Decyzja 2002/232/WE zmieniająca decyzję 2000/745/WE przyjmującą zobowiązania zaproponowane w związku z postępowaniem antydumpingowym i antysubsydyjnym, które dotyczą przywozu określonego tereftalatu polietylenowego pochodzącego między innymi z Indii

DECYZJA KOMISJI
z dnia 27 lutego 2002 r.
zmieniająca decyzję 2000/745/WE przyjmującą zobowiązania zaproponowane w związku z postępowaniem antydumpingowym i antysubsydyjnym, które dotyczą przywozu określonego tereftalatu polietylenowego pochodzącego między innymi z Indii

(notyfikowany jako dokument nr C(2002) 620)

(2002/232/EC)

(Dz.U.UE L z dnia 21 marca 2002 r.)

KOMISJA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,

uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,

uwzględniając rozporządzenie Rady (WE) nr 384/96 z dnia 22 grudnia 1995 r. w sprawie ochrony przed dumpingowym przywozem z krajów nie będących członkami Wspólnoty Europejskiej(1), ostatnio zmienione rozporządzeniem (WE) nr 2238/2000(2) ("podstawowe rozporządzenie AD"), w szczególności jego art. 8 i 9,

uwzględniając rozporządzenie Rady (WE) nr 2026/97 z dnia 6 października 1997 r. w sprawie ochrony przed przywozem towarów subsydiowanych z krajów nie będących członkami Wspólnoty Europejskiej(3), ("podstawowe rozporządzenie AS"), w szczególności jego art. 13 i 15,

po konsultacji z Komitetem Doradczym,

a także mając na uwadze, co następuje:

A. PROCEDURA

(1) Na mocy rozporządzenia (WE) nr 2603/2000(4), Rada nałożyła ostateczne cło wyrównawcze w formie określonej kwoty za tonę w wysokości 41,3 EUR/tonę na przywóz określonego tereftalatu polietylenowego pochodzącego między innymi z Indii, z wyłączeniem przywozu z kilku spółek indyjskich wyraźnie wymienionych, który podlega niższej stawce cła. Przywóz określonego tereftalatu polietylenowego eksportowanego przez spółki, od których zostało przyjęte zobowiązanie, został zwolniony z takiego cła na podstawie art. 2 ust. 1 ww. rozporządzenia.

(2) Na mocy rozporządzenia (WE) nr 2604/2000(5) Rada nałożyła ostateczne cło antydumpingowe w formie określonej kwoty za tonę w wysokości 181,7 EUR/tonę na przywóz określonego tereftalatu polietylenowego pochodzącego między innymi z Indii, z wyłączeniem przywozu z kilku spółek indyjskich wyraźnie wymienionych, który podlega innej stawce cła. Przywóz określonego tereftalatu polietylenowego eksportowanego przez spółki, od których zostało przyjęte zobowiązanie, został zwolniony z takiego cła na podstawie art. 2 ust. 1 ww. rozporządzenia.

(3) Dnia 29 listopada 2000 r. Komisja przyjęła decyzję 2000/745/WE(6) przyjmującą proponowane, w związku z dwoma wyżej wymienionymi postępowaniami, zobowiązania eksporterów wymienionych w art. 1 tej decyzji i zakończyła dochodzenia w ich sprawie.

(4) Dnia 26 czerwca 2001 r. Komisja, na mocy rozporządzenia (WE) nr 1240/2001(7), ogłosiła rozpoczęcie przeglądu "nowych eksporterów" w odniesieniu do rozporządzenia Rady (WE) nr 2604/2000 nakładającego ostateczne cło antydumpingowe na przywóz określonego tereftalatu polietylenowego pochodzącego między innymi z Indii, uchylając cło w stosunku do przywozu towarów od jednego eksportującego producenta i uzależniając ten przywóz od zarejestrowania.

(5) Ostateczne ustalenia i wnioski dochodzenia są przedstawione w rozporządzeniu Rady (WE) nr 496/2002(8), zmieniającym rozporządzenie (WE) nr 2604/2000.

B. ZOBOWIĄZANIE

(6) W następstwie ujawnienia informacji, za pomocą którego Futura Polymers Ltd (zwana dalej zainteresowaną spółką) została powiadomiona o faktach i przesłankach, w oparciu o które zamierzano nałożyć zmienione cło antydumpingowe na jej przywóz do Wspólnoty, zainteresowana spółka zaproponowała przyjęcie zobowiązania na podstawie art. 8 ust. 1 podstawowego rozporządzenia AD. Zgodnie ze tym zobowiązaniem, odnośny producent dokonujący wywozu zaproponował nie dokonywać sprzedaży do swoich niepowiązanych klientów poniżej określonych cen minimalnych.

(7) Komisja uważa, że zaproponowane przez zainteresowaną spółkę zobowiązanie może być przyjęte, ponieważ eliminuje szkodliwe skutki dumpingu. Ponadto okresowe i szczegółowe sprawozdania, które zainteresowana spółka zobowiązała się dostarczać Komisji, umożliwią skuteczny monitoring. Dodatkowo współpraca zainteresowanej spółki podczas dochodzenia, jej struktura i organizacja sprzedaży, jak również specyficzność odnośnego produktu powodują, że Komisja uważa, że ryzyko naruszenia zobowiązania będzie ograniczone.

(8) Aby nadal umożliwiać Komisji skuteczne monitorowanie wywiązywania się spółki z zobowiązania, w przypadku gdy wniosek o dopuszczenie do wolnego obrotu zgodnie z zobowiązaniem jest zgłaszany odpowiednim władzom celnym, zwolnienie z cła uzależnia się od przedstawienia faktury handlowej. Faktura handlowa musi być wystawiona przez spółkę, od której zostało przyjęte zobowiązanie i musi zawierać informacje wymienione w załączniku do rozporządzenia (WE) nr 2604/2000. Jeżeli taka faktura nie zostanie przedstawiona, lub gdy nie odpowiada danemu produktowi przedstawionemu organowi celnemu, płacona jest zamiast tego odpowiednia stawka cła antydumpingowego.

(9) W przypadku podejrzenia naruszenia, faktycznego naruszenia lub wycofania zobowiązania, może być nałożone cło antydumpingowe na podstawie art. 8 ust. 9-10 podstawowego rozporządzenia AD.

PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:

Artykuł  1

W tabeli znajdującej się w art. 1 decyzji nr 2000/745/WE dodaje się następujący wiersz:

Przedsiębiorstwo

Państwo

Dodatkowy kod Taric

Futura Polymers Limited

Indie

A184

Artykuł  2

Niniejsza decyzja wchodzi w życie następnego dnia po jej opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Wspólnot Europejskich.

Niniejsza decyzja wiąże w całości i jest bezpośrednio stosowana we wszystkich Państwach Członkowskich.

Sporządzono w Brukseli, dnia 27 lutego 2002 r.

W imieniu Komisji
Pascal LAMY
Członek Komisji

______

(1) Dz.U. L 56 z 6.3.1996, str. 1.

(2) Dz.U. L 257 z 11.10.2000, str. 2.

(3) Dz.U. L 288 z 21.10.1997, str. 1.

(4) Dz.U. L 301 z 30.11.2000, str. 1.

(5) Dz.U. L 301 z 30.11.2000, str. 21.

(6) Dz.U. L 301 z 30.11.2000, str. 88.

(7) Dz.U. L 171 z 26.6.2001, str. 3.

(8) Dz.U. L 78 z 21.3.2002, str. 4.

Zmiany w prawie

Data 30 kwietnia dla wnioskodawcy dodatku osłonowego może być pułapką

Choć ustawa o dodatku osłonowym wskazuje, że wnioski można składać do 30 kwietnia 2024 r., to dla wielu mieszkańców termin ten może okazać się pułapką. Datą złożenia wniosku jest bowiem data jego wpływu do organu. Rząd uznał jednak, że nie ma potrzeby doprecyzowania tej kwestii. A już podczas rozpoznawania poprzednich wniosków, właśnie z tego powodu wielu mieszkańców zostało pozbawionych świadczeń.

Robert Horbaczewski 30.04.2024
Rząd chce zmieniać obowiązujące regulacje dotyczące czynników rakotwórczych i mutagenów

Rząd przyjął we wtorek projekt zmian w Kodeksie pracy, którego celem jest nowelizacja art. 222, by dostosować polskie prawo do przepisów unijnych. Chodzi o dodanie czynników reprotoksycznych do obecnie obwiązujących regulacji dotyczących czynników rakotwórczych i mutagenów. Nowela upoważnienia ustawowego pozwoli na zmianę wydanego na jej podstawie rozporządzenia Ministra Zdrowia w sprawie substancji chemicznych, ich mieszanin, czynników lub procesów technologicznych o działaniu rakotwórczym lub mutagennym w środowisku pracy.

Grażyna J. Leśniak 16.04.2024
Bez kary za brak lekarza w karetce do końca tego roku

W ponad połowie specjalistycznych Zespołów Ratownictwa Medycznego brakuje lekarzy. Ministerstwo Zdrowia wydłuża więc po raz kolejny czas, kiedy Narodowy Fundusz Zdrowia nie będzie pobierał kar umownych w przypadku niezapewnienia lekarza w zespołach ratownictwa. Pierwotnie termin wyznaczony był na koniec czerwca tego roku.

Beata Dązbłaż 10.04.2024
Będzie zmiana ustawy o rzemiośle zgodna z oczekiwaniami środowiska

Rozszerzenie katalogu prawnie dopuszczalnej formy prowadzenia działalności gospodarczej w zakresie rzemiosła, zmiana definicji rzemiosła, dopuszczenie wykorzystywania przez przedsiębiorców, niezależnie od formy prowadzenia przez nich działalności, wszystkich kwalifikacji zawodowych w rzemiośle, wymienionych w ustawie - to tylko niektóre zmiany w ustawie o rzemiośle, jakie zamierza wprowadzić Ministerstwo Rozwoju i Technologii.

Grażyna J. Leśniak 08.04.2024
Tabletki "dzień po" bez recepty nie będzie. Jest weto prezydenta

Dostępność bez recepty jednego z hormonalnych środków antykoncepcyjnych (octan uliprystalu) - takie rozwiązanie zakładała zawetowana w piątek przez prezydenta Andrzeja Dudę nowelizacja prawa farmaceutycznego. Wiek, od którego tzw. tabletka "dzień po" byłaby dostępna bez recepty miał być określony w rozporządzeniu. Ministerstwo Zdrowia stało na stanowisku, że powinno to być 15 lat. Wątpliwości w tej kwestii miała Kancelaria Prezydenta.

Katarzyna Nocuń 29.03.2024
Małżonkowie zapłacą za 2023 rok niższy ryczałt od najmu

Najem prywatny za 2023 rok rozlicza się według nowych zasad. Jedyną formą opodatkowania jest ryczałt od przychodów ewidencjonowanych, według stawek 8,5 i 12,5 proc. Z kolei małżonkowie wynajmujący wspólną nieruchomość zapłacą stawkę 12,5 proc. dopiero po przekroczeniu progu 200 tys. zł, zamiast 100 tys. zł. Taka zmiana weszła w życie w połowie 2023 r., ale ma zastosowanie do przychodów uzyskanych za cały 2023 r.

Monika Pogroszewska 27.03.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.L.2002.78.12

Rodzaj: Decyzja
Tytuł: Decyzja 2002/232/WE zmieniająca decyzję 2000/745/WE przyjmującą zobowiązania zaproponowane w związku z postępowaniem antydumpingowym i antysubsydyjnym, które dotyczą przywozu określonego tereftalatu polietylenowego pochodzącego między innymi z Indii
Data aktu: 27/02/2002
Data ogłoszenia: 21/03/2002
Data wejścia w życie: 01/05/2004, 22/03/2002