Instytut Badań Edukacyjnych - Państwowy Instytut Badawczy (IBE-PIB) przekazał, że szkolenia skierowane do nauczycieli specjalistów pracujących w przedszkolach trwały od września 2024 r. do końca czerwca 2025 r. Ukończyło je 729 osób z całej Polski, czyli ponad 91 proc. uczestników. Instytut podał, że celem programu było przygotowanie nauczycieli-specjalistów do pełnienia roli doradcy ds. dostępności uczenia się, czyli „wyposażenie uczestników w narzędzia i kompetencje do udzielania wsparcia dostosowanego do potrzeb dzieci, z uwzględnieniem różnorodności ich potrzeb rozwojowych i edukacyjnych”.

 

IBE-PIB poinformował, że w efekcie prawie 400 przedszkoli w całym kraju zyskało specjalistów przygotowanych do pracy „w duchu edukacji dostępnej dla każdego dziecka”. Program „Przedszkole dostępne dla wszystkich” składał się z trzech części: kursu e-learningowego obejmującego siedem modułów tematycznych, serii praktycznych warsztatów online w małych grupach oraz realizacji indywidualnych interwencji w miejscu pracy. Instytut przekazał, że uczestnicy m.in. w praktyczny sposób uczyli się przekładać zdobytą wiedzę na działania w swoich przedszkolach. Program „Przedszkole dostępne dla wszystkich” to wspólne działanie IBE-PIB, Ministerstwa Edukacji Narodowej oraz UNICEF. (ms/PAP)