Produkcja powstała w ramach kampanii społecznej „Rok pieszego”, która ma zachęcać pieszych do uwagi na drodze. Śląska policja rozwija te działania od 2009 r.; w ostatnich latach ze wzoru zaczęły korzystać inne komendy wojewódzkie.

W filmiku „Życie to nie film” zagrała aktorka wystylizowana na jedną z najbardziej znanych legend kina Marilyn Monroe. Po serii ujęć nawiązujących do znanych póz Monroe wyświetlana jest plansza z napisem „Żeby być kimś, Trzeba być”.

Potem na twarzy aktorki wyświetlanej na tle asfaltu pojawia się krew i inne obrażenia kojarzące się z wypadkiem drogowym. Autorzy przypominają, że „Życie to nie film; codziennie na polskich drogach ginie dziesięciu pieszych”. Reklamówka od piątku wyświetlana jest przed seansami jednej z sieci kin.

W ramach prowadzonej pod hasłem „Żeby żyć, trzeba być” tegorocznej edycji kampanii „Rok pieszego” śląscy policjanci koncentrują się na działaniach edukacyjnych m.in. odwiedzając przedszkola, szkoły i domy seniora czy uczestnicząc w festynach i innych lokalnych wydarzeniach. Pod kątem potencjalnie niebezpiecznych dla pieszych zachowań prowadzą kontrole drogowe.

W poszczególne działania kampanii w woj. śląskim włączały się już dotąd m.in. regionalne oddziały Telewizji Polskiej i Polskiego Radia, Śląski Urząd Wojewódzki, samorządy, administratorzy dróg i spółki komunikacji miejskiej.

mtb/ itm/