W Łodzi na studia dziennikarskie zgłosiło się aż 537 chętnych – aż 10,7 osób na miejsce. Dziennikarstwo należy na łódzkim uniwersytecie do najpopularniejszych kierunków od wielu lat. Sytuacja wygląda podobnie na Uniwersytecie Warszawskim. Tutaj niespotykaną na innych kierunkach popularnością cieszy się zwłaszcza specjalizacja PR i marketing medialny. Samo dziennikarstwo należy od lat do najpopularniejszych kierunków. W tym roku o jeden indeks walczy trochę ponad dziewięć osób – w ostatnich latach ta na jedno miejsce przypadało aż dwudziestu kandydatów. 
 
W Krakowie zgłosiło się blisko sześćset kandydatów, a limit wynosi osiemdziesiąt osób. Dziennikarstwo na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu jest mniej popularne, ale ciągle w czołówce najchętniej wybieranych kierunków. Około 350 osób powalczy o sto indeksów. 
 
Jednak kryzys obił się piętnem na branży medialnej. Etat w telewizji, czy znanej gazecie jest nieosiągalny dla osoby wchodzącej na rynek pracy. Praca w branży PR i marketingu oferuje znacznie mniejsze zarobki, niż te których spodziewają się kandydaci.