Szczegółowe dane umieszczane w sprawozdaniach oraz informacjach dotyczących paliw ciekłych, przekazywanych za pośrednictwem portalu Platforma Paliwowa.

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA KLIMATU I ŚRODOWISKA 1
z dnia 13 października 2023 r.
w sprawie szczegółowych danych umieszczanych w sprawozdaniach oraz informacjach dotyczących paliw ciekłych, przekazywanych za pośrednictwem portalu Platforma Paliwowa

Na podstawie art. 43f ust. 5 ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. - Prawo energetyczne (Dz. U. z 2022 r. poz. 1385, z późn. zm.) zarządza się, co następuje:
§  1. 
Rozporządzenie określa szczegółowe dane umieszczane w:
1)
sprawozdaniu, o którym mowa w art. 4ba ust. 4 ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. - Prawo energetyczne, zwanej dalej "ustawą",
2)
sprawozdaniu, o którym mowa w art. 43d ust. 1 ustawy,
3)
informacjach, o których mowa w art. 43e ust. 1 ustawy

- przekazywanych za pośrednictwem portalu Platforma Paliwowa.

§  2. 
Szczegółowe dane umieszczane w:
1)
sprawozdaniu, o którym mowa w art. 4ba ust. 4 ustawy, są określone w załączniku nr 1 do rozporządzenia;
2)
sprawozdaniu, o którym mowa w art. 43d ust. 1 ustawy, są określone w załączniku nr 2 do rozporządzenia;
3)
informacjach, o których mowa w art. 43e ust. 1 ustawy, są określone w załączniku nr 3 do rozporządzenia.
§  3. 
Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.

ZAŁĄCZNIKI

ZAŁĄCZNIK Nr  1

SZCZEGÓŁOWE DANE UMIESZCZANE W SPRAWOZDANIU, O KTÓRYM MOWA W ART. 4BA UST. 4 USTAWY Z DNIA 10 KWIETNIA 1997 R. - PRAWO ENERGETYCZNE (DZ. U. Z 2022 R. POZ. 1385, Z PÓŹN. ZM.)

1. Wskazanie, czy dokument jest sprawozdaniem czy korektą sprawozdania.

2. Wskazanie okresu: miesiąca oraz roku, za który są składane sprawozdanie albo korekta sprawozdania.

3. Oznaczenie przedsiębiorstwa energetycznego składającego sprawozdanie albo korektę sprawozdania przez podanie danych, o których mowa w art. 4ba ust. 5 ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. - Prawo energetyczne, w tym kraj, województwo, powiat, gmina, miejscowość, ulica, nr domu, nr lokalu, kod pocztowy, poczta.

4. W przypadku przedsiębiorstwa energetycznego świadczącego usługi magazynowania, przeładunku, przesyłania lub dystrybucji paliw ciekłych wskazanie:

1) zakresu działalności przedsiębiorstwa;

2) numerów koncesji udzielonych przedsiębiorstwu.

5. W przypadku przedsiębiorstwa energetycznego, podmiotu przywożącego lub odbiorcy końcowego paliw ciekłych, na rzecz których były świadczone usługi magazynowania, przeładunku, przesyłania lub dystrybucji paliw ciekłych, wskazanie:

1) numerów koncesji udzielonych przedsiębiorstwu energetycznemu, na rzecz którego były świadczone usługi magazynowania, przeładunku, przesyłania lub dystrybucji paliw ciekłych;

2) numeru w rejestrze podmiotów przywożących przedsiębiorstwa energetycznego, podmiotu przywożącego lub odbiorcy końcowego paliw ciekłych, na rzecz których były świadczone usługi magazynowania, przeładunku, przesyłania lub dystrybucji paliw ciekłych;

3) czy przedsiębiorstwo energetyczne lub podmiot przywożący, na rzecz których były świadczone usługi magazynowania, przeładunku, przesyłania lub dystrybucji paliw ciekłych, byli odbiorcą końcowym;

4) numeru wpisu do rejestru systemu zapasów interwencyjnych, o którym mowa w art. 13 ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o zapasach ropy naftowej, produktów naftowych i gazu ziemnego oraz zasadach postępowania w sytuacjach zagrożenia bezpieczeństwa paliwowego państwa i zakłóceń na rynku naftowym (Dz. U. z 2023 r. poz. 1650 i 1681), przedsiębiorstwa energetycznego lub podmiotu przywożącego, na rzecz których były świadczone usługi magazynowania, przeładunku, przesyłania lub dystrybucji paliw ciekłych;

5) rodzaju zleconej usługi magazynowania, przeładunku, przesyłania lub dystrybucji paliw ciekłych na rzecz przedsiębiorstwa energetycznego składającego sprawozdanie;

6) kodu CN, ilości oraz pochodzenia paliw ciekłych będących przedmiotem usługi magazynowania, przeładunku, przesyłania lub dystrybucji;

7) adresu miejsca świadczenia usługi magazynowania, przeładunku, przesyłania lub dystrybucji paliw ciekłych;

8) numeru akcyzowego składu podatkowego dla paliw ciekłych, jeżeli posiada, lub numeru zarejestrowanego odbiorcy paliw ciekłych.

ZAŁĄCZNIK Nr  2

SZCZEGÓŁOWE DANE UMIESZCZANE W SPRAWOZDANIU, O KTÓRYM MOWA W ART. 43D UST. 1 USTAWY Z DNIA 10 KWIETNIA 1997 R. - PRAWO ENERGETYCZNE (DZ. U. Z 2022 R. POZ. 1385, Z PÓŹN. ZM.)

1. Wskazanie, czy dokument jest sprawozdaniem czy korektą sprawozdania.

2. Wskazanie okresu: miesiąca oraz roku, za który są składane sprawozdanie albo korekta sprawozdania.

3. Oznaczenie przedsiębiorstwa energetycznego lub podmiotu przywożącego składających sprawozdanie albo korektę sprawozdania przez podanie danych, o których mowa w art. 43d ust. 1a ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. - Prawo energetyczne, w tym kraj, województwo, powiat, gmina, miejscowość, ulica, nr domu, nr lokalu, kod pocztowy, poczta.

4. W przypadku przedsiębiorstwa energetycznego posiadającego koncesję na wytwarzanie paliw ciekłych lub koncesję na obrót paliwami ciekłymi z zagranicą lub podmiotu przywożącego wskazanie:

1) numeru koncesji udzielonych przedsiębiorstwu;

2) numeru wpisu w rejestrze podmiotów przywożących.

5. W przypadku przedsiębiorstwa energetycznego posiadającego koncesję na wytwarzanie paliw ciekłych wskazanie:

1) rodzaju wytworzonego paliwa ciekłego przeznaczonego na sprzedaż (w tym wywóz);

2) kodu CN wytworzonego paliwa ciekłego przeznaczonego na sprzedaż (w tym wywóz);

3) ilości wytworzonego gazu płynnego LPG przeznaczonego na sprzedaż (w tym wywóz);

4) ilości paliwa ciekłego wytworzonego w instalacjach wytwarzania paliw ciekłych i ilości przeklasyfikowanych biokomponentów w biopaliwa ciekłe, przeznaczonych na sprzedaż (w tym wywóz);

5) ilości paliwa bazowego wytworzonego w procesach komponowania lub uszlachetniania paliw ciekłych;

6) ilości dodatków uszlachetniających w paliwie ciekłym przeznaczonym na sprzedaż (w tym wywóz);

7) ilości wykorzystanych biokomponentów w paliwie ciekłym z przeznaczeniem na sprzedaż (w tym wywóz);

8) rodzaju paliwa ciekłego wytworzonego w ramach usługi wytwarzania paliw ciekłych, zwanej dalej "usługą";

9) kodu CN paliwa ciekłego wytworzonego w ramach usługi przeznaczonego na sprzedaż (w tym wywóz);

10) ilości gazu płynnego LPG wytworzonego w ramach usługi przeznaczonego na sprzedaż (w tym wywóz);

11) ilości paliwa ciekłego wytworzonego w instalacjach wytwarzania paliw ciekłych w ramach usługi i ilości przeklasyfikowanych biokomponentów w biopaliwa ciekłe;

12) ilości paliwa bazowego wytworzonego w procesach komponowania lub uszlachetniania paliw ciekłych w ramach usługi;

13) ilości dodatków uszlachetniających w paliwie ciekłym wytworzonym w ramach usługi;

14) ilości wykorzystanych biokomponentów w paliwie ciekłym wytworzonym w ramach usługi;

15) rodzaju wytworzonego paliwa ciekłego z przeznaczeniem innym niż na sprzedaż lub wykonanie usługi;

16) kodu CN wytworzonego paliwa ciekłego z przeznaczeniem innym niż na sprzedaż lub wykonanie usługi;

17) ilości wytworzonego gazu płynnego LPG z przeznaczeniem innym niż na sprzedaż lub wykonanie usługi;

18) ilości paliwa ciekłego wytworzonego w instalacjach wytwarzania paliw ciekłych i ilości przeklasyfikowanych biokomponentów w biopaliwa ciekłe z przeznaczeniem innym niż na sprzedaż lub wykonanie usługi;

19) ilości paliwa bazowego wytworzonego w procesach komponowania lub uszlachetniania paliw ciekłych z przeznaczeniem innym niż na sprzedaż lub wykonanie usługi;

20) ilości dodatków uszlachetniających zawartych w paliwie ciekłym przeznaczonym na cele inne niż sprzedaż lub wykonanie usługi;

21) ilości wykorzystanych biokomponentów w paliwie ciekłym przeznaczonym na cele inne niż sprzedaż lub wykonanie usługi.

6. W przypadku przedsiębiorstwa energetycznego posiadającego koncesję na obrót paliwami ciekłymi z zagranicą lub podmiotu przywożącego wskazanie:

1) rodzaju przywiezionego paliwa ciekłego;

2) kodu CN przywiezionego paliwa ciekłego;

3) ilości paliwa ciekłego przywiezionego z przeznaczeniem na sprzedaż (w tym wywóz);

4) ilości paliwa ciekłego przywiezionego z przeznaczeniem na przetworzenie na paliwa ciekłe;

5) ilości paliwa przywiezionego z przeznaczeniem na przetworzenie na produkty niebędące paliwami ciekłymi;

6) ilości i przeznaczenia paliwa ciekłego przywiezionego na cele inne niż sprzedaż lub przetworzenie, w tym na zapasy obowiązkowe lub zużycie własne.

7. W przypadku przedsiębiorstwa energetycznego posiadającego koncesję na wytwarzanie paliw ciekłych lub koncesję na obrót paliwami ciekłymi z zagranicą lub podmiotu przywożącego wskazanie:

1) rodzaju wywiezionego paliwa ciekłego;

2) kodu CN wywiezionego paliwa ciekłego;

3) ilości paliwa ciekłego wywiezionego z przeznaczeniem na sprzedaż;

4) ilości i przeznaczenia paliwa ciekłego wywiezionego na cele inne niż sprzedaż.

ZAŁĄCZNIK Nr  3

SZCZEGÓŁOWE DANE UMIESZCZANE W INFORMACJACH, O KTÓRYCH MOWA W ART. 43E UST. 1 USTAWY Z DNIA 10 KWIETNIA 1997 R. - PRAWO ENERGETYCZNE (DZ. U. Z 2022 R. POZ. 1385, Z PÓŹN. ZM.)

1. Wskazanie, czy dokument jest informacją czy aktualizacją informacji.

2. Oznaczenie przedsiębiorstwa energetycznego lub podmiotu przywożącego składających informację albo aktualizację informacji przez podanie danych, o których mowa w art. 43e ust. 1a ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. - Prawo energetyczne, w tym kraj, województwo, powiat, gmina, miejscowość, ulica, nr domu, nr lokalu, kod pocztowy, poczta.

3. W przypadku przedsiębiorstwa energetycznego wykonującego działalność polegającą na wytwarzaniu paliw ciekłych, magazynowaniu lub przeładunku paliw ciekłych, przesyłaniu lub dystrybucji paliw ciekłych, obrocie paliwami ciekłymi, w tym obrocie z zagranicą, lub podmiotu przywożącego wskazanie:

1) numerów koncesji udzielonych przedsiębiorstwu;

2) numeru w rejestrze podmiotów przywożących.

4. Szczegółowe dane dotyczące infrastruktury paliw ciekłych:

1) rodzaj instalacji wykorzystywanej wyłącznie w procesie wytwarzania paliw ciekłych;

2) wskazanie, czy dana instalacja wytwarzania paliw ciekłych jest eksploatowana czy trwale wycofana z eksploatacji;

3) liczba instalacji wytwarzania paliw ciekłych;

4) wydajność nominalna instalacji wytwarzania paliw ciekłych wraz ze wskazaniem jednostki wydajności;

5) adres instalacji wytwarzania paliw ciekłych;

6) nazwa instalacji magazynowania paliw ciekłych;

7) wskazanie, czy dana instalacja magazynowania paliw ciekłych jest eksploatowana czy trwale wycofana z eksploatacji;

8) rodzaj zbiornika magazynowego danej instalacji magazynowania paliw ciekłych;

9) liczba zbiorników magazynowych lub bezzbiornikowych magazynów paliw ciekłych;

10) łączna pojemność nominalna zbiorników magazynowych oraz bezzbiornikowych magazynów paliw ciekłych, wyrażona w m3;

11) adres instalacji magazynowania paliw ciekłych;

12) nazwa instalacji przeładunku paliw ciekłych;

13) określenie, czy dana instalacja przeładunku paliw ciekłych jest eksploatowana czy trwale wycofana z eksploatacji;

14) rodzaj instalacji przeładunku paliw ciekłych;

15) liczba poszczególnych rodzajów instalacji przeładunku paliw ciekłych;

16) łączna wydajność poszczególnych rodzajów instalacji przeładunku paliw ciekłych, wyrażona w m3/dobę;

17) adres instalacji przeładunku paliw ciekłych;

18) nazwa lub numer stacji paliw ciekłych;

19) informacja, czy dana stacja paliw ciekłych jest prowadzona na podstawie franczyzy czy patronatu;

20) wskazanie, czy dana stacja paliw ciekłych jest eksploatowana czy trwale wycofana z eksploatacji;

21) liczba wszystkich zbiorników magazynowania paliw ciekłych na terenie stacji paliw ciekłych;

22) łączna pojemność zbiorników magazynowania paliw ciekłych na terenie stacji paliw ciekłych określona jako ich pojemność nominalna wynikająca z dokumentacji dozoru technicznego;

23) rodzaje paliw ciekłych, jakimi jest dokonywany obrót na stacji paliw ciekłych;

24) rodzaje pojazdów zasilanych na stacji paliw ciekłych;

25) wskazanie, czy na stacji paliw ciekłych występuje obrót butlami gazowymi;

26) adres stacji paliw ciekłych;

27) oznaczenie stacji kontenerowej;

28) wskazanie, czy dana stacja kontenerowa jest eksploatowana czy trwale wycofana z eksploatacji;

29) liczba komór stacji kontenerowej;

30) łączna pojemność komór danej stacji kontenerowej, wyrażona w m3;

31) rodzaje paliw ciekłych, jakimi jest dokonywany obrót na stacji kontenerowej;

32) nazwa środka transportu paliw ciekłych;

33) wskazanie, czy dany środek transportu paliw ciekłych jest eksploatowany czy trwale wycofany z eksploatacji;

34) liczba eksploatowanych środków transportu paliw ciekłych;

35) numery VIN i numery rejestracyjne środków transportu paliw ciekłych;

36) rodzaj eksploatowanych cystern służących do transportu paliw ciekłych;

37) nazwa, adres siedziby oraz numer identyfikacji podatkowej (NIP) przedsiębiorstwa świadczącego usługi transportu paliw ciekłych;

38) przebieg rurociągu służącego do przesyłu paliw ciekłych;

39) wskazanie, czy dany rurociąg jest eksploatowany czy trwale wycofany z eksploatacji;

40) rodzaj rurociągu służącego do przesyłu paliw ciekłych;

41) długość rurociągu służącego do przesyłu paliw ciekłych, wyrażona w km;

42) wymiar nominalny rurociągu służącego do przesyłu paliw ciekłych;

43) wydajność rurociągu służącego do przesyłu paliw ciekłych, wyrażona w m3/dobę.

1 Minister Klimatu i Środowiska kieruje działem administracji rządowej - energia, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 1 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 27 października 2021 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Klimatu i Środowiska (Dz. U. poz. 1949).

Zmiany w prawie

Data 30 kwietnia dla wnioskodawcy dodatku osłonowego może być pułapką

Choć ustawa o dodatku osłonowym wskazuje, że wnioski można składać do 30 kwietnia 2024 r., to dla wielu mieszkańców termin ten może okazać się pułapką. Datą złożenia wniosku jest bowiem data jego wpływu do organu. Rząd uznał jednak, że nie ma potrzeby doprecyzowania tej kwestii. A już podczas rozpoznawania poprzednich wniosków, właśnie z tego powodu wielu mieszkańców zostało pozbawionych świadczeń.

Robert Horbaczewski 30.04.2024
Rząd chce zmieniać obowiązujące regulacje dotyczące czynników rakotwórczych i mutagenów

Rząd przyjął we wtorek projekt zmian w Kodeksie pracy, którego celem jest nowelizacja art. 222, by dostosować polskie prawo do przepisów unijnych. Chodzi o dodanie czynników reprotoksycznych do obecnie obwiązujących regulacji dotyczących czynników rakotwórczych i mutagenów. Nowela upoważnienia ustawowego pozwoli na zmianę wydanego na jej podstawie rozporządzenia Ministra Zdrowia w sprawie substancji chemicznych, ich mieszanin, czynników lub procesów technologicznych o działaniu rakotwórczym lub mutagennym w środowisku pracy.

Grażyna J. Leśniak 16.04.2024
Bez kary za brak lekarza w karetce do końca tego roku

W ponad połowie specjalistycznych Zespołów Ratownictwa Medycznego brakuje lekarzy. Ministerstwo Zdrowia wydłuża więc po raz kolejny czas, kiedy Narodowy Fundusz Zdrowia nie będzie pobierał kar umownych w przypadku niezapewnienia lekarza w zespołach ratownictwa. Pierwotnie termin wyznaczony był na koniec czerwca tego roku.

Beata Dązbłaż 10.04.2024
Będzie zmiana ustawy o rzemiośle zgodna z oczekiwaniami środowiska

Rozszerzenie katalogu prawnie dopuszczalnej formy prowadzenia działalności gospodarczej w zakresie rzemiosła, zmiana definicji rzemiosła, dopuszczenie wykorzystywania przez przedsiębiorców, niezależnie od formy prowadzenia przez nich działalności, wszystkich kwalifikacji zawodowych w rzemiośle, wymienionych w ustawie - to tylko niektóre zmiany w ustawie o rzemiośle, jakie zamierza wprowadzić Ministerstwo Rozwoju i Technologii.

Grażyna J. Leśniak 08.04.2024
Tabletki "dzień po" bez recepty nie będzie. Jest weto prezydenta

Dostępność bez recepty jednego z hormonalnych środków antykoncepcyjnych (octan uliprystalu) - takie rozwiązanie zakładała zawetowana w piątek przez prezydenta Andrzeja Dudę nowelizacja prawa farmaceutycznego. Wiek, od którego tzw. tabletka "dzień po" byłaby dostępna bez recepty miał być określony w rozporządzeniu. Ministerstwo Zdrowia stało na stanowisku, że powinno to być 15 lat. Wątpliwości w tej kwestii miała Kancelaria Prezydenta.

Katarzyna Nocuń 29.03.2024
Małżonkowie zapłacą za 2023 rok niższy ryczałt od najmu

Najem prywatny za 2023 rok rozlicza się według nowych zasad. Jedyną formą opodatkowania jest ryczałt od przychodów ewidencjonowanych, według stawek 8,5 i 12,5 proc. Z kolei małżonkowie wynajmujący wspólną nieruchomość zapłacą stawkę 12,5 proc. dopiero po przekroczeniu progu 200 tys. zł, zamiast 100 tys. zł. Taka zmiana weszła w życie w połowie 2023 r., ale ma zastosowanie do przychodów uzyskanych za cały 2023 r.

Monika Pogroszewska 27.03.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.2023.2323

Rodzaj: Rozporządzenie
Tytuł: Szczegółowe dane umieszczane w sprawozdaniach oraz informacjach dotyczących paliw ciekłych, przekazywanych za pośrednictwem portalu Platforma Paliwowa.
Data aktu: 13/10/2023
Data ogłoszenia: 26/10/2023
Data wejścia w życie: 27/10/2023