(notyfikowany jako dokument nr C(2002) 620)(2002/232/EC)
(Dz.U.UE L z dnia 21 marca 2002 r.)
KOMISJA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,
uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,
uwzględniając rozporządzenie Rady (WE) nr 384/96 z dnia 22 grudnia 1995 r. w sprawie ochrony przed dumpingowym przywozem z krajów nie będących członkami Wspólnoty Europejskiej(1), ostatnio zmienione rozporządzeniem (WE) nr 2238/2000(2) ("podstawowe rozporządzenie AD"), w szczególności jego art. 8 i 9,
uwzględniając rozporządzenie Rady (WE) nr 2026/97 z dnia 6 października 1997 r. w sprawie ochrony przed przywozem towarów subsydiowanych z krajów nie będących członkami Wspólnoty Europejskiej(3), ("podstawowe rozporządzenie AS"), w szczególności jego art. 13 i 15,
po konsultacji z Komitetem Doradczym,
a także mając na uwadze, co następuje:
A. PROCEDURA
(1) Na mocy rozporządzenia (WE) nr 2603/2000(4), Rada nałożyła ostateczne cło wyrównawcze w formie określonej kwoty za tonę w wysokości 41,3 EUR/tonę na przywóz określonego tereftalatu polietylenowego pochodzącego między innymi z Indii, z wyłączeniem przywozu z kilku spółek indyjskich wyraźnie wymienionych, który podlega niższej stawce cła. Przywóz określonego tereftalatu polietylenowego eksportowanego przez spółki, od których zostało przyjęte zobowiązanie, został zwolniony z takiego cła na podstawie art. 2 ust. 1 ww. rozporządzenia.
(2) Na mocy rozporządzenia (WE) nr 2604/2000(5) Rada nałożyła ostateczne cło antydumpingowe w formie określonej kwoty za tonę w wysokości 181,7 EUR/tonę na przywóz określonego tereftalatu polietylenowego pochodzącego między innymi z Indii, z wyłączeniem przywozu z kilku spółek indyjskich wyraźnie wymienionych, który podlega innej stawce cła. Przywóz określonego tereftalatu polietylenowego eksportowanego przez spółki, od których zostało przyjęte zobowiązanie, został zwolniony z takiego cła na podstawie art. 2 ust. 1 ww. rozporządzenia.
(3) Dnia 29 listopada 2000 r. Komisja przyjęła decyzję 2000/745/WE(6) przyjmującą proponowane, w związku z dwoma wyżej wymienionymi postępowaniami, zobowiązania eksporterów wymienionych w art. 1 tej decyzji i zakończyła dochodzenia w ich sprawie.
(4) Dnia 26 czerwca 2001 r. Komisja, na mocy rozporządzenia (WE) nr 1240/2001(7), ogłosiła rozpoczęcie przeglądu "nowych eksporterów" w odniesieniu do rozporządzenia Rady (WE) nr 2604/2000 nakładającego ostateczne cło antydumpingowe na przywóz określonego tereftalatu polietylenowego pochodzącego między innymi z Indii, uchylając cło w stosunku do przywozu towarów od jednego eksportującego producenta i uzależniając ten przywóz od zarejestrowania.
(5) Ostateczne ustalenia i wnioski dochodzenia są przedstawione w rozporządzeniu Rady (WE) nr 496/2002(8), zmieniającym rozporządzenie (WE) nr 2604/2000.
B. ZOBOWIĄZANIE
(6) W następstwie ujawnienia informacji, za pomocą którego Futura Polymers Ltd (zwana dalej zainteresowaną spółką) została powiadomiona o faktach i przesłankach, w oparciu o które zamierzano nałożyć zmienione cło antydumpingowe na jej przywóz do Wspólnoty, zainteresowana spółka zaproponowała przyjęcie zobowiązania na podstawie art. 8 ust. 1 podstawowego rozporządzenia AD. Zgodnie ze tym zobowiązaniem, odnośny producent dokonujący wywozu zaproponował nie dokonywać sprzedaży do swoich niepowiązanych klientów poniżej określonych cen minimalnych.
(7) Komisja uważa, że zaproponowane przez zainteresowaną spółkę zobowiązanie może być przyjęte, ponieważ eliminuje szkodliwe skutki dumpingu. Ponadto okresowe i szczegółowe sprawozdania, które zainteresowana spółka zobowiązała się dostarczać Komisji, umożliwią skuteczny monitoring. Dodatkowo współpraca zainteresowanej spółki podczas dochodzenia, jej struktura i organizacja sprzedaży, jak również specyficzność odnośnego produktu powodują, że Komisja uważa, że ryzyko naruszenia zobowiązania będzie ograniczone.
(8) Aby nadal umożliwiać Komisji skuteczne monitorowanie wywiązywania się spółki z zobowiązania, w przypadku gdy wniosek o dopuszczenie do wolnego obrotu zgodnie z zobowiązaniem jest zgłaszany odpowiednim władzom celnym, zwolnienie z cła uzależnia się od przedstawienia faktury handlowej. Faktura handlowa musi być wystawiona przez spółkę, od której zostało przyjęte zobowiązanie i musi zawierać informacje wymienione w załączniku do rozporządzenia (WE) nr 2604/2000. Jeżeli taka faktura nie zostanie przedstawiona, lub gdy nie odpowiada danemu produktowi przedstawionemu organowi celnemu, płacona jest zamiast tego odpowiednia stawka cła antydumpingowego.
(9) W przypadku podejrzenia naruszenia, faktycznego naruszenia lub wycofania zobowiązania, może być nałożone cło antydumpingowe na podstawie art. 8 ust. 9-10 podstawowego rozporządzenia AD.
PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:
Niniejsza decyzja wiąże w całości i jest bezpośrednio stosowana we wszystkich Państwach Członkowskich.
Sporządzono w Brukseli, dnia 27 lutego 2002 r.
|
W imieniu Komisji |
|
Pascal LAMY |
|
Członek Komisji |
______
(1) Dz.U. L 56 z 6.3.1996, str. 1.
(2) Dz.U. L 257 z 11.10.2000, str. 2.
(3) Dz.U. L 288 z 21.10.1997, str. 1.
(4) Dz.U. L 301 z 30.11.2000, str. 1.
(5) Dz.U. L 301 z 30.11.2000, str. 21.
(6) Dz.U. L 301 z 30.11.2000, str. 88.
(7) Dz.U. L 171 z 26.6.2001, str. 3.
(8) Dz.U. L 78 z 21.3.2002, str. 4.