DG ds. Przedsiębiorstw i Przemysłu (ENTR) - Ogłoszenie o naborze na stanowisko dyrektora (grupa zaszeregowania AD 14) - Dyrekcja "Polityka regulacyjna" (ENTR.C) w Brukseli (art. 29 ust. 2 regulaminu pracowniczego) - COM/2008/10090.

DG ds. Przedsiębiorstw i Przemysłu (ENTR)

Ogłoszenie o naborze na stanowisko dyrektora (grupa zaszeregowania AD 14)

Dyrekcja "Polityka regulacyjna" (ENTR.C) w Brukseli

(art. 29 ust. 2 regulaminu pracowniczego)

COM/2008/10090

(2008/C 188 A/03)

(Dz.U.UE C z dnia 25 lipca 2008 r.)

W związku z rozszerzeniem Unii Europejskiej Komisja Europejska poszukuje kandydatów na stanowiska urzędników wyższego szczebla z dwunastu nowych państw członkowskich (Bułgarii, Cypru, Estonii, Litwy, Łotwy, Malty, Polski, Republiki Czeskiej, Rumunii, Słowacji, Słowenii i Węgier).

Reprezentujemy

Reprezentujemy Dyrekcję ds. Przedsiębiorstw i Przemysłu. Naszym celem jest tworzenie korzystnych warunków dla powstawania i rozwoju przedsiębiorstw. Poprzez działania w zakresie wspólnego rynku, polityki przemysłowej, innowacji, polityki wobec przedsiębiorstw oraz badań naukowych staramy się zadbać o tworzenie w UE nowych miejsc pracy i o trwały wzrost gospodarczy, konieczne do osiągnięcia celów określonych przez Radę Europejską w Lizbonie w marcu 2000 r.

Głównym zdaniem dyrekcji generalnej jest odpowiedzialność za jednolity rynek towarów, który jest podstawą konstrukcji europejskiej. Dyrekcja C Dyrekcji Generalnej ds. Przemysłu i Przedsiębiorstw zajmuje się opracowywaniem, wdrażaniem i ulepszaniem elastycznych ram prawnych dotyczących rynku wewnętrznego, które ułatwiają funkcjonowanie przedsiębiorstw i zwiększają ich konkurencyjność, a równocześnie zapewniają obywatelom europejskim wysoki poziom ochrony zdrowia, bezpieczeństwa, środowiska i ochrony konsumentów.

Dyrekcja zajmuje się przede wszystkim:

– stosowaniem konkretnych instrumentów ułatwiających swobodny przepływ towarów, działając na podstawie postanowień Traktatu,

– stosowaniem i umacnianiem nowego i globalnego podejścia do stanowienia prawa,

– promowaniem "lepszych uregulowań prawnych" poprzez upraszczanie i ujednolicanie,

– transpozycją i wdrażaniem odpowiednich przepisów dorobku wspólnotowego przez państwa członkowskie i kraje kandydujące,

– nadzorem nad krajowymi inicjatywami regulacyjnymi, w celu zapewnienia zgodności z wymogami traktatowymi.

W nadchodzących latach głównym wyzwaniem dla dyrekcji będzie prawdopodobnie dalszy rozwój inicjatyw dotyczących lepszego stanowienia prawa oraz upraszczania przepisów, a także wdrażanie rozporządzeń i decyzji w sprawie nowych ram prawnych, które zostały zatwierdzone w lutym 2008 r.

Więcej informacji o dyrekcji dostępnych jest na naszej stronie intranetowej:

http://www.entr.cec.eu.int/units_directorates/c/dir/index.htm

Dodatkowe informacje o działaniach dyrekcji dostępne są na naszej stronie internetowej:

http://ec.europa.eu/enterprise/regulation/index_en.htm

http://ec.europa.eu/enterprise/regulation/goods/index_en.htm

Oferujemy

Oferujemy stanowisko dyrektora kierującego działaniami dyrekcji ENTR.C i planującego jej działania. Dyrekcja jest podzielona na cztery działy, zajmujące się następującymi kwestiami:

– uregulowaniami w zakresie swobodnego przepływu towarów,

– stosowaniem art. 28-30,

– notyfikacjami przepisów technicznych,

– rynkiem wewnętrznym i uproszczeniami.

Do zadań wybranego kandydata należeć będzie:

– opracowywanie, prowadzenie i wdrażanie inicjatyw politycznych Komisji w wyżej wymienionych obszarach,

– monitorowanie kwestii politycznych, gospodarczych i społecznych, które mogą mieć wpływ na wewnętrzną politykę rynkową,

– prowadzenie negocjacji na wysokim szczeblu z państwami członkowskimi oraz koordynowanie stanowisk i nawiązywanie dialogu z innymi instytucjami, przemysłem UE oraz społeczeństwem obywatelskim w kwestiach wspólnego rynku,

– prezentowanie spójnego przesłania politycznego na temat wspólnego rynku w kontaktach z rządami, urzędnikami, zainteresowanymi stronami i ogółem społeczeństwa,

– zapewnienie przestrzegania przez państwa członkowskie przepisów i zobowiązań w zakresie wspólnego rynku,

– zapewnienie w dyrekcji właściwego zarządzania finansowego i zarządzania zasobami, zgodnie z wymogami kontroli wewnętrznej i sprawozdawczości.

Pracownicy: 74 osoby; budżet: 11,5 mln EUR (orientacyjnie).

Poszukujemy

Kandydatci powinni:

– być profesjonalnymi kierownikami z udokumentowanym doświadczeniem w kierowaniu zespołem i motywowaniu go oraz posiadać duże zdolności organizacyjne i umiejętność planowania,

– znać dobrze kwestie prawne, na których opiera się polityka dotycząca wspólnego rynku,

– wykazywać się zdolnością argumentacji prawnej i być w stanie z dobrymi wynikami zajmować się kwestiami prawnymi,

– posiadać umiejętność opracowywania i realizacji strategii i polityki, szczególnie w obszarach, którymi zajmuje się dyrekcja,

– wykazywać się bardzo dobrymi umiejętnościami koordynacji pracy, w tym w odniesieniu do partnerów spoza dyrekcji generalnej i/lub Komisji,

– być energicznymi osobami o wysokim poziomie motywacji oraz posiadać świetne umiejętności komunikacyjne i zdolności interpersonalne,

– bez trudności móc pracować z francuskimi i angielskimi tekstami prawnymi oraz świetnie mówić przynajmniej w jednym z tych języków.

Dodatkowym atutem będzie doświadczenie w prowadzeniu negocjacji z państwami członkowskimi i innymi podmiotami.

Zwraca się uwagę kandydatów na fakt, że Komisja prowadzi ogólną politykę mobilności, zgodnie z którą od osób zajmujących stanowiska kierownicze wyższego szczebla oczekuje się zmiany stanowiska co pięć lat.

Kandydat musi:

1) być obywatelem jednego z dwunastu nowych państw członkowskich Unii Europejskiej (Bułgarii, Cypru, Estonii, Litwy, Łotwy, Malty, Polski, Republiki Czeskiej, Rumunii, Słowacji, Słowenii i Węgier);

2) legitymować się dyplomem ukończenia studiów wyższych, który uprawnia do podjęcia studiów podyplomowych;

3) posiadać przynajmniej 12-letnie doświadczenie zawodowe, liczone od chwili ukończenia studiów wyższych, na stanowiskach wymagających wyżej wymienionych kwalifikacji, z czego przynajmniej sześć lat na wyższym stanowisku kierowniczym(1);

4) władać biegle jednym z języków urzędowych UE oraz dobrze znać inny język urzędowy UE. (Procedura rekrutacyjna będzie przeprowadzana wyłącznie w języku angielskim, francuskim i niemieckim. Ponieważ mogłoby to dawać przewagę rodowitym użytkownikom tych języków, będą oni egzaminowani również w innym języku lub kilku innych językach).

Niezależność i oświadczenie o ewentualnym konflikcie interesów:

Kandydaci mają obowiązek wyrazić gotowość do złożenia oświadczenia, w którym zobowiążą się do działania w sposób niezależny i zgodnie z interesem publicznym, oraz oświadczenia o braku konfliktu interesów, który mógłby zaważyć na ich niezależności.

Powołanie i warunki zatrudnienia:

Dyrektor zostanie wyłoniony i powołany przez Komisję zgodnie z obowiązującymi procedurami selekcji i naboru. Sporządzona zostanie lista kandydatów dopuszczonych do ostatniego etapu naboru, po czym kandydaci ci zostaną zaproszeni na rozmowę kwalifikacyjną, która zostanie przeprowadzona przez Komitet Konsultacyjny Komisji ds. Mianowania oraz na testy przeprowadzane metodą assessment centre przez zewnętrznych konsultantów ds. naboru. Wynagrodzenie i warunki zatrudnienia dla urzędników Wspólnot Europejskich w grupie zaszeregowania AD 14 określono w regulaminie pracowniczym. Kandydatów informuje się, że regulamin pracowniczy nakłada na wszystkich nowych pracowników wymóg pomyślnego ukończenia dziewięciomiesięcznego okresu próbnego.

Równość szans:

Unia Europejska stosuje politykę równych szans.

Procedura zgłaszania kandydatur:

Informacja o naborze na to stanowisko jest publikowana równocześnie z informacją o naborze na kilka innych stanowisk dla urzędników wyższego szczebla. Kandydaci, którzy chcą ubiegać się o więcej niż jedno z tych stanowisk, muszą złożyć osobne zgłoszenie w przypadku każdego stanowiska.

Przed dokonaniem zgłoszenia kandydaci powinni dokładnie sprawdzić, czy spełniają wszystkie kryteria kwalifikacyjne, w szczególności kryteria dotyczące wymaganego rodzaju dyplomu oraz doświadczenia zawodowego. Zgłoszenie kandydatury następuje poprzez rejestrację w Internecie pod poniższym adresem:

http://ec.europa.eu/dgs/personnel_administration/seniormanagementvacancies/CV_Encadext/index.cfm

Należy zastosować się do instrukcji dotyczących poszczególnych etapów procedury.

Za dokonanie rejestracji w Internecie we wskazanym terminie odpowiadają sami kandydaci(2). Zaleca się, by kandydaci nie zwlekali z dokonywaniem zgłoszeń do ostatnich dni, ponieważ duże obciążenie łączy internetowych lub błąd połączenia internetowego może doprowadzić do przerwania rejestracji w Internecie przed jej zakończeniem, co może wiązać się z koniecznością powtórzenia całego procesu. Możliwość rejestracji zostanie zablokowana po upływie terminu zgłoszeń. Zgłoszenia nadsyłane pocztą elektroniczną po upływie terminu nie będą przyjmowane.

Po zakończeniu rejestracji w Internecie na monitorze pojawi się numer identyfikacyjny, który należy zanotować. Numer ten będzie wykorzystywany jako numer referencyjny podczas całej procedury. Otrzymanie numeru przez kandydata oznacza, że rejestracja została zakończona - numer stanowi potwierdzenie, że wprowadzone przez kandydata dane zostały zarejestrowane. Nieotrzymanie numeru oznacza, że zgłoszenie nie zostało zarejestrowane!

Kandydaci muszą posiadać adres poczty elektronicznej. Będzie on służył do identyfikacji rejestracji oraz do powiadomienia o wyniku procedury. Należy poinformować Komisję o wszelkich zmianach adresu poczty elektronicznej.

Do zgłoszenia należy załączyć CV w formacie WORD lub PDF oraz zamieścić list motywacyjny (maks. 8.000 znaków) w trybie on-line. CV i list motywacyjny muszą być sporządzone w języku angielskim, francuskim lub niemieckim.

Należy zwrócić uwagę, że nie ma możliwości śledzenia w Internecie przebiegu procesu naboru. Informacje o wynikach procedury kandydaci otrzymają bezpośrednio od prowadzącej rekrutację dyrekcji generalnej.

Osoby, które z powodu swojej niepełnosprawności nie są w stanie dokonać rejestracji internetowej, mogą przesłać swoje wydrukowane zgłoszenie (CV i list motywacyjny) listem poleconym(3)z datą stempla pocztowego nie późniejszą niż termin zakończenia rejestracji kandydatów. W takim przypadku wszelka późniejsza korespondencja pomiędzy Komisją a kandydatem odbywać się będzie drogą pocztową. Do zgłoszenia należy załączyć zaświadczenie potwierdzające niepełnosprawność, wydane przez właściwy organ. Na osobnym arkuszu papieru należy także przedstawić propozycje ewentualnych udogodnień, które zdaniem kandydata mogą ułatwić mu uczestnictwo w procesie rekrutacji.

Dalszych informacji udzielają pani Colette Cotter, tel. 0032-2-2959668, e-mail: Colette.Cotter@ec.europa.eu

lub pan Bruno Pragnell, tel. 0032-2-2991100, e-mail: Bruno.Pragnell@ec.europa.eu.

Prośby o dodatkowe informacje i/lub zgłoszenia ewentualnych problemów technicznych należy kierować na

adres: ADMIN-MANAGEMENT-ONLINE@ec.europa.eu.

Termin zakończenia rejestracji kandydatów:

Termin rejestracji kandydatów upływa w dniu 19 września 2008 r. Rejestracja elektroniczna zostanie zakończona o godz. 12.00 w południe czasu brukselskiego.

______

(1) Kandydaci powinni w swoim CV wyszczególnić przynajmniej w odniesieniu do wspomnianych sześciu lat, podczas których zdobyli doświadczenie na wyższych stanowiskach kierowniczych: 1) nazwę zajmowanego stanowiska i pełnioną funkcję; 2) liczbę pracowników, których nadzorowali na tym stanowisku; 3) wielkość budżetu, którym zarządzali; oraz 4) liczbę szczebli organizacyjnych w hierarchii powyżej i poniżej ich stanowiska oraz liczbę osób na równorzędnych stanowiskach.

(2) Termin rejestracji upływa dnia 19.9.2008 r. o godz. 12.00 w południe czasu brukselskiego.

(3) European Commission, Directorate-General Personnel and Administration, Unit for Organisation Chart and Management Staff, COM/2008/10090, MO34 5/105, B-1049 Brussels.

Zmiany w prawie

Data 30 kwietnia dla wnioskodawcy dodatku osłonowego może być pułapką

Choć ustawa o dodatku osłonowym wskazuje, że wnioski można składać do 30 kwietnia 2024 r., to dla wielu mieszkańców termin ten może okazać się pułapką. Datą złożenia wniosku jest bowiem data jego wpływu do organu. Rząd uznał jednak, że nie ma potrzeby doprecyzowania tej kwestii. A już podczas rozpoznawania poprzednich wniosków, właśnie z tego powodu wielu mieszkańców zostało pozbawionych świadczeń.

Robert Horbaczewski 30.04.2024
Rząd chce zmieniać obowiązujące regulacje dotyczące czynników rakotwórczych i mutagenów

Rząd przyjął we wtorek projekt zmian w Kodeksie pracy, którego celem jest nowelizacja art. 222, by dostosować polskie prawo do przepisów unijnych. Chodzi o dodanie czynników reprotoksycznych do obecnie obwiązujących regulacji dotyczących czynników rakotwórczych i mutagenów. Nowela upoważnienia ustawowego pozwoli na zmianę wydanego na jej podstawie rozporządzenia Ministra Zdrowia w sprawie substancji chemicznych, ich mieszanin, czynników lub procesów technologicznych o działaniu rakotwórczym lub mutagennym w środowisku pracy.

Grażyna J. Leśniak 16.04.2024
Bez kary za brak lekarza w karetce do końca tego roku

W ponad połowie specjalistycznych Zespołów Ratownictwa Medycznego brakuje lekarzy. Ministerstwo Zdrowia wydłuża więc po raz kolejny czas, kiedy Narodowy Fundusz Zdrowia nie będzie pobierał kar umownych w przypadku niezapewnienia lekarza w zespołach ratownictwa. Pierwotnie termin wyznaczony był na koniec czerwca tego roku.

Beata Dązbłaż 10.04.2024
Będzie zmiana ustawy o rzemiośle zgodna z oczekiwaniami środowiska

Rozszerzenie katalogu prawnie dopuszczalnej formy prowadzenia działalności gospodarczej w zakresie rzemiosła, zmiana definicji rzemiosła, dopuszczenie wykorzystywania przez przedsiębiorców, niezależnie od formy prowadzenia przez nich działalności, wszystkich kwalifikacji zawodowych w rzemiośle, wymienionych w ustawie - to tylko niektóre zmiany w ustawie o rzemiośle, jakie zamierza wprowadzić Ministerstwo Rozwoju i Technologii.

Grażyna J. Leśniak 08.04.2024
Tabletki "dzień po" bez recepty nie będzie. Jest weto prezydenta

Dostępność bez recepty jednego z hormonalnych środków antykoncepcyjnych (octan uliprystalu) - takie rozwiązanie zakładała zawetowana w piątek przez prezydenta Andrzeja Dudę nowelizacja prawa farmaceutycznego. Wiek, od którego tzw. tabletka "dzień po" byłaby dostępna bez recepty miał być określony w rozporządzeniu. Ministerstwo Zdrowia stało na stanowisku, że powinno to być 15 lat. Wątpliwości w tej kwestii miała Kancelaria Prezydenta.

Katarzyna Nocuń 29.03.2024
Małżonkowie zapłacą za 2023 rok niższy ryczałt od najmu

Najem prywatny za 2023 rok rozlicza się według nowych zasad. Jedyną formą opodatkowania jest ryczałt od przychodów ewidencjonowanych, według stawek 8,5 i 12,5 proc. Z kolei małżonkowie wynajmujący wspólną nieruchomość zapłacą stawkę 12,5 proc. dopiero po przekroczeniu progu 200 tys. zł, zamiast 100 tys. zł. Taka zmiana weszła w życie w połowie 2023 r., ale ma zastosowanie do przychodów uzyskanych za cały 2023 r.

Monika Pogroszewska 27.03.2024