045/89, przygotowuje się zgodnie ze wzorem przedstawionym w załączniku VI do niniejszego rozporządzenia.
6.
Informacje na temat wyników kontroli, o których mowa w art. 7 ust. 2 i 4 rozporządzenia (EWG) nr 4045/89, przygotowuje się zgodnie ze wzorem przedstawionym w załączniku VII do niniejszego rozporządzenia.
7.
Informacje na temat wniosków i wyników kontroli, o których mowa w art. 7 ust. 2 i 4 rozporządzenia (EWG) nr 4045/89, które należy przekazać Komisji w formie sprawozdań kwartalnych, zgodnie z drugim akapitem art. 7 ust. 4 tego rozporządzenia, przygotowuje się zgodnie ze wzorem przedstawionym w załączniku VIII do niniejszego rozporządzenia.
8. 3
Analizę ryzyka, o której mowa w art. 2 ust. 2 rozporządzenia (EWG) nr 4045/89, przygotowuje się zgodnie ze wzorem formularza określonym w załączniku IX do niniejszego rozporządzenia.
Artykuł  6 4
1.
Informacje, których należy dostarczyć zgodnie z art. 5 ust. 1, 2, 3, 4, 7 i 8, dostarczane są w formie elektronicznej w formacie określonym przez Komisję.
2.
Informacje, których należy dostarczyć zgodnie z art. 5 ust. 5 i 6, dostarczane są w formie papierowej lub elektronicznej w formacie uzgodnionym przez nadawcę i odbiorcę. Potwierdzenie przyjęcia każdego wniosku/odpowiedzi otrzymanej zgodnie z art. 5 ust. 5 i 6 wysyłane jest do nadawcy.
3.
Dane dotyczące transakcji, zgodnie z art. 7 rozporządzenia (EWG) nr 4045/89, dostarczane są w formie elektronicznej w formacie określonym w załączniku I, w załączniku II pkt 2 i w załączniku III do rozporządzenia Komisji (WE) nr 2390/1999(5).

ROZDZIAŁ  IV

WSPÓLNE DZIAŁANIA

Artykuł  7
1.
Komisja, działając z własnej inicjatywy lub na podstawie wniosku Państwa Członkowskiego, za przyzwoleniem zainteresowanych Państw Członkowskich, może podjąć decyzję o koordynowaniu wspólnych działań, co obejmuje wzajemną pomoc pomiędzy dwoma lub więcej Państwami Członkowskimi, zgodnie z art. 7 ust. 1 rozporządzenia (EWG) nr 4045/89.

Przy podejmowaniu decyzji Komisja uwzględnia następujące punkty, w szczególności:

a) poziom związanego z działaniem ryzyka;

b) zakres działań, w szczególności natężenie handlu wewnątrzwspólnotowego i pozawspólnotowego oraz ich skalę finansową;

c) potrzebę osiągnięcia jednolitego podejścia.

2.
W porozumieniu z zainteresowanymi Państwami Członkowskimi wyznacza się Państwo Członkowskie odpowiedzialne za zarządzanie wspólnym działaniem.

Jednakże każde Państwo Członkowskie pozostaje odpowiedzialne za przeprowadzenie kontroli wymaganych na mocy rozporządzenia (EWG) nr 4045/89.

3.
Każde zainteresowane Państwo Członkowskie:

a) wyznacza osoby lub służby odpowiedzialne za przeprowadzenie wspólnych działań w jego imieniu;

b) zapewnia odpowiednią liczbę urzędników posiadających stosowne doświadczenie do przeprowadzania wspólnych działań;

c) zapewnia, by w ramach ustalonych limitów czasu przeprowadzona została kontrola, a sprawozdanie wykonane i udostępnione wszystkim Państwom Członkowskim biorącym udział w działaniu oraz Komisji.

ROZDZIAŁ  V

PRZEPISY KOŃCOWE

Artykuł  8

Uchyla się rozporządzenie (EWG) nr 1863/90.

Artykuł  9

Niniejsze rozporządzenie wchodzi w życie trzeciego dnia po jego opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.

Niniejsze rozporządzenie wiąże w całości i jest bezpośrednio stosowane we wszystkich Państwach Członkowskich.

Sporządzono w Brukseli, dnia 23 grudnia 2003 r.

W imieniu Komisji
Franz FISCHLER
Członek Komisji

______

(1) Dz.U. L 388 z 30.12.1989, str. 18.

(2) Dz.U. L 328 z 5.12.2002, str. 4.

(3) Dz.U. L 170 z 3.7.1990, str. 23.

(4) Dz.U. L 308 z 29.11.1996, str. 30.

(5) Dz.U. L 295 z 16.11.1999, str. 1.

ZAŁĄCZNIKI

ZAŁĄCZNIK  I

Wniosek o obniżenie minimalnej liczby kontroli

(art. 7 ust. 1 rozporządzenia (EWG) nr 4045/89)

I. DANE OGÓLNE

A Państwo Członkowskie: Służba kontrolna:

B Zaangażowane partnerskie Państwa Członkowskie: Służba kontrolna:

C Koordynujące Państwo Członkowskie: Służba kontrolna i osoba

kontaktowa:

Osoba kontaktowa:

D Specyfikacja wg pozycji budżetu i/lub przedsiębiorstwa zainteresowanego partnerskiego Państwa Członkowskiego oraz kwota wpływów gotówkowych lub płatności, bądź ich suma, w czasie roku budżetowego EFOGR.

E Liczba tygodni (ekwiwalent pełnowymiarowy - EPW), planowana i przewidywana data rozpoczęcia przygotowań, realizacji i przygotowania sprawozdania.

F Liczba kontroli planowanych i wykonanych oraz liczba wniosków w sprawie wzajemnej pomocy otrzymanych i zrealizowanych w ciągu sześciu miesięcy podczas poprzednich trzech okresów kontroli.

II. DANE DOTYCZĄCE WSPÓLNEJ REALIZACJI, WŁĄCZAJĄC

A Ocenę ryzyka (włącznie ze wskaźnikami makro lub mikro w celu wyselekcjonowania sektora i/lub przedsiębiorstwa).

B Przewidywane podejście do kontroli (ukierunkowanie na firmę lub na sektor, wspólne wizyty, wnioski w sprawie wzajemnej pomocy, badanie firmy lub badanie odgórne i oddolne, kontrolę szczegółową, podejście makro, niezapowiedziane krótkie wizyty itd.).

C Szczególne doświadczenie związane z podejściem lub też w danym sektorze.

D Obecność osób przeprowadzających kontrolę na miejscu w innym Państwie Członkowskim ...................... Tak(*)/Nie.

(*) Jeśli tak, należy wskazać Państwo Członkowskie, liczbę osób przeprowadzających kontrolę oraz całkowitą liczbę przewidywanych tygodni EPW.

E Zaangażowanie urzędu OLAF (należy określić charakter uzgodnionego lub przewidywanego zaangażowania).

F Wspólna realizacja obejmuje (potencjalne) wnioski w sprawie przeprowadzenia kontroli w państwach trzecich ......... Tak(*)/Nie.

(*) Jeśli tak, należy wskazać państwo oraz wykonalność (podstawę prawną, poprzednie doświadczenia itd.).

G Inne informacje uznane przez Komisję za istotne w celu dokonania oceny wniosku.

III. WNIOSKOWANY ZAKRES I LICZBA REDUKCJI MINIMALNEJ LICZBY KONTROLI WYZNACZONYCH NA MOCY ART. 2 UST. 2 ROZPORZĄDZENIA (EWG) NR 4045/89.

ZAŁĄCZNIK  II 5

CZĘŚĆ I

Informacje do uwzględnienia w sprawozdaniu rocznym określonym w art. 9 ust. 1 rozporządzenia (EWG) nr 4045/89

1. Zarządzanie sprawami związanymi z rozporządzeniem (EWG) nr 4045/89

Przekazuje się informacje dotyczące zarządzania sprawami związanymi z rozporządzeniem (EWG) nr 4045/89, w tym zmian w organizacjach odpowiedzialnych za kontrole oraz w specjalnym organie administracyjnym odpowiedzialnym za monitorowanie stosowania tego rozporządzenia, jak określono w jego art. 11, oraz zmian w zakresie uprawnień wspomnianych organizacji.

2. Zmiany ustawodawcze

Przekazuje się informacje dotyczące wszelkich zmian w ustawodawstwie krajowym odnoszących się do stosowania rozporządzenia (EWG) nr 4045/89, które nastąpiły po poprzednim sprawozdaniu rocznym.

3. Zmiany w programie kontroli

Przekazuje się opis wszelkich zmian lub modyfikacji dokonanych w programie kontroli przedłożonym Komisji na mocy art. 10 ust. 2 rozporządzenia (EWG) nr 4045/89 po przedłożeniu wymienionego programu.

4. Realizacja programu kontroli objętego niniejszym sprawozdaniem

Przekazuje się informacje na temat realizacji programu kontroli za okres upływający dnia 30 czerwca poprzedzającego ostateczny termin złożenia sprawozdania, określony w art. 9 ust. 1 rozporządzenia (EWG) nr 4045/89, w tym zarówno ogółem, jak i w podziale według organu kontrolującego (w przypadku gdy więcej niż jeden organ dokonuje kontroli na podstawie tego rozporządzenia), dane dotyczące:

a) liczby przedsiębiorstw kontrolowanych w okresie kontroli, zgodnie ze wzorem formularza zawartym w arkuszu A niniejszego załącznika;

b) liczby przedsiębiorstw będących w trakcie kontroli, zgodnie ze wzorem formularza zawartym w arkuszu A niniejszego załącznika;

c) liczby przedsiębiorstw nieobjętych kontrolami w przedmiotowym okresie na skutek niezrealizowania niektórych kontroli, zgodnie ze wzorem formularza zawartym w arkuszu A niniejszego załącznika;

d) przyczyn nieprzeprowadzenia kontroli, o których mowa w lit. c);

e) podziału według kwot otrzymanych lub wypłaconych oraz według środków, dotyczącego kontroli, o których mowa w lit. a), b) i c), zgodnie ze wzorem formularza zawartym w arkuszu B niniejszego załącznika;

f) wyników kontroli, o których mowa w lit. a), zgodnie ze wzorem formularza zawartym w arkuszu C niniejszego załącznika, w tym:

i) liczba kontroli, w trakcie których zostały stwierdzone nieprawidłowości, oraz liczby danych przedsiębiorstw;

ii) charakter stwierdzonych nieprawidłowości;

iii) odnośny środek, w przypadku gdy została stwierdzona nieprawidłowość;

iv) oszacowane skutki finansowe każdej nieprawidłowości;

g) określenia przeciętnego czasu trwania kontroli w osobodniach, ze wskazaniem, tam, gdzie jest to możliwe, czasu przeznaczonego na planowanie, przygotowanie, realizację kontroli oraz sporządzenie sprawozdania.

5. Realizacja programów kontroli poprzedzających obecny program

Sprawozdanie zawiera wyniki kontroli przeprowadzonych w poprzednich okresach kontroli, w przypadku których wyniki nie były dostępne w momencie składania sprawozdań za odnośne okresy kontroli, w tym dla każdego poprzedniego okresu kontroli informacje dotyczące:

a) stanu kontroli zgłoszonego na mocy pkt 4 lit. b) i c) w poprzednich sprawozdaniach rocznych z kontroli, zgodnie ze wzorem formularza zawartym w arkuszu D niniejszego załącznika;

b) liczby kontroli, w trakcie których zostały wykryte nieprawidłowości, oraz liczby danych przedsiębiorstw, zgodnie ze wzorem formularza zawartym w arkuszu C niniejszego załącznika;

c) charakteru stwierdzonych nieprawidłowości, zgodnie ze wzorem formularza zawartym w arkuszu C niniejszego załącznika;

d) odnośnego środka, w przypadku gdy została stwierdzona nieprawidłowość, zgodnie ze wzorem formularza zawartym w arkuszu C niniejszego załącznika;

e) oszacowanych skutków finansowych każdej nieprawidłowości, zgodnie ze wzorem formularza zawartym w arkuszu C niniejszego załącznika.

Wyniki kontroli przeprowadzonych na mocy art. 7 ust. 1 akapit trzeci rozporządzenia (EWG) nr 4045/89 są przedstawiane jako takie.

6. Wzajemna pomoc

Powiadamia się o zgłoszonych wnioskach w sprawie wzajemnej pomocy, sporządzonych oraz otrzymanych na mocy art. 7 rozporządzenia (EWG) nr 4045/89, w tym o wynikach priorytetowych kontroli przeprowadzonych na mocy art. 7 ust. 2 i 4 tego rozporządzenia oraz o zestawieniu zbiorczym wykazów wysłanych i otrzymanych na mocy art. 7 ust. 2 i 3 tego rozporządzenia.

7. Zasoby

Przekazuje się szczegółowe informacje o zasobach dostępnych do przeprowadzenia kontroli na mocy rozporządzenia (EWG) nr 4045/89, w tym informacje dotyczące:

a) liczby pracowników, wyrażonej w osobolatach, skierowanych do kontroli na mocy rozporządzenia (EWG) nr 4045/89 przez organ kontrolny, oraz, w stosownych przypadkach, przez region;

b) szkolenia personelu pracującego przy kontrolach prowadzonych na mocy rozporządzenia (EWG) nr 4045/89, ze wskazaniem części personelu, o którym mowa w lit. a), biorącego udział w szkoleniu i ze wskazaniem rodzaju samego szkolenia; oraz

c) wyposażenia komputerowego i narzędzi pozostających do dyspozycji personelu zajmującego się kontrolami na mocy rozporządzenia (EWG) nr 4045/89.

8. Trudności związane ze stosowaniem rozporządzenia (EWG) nr 4045/89

Przekazuje się informacje na temat wszelkich trudności napotkanych w trakcie stosowania rozporządzenia oraz środków podjętych dla ich przezwyciężenia lub wniosków złożonych w tym celu.

9. Propozycje usprawnień

W stosownych przypadkach należy przedstawić wszelkie sugestie dotyczące usprawnień, tak w zakresie stosowania rozporządzenia (EWG) nr 4045/89, jak i samego rozporządzenia.

.................................................

Notka Wydawnictwa Prawniczego "Lex"

Grafiki zostały zamieszczone wyłącznie w Internecie. Obejrzenie grafik podczas pracy z programem Lex wymaga dostępu do Internetu.

.................................................

CZĘŚĆ II

grafika

ZAŁĄCZNIK  III 6

ZAŁĄCZNIK  IV

Wykaz przedsiębiorstw utworzonych w Państwie Członkowskim innym niż to państwo, w którym płatność przedmiotowej kwoty była lub powinna być dokonana lub otrzymana

(art. 7 ust. 1 i 2 rozporządzenia (EWG) nr 4045/89)

grafika

ZAŁĄCZNIK  V

Wykaz przedsiębiorstw utworzonych w Państwie trzecim, na rzecz których płatność przedmiotowej kwoty była lub powinna być dokonana lub otrzymana w wymienionym Państwie Członkowskim

(art. 7 ust. 3 rozporządzenia Rady (EWG) nr 4045/89)

grafika

ZAŁĄCZNIK  VI

Wniosek w sprawie przeprowadzenia kontroli na mocy art. 7 ust. 2 lub 4 rozporządzenia (EWG) nr 4045/89

ZAŁĄCZNIK  VII

Wyniki kontroli przeprowadzonej na mocy art. 7 ust. 2 lub 4 rozporządzenia (EWG) nr 4045/89

Sprawozdanie z kontroli przeprowadzonej na podstawie wniosku o pomoc wzajemną określonego w art. 7 rozporządzenia (EWG) nr 4045/89

Uwaga Pozycje pogrubioną czcionką są identyczne z pozycjami z załącznika VI

Identyfikacja

B.1. Państwo Członkowskie, do którego skierowany jest wniosek

2. Organizacja

3. Biuro regionalne

4. Nazwisko kontrolera

A.1. Wnioskujące Państwo Członkowskie:

2. Nazwa specjalnego organu administracyjnego:

8. Nazwa odpowiedzialnej organizacji kontroli:

14. Numer wniosku/numer odniesienia sprawozdania:

C.1. Data wniosku o pomoc wzajemną i numer odniesienia:

2. Program kontroli:

3. Data odpowiedzi i numer odniesienia:

D.1 Dane beneficjenta we wnioskującym Państwie Członkowskim

- Nazwa/Nazwisko:

- Adres:

- Numer odniesienia:

2. Dane beneficjenta w Państwie Członkowskim, do którego jest skierowany wniosek

- Nazwa/Nazwisko:

- Adres:

- Numer odniesienia:

3. Inne skontrolowane przedsiębiorstwa:

- Nazwa:

- Adres:

H. Zakres i cel kontroli:

I. Wykaz dostarczonych dokumentów uzupełniających:

J. Wynik:

Proponowane tematy sprawozdania z kontroli

1. Przygotowanie/okoliczności towarzyszące/zakres

2. Opis przedsiębiorstwa/system kontroli

3. Wykonane prace/skontrolowane dokumenty/wyniki

4. Wnioski

5. Inne obserwacje/zalecenia

ZAŁĄCZNIK  VIII 7

SPRAWOZDANIE KWARTALNE

(określone w art. 7 ust. 4 akapit pierwszy rozporządzenia (EWG) nr 4045/89)

... (Państwo Członkowskie)

Dotyczące wniosków w sprawie przeprowadzenia kontroli i wyników kontroli za pierwszy [ ], drugi [ ], trzeci [ ], czwarty [ ] kwartał 20... r.

TABELA PRZEGLĄDU KWARTALNEGO:

WNIOSKI przesłane do:

Państwo Całkowita liczba WNIOSEK
Członkowskie na każde P.Cz. Data wysłania Numer referencyjny
Ogółem

ODPOWIEDZI przesłane do:

Państwo Całkowita liczba ODPOWIEDŹ
Członkowskie na każde P.Cz. Data wysłania Numer referencyjny
Ogółem

Uwagi dotyczące rubryk:

W tabeli przeglądu należy ująć każdy wniosek/odpowiedź wysłane w danym kwartale.

W stosownych przypadkach dodaje się rubryki.

Numery referencyjne wysłanych odpowiedzi powinny być takie same jak numery referencyjne odpowiadających im wniosków w sprawie przeprowadzenia kontroli.

ARKUSZ A

grafika

ARKUSZ B

grafika

ZAŁĄCZNIK  IX 8

Informacje do uwzględnienia w rocznej analizie ryzyka, o której mowa w art. 2 ust. 2 rozporządzenia (EWG) nr 4045/89

1. Ocena analizy ryzyka z roku poprzedniego

Przekazuje się informacje dotyczące oceny skuteczności analizy ryzyka z roku poprzedniego, w tym oceny jej mocnych i słabych stron. Należy wyraźnie określić wszelkie możliwości usprawnienia i rozważyć wprowadzenie usprawnień.

2. Zbiór informacji

Przekazuje się informacje dotyczące wszystkich źródeł informacji uwzględnianych w celu przygotowania i wykonania analizy ryzyka. Odsyła się w szczególności do rozporządzenia (EWG) nr 386/90.

3. Procedura selekcji

Przekazuje się opis procedury, która zostanie zastosowana przy selekcji przedsiębiorstw wymagających kontroli. Należy w wyraźny sposób wskazać liczbę/wartość procentową przedsiębiorstw i sektory/środki, w odniesieniu do których będą stosowane: analiza ryzyka, selekcja wyrywkowa oraz automatyczne i/lub manualne typowanie. Należy w wyraźny sposób określić wyłączone sektory/środki i powody tego wyłączenia.

4. Stosowane czynniki ryzyka i wartości ryzyka

W przypadku zastosowania analizy ryzyka przekazuje się informacje dotyczące wszystkich uwzględnionych czynników ryzyka i możliwych wartości przypisanych później tym czynnikom ryzyka. Informacje te przekazuje się zgodnie z podanymi poniżej wzorami tabel.

Czynniki ryzyka i wartości ryzyka mające zastosowanie do wszystkich środków podlegających analizie ryzyka
Czynniki ryzyka Wartości ryzyka
Opis Wartości
Szczególne czynniki ryzyka i wartości ryzyka mające zastosowanie do refundacji wywozowych
Czynniki ryzyka Wartości ryzyka
Opis Wartości
Szczególne czynniki ryzyka i wartości ryzyka mające zastosowanie do ... (sektor/środek)
Czynniki ryzyka Wartości ryzyka
Opis Wartości

5. Określenie czynników ryzyka

W stosownych przypadkach przekazuje się opis procedury, która zostanie zastosowana do określenia czynników ryzyka.

6. Wyniki analizy ryzyka

Przekazuje się informacje na temat tego, w jaki sposób wyniki analizy ryzyka i sporządzenie "wykazu ocen" (dla każdego sektora/środka - w stosownych przypadkach) znajdą odzwierciedlenie w selekcji przedsiębiorstw w ostatecznym planie kontroli.

Szczególną uwagę należy zwrócić na możliwość prowadzenia wspólnych działań zgodnie z art. 7 ust. 1 rozporządzenia (EWG) nr 4045/89.

7. Napotkane trudności i propozycje usprawnień

Przekazuje się informacje na temat wszelkich napotkanych trudności i środków podjętych w celu ich przezwyciężenia lub wniosków złożonych w tym celu. W stosownych przypadkach należy zgłosić propozycje usprawnień.

1 Art. 5 ust. 1 zmieniony przez art. 1 pkt 1 lit. a) rozporządzenia nr 40/2006 z dnia 10 stycznia 2006 r. (Dz.U.UE.L.06.8.4) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 16 stycznia 2006 r.
2 Art. 5 ust. 3 zmieniony przez art. 1 pkt 1 lit. b) rozporządzenia nr 40/2006 z dnia 10 stycznia 2006 r. (Dz.U.UE.L.06.8.4) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 16 stycznia 2006 r.
3 Art. 5 ust. 8 dodany przez art. 1 pkt 1 lit. c) rozporządzenia nr 40/2006 z dnia 10 stycznia 2006 r. (Dz.U.UE.L.06.8.4) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 16 stycznia 2006 r.
4 Art. 6 zmieniony przez art. 1 pkt 2 rozporządzenia nr 40/2006 z dnia 10 stycznia 2006 r. (Dz.U.UE.L.06.8.4) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 16 stycznia 2006 r.
5 Załącznik II zmieniony przez art. 1 pkt 3 rozporządzenia nr 40/2006 z dnia 10 stycznia 2006 r. (Dz.U.UE.L.06.8.4) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 16 stycznia 2006 r.
6 Załącznik III zmieniony przez art. 1 pkt 4 rozporządzenia nr 40/2006 z dnia 10 stycznia 2006 r. (Dz.U.UE.L.06.8.4) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 16 stycznia 2006 r.
7 Załącznik VIII zmieniony przez art. 1 pkt 5 rozporządzenia nr 40/2006 z dnia 10 stycznia 2006 r. (Dz.U.UE.L.06.8.4) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 16 stycznia 2006 r.
8 Załącznik IX dodany przez art. 1 pkt 6 rozporządzenia nr 40/2006 z dnia 10 stycznia 2006 r. (Dz.U.UE.L.06.8.4) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 16 stycznia 2006 r.

Zmiany w prawie

Data 30 kwietnia dla wnioskodawcy dodatku osłonowego może być pułapką

Choć ustawa o dodatku osłonowym wskazuje, że wnioski można składać do 30 kwietnia 2024 r., to dla wielu mieszkańców termin ten może okazać się pułapką. Datą złożenia wniosku jest bowiem data jego wpływu do organu. Rząd uznał jednak, że nie ma potrzeby doprecyzowania tej kwestii. A już podczas rozpoznawania poprzednich wniosków, właśnie z tego powodu wielu mieszkańców zostało pozbawionych świadczeń.

Robert Horbaczewski 30.04.2024
Rząd chce zmieniać obowiązujące regulacje dotyczące czynników rakotwórczych i mutagenów

Rząd przyjął we wtorek projekt zmian w Kodeksie pracy, którego celem jest nowelizacja art. 222, by dostosować polskie prawo do przepisów unijnych. Chodzi o dodanie czynników reprotoksycznych do obecnie obwiązujących regulacji dotyczących czynników rakotwórczych i mutagenów. Nowela upoważnienia ustawowego pozwoli na zmianę wydanego na jej podstawie rozporządzenia Ministra Zdrowia w sprawie substancji chemicznych, ich mieszanin, czynników lub procesów technologicznych o działaniu rakotwórczym lub mutagennym w środowisku pracy.

Grażyna J. Leśniak 16.04.2024
Bez kary za brak lekarza w karetce do końca tego roku

W ponad połowie specjalistycznych Zespołów Ratownictwa Medycznego brakuje lekarzy. Ministerstwo Zdrowia wydłuża więc po raz kolejny czas, kiedy Narodowy Fundusz Zdrowia nie będzie pobierał kar umownych w przypadku niezapewnienia lekarza w zespołach ratownictwa. Pierwotnie termin wyznaczony był na koniec czerwca tego roku.

Beata Dązbłaż 10.04.2024
Będzie zmiana ustawy o rzemiośle zgodna z oczekiwaniami środowiska

Rozszerzenie katalogu prawnie dopuszczalnej formy prowadzenia działalności gospodarczej w zakresie rzemiosła, zmiana definicji rzemiosła, dopuszczenie wykorzystywania przez przedsiębiorców, niezależnie od formy prowadzenia przez nich działalności, wszystkich kwalifikacji zawodowych w rzemiośle, wymienionych w ustawie - to tylko niektóre zmiany w ustawie o rzemiośle, jakie zamierza wprowadzić Ministerstwo Rozwoju i Technologii.

Grażyna J. Leśniak 08.04.2024
Tabletki "dzień po" bez recepty nie będzie. Jest weto prezydenta

Dostępność bez recepty jednego z hormonalnych środków antykoncepcyjnych (octan uliprystalu) - takie rozwiązanie zakładała zawetowana w piątek przez prezydenta Andrzeja Dudę nowelizacja prawa farmaceutycznego. Wiek, od którego tzw. tabletka "dzień po" byłaby dostępna bez recepty miał być określony w rozporządzeniu. Ministerstwo Zdrowia stało na stanowisku, że powinno to być 15 lat. Wątpliwości w tej kwestii miała Kancelaria Prezydenta.

Katarzyna Nocuń 29.03.2024
Małżonkowie zapłacą za 2023 rok niższy ryczałt od najmu

Najem prywatny za 2023 rok rozlicza się według nowych zasad. Jedyną formą opodatkowania jest ryczałt od przychodów ewidencjonowanych, według stawek 8,5 i 12,5 proc. Z kolei małżonkowie wynajmujący wspólną nieruchomość zapłacą stawkę 12,5 proc. dopiero po przekroczeniu progu 200 tys. zł, zamiast 100 tys. zł. Taka zmiana weszła w życie w połowie 2023 r., ale ma zastosowanie do przychodów uzyskanych za cały 2023 r.

Monika Pogroszewska 27.03.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.L.2004.2.3

Rodzaj: Rozporządzenie
Tytuł: Rozporządzenie 4/2004 ustanawiające szczegółowe zasady stosowania rozporządzenia Rady (EWG) nr 4045/89 w sprawie kontroli przez Państwa Członkowskie transakcji stanowiących część systemu finansowania przez Sekcję Gwarancji Europejskiego Funduszu Orientacji i Gwarancji Rolnej
Data aktu: 23/12/2003
Data ogłoszenia: 06/01/2004
Data wejścia w życie: 01/05/2004, 09/01/2004