Zaproszenie do składania aplikacji.

ZAPROSZENIE DO SKŁADANIA APLIKACJI

(2016/C 413 A/01)

Wkrótce nastąpi wakat na stanowisku dyrektora ds. technologii informacyjnej (w grupie zaszeregowania AD 14 lub AD 15) w dyrekcji generalnej infrastruktury Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej. Stanowisko to zostanie obsadzone na podstawie art. 29 ust. 2 regulaminu pracowniczego urzędników Unii Europejskiej.

(Dz.U.UE C z dnia 10 listopada 2016 r.)

Charakter zadań

Osoba zatrudniona na tym stanowisku, podlegająca dyrektorowi infrastruktury, będzie odpowiedzialna za kierowanie dyrekcją technologii informacyjnej (zwaną dalej "DTI") oraz za zarządzanie jej pracami i ich koordynację.

DTI, która jest odpowiedzialna za całość usług z zakresu technologii informacyjnej w Trybunale Sprawiedliwości Unii Europejskiej (zwanym dalej "Trybunałem"), odgrywa kluczową rolę w sprawnym funkcjonowaniu i rozbudowie systemu informatycznego Trybunału. Przyczynia się ona do modernizacji Trybunału poprzez realizację nowoczesnej i dynamicznej wizji strategii dotyczącej przyszłości informatycznej tej instytucji, której określenie i dalsze opracowywanie - z uwzględnieniem ustalonych przez Trybunał priorytetów oraz szczególnych potrzeb tej instytucji sądowniczej - zostanie powierzone osobie zatrudnionej na stanowisku dyrektora.

Z tego względu na wykonywane w ramach DTI zadania składają się w szczególności: analiza, opracowywanie, rozwój i wdrażanie narzędzi technologii informacyjnej oraz zapewnianie ich funkcjonowania; definiowanie i wdrażanie infrastruktury informatycznej Trybunału (sieć, stacjonarna sieć telefoniczna i telefony komórkowe, data center, helpdesk, komputery, fotokopiarki wielozadaniowe itp.) oraz zarządzanie tą infrastrukturą; pomoc techniczna dla użytkowników oraz wsparcie techniczne sal rozpraw i znajdujących się w nich urządzeń multimedialnych.

Dyrektor ds. technologii informacyjnej doradza w tym zakresie właściwym służbom i organom Trybunału Sprawiedliwości oraz proponuje tym organom krótko-, średnio- i długoterminową strategię IT, znajdującą w szczególności odbicie w ogólnym planie obejmującym wieloletnie harmonogramy prac sporządzone z uwzględnieniem planowanych zmian systemu informatycznego oraz związanych z tym priorytetów. Przygotowuje on odpowiednie w tym względzie propozycje i sprawozdania. Zapewnia również planowanie budżetowe oraz realizację zaplanowanych prac.

Zarządza on zespołem składającym się około 70 urzędników zatrudnionych w czterech jednostkach administracyjnych oraz kontroluje wykonywanie zadań przez przedsiębiorstwa zewnętrzne. Roczny budżet DTI przeznaczony na wyposażenie i usługi zewnętrzne wynosi około 18 mln EUR.

Zapewnia on ponadto zgodność systemów informatycznych z obowiązującymi przepisami. W ramach subdelegowanego na niego zadania polegającego na zatwierdzaniu wydatków ponoszonych na technologie informacyjne zapewnia on przestrzeganie przepisów finansowych, w szczególności tych regulujących dziedzinę przetargów publicznych.

Dyrektor DTI ma też za zadanie reprezentowanie instytucji na zewnątrz, a w szczególności - wobec międzyinstytucjonalnych komitetów w dziedzinie IT.

Profil kandydatów

-
Umiejętność zarządzania dużym zespołem wysoko kwalifikowanych specjalistów IT i motywowania takiego zespołu; doskonałe umiejętności w zakresie zarządzania i zdolność kierowania organizacją ukierunkowaną na usługi w środowisku wielokulturowym; umiejętności w zakresie rozpoznawania wyzwań, przed którymi stoi duża organizacja pod względem projektowania, opracowania i rozwijania korporacyjnych systemów informacyjnych dostosowanych do potrzeb biznesowych,
-
udokumentowane doświadczenie w skutecznym planowaniu i zarządzaniu zasobami ludzkimi i finansowymi,
-
znakomite zdolności komunikacyjne i interpersonalne, wiążące się z umiejętnością nawiązywania i utrzymywania doskonałych relacji z gabinetami, sekretariatami i służbami Trybunału oraz z innymi instytucjami,
-
praktyczne doświadczenie w zakresie planowania dużych projektów i kierowania nimi,
-
umiejętność stworzenia strategii rozwoju korporacyjnych systemów informatycznych i świadczenia usług w Trybunale, uwzględniającej potrzeby oraz istniejące zasoby i ograniczenia,
-
umiejętność doradzania gabinetom, sekretariatom i służbom Trybunału w zakresie IT,
-
doskonałe zdolności analityczne, umiejętność określania kluczowych zagadnień, opracowywania i tworzenia celów strategicznych oraz przekładania ich na propozycje konkretnych działań,
-
dobra znajomość obowiązujących instytucje Unii przepisów finansowych lub odpowiednia umiejętność zarządzania budżetem i dużymi projektami.

Wymagania wobec kandydatów

Kandydaci muszą spełniać określone w regulaminie pracowniczym urzędników Unii Europejskiej warunki powołania na urzędnika. W przypadku tego stanowiska winni oni spełniać następujące wymogi minimalne:

-
poziom wykształcenia odpowiadający ukończonym studiom wyższym, potwierdzony dyplomem ukończenia studiów,
-
przynajmniej 10-letnie doświadczenie zawodowe w dziedzinach wymienionych w punkcie "Charakter zadań",
-
biegła znajomość jednego z języków urzędowych Unii Europejskiej oraz wystarczająca znajomość innego z jej języków urzędowych. Ze względów związanych z charakterem służby wymagana jest dobra znajomość języka angielskiego.

Warunki zatrudnienia i wynagrodzenie

Wynagrodzenie i warunki zatrudnienia urzędników Unii Europejskiej w grupie zaszeregowania AD 14 lub AD 15 określono w regulaminie pracowniczym. Informujemy jednak kandydatów, że miesięczne wynagrodzenie podstawowe urzędnika w grupie zaszeregowania AD 14 stopień 1 wynosi 13 642 EUR, a urzędnika w grupie zaszeregowania AD 15 stopień 1 - 15 435 EUR. Informujemy też, że regulamin pracowniczy nakłada na wszystkich nowych pracowników wymóg pomyślnego ukończenia dziewięciomiesięcznego okresu próbnego.

Zgłaszanie kandydatur

Kandydaci zainteresowani tym stanowiskiem są proszeni o wysłanie ich kandydatur pocztą elektroniczną wyłącznie na adres DIR-DTI@curia.europa.eu najpóźniej do dnia 9 grudnia 2016 r. Należy do nich dołączyć szczegółowy życiorys, a także list motywacyjny oraz krótką (maksymalnie 5 stron) prezentację wizji funkcjonowania dyrekcji wskazanej w niniejszym zaproszeniu do składania kandydatur oraz zarządzania nią.

Zmiany w prawie

Małżonkowie zapłacą za 2023 rok niższy ryczałt od najmu

Najem prywatny za 2023 rok rozlicza się według nowych zasad. Jedyną formą opodatkowania jest ryczałt od przychodów ewidencjonowanych, według stawek 8,5 i 12,5 proc. Z kolei małżonkowie wynajmujący wspólną nieruchomość zapłacą stawkę 12,5 proc. dopiero po przekroczeniu progu 200 tys. zł, zamiast 100 tys. zł. Taka zmiana weszła w życie w połowie 2023 r., ale ma zastosowanie do przychodów uzyskanych za cały 2023 r.

Monika Pogroszewska 27.03.2024
Ratownik medyczny wykona USG i zrobi test na COVID

Mimo krytycznych uwag Naczelnej Rady Lekarskiej, Ministerstwo Zdrowia zmieniło rozporządzenie regulujące uprawnienia ratowników medycznych. Już wkrótce, po ukończeniu odpowiedniego kursu będą mogli wykonywać USG, przywrócono im też możliwość wykonywania testów na obecność wirusów, którą mieli w pandemii, a do listy leków, które mogą zaordynować, dodano trzy nowe preparaty. Większość zmian wejdzie w życie pod koniec marca.

Agnieszka Matłacz 12.03.2024
Jak zgłosić zamiar głosowania korespondencyjnego w wyborach samorządowych

Nie wszyscy wyborcy będą mogli udać się osobiście 7 kwietnia, aby oddać głos w obwodowych komisjach wyborczych. Dla nich ustawodawca wprowadził instytucję głosowania korespondencyjnego jako jednej z tzw. alternatywnych procedur głosowania. Przypominamy zasady, terminy i procedurę tego udogodnienia dla wyborców z niepełnosprawnością, seniorów i osób w obowiązkowej kwarantannie.

Artur Pytel 09.03.2024
Tabletka "dzień po" bez recepty - Sejm uchwalił nowelizację

Bez recepty dostępny będzie jeden z hormonalnych środków antykoncepcyjnych (octan uliprystalu) - zakłada uchwalona w czwartek nowelizacja prawa farmaceutycznego. Wiek, od którego tabletka będzie dostępna bez recepty ma być określony w rozporządzeniu. Ministerstwo Zdrowia stoi na stanowisku, że powinno to być 15 lat. Wątpliwości w tej kwestii miała Kancelaria Prezydenta.

Katarzyna Nocuń 22.02.2024
Data 30 kwietnia dla wnioskodawcy dodatku osłonowego może być pułapką

Choć ustawa o dodatku osłonowym wskazuje, że wnioski można składać do 30 kwietnia 2024 r., to dla wielu mieszkańców termin ten może okazać się pułapką. Datą złożenia wniosku jest bowiem data jego wpływu do organu. Rząd uznał jednak, że nie ma potrzeby doprecyzowania tej kwestii. A już podczas rozpoznawania poprzednich wniosków, właśnie z tego powodu wielu mieszkańców zostało pozbawionych świadczeń.

Robert Horbaczewski 21.02.2024
Standardy ochrony dzieci. Placówki medyczne mają pół roku

Lekarz czy pielęgniarka nie będą mogli się tłumaczyć, że nie wiedzieli komu zgłosić podejrzenie przemocy wobec dziecka. Placówki medyczne obowiązkowo muszą opracować standardy postępowania w takich sytuacjach. Przepisy, które je do tego obligują wchodzą właśnie w życie, choć dają jeszcze pół roku na przygotowania. Brak standardów będzie zagrożony grzywną. Kar nie przewidziano natomiast za ich nieprzestrzeganie.

Katarzyna Nocuń 14.02.2024