Sprawozdanie końcowe urzędnika przeprowadzającego spotkanie wyjaśniające w sprawie COMP/M.3333 - Sony/BMG).

Sprawozdanie końcowe urzędnika przeprowadzającego spotkanie wyjaśniające w sprawie

COMP/M.3333 - Sony/BMG

(Zgodnie z art. 15 i 16 decyzji Komisji 2001/462/WE, EWWiS z dnia 23 maja 2001 r. w sprawie zakresu uprawnień urzędników przeprowadzających spotkania wyjaśniające w niektórych postępowaniach z zakresu konkurencji -

Dz.U. L 162 z 19.6.2001, str. 21)

(2008/C 94/08)

(Dz.U.UE C z dnia 16 kwietnia 2008 r.)

W dniu 9 stycznia 2004 r. Komisja otrzymała zgłoszenie planowanej koncentracji, w wyniku której przedsiębiorstwa Bertelsmann AG i Sony Corporation of America przejęły w rozumieniu art. 3 ust. 1 lit. b) rozporządzenia Rady (EWG) nr 4064/89 (rozporządzenie w sprawie kontroli łączenia przedsiębiorstw) wspólną kontrolę nad wspólnym przedsiębiorstwem nagrań muzycznych "Sony BMG" w drodze zakupu udziałów w nowo utworzonej spółce.

W dniu 19 lipca 2004 r. Komisja uznała koncentrację za zgodną ze wspólnym rynkiem. W dniu 13 lipca 2004 r. urzędnik przeprowadzający spotkanie wyjaśniające stwierdził w swoim sprawozdaniu końcowym, że w przedmiotowym postępowaniu prawo do złożenia ustnych wyjaśnień zostało zachowane wobec wszystkich uczestników(1).

Następnie w dniu 13 lipca 2006 r. Sąd Pierwszej Instancji Wspólnot Europejskich, na podstawie skargi wniesionej przez Independent Music Publisher and Labels Association (IMPALA), stwierdził nieważność wspomnianej decyzji Komisji.

W dniu 31 stycznia 2007 r. Komisja otrzymała uaktualnioną wersję pierwotnego zgłoszenia, zawierającą informacje i dane niezbędne do przeprowadzenia oceny zgłoszonej transakcji w kontekście bieżących warunków rynkowych. Uaktualnione zgłoszenie obejmowało informacje o utworzeniu wspólnego przedsiębiorstwa nagrań muzycznych "Sony BMG", utworzonego ostatecznie po wydaniu przez Komisję decyzji wyrażającej zgodę na dokonanie koncentracji w dniu 19 lipca 2004 r.

Po zbadaniu uaktualnionego zgłoszenia Komisja stwierdziła, iż zgłoszona transakcja wchodzi w zakres rozporządzenia w sprawie kontroli łączenia przedsiębiorstw oraz wzbudza poważne wątpliwości co do zgodności ze wspólnym rynkiem oraz funkcjonowaniem porozumienia EOG. W związku z tym w dniu 1 marca 2007 r. Komisja podjęła decyzję o wszczęciu postępowania zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. c) rozporządzenia w sprawie kontroli łączenia przedsiębiorstw.

Ponieważ strony nie udzieliły pełnych informacji, o których przekazanie wnoszono, postępowanie zawieszono zgodnie z art. 11 ust. 5 rozporządzenia w sprawie kontroli łączenia przedsiębiorstw na okres od dnia 22 marca 2007 r. do dnia 26 czerwca 2007 r.

W dniach 15 marca, 8 maja i 3 sierpnia 2007 r. na wniosek stron umożliwiono im dostęp do najważniejszych dokumentów w aktach, przekazanych przez osoby trzecie, zgodnie z obowiązującymi w Dyrekcji Generalnej ds. Konkurencji najlepszymi wzorcami w zakresie prowadzenia przez WE postępowań w sprawie kontroli łączenia przedsiębiorstw.

Ponadto IMPALA, osoba trzecia reprezentująca niezależne firmy nagraniowe, otrzymała na swój wniosek jawną wersję decyzji wydanej na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c) oraz późniejszych uwag zgłoszonych przez strony, a także inne najważniejsze dokumenty przedstawione przez strony w sprawie, w szczególności komentarze stron do uwag zgłoszonych przez IMPALA.

Po przeprowadzeniu przez służby Komisji dokładnego badania rynku stwierdzono, że proponowana transakcja nie naruszy znacząco efektywnej konkurencji na wspólnym rynku lub jego istotnej części i w związku z tym jest zgodna ze wspólnym rynkiem i Porozumieniem EOG. W związku z tym w niniejszej sprawie nie przesłano stronom pisemnego zgłoszenia zastrzeżeń.

Strony ani osoby trzecie nie zgłosiły urzędnikowi przeprowadzającemu postępowanie wyjaśniające żadnych zapytań ani uwag. Niniejsza sprawa nie wymaga specjalnego komentarza dotyczącego prawa do złożenia ustnych wyjaśnień.

Bruksela, dnia 25 września 2007 r.

Karen WILLIAMS

______

(1) Dz.U. C 52 z 2.3.2005, str. 5.

Zmiany w prawie

Data 30 kwietnia dla wnioskodawcy dodatku osłonowego może być pułapką

Choć ustawa o dodatku osłonowym wskazuje, że wnioski można składać do 30 kwietnia 2024 r., to dla wielu mieszkańców termin ten może okazać się pułapką. Datą złożenia wniosku jest bowiem data jego wpływu do organu. Rząd uznał jednak, że nie ma potrzeby doprecyzowania tej kwestii. A już podczas rozpoznawania poprzednich wniosków, właśnie z tego powodu wielu mieszkańców zostało pozbawionych świadczeń.

Robert Horbaczewski 30.04.2024
Rząd chce zmieniać obowiązujące regulacje dotyczące czynników rakotwórczych i mutagenów

Rząd przyjął we wtorek projekt zmian w Kodeksie pracy, którego celem jest nowelizacja art. 222, by dostosować polskie prawo do przepisów unijnych. Chodzi o dodanie czynników reprotoksycznych do obecnie obwiązujących regulacji dotyczących czynników rakotwórczych i mutagenów. Nowela upoważnienia ustawowego pozwoli na zmianę wydanego na jej podstawie rozporządzenia Ministra Zdrowia w sprawie substancji chemicznych, ich mieszanin, czynników lub procesów technologicznych o działaniu rakotwórczym lub mutagennym w środowisku pracy.

Grażyna J. Leśniak 16.04.2024
Bez kary za brak lekarza w karetce do końca tego roku

W ponad połowie specjalistycznych Zespołów Ratownictwa Medycznego brakuje lekarzy. Ministerstwo Zdrowia wydłuża więc po raz kolejny czas, kiedy Narodowy Fundusz Zdrowia nie będzie pobierał kar umownych w przypadku niezapewnienia lekarza w zespołach ratownictwa. Pierwotnie termin wyznaczony był na koniec czerwca tego roku.

Beata Dązbłaż 10.04.2024
Będzie zmiana ustawy o rzemiośle zgodna z oczekiwaniami środowiska

Rozszerzenie katalogu prawnie dopuszczalnej formy prowadzenia działalności gospodarczej w zakresie rzemiosła, zmiana definicji rzemiosła, dopuszczenie wykorzystywania przez przedsiębiorców, niezależnie od formy prowadzenia przez nich działalności, wszystkich kwalifikacji zawodowych w rzemiośle, wymienionych w ustawie - to tylko niektóre zmiany w ustawie o rzemiośle, jakie zamierza wprowadzić Ministerstwo Rozwoju i Technologii.

Grażyna J. Leśniak 08.04.2024
Tabletki "dzień po" bez recepty nie będzie. Jest weto prezydenta

Dostępność bez recepty jednego z hormonalnych środków antykoncepcyjnych (octan uliprystalu) - takie rozwiązanie zakładała zawetowana w piątek przez prezydenta Andrzeja Dudę nowelizacja prawa farmaceutycznego. Wiek, od którego tzw. tabletka "dzień po" byłaby dostępna bez recepty miał być określony w rozporządzeniu. Ministerstwo Zdrowia stało na stanowisku, że powinno to być 15 lat. Wątpliwości w tej kwestii miała Kancelaria Prezydenta.

Katarzyna Nocuń 29.03.2024
Małżonkowie zapłacą za 2023 rok niższy ryczałt od najmu

Najem prywatny za 2023 rok rozlicza się według nowych zasad. Jedyną formą opodatkowania jest ryczałt od przychodów ewidencjonowanych, według stawek 8,5 i 12,5 proc. Z kolei małżonkowie wynajmujący wspólną nieruchomość zapłacą stawkę 12,5 proc. dopiero po przekroczeniu progu 200 tys. zł, zamiast 100 tys. zł. Taka zmiana weszła w życie w połowie 2023 r., ale ma zastosowanie do przychodów uzyskanych za cały 2023 r.

Monika Pogroszewska 27.03.2024