W 2009 r. belgijska spółka Shoe Branding Europe wystąpiła do Urzędu Harmonizacji w ramach Rynku Wewnętrznego (OHIM) z wnioskiem o rejestrację wspólnotowego znaku towarowego ukośnych pasków umieszczonych na bocznej stronie buta sportowego. Spółka Adidas sprzeciwiła się rejestracji tego znaku towarowego powołując między innymi jeden ze swoich znanych znaków towarowych.

Ponieważ OHIM odrzucił sprzeciw, Adidas wystąpił w 2014 do Sądu Unii Europejskiej o stwierdzenie nieważności decyzji OHIM. Sąd, wyrokiem z dnia 21 maja 2015 r. (sprawa T-145/14), uwzględnił skargę Adidasa orzekając, że OHIM niesłusznie stwierdził brak wizualnego podobieństwa między dwoma znakami, podczas gdy wrażenie całości, jakie wywołują te dwa znaki towarowe było do pewnego stopnia podobne z uwagi na elementy ewidentnie wspólne dla obu tych znaków (czyli istnienie równoległych ukośnych pasków o tej samej szerokości w równej odległości od siebie, tworzących kontrast z podstawową barwą obuwia umieszczonych na bocznej stronie buta). Shoe Branding Europe, nieusatysfakcjonowana rozstrzygnięciem, wniosła odwołanie do Trybunału Sprawiedliwości. Więcej>>

Prawo autorskie i prawa pokrewne w praktyce - SZKOLENIE>>