Ogłoszenie o naborze nr PE/271/S - Dyrektor generalny (k/m) (grupa funkcyjna AD, grupa zaszeregowania 15) - Dyrekcja Generalna ds. Polityki Wewnętrznej Unii Europejskiej

OGŁOSZENIE O NABORZE NR PE/271/S

DYREKTOR GENERALNY (K/M)

(grupa funkcyjna AD, grupa zaszeregowania 15)

DYREKCJA GENERALNA DS. POLITYKI WEWNĘTRZNEJ UNII EUROPEJSKIEJ

(2022/C 226 A/02)

(Dz.U.UE C z dnia 10 czerwca 2022 r.)

1.
Wolne stanowisko

Przewodnicząca Parlamentu Europejskiego podjęła decyzję o uruchomieniu procedury naboru na stanowisko dyrektora generalnego (k/m) (AD, grupa zaszeregowania 15) w Dyrekcji Generalnej ds. Polityki Wewnętrznej Unii Europejskiej na podstawie art. 29 ust. 2 Regulaminu pracowniczego urzędników Unii Europejskiej 1  (zwanego dalej "regulaminem").

Ta procedura naboru, mająca dać organowi powołującemu większy wybór, odbędzie się równolegle z wewnętrzną i międzyinstytucjonalną procedurą naboru na stanowiska.

Nabór dotyczy grupy zaszeregowania AD 15 2 . Wynagrodzenie podstawowe wynosi 17 226,53 EUR miesięcznie. Kwota wynagrodzenia podstawowego, która podlega opodatkowaniu podatkiem wspólnotowym i jest zwolniona z podatku krajowego, może zostać powiększona o określone dodatki, zgodnie z warunkami przewidzianymi w regulaminie.

Zwraca się uwagę kandydatów, że stanowisko to podlega przepisom o polityce mobilności pracowników, przyjętym przez Prezydium Parlamentu Europejskiego 15 stycznia 2018 r.

Praca na tym stanowisku wymaga dyspozycyjności oraz licznych kontaktów wewnątrz instytucji i poza nią, między innymi kontaktów z posłami do Parlamentu Europejskiego. Dyrektor generalny (k/m) będzie odbywał liczne wyjazdy służbowe do poszczególnych miejsc pracy Parlamentu Europejskiego i poza nie.

2.
Miejsce pracy

Bruksela. Stanowisko to może zostać przeniesione do jednego z pozostałych miejsc pracy Parlamentu Europejskiego.

3.
Równość szans

Parlament Europejski stosuje politykę równości szans i przyjmuje kandydatury bez dyskryminacji ze względu na płeć, pochodzenie etniczne, kolor skóry, pochodzenie społeczne, cechy genetyczne, język, religię lub przekonania, poglądy polityczne i inne, przynależność do mniejszości narodowej, status majątkowy, urodzenie, niepełnosprawność, wiek, orientację seksualną, stan cywilny lub sytuację rodzinną.

4.
Opis stanowiska

Jako wysoki rangą urzędnik dyrektor generalny (k/m) będzie wykonywał następujące zadania, stosując się do wytycznych i decyzji przyjętych przez władze parlamentarne i sekretarza generalnego 3 :

zapewnienie właściwego funkcjonowania dużego oddziału Sekretariatu Generalnego zawierającego kilka dyrekcji obejmujących dziedziny kompetencji podlegające dyrekcji generalnej,
proponowanie zmian, określanie celów i środków, zarządzanie zespołami, wybór modeli organizacyjnych, gospodarowanie środkami finansowymi,
zarządzanie projektami o charakterze przekrojowym lub nadzorowanie ich realizacji,
doradzanie sekretarzowi generalnemu i posłom do Parlamentu w swojej dziedzinie kompetencji - współpraca z dyrektorem Wydziału Prawnego i pozostałymi dyrektorami generalnymi,
w razie potrzeby - reprezentowanie instytucji,
pełnienie funkcji delegowanego urzędnika zatwierdzającego,
w razie potrzeby - zastępowanie sekretarza generalnego.
5.
Warunki przyjęcia

W procedurze naboru mogą wziąć udział kandydaci spełniający następujące warunki w dniu, w którym upływa termin zgłaszania kandydatur:

a)
Warunki ogólne

Zgodnie z art. 28 regulaminu wymagane są w szczególności:

posiadanie obywatelstwa jednego z państw członkowskich Unii Europejskiej 4 ,
korzystanie z pełni praw obywatelskich,
uregulowany stosunek do służby wojskowej,
gwarancje postawy etycznej wymaganej do wykonywania obowiązków na tym stanowisku.
b)
Warunki szczegółowe
(i)
Wymagane tytuły lub dyplomy
poziom wykształcenia odpowiadający pełnemu cyklowi studiów uniwersyteckich potwierdzony uzyskaniem dyplomu oficjalnie uznawanego w jednym z państw członkowskich Unii Europejskiej, w przypadku gdy normalny czas trwania wspomnianych studiów wynosi co najmniej cztery lata,

lub

poziom wykształcenia odpowiadający pełnemu cyklowi studiów uniwersyteckich, potwierdzony uzyskaniem dyplomu oficjalnie uznawanego w jednym z państw członkowskich Unii Europejskiej oraz odpowiednie doświadczenie zawodowe o długości co najmniej jednego roku 5 , w przypadku gdy normalny czas trwania wspomnianych studiów wynosi co najmniej trzy lata.
(ii)
Wymagane doświadczenie zawodowe

Doświadczenie zawodowe nabyte po uzyskaniu wymienionych wyżej kwalifikacji:

piętnaście lat, przynajmniej w części zdobyte w dziedzinach kompetencji dyrekcji generalnej, w tym minimum dziewięć lat w środowisku europejskim lub międzynarodowym i minimum dziewięć lat na stanowiskach kierowniczych w dużej jednostce organizacyjnej.
(iii)
Znajomość języków

Wymagana jest pogłębiona znajomość jednego z języków urzędowych Unii Europejskiej 6  oraz bardzo dobra znajomość przynajmniej jednego innego spośród tych języków.

Komitet doradczy uwzględni znajomość innych języków urzędowych Unii Europejskiej.

6.
Etapy selekcji

Aby pomóc organowi powołującemu w wyborze, komitet doradczy ds. mianowania wysokich rangą urzędników sporządza listę kandydatów i proponuje Prezydium Parlamentu Europejskiego osoby, które należy zaprosić na rozmowę kwalifikacyjną. Prezydium zatwierdza tę listę; komitet doradczy przystępuje do rozmów, a następnie przedkłada do decyzji Prezydium sprawozdanie końcowe. Prezydium może wówczas rozpocząć przesłuchania kandydatów.

Rozmowy będą się odnosiły do opisu charakteru obowiązków podanego w punkcie 4, a także do następujących zdolności:

zmysł strategiczny,
zdolności kierownicze,
umiejętność przewidywania,
umiejętność szybkiego reagowania,
dokładność,
komunikatywność.
7.
Składanie kandydatur

Termin składania kandydatur ustala się na:

piątek 24 czerwca 2022 r. o godz. 12.00 (w południe) czasu brukselskiego.

Kandydaci proszeni są o przesłanie na poniższy adres - wyłącznie pocztą elektroniczną i w formacie pdf - listu motywacyjnego (ze wzmianką: à l'attention de Monsieur le Secrétaire général du Parlement européen, avis de recrutement numéro PE/271/S) i życiorysu w formacie Europass 7 , z podaniem w przedmiocie wiadomości numeru ogłoszenia (PE/271/S):

PERS-EPSeniorManagement@ep.europa.eu

Obowiązuje data i godzina wysłania wiadomości elektronicznej.

Kandydaci mają obowiązek upewnić się, że zeskanowane dokumenty są czytelne.

Przypomina się kandydatom zaproszonym na rozmowę kwalifikacyjną, że w dniu rozmowy muszą przedstawić dokumenty zaświadczające o studiach, jak również o doświadczeniu zawodowym i obecnie zajmowanym stanowisku; dokumenty te przyjmuje się tylko w formie kopii 8 . Kandydatom nie zwraca się żadnego z tych dokumentów.

Dane osobowe podane przez kandydatów w tej procedurze naboru będą przetwarzane zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2018/1725 9 , zwłaszcza w odniesieniu do poufności i bezpieczeństwa danych.

ZAŁĄCZNIK

DYREKCJA GENERALNA DS. POLITYKI WEWNĘTRZNEJ UNII EUROPEJSKIEJ

GŁÓWNE ZADANIA

(Jednostka zatrudniająca 542 pracowników: 477 urzędników, 27 pracowników zatrudnionych na czas określony i 38 pracowników kontraktowych)

23.5.2022

ogólne kierowanie pracą DG, nadzorowanie i koordynowanie zapewniania niezbędnych środków w związku z intensyfikacją działalności legislacyjnej w drugiej połowie kadencji, wspieranie członków komisji i Konferencji Przewodniczących Komisji: duże pakiety legislacyjne (pakiet "Gotowi na 55", wieloletnie ramy finansowe, akt o rynkach cyfrowych, akt o usługach cyfrowych, sztucznej inteligencji, migracji i azylu), kontrola władzy wykonawczej (Instrument na rzecz Odbudowy i Zwiększania Odporności, wprowadzenie w życie umów ze Zjednoczonym Królestwem, kryzys związany z COVID-19 itp.),
reprezentowanie dyrekcji generalnej w organach Parlamentu Europejskiego i na wewnętrznych zebraniach; wspieranie stopniowego wychodzenia z kryzysu sanitarnego dzięki zasobom kadrowym i logistycznym, jakich potrzebują komisje; w następstwie uwag przekazanych grupom analitycznym uczestniczenie w naradach organów decyzyjnych Parlamentu Europejskiego w ramach wdrażania reformy parlamentarnej; optymalizacja współpracy komisji w kontekście zmian legislacyjnych,
reprezentowanie lub zapewnianie reprezentacji DG w grupach międzyinstytucjonalnych (wdrażanie porozumienia międzyinstytucjonalnego w sprawie lepszego stanowienia prawa, monitorowanie inicjatyw ustawodawczych i zobowiązań komisarzy) oraz w komitetach wspólnych i innych komitetach,
zarządzanie korespondencją kierowaną do DG oraz kontrolowanie korespondencji kierowanej do podpisu sekretarza generalnego i prezydencji,
pełnienie obowiązków delegowanego urzędnika zatwierdzającego.

DZIAŁ DS. STRATEGII I INNOWACJI

koordynowanie prac dotyczących strategicznych ram działania, parlamentarnego portfela projektów (PPP) i wskaźników ("metrics"),
działanie jako punkt kontaktowy DG w zakresie zarządzania dokumentami (RAD),
koordynowanie aspektów horyzontalnych i strategicznych związanych z pracami komisji parlamentarnych i działów IPOL ogółem,
zarządzanie średniookresowymi i długookresowymi projektami wchodzącymi w zakres działalności jednostki,
koordynowanie działań z gabinetem sekretarza generalnego i z innymi dyrekcjami generalnymi w ich dziedzinach kompetencji,
inne zadania (zwłaszcza GEDA IPOL/pisma do podpisu przewodniczącej lub sekretarza generalnego).

DYREKCJA A

DYREKCJA DS. POLITYKI GOSPODARCZEJ I NAUKOWEJ

kierowanie pracą działów i wydziałów dyrekcji, koordynacja i organizacja ich pracy,
zarządzanie projektami,
reprezentowanie instytucji w różnych komitetach wewnętrznych i grupach międzyinstytucjonalnych,
pełnienie funkcji subdelegowanego urzędnika zatwierdzającego.

SEKRETARIAT KOMISJI ZATRUDNIENIA I SPRAW SOCJALNYCH

prowadzenie sekretariatu komisji (organizowanie posiedzeń, posiedzeń koordynatorów, planowanie, protokoły itd.),
przygotowywanie dokumentów roboczych/projektów sprawozdań (procedury ustawodawcze i nieustawodawcze), monitorowanie aktów w ramach procedury komitetowej oraz transponowania i stosowania prawa Unii Europejskiej,
prowadzenie sekretariatu zespołów negocjacyjnych "zatrudnienie i sprawy socjalne" (EMPL) podczas rozmów trójstronnych,
organizowanie publicznych wysłuchań, wyjazdów służbowych grup roboczych poza miejsca pracy itd.,
wspieranie posłów do PE, pisemnie lub ustnie, w wykonywaniu funkcji przewodniczącego, wiceprzewodniczącego, koordynatora, sprawozdawcy lub sprawozdawcy komisji opiniodawczej,
utrzymywanie kontaktów z pozostałymi instytucjami, zainteresowanymi stronami i społeczeństwem obywatelskim,
utrzymywanie kontaktów z Europejską Fundacją Kształcenia (Turyn), Europejską Agencją Bezpieczeństwa i Zdrowia w Pracy (Bilbao), Europejskim Centrum Rozwoju Kształcenia Zawodowego (Saloniki) i Europejską Fundacją na rzecz Poprawy Warunków Życia i Pracy (Dublin),

SEKRETARIAT KOMISJI GOSPODARCZEJ I MONETARNEJ

przygotowywanie dokumentów roboczych/projektów sprawozdań (procedury ustawodawcze i nieustawodawcze), monitorowanie aktów delegowanych i wykonawczych oraz aktów w ramach procedury komitetowej,
prowadzenie sekretariatu komisji (organizacja posiedzeń, posiedzeń koordynatorów, planowanie, protokoły itd.), w tym przygotowywanie rozmów trójstronnych i wspieranie zespołu negocjacyjnego Parlamentu,
wspieranie posłów do PE, pisemnie lub ustnie, w wykonywaniu funkcji przewodniczącego, wiceprzewodniczącego, sprawozdawcy lub sprawozdawcy komisji opiniodawczej,
organizowanie publicznych wysłuchań, delegacji parlamentarnych, wyjazdów służbowych grup roboczych poza miejsca pracy itd.,
organizowanie relacji w dziedzinie usług finansowych i zarządzanie takimi relacjami: Jednolity Mechanizm Nadzorczy, jednolity mechanizm restrukturyzacji i uporządkowanej likwidacji, trzy europejskie urzędy nadzoru (EUNB, EIOPA i ESMA) oraz Europejska Rada ds. Ryzyka Systemowego (ERRS),
utrzymywanie kontaktów z Europejskim Bankiem Centralnym i innymi organami gospodarczymi/monetarnymi oraz organizowanie dialogów monetarnych,
utrzymywanie kontaktów z Radą, Komisją, zainteresowanymi stronami i społeczeństwem obywatelskim.

SEKRETARIAT KOMISJI RYNKU WEWNĘTRZNEGO I OCHRONY KONSUMENTÓW

przygotowywanie dokumentów roboczych/projektów sprawozdań (procedury ustawodawcze i nieustawodawcze), monitorowanie aktów delegowanych/wykonawczych,
prowadzenie sekretariatu komisji (organizacja posiedzeń komisji, posiedzeń koordynatorów, planowanie, protokoły posiedzeń itd.),
utrzymywanie kontaktów z pozostałymi instytucjami (rozmowy trójstronne, posiedzenia nieformalne), zainteresowanymi stronami i społeczeństwem obywatelskim,
wspieranie posłów do PE, pisemnie lub ustnie, w wykonywaniu funkcji przewodniczącego, wiceprzewodniczącego, koordynatora, sprawozdawcy lub sprawozdawcy komisji opiniodawczej,
informowanie o działaniach Komisji na stronie internetowej i w biuletynach informacyjnych,
organizowanie publicznych wysłuchań, wyjazdów służbowych grup roboczych poza miejsca pracy itd.,
wspieranie posłów do PE podczas konferencji międzynarodowych.

SEKRETARIAT KOMISJI PRZEMYSŁU, BADAŃ NAUKOWYCH I ENERGII

przygotowywanie dokumentów roboczych/projektów sprawozdań (procedury ustawodawcze i nieustawodawcze), monitorowanie aktów w ramach procedury komitetowej,
wspieranie posłów do PE, pisemnie lub ustnie, w wykonywaniu funkcji przewodniczącego, wiceprzewodniczącego, koordynatora, sprawozdawcy lub sprawozdawcy komisji opiniodawczej,
prowadzenie sekretariatu komisji (organizacja posiedzeń komisji, posiedzeń koordynatorów, planowanie, protokoły posiedzeń itd.),
organizacja wysłuchań publicznych, wyjazdów służbowych itd.,
współpraca z Agencją Unii Europejskiej ds. Współpracy Organów Regulacji Energetyki (ACER), Organem Europejskich Regulatorów Łączności Elektronicznej (BEREC), Agencją Unii Europejskiej ds. Cyberbezpieczeństwa (ENISA) i Wspólnym Centrum Badawczym (JRC),
utrzymywanie kontaktów z pozostałymi instytucjami, zainteresowanymi środowiskami i społeczeństwem obywatelskim.

SEKRETARIAT KOMISJI OCHRONY ŚRODOWISKA NATURALNEGO, ZDROWIA PUBLICZNEGO I BEZPIECZEŃSTWA ŻYWNOŚCI

przygotowywanie dokumentów roboczych/projektów sprawozdań (procedury ustawodawcze i nieustawodawcze), monitorowanie aktów w ramach procedury komitetowej (w tym sprzeciwów),
organizowanie i monitorowanie negocjacji międzyinstytucjonalnych (rozmowy trójstronne, posiedzenia nieformalne),
wspieranie przewodniczącego i przygotowywanie posiedzeń komisji ENVI oraz posiedzeń koordynatorów,
wspieranie posłów do PE, pisemnie lub ustnie, w wykonywaniu funkcji przewodniczącego, wiceprzewodniczącego, koordynatora, sprawozdawcy lub sprawozdawcy komisji opiniodawczej;
organizacja wysłuchań publicznych i wspieranie posłów do PE uczestniczących w konferencjach międzynarodowych (w trybie wirtualnym) itd.,
utrzymywanie kontaktów z Europejską Agencją Leków, Europejską Agencją Środowiska, Biurem ds. Żywności i Weterynarii, Europejskim Urzędem ds. Bezpieczeństwa Żywności, Europejskim Centrum ds. Zapobiegania i Kontroli Chorób oraz Europejską Agencją Chemikaliów,
utrzymywanie kontaktów z zainteresowanymi środowiskami i społeczeństwem obywatelskim (także za pośrednictwem biuletynów informacyjnych).

DEPARTAMENT TEMATYCZNY DS. POLITYKI GOSPODARCZEJ, NAUKOWEJ I JAKOŚCI ŻYCIA

wspieranie organów parlamentarnych i zapewnianie im analiz, briefingów, warsztatów, prezentacji i badań w dziedzinie polityki gospodarczej i naukowej oraz jakości życia (komisje: ECON, EMPL, ENVI, IMCO, ITRE, FISC),
zarządzanie procedurami przetargowymi i negocjacjami w celu wykorzystywania zewnętrznych analiz oraz zapewnianie sprawozdawczości finansowej,
sprawdzanie naukowej jakości analiz opracowanych przez konsultantów zewnętrznych oraz monitorowanie wpływu wiedzy fachowej,
przyczynianie się do wdrażania PPP (parlamentarnego portfela projektów),
sporządzanie i regularne aktualizowanie "Not faktograficznych o Unii Europejskiej",
rozwijanie kontaktów z DG EPRS, ekspertami zewnętrznymi, instytutami badawczymi i uniwersytetami.

DZIAŁ DS. WSPIERANIA ZARZĄDZANIA GOSPODARCZEGO

monitorowanie rozwoju sytuacji w zakresie procedur i instrumentów zarządzania gospodarczego (wytyczne europejskie, zalecenia dla poszczególnych krajów, szczegółowe oceny sytuacji, wsparcie finansowe i Instrument na rzecz Odbudowy i Zwiększania Odporności), zwłaszcza w ramach Europejskiego semestru, a także wdrażania i rozwoju unii bankowej (Jednolity Mechanizm Nadzorczy, jednolity mechanizm restrukturyzacji i uporządkowanej likwidacji, jednolity fundusz restrukturyzacji i uporządkowanej likwidacji); monitorowanie rozwoju systemu bankowego, rynków finansowych i nadzoru europejskiego, a także sporządzanie briefingów dla posłów,
udostępnianie briefingów i notatek posłom do PE przygotowującym się do dialogów gospodarczych z innymi instytucjami europejskimi i organami (Komisja, Rada, Eurogrupa, Rada Europejska) i z państwami członkowskimi, a także do dialogów z Komisją na temat odbudowy i zwiększania odporności i rozmów na temat zadań zlecanych EBC, zwłaszcza nadzoru bankowego za pośrednictwem Jednolitego Mechanizmu Nadzorczego i polityki makroostrożnoś- ciowej oraz bankowej restrukturyzacji i uporządkowanej likwidacji za pośrednictwem jednolitego mechanizmu restrukturyzacji i uporządkowanej likwidacji,
zarządzanie procedurami przetargowymi i negocjacjami dotyczącymi sporządzania analiz przez ekspertów zewnętrznych w dziedzinach zarządzania gospodarczego, Instrumentu na rzecz Odbudowy i Zwiększania Odporności i unii bankowej; sprawdzanie naukowej jakości analiz i organizowanie posiedzeń przygotowawczych,
przygotowywanie, we współpracy z innymi działami Parlamentu, posiedzeń z parlamentami narodowymi w ramach Europejskiego semestru (np. Europejskiego tygodnia parlamentarnego); zapewnianie szkoleń i udział w seminariach i konferencjach wewnętrznych i zewnętrznych,
sporządzanie i regularne aktualizowanie "Not faktograficznych o Unii Europejskiej".

SEKRETARIAT PODKOMISJI DO SPRAW PODATKOWYCH

przygotowywanie dokumentów roboczych/projektów sprawozdań (procedury ustawodawcze i nieustawodawcze), w tym przygotowywanie negocjacji międzyinstytucjonalnych (rozmów trójstronnych) i wspieranie zespołu negocjacyjnego Parlamentu,
prowadzenie sekretariatu komisji (organizowanie posiedzeń, posiedzeń koordynatorów, planowanie, protokoły itd.),
organizowanie publicznych wysłuchań, delegacji parlamentarnych, wyjazdów służbowych grup roboczych poza miejsca pracy itd.,
wspieranie posłów do PE, pisemnie lub ustnie, w wykonywaniu funkcji przewodniczącego, wiceprzewodniczącego, sprawozdawcy lub sprawozdawcy komisji opiniodawczej,
utrzymywanie kontaktów z Radą, Komisją, Trybunałem Obrachunkowym, zainteresowanymi środowiskami i społeczeństwem obywatelskim,
organizowanie wymiany poglądów na temat polityki fiskalnej z parlamentami narodowymi;
zapewnianie komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej podkomisji (strona internetowa, eCommittee, biuletyn informacyjny itd.).

SEKRETARIAT KOMISJI SPECJALNEJ DS. PANDEMII COVID-19: WYCIĄGNIĘTE WNIOSKI I ZALECENIA NA PRZYSZŁOŚĆ

Komisja specjalna ma na celu zbadanie, w jaki sposób reakcja europejska na pandemię i wyciągnięte z niej wnioski mogą wpłynąć na przyszłe działania w niektórych dziedzinach polityki Unii. Prace komisji obejmują cztery dziedziny związane z pandemią: zdrowie, skoordynowane podejście do demokracji i praw podstawowych, konsekwencje społeczne i gospodarcze oraz UE w świecie.

wspieranie, pisemnie lub ustnie, przewodniczącego komisji, sprawozdawcy i posłów do PE, w tym przygotowywanie notatek z monitorowania związanych z zakończeniem działalności komisji specjalnej,
gromadzenie informacji, przygotowywanie i finalizowanie sprawozdania w komisji; śledzenie poszczególnych etapów prowadzących do głosowania na sesji plenarnej we współpracy z zainteresowanymi służbami,
organizowanie posiedzeń koordynatorów komisji specjalnej i udział w nich,
przygotowywanie wysłuchań i wspieranie posłów w organizacji wyjazdów służbowych i delegacji ad hoc,
informowanie o wnioskach i zaleceniach komisji specjalnej.

SEKRETARIAT KOMISJI SPECJALNEJ DS. WALKI Z RAKIEM

wspieranie, pisemnie lub ustnie, posłów do PE, w tym przygotowywanie notatek z monitorowania związanych z zakończeniem działalności komisji specjalnej,
finalizacja sprawozdania BECA w komisji i śledzenie poszczególnych etapów prowadzących do głosowania na sesji plenarnej we współpracy z zainteresowanymi służbami,
informowanie o wnioskach i zaleceniach komisji BECA, we współpracy z DG COMM,
finalizacja wszystkich dossier na poziomie administracyjnym oraz pod kątem archiwizacji, w tym przygotowanie kompendium dotyczącego prac komisji.

DYREKCJA B

DYREKCJA DS. POLITYKI STRUKTURALNEJ I POLITYKI SPÓJNOŚCI

kierowanie pracą działów i wydziałów dyrekcji, koordynacja i organizacja ich pracy, a także zarządzanie personelem i organizacja ogólna dyrekcji,
zarządzanie projektami,
zarządzanie i kierowanie grupą międzydyrekcyjną w obszarze polityki strukturalnej i polityki spójności oraz grupą roboczą ds. Zielonego Ładu,
pełnienie funkcji subdelegowanego urzędnika zatwierdzającego.

SEKRETARIAT KOMISJI ROLNICTWA I ROZWOJU WSI

prowadzenie sekretariatu komisji (organizacja posiedzeń, posiedzeń koordynatorów, rozmów trójstronnych, planowanie, protokoły itd.),
przygotowywanie dokumentów roboczych/projektów sprawozdań (procedury ustawodawcze i nieustawodawcze, w tym rozmowy trójstronne), monitorowanie aktów w ramach procedury komitetowej,
wspieranie posłów do PE, pisemnie lub ustnie, w wykonywaniu funkcji przewodniczącego, wiceprzewodniczącego, sprawozdawcy lub sprawozdawcy komisji opiniodawczej,
organizowanie publicznych wysłuchań, wyjazdów służbowych grup roboczych poza miejsca pracy itd.,
utrzymywanie kontaktów z pozostałymi instytucjami, zainteresowanymi środowiskami i społeczeństwem obywatelskim.

SEKRETARIAT KOMISJI RYBOŁÓWSTWA

prowadzenie sekretariatu komisji (organizowanie posiedzeń komisji i koordynatorów, rozmów trójstronnych, posiedzeń sprawozdawców komisji opiniodawczych, sporządzanie protokołów i streszczeń decyzji, planowanie prac, organizacja wysłuchań publicznych, delegacji itd.),
przygotowywanie dokumentów roboczych/projektów sprawozdań/projektów opinii (procedury ustawodawcze i nieustawodawcze), opinii budżetowych i w sprawie absolutorium dla Europejskiej Agencji Kontroli Rybołówstwa; monitorowanie aktów delegowanych i aktów wykonawczych,
udzielanie pomocy, w formie specjalnych pisemnych opracowań i porad ustnych, posłom do Parlamentu Europejskiego w wykonywaniu obowiązków przewodniczącego, wiceprzewodniczącego, sprawozdawcy, sprawozdawcy komisji opiniodawczej,
organizowanie dla członków Komisji Rybołówstwa wysłuchań publicznych i wyjazdów służbowych lub delegacji koniecznych w ich działalności ustawodawczej,
utrzymywanie kontaktów z pozostałymi instytucjami, zainteresowanymi środowiskami i społeczeństwem obywatelskim, zwłaszcza z krajowymi sektorami rybołówstwa, międzynarodowymi organizacjami rybołówstwa itd.

SEKRETARIAT KOMISJI ROZWOJU REGIONALNEGO

wspieranie posłów do PE, pisemnie lub ustnie, w wykonywaniu funkcji przewodniczącego, wiceprzewodniczącego, sprawozdawcy lub sprawozdawcy komisji opiniodawczej; przygotowywanie dokumentów roboczych/projektów sprawozdań (procedury ustawodawcze i nieustawodawcze), projektów opinii,
prowadzenie sekretariatu komisji (organizowanie posiedzeń, posiedzeń koordynatorów, organizowanie grup roboczych i nadzór nad nimi, planowanie, rozmowy trójstronne, protokoły itd.),
organizowanie publicznych wysłuchań, wyjazdów służbowych komisji poza miejsca pracy itd.,
działania następcze w związku z dokumentami otrzymanymi w ramach planowania polityki regionalnej,
utrzymywanie kontaktów z pozostałymi instytucjami, organizacjami regionalnymi, zainteresowanymi środowiskami i społeczeństwem obywatelskim.

SEKRETARIAT KOMISJI TRANSPORTU I TURYSTYKI

przygotowywanie dokumentów roboczych / projektów sprawozdań (procedury ustawodawcze i nieustawodawcze), nieformalne rozmowy trójstronne, monitorowanie aktów w ramach procedury komitetowej,
prowadzenie sekretariatu komisji (organizowanie posiedzeń, posiedzeń koordynatorów, planowanie, protokoły itd.),
wspieranie posłów do PE, pisemnie lub ustnie, w wykonywaniu funkcji przewodniczącego, wiceprzewodniczącego, sprawozdawcy lub sprawozdawcy komisji opiniodawczej,
organizowanie publicznych wysłuchań, wyjazdów służbowych grup roboczych poza miejsca pracy itd.,
strona internetowa, biuletyn informacyjny, eMeeting i eCommittee,
utrzymywanie kontaktów z pozostałymi instytucjami, zainteresowanymi stronami i społeczeństwem obywatelskim,
utrzymywanie kontaktów z agencjami EMSA, EASA i ERA.

SEKRETARIAT KOMISJI KULTURY I EDUKACJI

przygotowywanie dokumentów roboczych/projektów sprawozdań (procedury ustawodawcze i nieustawodawcze), monitorowanie aktów w ramach procedury komitetowej,
prowadzenie sekretariatu komisji (organizowanie posiedzeń, posiedzeń koordynatorów, planowanie, protokoły itd.),
wspieranie posłów do PE, pisemnie lub ustnie, w wykonywaniu funkcji przewodniczącego, wiceprzewodniczącego, sprawozdawcy lub sprawozdawcy komisji opiniodawczej,
organizowanie publicznych wysłuchań, wyjazdów służbowych grup roboczych poza miejsca pracy itd.,
utrzymywanie kontaktów z pozostałymi instytucjami, zainteresowanymi środowiskami i społeczeństwem obywatelskim.

DEPARTAMENT TEMATYCZNY DS. POLITYKI STRUKTURALNEJ I POLITYKI SPÓJNOŚCI

udzielanie pomocy organom parlamentarnym i sekretariatom komisji parlamentarnych w obszarze analiz, komunikatów i badań w następujących dziedzinach: polityka strukturalna i polityka spójności (komisje: AGRI, PECH, REGI, TRAN, CULT),
zarządzanie procedurami przetargowymi i negocjacjami dotyczącymi sporządzania zewnętrznych analiz i pozyskiwania opinii ekspertów,
sprawdzanie naukowej jakości analiz opracowanych przez konsultantów zewnętrznych,
utrzymywanie i rozwijanie kontaktów ze służbami DG EPRS, ekspertami zewnętrznymi, instytutami badawczymi i uniwersytetami,
sporządzanie i regularne aktualizowanie "Not faktograficznych o Unii Europejskiej",
promowanie i monitorowanie wpływu zapewnionej wiedzy fachowej.

DYREKCJA C

DYREKCJA DS. PRAW OBYWATELSKICH I SPRAW KONSTYTUCYJNYCH

kierowanie pracą działów i wydziałów dyrekcji oraz międzydyrekcyjnej grupy pilotażowej, koordynacja i organizacja ich pracy, a także nabór urzędników i innych pracowników oraz prowadzenie różnych spraw dotyczących zasobów kadrowych,
zarządzanie projektami (np. ochrona danych),
reprezentowanie instytucji w komitetach wewnętrznych i międzyinstytucjonalnych,
pełnienie funkcji subdelegowanego urzędnika zatwierdzającego.

SEKRETARIAT KOMISJI WOLNOŚCI OBYWATELSKICH, SPRAWIEDLIWOŚCI I SPRAW WEWNĘTRZNYCH

wspieranie posłów, pisemnie lub ustnie, w wykonywaniu powierzonych im funkcji (przewodniczący, wiceprzewodniczący, sprawozdawcy lub sprawozdawcy komisji opiniodawczej), przygotowywanie dokumentów dotyczących działalności danej komisji: projektów sprawozdań, opinii, rezolucji, pytań wymagających odpowiedzi ustnej, poprawek, list do głosowania (procedury ustawodawcze i nieustawodawcze) i ich finalizacja, monitorowanie aktów delegowanych i aktów wykonawczych, opracowywanie briefingów i badań przy wsparciu departamentu tematycznego,
udział w negocjacjach międzyinstytucjonalnych, zwłaszcza w negocjacjach dotyczących zwykłej procedury ustawodawczej (negocjacje trójstronne, posiedzenia techniczne i przygotowawcze, posiedzenia z udziałem kontrspra- wozdawców), nadzorowanie i procedura zgody w zakresie umów międzynarodowych, posiedzenia z parlamentami narodowymi; zapewnianie - wraz z państwem pełniącym prezydencję w Radzie - obsługi sekretariatu grupy ds. wspólnej kontroli parlamentarnej Europolu,
prowadzenie sekretariatu komisji (organizacja posiedzeń komisji, posiedzeń koordynatorów i grup roboczych, planowanie, projekty scenariusza, protokoły posiedzeń, korespondencja przewodniczącego i różne pisma, kontakty z Konferencją Przewodniczących i Prezydium, kontakty międzyinstytucjonalne itp.),
organizowanie wysłuchań publicznych i seminariów, podróży służbowych lub delegacji (ad hoc) oraz warsztatów we współpracy z departamentami tematycznymi itp.,
zapewnianie kontaktów z Agencją Praw Podstawowych (FRA), Europejskim Centrum Monitorowania Narkotyków i Narkomanii (EMCDDA), Eurojustem, Europolem, Fronteksem, CEPOL, EASO, eu-LISA, EIOD oraz kontakty ze społeczeństwem obywatelskim i zainteresowanymi stronami,
informowanie o działalności komisji za pomocą środków elektronicznych, w tym prowadzenie stron internetowych Parlamentu Europejskiego na temat przestrzeni wolności, bezpieczeństwa i sprawiedliwości (tytuł V traktatu i załącznik VI do Regulaminu PE - kompetencje komisji LIBE),
pomiar wyników (statystyki, kluczowe wskaźniki, wskaźniki strategiczne, cele itd.).

SEKRETARIAT KOMISJI PRAWNEJ

wspieranie posłów do PE w wykonywaniu ich funkcji poprzez przygotowywanie różnych dokumentów: dokumentów roboczych/projektów sprawozdań/opinii (procedury ustawodawcze i nieustawodawcze), opracowań pisemnych i porad ustnych, rezolucji, w tym opinii w sprawie podstawy prawnej, weryfikacji uprawnień i sporów,
prowadzenie sekretariatu komisji (organizacja posiedzeń: komisji, koordynatorów, posiedzeń z udziałem grup politycznych, posiedzeń trójstronnych, posiedzeń technicznych, posiedzeń z udziałem kontrsprawozdawców, posiedzeń grup roboczych, planowanie, protokoły posiedzeń),
przygotowywanie i monitorowanie głosowań (sporządzanie i formatowanie poprawek, list do głosowania i przyjętych dokumentów),
redagowanie pism dla przewodniczącego komisji i innych jednostek oraz zarządzanie ich korespondencją (odbiór, rejestracja),
organizowanie wysłuchań publicznych, warsztatów, grup roboczych i wyjazdów służbowych komisji poza miejsca pracy PE,
monitorowanie aktów delegowanych, środków wykonawczych oraz rozpatrywanie uzasadnionych opinii parlamentów narodowych,
utrzymywanie kontaktów z innymi instytucjami (zwłaszcza z Trybunałem Sprawiedliwości i Urzędem Unii Europejskiej ds. Własności Intelektualnej (EUIPO)), zainteresowanymi stronami i społeczeństwem obywatelskim.

SEKRETARIAT KOMISJI SPRAW KONSTYTUCYJNYCH

przygotowywanie dokumentów roboczych/projektów sprawozdań/projektów opinii/pytań wymagających odpowiedzi ustnej i projektów rezolucji/poprawek do procedur ustawodawczych i nieustawodawczych, porozumień międzyin- stytucjonalnych, list do głosowania, wykładni i stosowania regulaminu, opracowywanie wkładu komisji AFCO w prace Konferencji na temat przyszłości Europy,
prowadzenie sekretariatu komisji: organizacja posiedzeń komisji AFCO, wspólnych posiedzeń międzyparlamentarnych z udziałem przedstawicieli parlamentów narodowych, posiedzeń koordynatorów, posiedzeń kontrsprawozdawców, posiedzeń grup roboczych, wysłuchań publicznych, warsztatów, wyjazdów służbowych i delegacji ad hoc, wymian poglądów z ekspertami/znaczącymi osobistościami oraz dni informacyjnych, planowanie, opracowywanie protokołów itp.,
wspieranie - pisemnie lub ustnie - urzędu przewodniczącego Parlamentu Europejskiego i innych organów PE, przewodniczącego komisji AFCO oraz sprawozdawców, sprawozdawców komisji opiniodawczych, kontrsprawozdaw- ców i ogólnie posłów w ramach kompetencji komisji AFCO (grupa robocza ds. regulaminu PE, grupa pilotażowa ds. sytuacji po brexicie); udział w poszczególnych zespołach projektowych, sieci Petycje, projektach DG IPOL dotyczących "umocnienia przysługującego PE prawa do kontroli agencji wykonawczych" i "praworządności", które stanowią część PPP (parlamentarnego portfelu projektów),
monitorowanie procedur wprowadzania w życie Traktatu z Lizbony, w tym organizowanie wyjazdów służbowych poza trzy miejsca pracy, posiedzeń parlamentarnych i posiedzeń Konferencji Komisji do Spraw Unijnych Parlamentów Unii Europejskiej (COSAC),
zapewnianie wewnętrznego zarządzania i wewnętrznej komunikacji (zebrania służbowe, sprawozdania, strona internetowa, aplikacja eCommittee, statystyki, szkolenia),
utrzymywanie kontaktów z pozostałymi instytucjami, zainteresowanymi stronami i społeczeństwem obywatelskim,
zapewnianie integracji nowych członków sekretariatu i przystosowywanie sekretariatu do nowych narzędzi pracy niezbędnych w telepracy (szkolenia, testy itp.).

SEKRETARIAT KOMISJI PRAW KOBIET I RÓWNOUPRAWNIENIA

organizacja posiedzeń komisji i posiedzeń koordynatorów, organizacja wysłuchań publicznych i posiedzeń komisji międzyparlamentarnych, w tym Międzynarodowego Dnia Kobiet,
wspieranie posłów do PE - pisemnie lub ustnie - w wykonywaniu funkcji przewodniczącego, wiceprzewodniczącego, sprawozdawcy lub sprawozdawcy komisji opiniodawczej; przygotowywanie dokumentów roboczych/projektów sprawozdań/opinii/rezolucji/pytań (procedury ustawodawcze i nieustawodawcze),
organizacja wyjazdów komisji poza miejsca pracy PE,
organizowanie działań komunikacyjnych komisji (strona internetowa komisji FEMM, biuletyn informacyjny, konto Facebook itp.),
zapewnianie koordynacji z pozostałymi działami, wydziałami i dyrekcją generalną oraz kontakty z pozostałymi instytucjami, organizacjami międzynarodowymi i społeczeństwem obywatelskim.

SEKRETARIAT KOMISJI PETYCJI

sporządzanie streszczeń petycji, zarządzanie petycjami i podejmowanie działań następczych w ich sprawie - sporządzanie pism, portal petycji, strona internetowa, misje informacyjne,
prowadzenie sekretariatu komisji (organizowanie posiedzeń, posiedzeń koordynatorów, planowanie, protokoły itd.),
utrzymywanie stosunków z obywatelami składającymi petycje,
przygotowywanie dokumentów roboczych/projektów sprawozdań (procedury ustawodawcze i nieustawodawcze),
utrzymywanie kontaktów z pozostałymi instytucjami (sekretariat generalny Komisji Europejskiej, stałe przedstawicielstwa i służby dyplomatyczne państw członkowskich i państw trzecich), zainteresowanymi stronami i społeczeństwem obywatelskim,
wspieranie posłów do PE - pisemnie lub ustnie - w wykonywaniu funkcji przewodniczącego, wiceprzewodniczącego, sprawozdawcy lub sprawozdawcy komisji opiniodawczej,
utrzymywanie kontaktów z Europejskim Rzecznikiem Praw Obywatelskich i komisjami petycji w parlamentach narodowych,
inne zadania: projekty informatyczne (Petiportal, ePetition, system BPM).

SEKRETARIAT KOMISJI ŚLEDCZEJ DS. ZBADANIA STOSOWANIA OPROGRAMOWANIA PEGASUS I RÓWNOWAŻNEGO OPROGRAMOWANIA SZPIEGOWSKIEGO SŁUŻĄCEGO INWIGILACJI (PEGA)

W związku z domniemanym wykorzystaniem oprogramowania szpiegowskiego Pegasus przeciwko dziennikarzom, politykom, przedstawicielom organów ścigania, dyplomatom, adwokatom, przedsiębiorcom, podmiotom społeczeństwa obywatelskiego i innym obywatelom Parlament postanowił powołać nową komisję śledczą, której zadaniem jest wyjaśnienie wykorzystania Pegasusa i innego oprogramowania szpiegowskiego oraz określenie, czy wykorzystanie ich naruszyło ustawodawstwo i prawa podstawowe Unii.

wspieranie przewodniczącego i posłów we wszystkich aspektach dotyczących planowania, organizacji i monitorowania prac komisji śledczej, zwłaszcza wniosków o badania i briefingi oraz organizacji wysłuchań, wymian poglądów, warsztatów i wyjazdów służbowych,
komunikacja i informowanie obywateli o pracach komisji śledczej przez cały czas trwania jej mandatu (we współpracy z DG COMM),
finalizacja sprawozdania w komisji, wspieranie sprawozdawcy i członków komisji w przygotowywaniu poprawek i poprawek kompromisowych, organizowanie i monitorowanie głosowania w komisji oraz składanie poprawek na posiedzeniu plenarnym.

DEPARTAMENT TEMATYCZNY DS. PRAW OBYWATELSKICH I SPRAW KONSTYTUCYJNYCH

udzielanie wsparcia organom parlamentarnym i sekretariatom komisji parlamentarnych (wewnętrzne i zewnętrzne badania i notatki, warsztaty, notatki dla gabinetu przewodniczącego i gabinetu sekretarza generalnego itp.) w dziedzinie praw obywatelskich i spraw konstytucyjnych (właściwe komisje: AFCO, FEMM, JURI, LIBE, PETI),
udostępnianie komisjom parlamentarnym zewnętrznych opracowań eksperckich (ustalanie potrzeb, zamówienia publiczne, ocena); rozwijanie wymiany z ekspertami zewnętrznymi, instytutami badawczymi i uniwersytetami,
rozwijanie stosunków z DG EPRS, rozpowszechnianie prac departamentu tematycznego i rozwijanie narzędzi pracy departamentu tematycznego,
udział we wdrażaniu nowoczesnego środowiska informatycznego służącego zarządzaniu wiedzą,
aktualizacja not faktograficznych.

DYREKCJA D

DYREKCJA DS. BUDŻETU

kierowanie pracą działów i wydziałów dyrekcji, koordynacja i organizacja ich pracy,
zarządzanie projektami,
reprezentowanie instytucji w różnych komitetach wewnętrznych i grupach międzyinstytucjonalnych,
pełnienie funkcji subdelegowanego urzędnika zatwierdzającego.

SEKRETARIAT KOMISJI BUDŻETOWEJ

organizacja posiedzeń międzyinstytucjonalnych (środki własne, Next Generation EU, płatności) i prac związanych z procedurą budżetową (w tym posiedzeń trójstronnych i postępowania pojednawczego); zapewnianie kontaktów z pozostałymi instytucjami,
przygotowywanie projektów sprawozdań/opinii (procedury ustawodawcze, nieustawodawcze i budżetowe),
zapewnianie sprawnego przebiegu prac komisji BUDG; organizowanie posiedzeń, posiedzeń koordynatorów, posiedzeń przygotowawczych, wysłuchań publicznych, planowanie, sporządzanie protokołów itp.),
organizowanie wspólnych posiedzeń; zarządzanie pracami grupy roboczej ds. wdrażania Instrumentu na rzecz Odbudowy i Zwiększania Odporności; przygotowywanie wspólnej dokumentacji,
wspieranie posłów do PE - pisemnie lub ustnie - w wykonywaniu funkcji przewodniczącego, sprawozdawcy lub sprawozdawcy komisji opiniodawczej,
wnoszenie wkładu w parlamentarny portfel projektów (PPP), prace grup roboczych i pozostałe kwestie horyzontalne w dyrekcji generalnej.

SEKRETARIAT KOMISJI KONTROLI BUDŻETOWEJ

prowadzenie sekretariatu komisji (organizowanie posiedzeń, posiedzeń koordynatorów, planowanie, protokoły itd.),
wspieranie posłów do PE - pisemnie lub ustnie - w wykonywaniu funkcji przewodniczącego, wiceprzewodniczącego, sprawozdawcy lub sprawozdawcy komisji opiniodawczej,
przygotowywanie dokumentów roboczych, projektów sprawozdań (procedury ustawodawcze i nieustawodawcze), projektów opinii,
organizowanie wspólnych posiedzeń; przygotowywanie dokumentacji na posiedzenia,
wdrażanie telepracy wspierającej prace komisji, szczególnie organizowanie posiedzeń i głosowań na odległość,
utrzymywanie kontaktów z Trybunałem Obrachunkowym i OLAF-em,
przygotowywanie dokumentacji, która niekoniecznie prowadzi do sporządzania sprawozdań, zwłaszcza aktualnej dokumentacji dotyczącej gospodarowania środkami budżetowymi Unii przez instytucje lub państwa członkowskie,
utrzymywanie kontaktów z pozostałymi instytucjami, zainteresowanymi stronami i społeczeństwem obywatelskim,
organizowanie publicznych wysłuchań, wyjazdów służbowych grup roboczych lub delegacji poza miejsca pracy itd.,
rozpatrywanie i archiwizacja dokumentów poufnych związanych ze służbami odpowiedzialnymi za rejestr dokumentów i archiwum dokumentów poufnych oraz zarządzanie nimi, udostępnianie dokumentów poufnych.

DEPARTAMENT TEMATYCZNY DS. BUDŻETU

zapewnianie wewnętrznej ekspertyzy, wykonywanie budżetu, opracowywanie zestawień, zarządzanie dossier horyzontalnymi dotyczącymi organów zdecentralizowanych, rozpoczynanie projektów pilotażowych, prowadzenie działań przygotowawczych,
zlecanie badań zewnętrznych dotyczących kwestii budżetowych i kontroli budżetowej,
zapewnianie monitorowania procedury budżetowej i absolutorium budżetowego, w tym helpdesku ds. absolutorium w PE,
propagowanie widoczności działań komisji dzięki publikowaniu badań, ulepszanie wyglądu strony intranetowej i internetowej itp.,
utrzymywanie kontaktów z innymi właściwymi organami i środowiskami akademickimi w tej dziedzinie (EPRDC, OECD itp.).

DYREKCJA E

DYREKCJA DS. KOORDYNACJI LEGISLACYJNEJ I KOORDYNACJI KOMISJI

kierowanie pracą działów i wydziałów dyrekcji, koordynacja i organizacja ich pracy,
nadzorowanie organizacji lub koordynacji działań komisji o charakterze horyzontalnym (posiedzenia inauguracyjne, przesłuchania kandydatów na komisarzy, kontrola aktów delegowanych i wdrażania programów wieloletnich ram finansowych, negocjacje ustawodawcze z Radą, wdrażanie porozumienia ramowego między Parlamentem a Komisją (negocjacje międzynarodowe, grupy ekspertów) oraz porozumienia międzyinstytucjonalnego w sprawie lepszego stanowienia prawa, kontrola wykonawcza, kontrola przejrzystości i zarządzania dokumentami itp.),
koordynacja przygotowywania posiedzeń Konferencji Przewodniczących Komisji oraz posiedzeń kierowników działów IPOL i IPOL-EXPO,
wspieranie przewodniczącego KPK podczas posiedzeń organów parlamentarnych (zwłaszcza KPK i Konferencji Przewodniczących); reprezentowanie DG IPOL w grupie ds. koordynacji międzyinstytucjonalnej i podczas posiedzeń przygotowawczych Konferencji Przewodniczących Grup Politycznych,
nadzorowanie koordynacji niektórych prac komisji parlamentarnych (sprawozdanie nieustawodawcze, kwestie kompetencyjne i warunki współpracy, programy (lub wnioski indywidualne dotyczące) wysłuchań oraz podróży służbowych lub delegacji ad hoc poza trzy miejsca pracy, planowanie prac legislacyjnych (wkład Konferencji Przewodniczących Komisji Parlamentarnych w program prac Komisji; monitorowanie wdrażania wspólnego oświadczenia itp.), współpraca z Trybunałem Obrachunkowym, innymi organami Unii (Komitet Regionów, Europejski Komitet Ekonomiczno-Społeczny) i parlamentami narodowymi),
koordynacja głównych dossier horyzontalnych (np. stanowisko komisji parlamentarnych w sprawie umowy ze Zjednoczonym Królestwem w sprawie nowych wieloletnich ram finansowych itp.),
zatwierdzanie i przedkładanie gabinetom wniosków o zezwolenie na nadzwyczajne posiedzenia komisji i delegacji,
pełnienie funkcji subdelegowanego urzędnika zatwierdzającego.

DZIAŁ SPRAW LEGISLACYJNYCH

zapewnianie horyzontalnego i strategicznego monitorowania indywidualnych dossier ustawodawczych w trakcie całej zwykłej procedury ustawodawczej poprzez udział w rozmowach trójstronnych i posiedzeniach kontrsprawozdawców, poprzez wkład w rozwijanie dobrych praktyk w zakresie wdrażania regulaminu i udzielanie odpowiedzi na różnorodne pytania (np. w sprawie przejrzystości),
Akty delegowane/akty wykonawcze: wdrażanie porozumienia z 2016 r. (porozumienie międzyinstytucjonalne w sprawie lepszego stanowienia prawa) i odpowiadanie na wnioski komisji (helpdesk); posiedzenia sieci ekspertów komisji parlamentarnych ds. aktów delegowanych i wykonawczych (wymiana dobrych praktyk) w ścisłej współpracy z Wydziałem Prawnym; opracowanie różnych dokumentów dla Konferencji Przewodniczących i KPK, w tym dokumentów dotyczących procesu nadzoru i miesięcznego przeglądu aktów delegowanych, okresów zawieszenia i "braku sprzeciwu na wczesnym etapie",
zapewnianie horyzontalnego monitorowania dossier ustawodawczych, w tym dossier dotyczących wieloletnich ram finansowych (sieć wieloletnich ram finansowych); ocena wyników negocjacji; refleksja nad poszczególnymi aspektami dotyczącymi stosunków ze Zjednoczonym Królestwem (wsparcie dla sekretariatu grup kontaktowych ds. Zjednoczonego Królestwa, sieć ds. stosunków ze Zjednoczonym Królestwem); utworzenie sieci na szczeblu administracyjnym ds. negocjacji porozumień międzynarodowych,
prowadzenie szkoleń, w tym szkoleń dla posłów (Learn.MEP), i dostarczanie informacji zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz Parlamentu w kwestiach, którymi zajmuje się dział (szkolenie dla przyszłych prezydencji Rady, szkolenia dotyczące regulaminu),
przyczynianie się do wdrażania i właściwego wykorzystywania istniejących narzędzi informatycznych (szkolenie dotyczące wprowadzania danych w ITER) i rozporządzenia (WE) nr 1049/2001 Parlamentu Europejskiego i Rady 10  (wniosek o dostęp do dokumentów czterokolumnowych); zachęcanie do używania nowych narzędzi informatycznych (Trilogue Table Editor),
koordynacja z analogicznymi służbami Komisji i Rady; organizowanie wspólnych posiedzeń przyszłych prezydencji Rady i przewodniczących komisji parlamentarnych (tzw. speed dating); organizowanie procedury podpisywania tekstów LEX przyjętych w zwykłej procedurze ustawodawczej w celu ich publikacji,
optymizacja procedur i obiegu wewnętrznego; zarządzanie informacjami i wiedzą działu, przede wszystkim w zakresie pracy na odległość stosowanej podczas pandemii COVID-19.

DZIAŁ DS. KOORDYNACJI KOMISJI I PROGRAMOWANIA LEGISLACYJNEGO

zapewnianie funkcji sekretariatu Konferencji Przewodniczących Komisji (KPK) oraz przygotowywanie jej decyzji/za- leceń; prowadzenie korespondencji przewodniczącego KPK,
zarządzanie kwestiami horyzontalnymi lub dotyczącymi kilku komisji (posiedzenia inauguracyjne komisji, rozpatrywanie w komisji, przesłuchania kandydatów na komisarzy), współpraca między komisjami i innymi instytucjami, kwestie proceduralne i instytucjonalne; zapewnianie ciągłości prac komisji parlamentarnych w tym kontekście oraz ciągłości politycznej wdrażania porozumienia międzyinstytucjonalnego w sprawie lepszego stanowienia prawa,
zarządzanie wnioskami o sporządzenie sprawozdań z własnej inicjatywy, w tym sprawozdań z własnej inicjatywy w kwestiach ustawodawczych, wnioskami o zastosowanie art. 55-56 Regulaminu oraz wnioskami dotyczącymi sporów kompetencyjnych między komisjami; przygotowywanie zaleceń KPK,
organizowanie posiedzeń kierowników działów IPOL i IPOL/EXPO oraz zapewnianie ciągłości prac w dziedzinach kompetencji COORDLEG,
zarządzanie planowaniem i monitorowanie prac komisji parlamentarnych, w celu programowania, we współpracy z innymi dyrekcjami generalnymi i instytucjami, oraz prac podczas sesji plenarnej; reprezentowanie komisji na różnych posiedzeniach międzydziałowych poświęconych programowaniu,
przygotowywanie, koordynowanie i monitorowanie rocznych programów wysłuchań i wyjazdów; przygotowanie podziału środków budżetowych na ekspertyzy (aspekty horyzontalne i regulacyjne, rozdział środków, sprawozdanie roczne); monitorowanie współpracy między komisjami a parlamentami narodowymi oraz zbieranie wkładów do kwestionariusza COSAC,
przygotowywanie kalendarza ustawodawczego i politycznego komisji parlamentarnych; doroczne posiedzenie KPK z kolegium komisarzy (posiedzenia grup roboczych); wnoszenie wkładu w program ustawodawczy i program prac Komisji Europejskiej za pośrednictwem sprawozdania zbiorczego oraz monitorowanie jego wdrażania; koordynowanie zaleceń komisji dotyczących negocjacji w sprawie wspólnego oświadczenia,
zapewnianie właściwego przebiegu pracy komisji parlamentarnych w trybie pracy narzuconym przez pandemię COVID-19; opracowywanie statystyk dotyczących działalności komisji i zapewnianie nadawania dalszego biegu przez Komisję Europejską wnioskom Parlamentu Europejskiego.

DZIAŁ DS. KALENDARZA POSIEDZEŃ

planowanie posiedzeń koordynatorów, rozmów trójstronnych, posiedzeń kontrsprawozdawców, posiedzeń grup roboczych oraz posiedzeń sekretariatów komisji i delegacji,
roczne planowanie posiedzeń komisji parlamentarnych, delegacji międzyparlamentarnych i znaczących wydarzeń nadzwyczajnych, szczególnie wydarzeń organizowanych przez przewodniczącą Parlamentu Europejskiego,
zapewnianie zarządzania zasobami przyznanymi na posiedzenia, w tym salami posiedzeń, zgodnie z obowiązującymi przepisami,
planowanie głosowania na odległość (Epvote) w komisjach parlamentarnych,
zarządzanie wnioskami o odstępstwo dotyczącymi posiedzeń poza przewidzianymi przedziałami czasowymi,
zarządzanie salą dokumentów poufnych w DG IPOL.

DZIAŁ DS. KOORDYNACJI DZIAŁAŃ REDAKCYJNYCH I KOMUNIKACYJNYCH

współpraca z DG COMM w zakresie działań komunikacyjnych: planowanie, koordynacja, dzielenie się informacjami i wymiana wiedzy eksperckiej; udział w grupie roboczej Prezydium ds. komunikacji; koordynowanie transmisji internetowych publicznych posiedzeń komisji i delegacji oraz działanie w charakterze punktu kontaktowego; wspieranie projektu Webstreaming 4.0 DG COMM i projektu dotyczącego dostępności strony internetowej PE w ramach strategicznych ram działania,
wspieranie usprawnienia komunikacji wewnętrznej na szczeblu DG IPOL poprzez uzupełnianie strony intranetowej DG IPOL, w tym strony głównej z najnowszymi informacjami, i zarządzanie tymi stronami; współpraca ze stroną intranetową PE i Newshound na rzecz propagowania związanych z DG IPOL wiadomości/działań; koordynowanie opracowywania newslettera dyrekcji generalnej; propagowanie pracy DG IPOL wśród posłów, w tym poprzez komunikację dotyczącą doradztwa na temat aktualnych kwestii takich jak europejskie inicjatywy obywatelskie,
propagowanie działalności komisji poprzez edytowanie, opracowywanie i publikowanie komunikatów na stronie głównej komisji na stronie Europarl; propagowanie używania produktów multimedialnych na ich stronach internetowych i wzajemnych powiązań między produktami DG IPOL, DG EXPO i DG COMM; propagowanie spójności i jakości stron internetowych oraz ich rozwoju; wspieranie sekretariatów komisji w zakresie komunikacji, w tym strony głosowań imiennych na stronach internetowych komisji, za pośrednictwem sieci Network of Communicators and Subwebmasters,
propagowanie pracy działów badawczych dzięki zarządzaniu publikacjami w rejestrze i koordynowaniu opracowywania not tematycznych; wspieranie ich w kwestiach redakcyjnych oraz zwiększanie widoczności i dostępności ich pracy; opracowywanie wspólnych comiesięcznych newsletterów i materiałów rozdawanych podczas wydarzeń; współpraca z DG ITEC/DG EPRS przy opracowywaniu rozwiązań z dziedziny IT, takich jak narzędzie służące do zarządzania notami tematycznymi, narzędzie do publikacji i narzędzie autorskie służące do publikacji oraz rozwój systemu EU legal deposit scheme,
współpraca z DG ITEC przy rozwijaniu stron internetowych komisji, stron eCommittee i portalu petycji; zarządzanie innymi projektami z udziałem DG ITEC, w tym usprawnianie wyszukiwarek, koordynacja planu proaktywnego wdrożenia oraz organizowanie szkoleń; wspieranie stałego wdrażania SEO dla komisji związanych z DG IPOL/DG EXPO,
opracowanie wytycznych redakcyjnych dla produktów i narzędzi komunikacyjnych; wspieranie służb DG IPOL/DG EXPO w zakresie potrzeb i narzędzi komunikacyjnych i w sprawach redakcyjnych oraz doradzanie im w tych kwestiach; wspieranie organizowania szkoleń dostosowanych do działalności komisji w zakresie komunikacji; wspieranie wdrażania skoordynowanego podejścia wizualnego dotyczącego produktów komunikacyjnych DG IPOL,
koordynowanie udziału DG IPOL w dorocznych obchodach Dni Europy, w tym opracowywanie materiałów; wspieranie organizacji kolejnej edycji wydarzenia EYE przez koordynowanie wkładu DG IPO/EXPO.

DYREKCJA F

DYREKCJA DS. ZASOBÓW

udzielanie dyrektorowi generalnemu i dyrekcjom w dyrekcji generalnej pomocy w obszarze informatyki, finansów, logistyki, szkolenia zawodowego i zasobów kadrowych,
kierowanie pracą działów i wydziałów dyrekcji, koordynacja i organizacja ich pracy,
zarządzanie projektami, w tym projektami z parlamentarnego portfela projektów (PPP),
zapewnianie reprezentacji dyrekcji generalnej w komitetach i na posiedzeniach wewnętrznych,
monitorowanie i aktualizowanie strategicznych ram działania i projektów PPP dyrekcji generalnej oraz stosowanie wskaźników,
udział w posiedzeniach dyrektorów ds. zasobów.

DZIAŁ DS. KADROWYCH

ZASOBY KADROWE:

zarządzanie naborem pracowników dla DG IPOL (urzędnicy, pracownicy zatrudnieni na czas określony, pracownicy kontraktowi, oddelegowani eksperci krajowi),
zarządzanie schematem organizacyjnym obejmującym stanowiska stałe i tymczasowe (nabór, przesunięcia, przywrócenia na stanowiska),
zarządzanie mobilnością pracowników AD i AST (sesje informacyjne, spotkania dwustronne),
zarządzanie naborem stażystów (T-People, wyjazdy do Strasburga),
nadzór nad naborem/przywróceniem na stanowisko (przyjęcie, zarządzanie sprawozdaniami z okresu próbnego/mia- nowaniami, oceny),
zarządzanie nieobecnościami (choroby, urlopy, urlopy z przyczyn osobistych, odejścia na emeryturę, godziny nadliczbowe i godziny dodatkowe, działalność zewnętrzna),
zarządzanie wizytami naukowymi, oddelegowaniami, stypendiami,
opracowywanie statystyk,
rozwiązywanie konfliktów, doradztwo (po długiej nieobecności/chorobie/urlopie z przyczyn osobistych),
zarządzanie przydziałem budżetowym na delegacje do trzech miejsc pracy i poza nie (przestrzeganie procedur, odstępstwa, program Back to School, inne wydarzenia takie jak EYE czy dni otwarte),
organizowanie posiedzenia wyjazdowego kierownictwa wewnętrznego.

SZKOLENIA:

zapewnianie szkoleń wewnętrznych dla kolegów z DG IPOL i DG EXPO; organizowanie i finansowanie szkoleń zewnętrznych dla DG IPOL oraz delegacji na szkolenia zewnętrzne.

WSPARCIE:

udzielanie kolegom z DG IPOL i DG EXPO wsparcia przy korzystaniu z konkretnych aplikacji; ogólne wsparcie w zakresie realizacji zadań w komisjach parlamentarnych.

LOGISTYKA:

udzielanie wsparcia logistycznego zapewniającego kolegom właściwe warunki pracy (instalacje, przeprowadzki, telefony, wyposażenie, ergonomia, nadzór nad robotami, materiały biurowe itd.),
określenie przestrzeni DG i zarządzanie nią, a także zarządzanie środowiskiem (EMAS).

DZIAŁ INFORMATYCZNY

dostarczanie wsparcia DG IPOL w zakresie infrastruktury IT za pośrednictwem helpdesku IPOL; zarządzanie dostępem użytkowników do komputerów/urządzeń hybrydowych, poczty elektronicznej i sieci; przygotowywanie/konserwacja serwerów, stanowisk pracy i innego sprzętu IT należącego do DG IPOL,
zapewnianie (druga linia) wparcia kolegom z DG IPOL/DG EXPO w odniesieniu do aplikacji IT (takich jak ITER), w tym opracowanie przewodników/podręczników autorskich i stron internetowych,
przedstawianie i propagowanie potrzeb DG IPOL w ramach grup roboczych i posiedzeń między służbami; działanie w charakterze łącznika między przedsiębiorstwami a DG ITEC,
koordynowanie i wspieranie przygotowywania dokumentów XML na potrzeby AT4AM; wkład w poprawę jakości dokumentów na szczeblu międzyinstytucjonalnym,
odgrywanie aktywnej roli w analizie potrzeb i wymogów DG IPOL w zakresie IT zgodnie ze strategicznymi ramami działania/PPP (parlamentarnym portfelem projektów); wkład w kluczowe programy legislacyjne PE związane z IT (np. eLegislate) i w opracowywanie nowych narzędzi IT wspierających prace DG IPOL; propagowanie i wspieranie dostosowania aplikacji IT wynikającego ze zmian w pracach parlamentarnych (regulamin, nowe traktaty, decyzje polityczne) i potrzeb użytkowników; ocenianie i spełnianie potrzeb DG IPOL w odniesieniu do sprzętu i standardowego oprogramowania,
zapewnianie integralności i jedności danych związanych z działalnością ustawodawczą PE, zarządzanych i przechowywanych w ITER, nadzorowanie rozpowszechniania tych danych w zakresie skuteczności i wiarygodności informacji; wspieranie wszystkich służb związanych z opracowywaniem, weryfikacją, tłumaczeniem i rozpowszechnianiem dokumentów dotyczących działalności legislacyjnej PE oraz współpraca z tymi służbami,
określanie priorytetów dotyczących projektów IT; aktualizacja programu informatycznego i dotyczące go odpowiednie działania następcze; informowanie hierarchii o ważnych i pilnych kwestiach związanych z IT, udzielanie porad podmiotom podejmującym decyzje oraz przedstawianie stanowiska DG IPOL.

DZIAŁ FINANSOWY

prowadzenie weryfikacji ex ante wszystkich transakcji finansowych i zamówień udzielonych w DG;
wdrażanie organizacji działu, w tym zarządzanie zasobami, szkolenia oraz komunikacja wewnętrzna i zewnętrzna,
wsparcie i doradztwo we wszystkich kwestiach związanych z wykonaniem budżetu, prowadzeniem przetargów oraz procedurami i obiegiem środków finansowych, w tym systematyczna aktualizacja procedur finansowych i budżetowych DG,
koordynowanie i reprezentowanie DG w różnych komitetach i grupach roboczych w dziedzinie zarządzania budżetowego i finansowego,
koordynacja przygotowań i działań następczych w odniesieniu do ustanawiania budżetu, monitorowanie wykonania budżetu, zapewnianie ciągłości poszczególnych procedur budżetowych, na przykład: przesuwanie środków, zamknięcie roku budżetu itp. oraz podział środków w liniach budżetowych,
sporządzanie okresowych i rocznych sprawozdań z działalności, sprawozdań z wykonania budżetu i zarządzania nim, a także sprawozdań finansowych i budżetowych,
zapewnianie koordynacji kontroli wewnętrznej w DG.
1 Zob. rozporządzenie Rady (EWG, Euratom, EWWiS) nr 259/68 (Dz.U. L 56 z 4.3.1968, s. 1), zmienione rozporządzeniem (WE, Euratom) nr 723/2004 (Dz.U. L 124 z 27.4.2004, s. 1) i ostatnio rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE, EURATOM) nr 1023/2013 z dnia 22 października 2013 r. zmieniającym regulamin pracowniczy urzędników Unii Europejskiej i warunki zatrudnienia innych pracowników Unii Europejskiej (Dz.U. L 287 z 29.10.2013, s. 15).
2 Urzędnik jest klasyfikowany z chwilą zatrudnienia zgodnie z art. 32 regulaminu.
3 Spis głównych zadań znajduje się w załączniku.
4 Państwami członkowskimi Unii Europejskiej są: Belgia, Bułgaria, Czechy, Dania, Niemcy, Estonia, Irlandia, Grecja, Hiszpania, Francja, Chorwacja, Włochy, Cypr, Łotwa, Litwa, Luksemburg, Węgry, Malta, Niderlandy, Austria, Polska, Portugalia, Rumunia, Słowenia, Słowacja, Finlandia, Szwecja.
5 Ten rok doświadczenia nie zostanie uwzględniony w ocenie doświadczenia zawodowego wymaganego w następnym akapicie.
6 Językami urzędowymi Unii Europejskiej są języki: angielski, bułgarski, chorwacki, czeski, duński, estoński, fiński, francuski, grecki, hiszpański, irlandzki, litewski, łotewski, maltański, niderlandzki, niemiecki, polski, portugalski, rumuński, słowacki, słoweński, szwedzki, węgierski i włoski.
8 Nie dotyczy to kandydatów pracujących w Parlamencie Europejskim w dniu, w którym upływa termin składania kandydatur.
9 Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2018/1725 z dnia 23 października 2018 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez instytucje, organy i jednostki organizacyjne Unii i swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia rozporządzenia (WE) nr 45/2001 i decyzji nr 1247/2002/WE (Dz.U. L 295 z 21.11.2018, s. 39).
10 Rozporządzenie (WE) nr 1049/2001 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 30 maja 2001 r. w sprawie publicznego dostępu do dokumentów Parlamentu Europejskiego, Rady i Komisji (Dz.U. L 145 z 31.5.2001, s. 43).

Zmiany w prawie

Data 30 kwietnia dla wnioskodawcy dodatku osłonowego może być pułapką

Choć ustawa o dodatku osłonowym wskazuje, że wnioski można składać do 30 kwietnia 2024 r., to dla wielu mieszkańców termin ten może okazać się pułapką. Datą złożenia wniosku jest bowiem data jego wpływu do organu. Rząd uznał jednak, że nie ma potrzeby doprecyzowania tej kwestii. A już podczas rozpoznawania poprzednich wniosków, właśnie z tego powodu wielu mieszkańców zostało pozbawionych świadczeń.

Robert Horbaczewski 30.04.2024
Rząd chce zmieniać obowiązujące regulacje dotyczące czynników rakotwórczych i mutagenów

Rząd przyjął we wtorek projekt zmian w Kodeksie pracy, którego celem jest nowelizacja art. 222, by dostosować polskie prawo do przepisów unijnych. Chodzi o dodanie czynników reprotoksycznych do obecnie obwiązujących regulacji dotyczących czynników rakotwórczych i mutagenów. Nowela upoważnienia ustawowego pozwoli na zmianę wydanego na jej podstawie rozporządzenia Ministra Zdrowia w sprawie substancji chemicznych, ich mieszanin, czynników lub procesów technologicznych o działaniu rakotwórczym lub mutagennym w środowisku pracy.

Grażyna J. Leśniak 16.04.2024
Bez kary za brak lekarza w karetce do końca tego roku

W ponad połowie specjalistycznych Zespołów Ratownictwa Medycznego brakuje lekarzy. Ministerstwo Zdrowia wydłuża więc po raz kolejny czas, kiedy Narodowy Fundusz Zdrowia nie będzie pobierał kar umownych w przypadku niezapewnienia lekarza w zespołach ratownictwa. Pierwotnie termin wyznaczony był na koniec czerwca tego roku.

Beata Dązbłaż 10.04.2024
Będzie zmiana ustawy o rzemiośle zgodna z oczekiwaniami środowiska

Rozszerzenie katalogu prawnie dopuszczalnej formy prowadzenia działalności gospodarczej w zakresie rzemiosła, zmiana definicji rzemiosła, dopuszczenie wykorzystywania przez przedsiębiorców, niezależnie od formy prowadzenia przez nich działalności, wszystkich kwalifikacji zawodowych w rzemiośle, wymienionych w ustawie - to tylko niektóre zmiany w ustawie o rzemiośle, jakie zamierza wprowadzić Ministerstwo Rozwoju i Technologii.

Grażyna J. Leśniak 08.04.2024
Tabletki "dzień po" bez recepty nie będzie. Jest weto prezydenta

Dostępność bez recepty jednego z hormonalnych środków antykoncepcyjnych (octan uliprystalu) - takie rozwiązanie zakładała zawetowana w piątek przez prezydenta Andrzeja Dudę nowelizacja prawa farmaceutycznego. Wiek, od którego tzw. tabletka "dzień po" byłaby dostępna bez recepty miał być określony w rozporządzeniu. Ministerstwo Zdrowia stało na stanowisku, że powinno to być 15 lat. Wątpliwości w tej kwestii miała Kancelaria Prezydenta.

Katarzyna Nocuń 29.03.2024
Małżonkowie zapłacą za 2023 rok niższy ryczałt od najmu

Najem prywatny za 2023 rok rozlicza się według nowych zasad. Jedyną formą opodatkowania jest ryczałt od przychodów ewidencjonowanych, według stawek 8,5 i 12,5 proc. Z kolei małżonkowie wynajmujący wspólną nieruchomość zapłacą stawkę 12,5 proc. dopiero po przekroczeniu progu 200 tys. zł, zamiast 100 tys. zł. Taka zmiana weszła w życie w połowie 2023 r., ale ma zastosowanie do przychodów uzyskanych za cały 2023 r.

Monika Pogroszewska 27.03.2024