W ubiegły weekend na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego zakończyła się Ogólnopolska Konferencja naukowa „Wszystkie chwyty dozwolone? Prawne aspekty reklamy”. Wydarzenie zostało zorganizowane przez Europejskie Stowarzyszenie Studentów Prawa ELSA Łódź przy współudziale kancelarii prawnej Grynhoff Woźny Wspólnicy.

- Reklama to informacja połączona z komunikatem perswazyjnym. Zazwyczaj ma na celu skłonienie do nabycia lub korzystania z określonych towarów czy usług. Warto jednak zastanowić się czy ta informacja jest przekazywana odbiorcom w sposób zrozumiały i wyraźny oraz czy nie wprowadza konsumentów w błąd, czy komunikat perswazyjny nie zawiera cech wpływania na wolę konsumentów, nie ogranicza poczucia ich wolności - mówi koordynator konferencji Elżbieta Lemańska. Na te pytania starali się odpowiedzieć zaproszeni prelegenci, którzy w swoich prezentacjach zwracali uwagę na naruszenie dóbr osobistych człowieka oraz na kontrowersje, które często wzbudzają emitowane spoty reklamowe.

Specjaliści z Kancelarii Grynhoff Woźny Wspólnicy wskazywali uczestnikom konferencji praktyczne aspekty związane z postępowaniem dotyczącym reklamy wprowadzającej w błąd oraz reklamy produktów leczniczych. Lista prelegentów biorących udział w konferencji zawierała także nazwiska pracowników naukowych Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego. Ponadto konferencja obejmowała tematykę orzecznictwa i przepisów prawa europejskiego w zakresie reklamy. Swoje referaty wygłosili także przedstawiciele UOKiK oraz Dyrektor Generalny Związku Stowarzyszeń Rada Reklamy.

Biorących udział w spotkaniu powitał, jednocześnie otwierając wydarzenie Patron Honorowy konferencji, Rektor Uniwersytetu Łódzkiego prof. zw. dr hab. Włodzimierz Nykiel.

- Konferencja była wyjątkową okazją do wysłuchania wyśmienitych prelekcji dotyczących prawa reklamy, wzbogaconych wykładami na temat psychologicznych i marketingowych jej aspektów. Referentami byli doskonali naukowcy i praktycy zajmujący się reklamą w całej Polsce. – mówi dr Monika Namysłowska, Adiunkt w Katedrze Europejskiego Prawa Gospodarczego Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego. O trafności wyboru tematu konferencji i doboru prelegentów świadczy duża liczba słuchaczy z całego kraju - zarówno studentów, radców prawnych, adwokatów, jak i pracowników agencji reklamowych czy banków. Na ogromne zainteresowanie poruszaną tematyką wskazywały pytania i dyskusje po kolejnych wykładach. Konferencja była doskonałą możliwością wymiany aktualnych badań i doświadczeń z zakresu reklamy oraz prawa reklamy w Polsce i na świecie. – dodaje dr Namysłowska, która była również Patronem Merytorycznym konferencji.


Europejskie Stowarzyszenie Studentów Prawa ELSA Łódź organizując wydarzenie położyło nacisk na profesjonalizm i wysoki poziom merytoryczny. Organizatorzy liczą, że podobne przedsięwzięcia będą miały miejsce częściej na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego, promując przez to potencjał i zaangażowanie naukowe uczelni oraz studentów.
 

]]>