(opinia z inicjatywy własnej)(2021/C 517/01)
(Dz.U.UE C z dnia 22 grudnia 2021 r.)
Sprawozdawca: Ioannis VARDAKASTANIS
Współsprawozdawczyni: Judith VORBACH
Decyzja Zgromadzenia Plenarnego Podstawa prawna
|
25.3.2021 Art. 32 ust. 2 regulaminu wewnętrznego Opinia z inicjatywy własnej
|
Sekcja odpowiedzialna |
Sekcja ds. Unii Gospodarczej i Walutowej oraz Spójności Gospodarczej i Społecznej |
Data przyjęcia przez sekcję Data przyjęcia na sesji plenarnej
Sesja plenarna nr
Wynik głosowania (za/przeciw/wstrzymało się)
|
8.9.2021 23.9.2021
563
211/0/6
|
1 Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2021/241 z dnia 12 lutego 2021 r. ustanawiające Instrument na rzecz Odbudowy i Zwiększania Odporności (Dz.U. L 57 z 18.2.2021, s. 17).
2 "Zaangażowanie zorganizowanego społeczeństwa obywatelskiego w krajowe plany odbudowy i zwiększania odporności - co zdaje egzamin, a co nie?" - Europejski Komitet Ekonomiczno-Społeczny (Dz.U. C 155 z 30.4.2021, s. 1).
3 "The nonsense of Next Generation EU net balance calculations" [Bezsens obliczeń bilansu netto Next Generation EU], Bruegel.
4 Instrument na rzecz Odbudowy i Zwiększania Odporności, Komisja Europejska.
5 Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2021/1060 z dnia 24 czerwca 2021 r. ustanawiające wspólne przepisy dotyczące Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego Plus, Funduszu Spójności, Funduszu na rzecz Sprawiedliwej Transformacji i Europejskiego Funduszu Morskiego, Rybackiego i Akwakultury, a także przepisy finansowe na potrzeby tych funduszy oraz na potrzeby Funduszu Azylu, Migracji i Integracji, Funduszu Bezpieczeństwa Wewnętrznego i Instrumentu Wsparcia Finansowego na rzecz Zarządzania Granicami i Polityki Wizowej (Dz.U. L 231 z 30.6.2021, s. 159).
6 Instrument na rzecz Odbudowy i Zwiększania Odporności, Komisja Europejska. o kwestie lokalne, strategie rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność (RLKS), zintegrowane inwestycje terytorialne w miastach, innowacyjne działania miejskie i współpraca transgraniczna Interreg dostarczają wielu przykładów projektów w całej UE, co powinno również znaleźć odzwierciedlenie we wdrażaniu krajowych planów.
7 "The great COVID-19 divergence: managing a sustainable and equitable recovery in the European Union" [Ogromna rozbieżność w zakresie COVID-19: zarządzanie trwałą i sprawiedliwą odbudową gospodarczą w Unii Europejskiej], Bruegel.
8 WP-2021-06_30032021.pdf.
9 Stantcheva_covid19_policy.pdf.
10 Europejski Bank Centralny, "The Household Finance and Consumption Survey: results from the Second wave" [Badanie finansów i konsumpcji gospodarstw domowych: wyniki z okresu drugiej fali], nr 18/grudzień 2016 r.
11 Stantcheva_covid19_policy.pdf.
12 Stantcheva_covid19_policy.pdf. delegowanych" oraz do "szybkiego zatwierdzenia tych aktów delegowanych przed przerwą letnią"<odn>(13)</odn>. Wysoce dyskusyjne jest, że specyfikacje dotyczące wymiaru społecznego zostaną przedstawione po opracowaniu krajowych planów odbudowy i zwiększania odporności, a nawet dopiero po ich przyjęciu.
13 Projekt rezolucji w sprawie prawa Parlamentu do informacji na temat bieżącej oceny krajowych planów odbudowy i zwiększania odporności.
14 Zaangażowanie zorganizowanego społeczeństwa obywatelskiego w krajowe plany odbudowy i zwiększania odporności - co zdaje egzamin, a co nie?, Europejski Komitet Ekonomiczno-Społeczny.