Krótkie pytania opracowane na potrzeby badania służą określeniu jakie są według studentów kluczowe wyznaczniki wysokiej jakości staży i praktyk oraz jaka jest ich przydatność – zdaniem samych Ygreków – w budowaniu kariery. Badanie ma również na celu sprawdzenie, w jaki sposób Ygreki postrzegają swoje pokolenie na rynku pracy. – Poprzez badanie chcemy zaprezentować pracodawcom i szerokiej opinii publicznej oczekiwania młodych ludzi względem edukacji praktycznej oraz rynku pracy, a także przedstawić autoportret pokolenia Y – komentuje Piotr Palikowski, prezes PSZK.

Istotę przybliżania stanowiska Ygreków względem staży i praktyk oraz kariery potwierdzają też sami pracodawcy. – Pokolenie Y często bywa prezentowane wyłącznie z perspektywy pracodawców. Dla firm istotne powinno być jednak poznanie sposobu myślenia i postaw samych młodych ludzi – tak aby mieć pojęcie na temat ich wymagań względem rynku pracy. Wzajemne rozumienie własnych potrzeb jest podstawą efektywnej współpracy Ygreków i pracodawców – komentuje Maciej Hassa, Kierownik Zespołu Marki Pracodawcy z PZU, firmy będącej Mecenasem kampanii #jestemYgrekiem. nie jestem leniem.

Badanie jest anonimowe i trwa do końca maja br. Wśród chętnych uczestników badania, którzy po wypełnieniu ankiety przekażą organizatorom swój adres e-mail, zostanie wylosowana nagroda – iPad Air 32 GB. Wyniki losowania zostaną udostępnione 15 czerwca.

Więcej informacji na temat badania można znaleźć na stronie http://stazeipraktyki.pl oraz na portalu Facebook.

Badanie jest prowadzone w ramach kampanii #jestemYgrekiem. nie jestem leniem. realizowanej przez PSZK przy współpracy BFS Group. Kampania ma na celu przedstawienie młodych ludzi wkraczających na rynek pracy – Ygreków, zarówno z perspektywy samych Ygreków, jak i z perspektywy pracodawców, a także zachęcenie młodego pokolenia oraz pracodawców do budowania wzajemnej relacji i efektywnej współpracy podczas staży i praktyk. Mecenasami Kampanii są: Grupa Żywiec, Nestlé, Orange i PZU. Patronami medialnymi są: Dlastudenta.pl, Dziennik Gazeta Prawna, kadry.infor.pl, kariera.com.pl., Dziennik Metro, Radio Żak i Student.lex.pl.

Więcej informacji na temat kampanii na stronie www.stazeipraktyki.pl oraz na profilu Staże i praktyki na portalu Facebook.